/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Sådan starter du en MC efter vinteropbevar~
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 16-03-05 07:27

Hej DFM

I morgen åbner bakken, og vejret er ved at skifte til varmere tider. Derfor
kommer her er en kort guide til hvordan du starter en MC efter
vinteropbevaringen:

1: Lad batteriet helt op
2: Tøm svømmehusene. Dette punkt bliver tit overset og kan være det
udslagsgivende for om du får starter MC'en eller ej. Der sidder en lille
aftapningsskrue under hver karburator som løsnes (ikke skrues af) og
benzinen løber ud. Benzinen i karburatoren kan blive flad i løbet af
vinteren, da der er mulighed for at den kan dampe af gennem luftfilteret.
Benzinen i tanken tager som regel flere år om at blive dårlig.

Med frisk benzin i karburatoren og masser af "juice" på batteriet er det
bare at give fuld choker og ingen gas, og så max holde starteren inde 10
sekunder af gangen.

Derudover skal man huske af kontrollere dæktrykket og smøre kæden før første
tur.

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Polyteknisk MC Forening (PMC)



 
 
JG (16-03-2005)
Kommentar
Fra : JG


Dato : 16-03-05 19:21


"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
meddelelse news:39q1tjF622h9hU1@individual.net...
>

Tak for alle de gode fif du kommer med til os nybegyndere... :)



Tommy Fer (17-03-2005)
Kommentar
Fra : Tommy Fer


Dato : 17-03-05 18:07

Jens Jacob Bager Jensen wrote:
> Hej DFM
>
> I morgen åbner bakken, og vejret er ved at skifte til varmere tider. Derfor
> kommer her er en kort guide til hvordan du starter en MC efter
> vinteropbevaringen:

SNIP en masse sikkert meget fornuftigt.... Her kommer opstart efter min
"vinter opbevaring"

Min vinterobevaring bestod i min mc kom med allerede fladt batteri til
PMC´s juefrokost, blev parkeret uden for ved DTU bygning 101. en lille
måned efter skal krabaten så vækkes til live... HMM... olielampen lyser
ikke engang.. JOE DEEET.. så er det godt at klubbens præz kan hjælpe med
at skubbe de der små 200 meter det i alt tog os at få liv i krabaten, og
allerede da jeg kom hjem 15 km senere virkede mine blinklys igen!

Budget for vinter opbevaring:
Tur til lyngby, ca 11 kr i benzin.
Vel nok sagtens 5 kr i dækslid.
Opbevarings gebyr 0KR!
nyt batteri fra louis.de 172,-
konditions træning ved at løbe cyklen igang. 0kr.

Jae... jeg ville lige dele min "erfaring" med min vinteropbevaring... og
ja, jeg kendte godt alle konsekvenserne ved mit valg før jeg tog det

mvh Tommy Fer
VFR400 med træt accu

Ukendt (17-03-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-03-05 18:12

Husk også at pumpe på bremserne, og kontroller at der er væske på
beholderne. Dette er meget vigtigt.



Dak (18-03-2005)
Kommentar
Fra : Dak


Dato : 18-03-05 11:46

> Derudover skal man huske af kontrollere dæktrykket og smøre kæden før første
> tur.

Hmm... hvordan skal man så fylde et dæk op hvis det er delvist fladt
og man ikke har en kompressor stående? så man kan vist ikke undgå
at tage den første tur ned til tanken alligvel? *he he* Medmindre man
kan bruge en cykelpumpe men så skal man vist have stærke armmuskler?
eller er der nogen der har prøvet det?


Dak
Suzuki GS500Ev

Torben Scheel (18-03-2005)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 18-03-05 13:40

Dak wrote:
>>Derudover skal man huske af kontrollere dæktrykket og smøre kæden før første
>>tur.
>
>
> Hmm... hvordan skal man så fylde et dæk op hvis det er delvist fladt
> og man ikke har en kompressor stående? så man kan vist ikke undgå
> at tage den første tur ned til tanken alligvel? *he he* Medmindre man
> kan bruge en cykelpumpe men så skal man vist have stærke armmuskler?
> eller er der nogen der har prøvet det?
>
Der kræves langt lavere tryk i dit MC dæk end et cykeldæk pga.
luftmængden. Det eneste der kræves er en god pumpe og/eller tålmodighed.

