dæk koder
Fra : Mikael N

Dato : 15-03-05 19:16

Hej jeg har smidt bagers hjemmeside med hensyn til dæk guide, er der nogen
der lige vil smide linken ?
Så jeg kan alders bestemme et dæk ved hjælp af dot nummeret.

Mikael

Fra : Mikael N

Dato : 15-03-05 19:43

"Mikael N" <mlvj@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
nogen
> der lige vil smide linken ?
> Så jeg kan alders bestemme et dæk ved hjælp af dot nummeret.

Hej jeg har lige fundet en side http://www.daekonline.dk/start.html
mikael

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 15-03-05 23:46

"Mikael N" <mlvj@vip.cybercity.dk> writes:

> "Mikael N" <mlvj@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> nogen

> Hej jeg har lige fundet en side http://www.daekonline.dk/start.html

Ellers ligger det på http://www.pmc.dk/ under Links og "Dæk guiden".

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 16-03-05 06:35

> jeg har lige fundet en side http://www.daekonline.dk/start.html

Hej Mikael

Dækonline har ikke styr på en skid. Det er ikke måned, men uger der er
beskrevet i de to første tal.

Her er min beskrivelse i nyeste version.

Hvis du vil vide alderen på dækket kigger du på DOT mærket. DOT mærket
finder du på den ene side af dækket. Der står DOT xxxxxxxxxxxxx YYY eller
DOT xxxxxxxxxxxxx YYYY. x'erne er en masse bogstaver som ikke har nogen
betydning for alderen. De første to Y'er er ugen dækket er produceret i. Det
(de) sidste Y(er) er årstallet. Efter år 2000 er man begyndt at skrive 00
istedet for bare 0 for årstal. Står der DOT xxxxxxxxxxxxx 273 er det
produceret uge 27 i 1993 (eller 1983). Lad være med at køre med dæk der er
over 4 år gamle.

Her er nogle billeder af mærkerne uder dæk beskrivelsen:
<http://www.clarity.net/~adam/images/bike/inspect/tiredate1.jpg>
<http://www.clarity.net/~adam/images/bike/inspect/tiredate2.jpg>
<http://www.clarity.net/~adam/images/bike/inspect/tiredate3.jpg>

--