--
vh
Torben - der foretrækker en god cykelfodpumpe med manometer til
kontrol/efterfyldning.
http://www.dfmc.dk/?id=425

Jes Vestervang (18-03-2005)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 18-03-05 13:45

itsaret.nielsen@gmail.com (Dak) writes:

> > Derudover skal man huske af kontrollere dæktrykket og smøre kæden
> > før første tur.
>
> Hmm... hvordan skal man så fylde et dæk op hvis det er delvist fladt
> og man ikke har en kompressor stående? så man kan vist ikke
> undgå at tage den første tur ned til tanken alligvel? *he he*
> Medmindre man kan bruge en cykelpumpe men så skal man vist have
> stærke armmuskler? eller er der nogen der har prøvet det?

Man kan jo ogsaa faa fodpumper.
--
Mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Jesper Gadegaard (18-03-2005)
Kommentar
Fra : Jesper Gadegaard


Dato : 18-03-05 13:54

Jes Vestervang wrote:
> itsaret.nielsen@gmail.com (Dak) writes:
>
>
>>>Derudover skal man huske af kontrollere dæktrykket og smøre kæden
>>>før første tur.
>>
>>Hmm... hvordan skal man så fylde et dæk op hvis det er delvist fladt
>>og man ikke har en kompressor stående? så man kan vist ikke
>>undgå at tage den første tur ned til tanken alligvel? *he he*
>>Medmindre man kan bruge en cykelpumpe men så skal man vist have
>>stærke armmuskler? eller er der nogen der har prøvet det?
>
>
> Man kan jo ogsaa faa fodpumper.

Nu vi snakker pumper..
Tror i at sådan en her er noget værd?
http://thansen.dk/product.asp?c=428752251&n=343588266&pn=963126253

Steen E. (18-03-2005)
Kommentar
Fra : Steen E.


Dato : 18-03-05 14:32

>
> Nu vi snakker pumper..
> Tror i at sådan en her er noget værd?


En ganske almindelig fodpumpe - f.eks. T.Hansens :

http://thansen.dk/product.asp?c=428752251&n=343588266&pn=963122819

er rigeligt, trykket i bil og mc-dæk er lavere end cykeldæk, ogs å skal
du heller ikke have strøm

Køb også en ordentlig dæktryksmåler,

--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623



Torben Scheel (18-03-2005)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 18-03-05 15:32

Jesper Gadegaard wrote:
> Jes Vestervang wrote:
>
>> itsaret.nielsen@gmail.com (Dak) writes:
>>
>>
>>>> Derudover skal man huske af kontrollere dæktrykket og smøre kæden
>>>> før første tur.
>>>
>>>
>>> Hmm... hvordan skal man så fylde et dæk op hvis det er delvist fladt
>>> og man ikke har en kompressor stående? så man kan vist ikke
>>> undgå at tage den første tur ned til tanken alligvel? *he he*
>>> Medmindre man kan bruge en cykelpumpe men så skal man vist have
>>> stærke armmuskler? eller er der nogen der har prøvet det?
>>
>>
>>
>> Man kan jo ogsaa faa fodpumper.
>
>
> Nu vi snakker pumper..
> Tror i at sådan en her er noget værd?
> http://thansen.dk/product.asp?c=428752251&n=343588266&pn=963126253

næh.. kig forrest i webadressen

--
vh
Torben
http://www.dfmc.dk/?id=425

Niels Pein (18-03-2005)
Kommentar
Fra : Niels Pein


Dato : 18-03-05 20:23

Havde noget lignende engang. Det var noget skrammel. Men bevares den larmede
da ad pommern til.
En simpel fodpumpe var bedre.

Nu har jeg næst-billigste kompressor fra Harald Nyborg, og den har jeg være
ret glad for i et par år nu.
--
Mvh. Niels
TransAlp



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177511
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408596
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste