VT500C
Fra : Søren Lauridsen

Dato : 15-03-05 10:09

Hejsa jeg overvejer og købe en VT500C,er der nogen der har erfaringer
med dem gode/dårlige så vil jeg gerne høre lidt om det.
Og så er der lige det med årgangen,jeg har været inde på en side hvor
der står hvordan de forskellige årgange ser ud,men det kan jeg ikke få
til at passe med dem jeg har set til salg.
Altså med hensyn til at nogle har polerede motor og runde lygter osv.
osv.Håber nogen har lidt guldkorn.
Mvh Søren

Fra : Richard

Dato : 15-03-05 20:17

Søren Lauridsen (slet Z2HE4) wrote:
> Hejsa jeg overvejer og købe en VT500C,er der nogen der har erfaringer
> med dem gode/dårlige så vil jeg gerne høre lidt om det.

Næ, ikke ud over de billeder og data, jeg har i Honda-brochurer, -bøger
og -blade fra dengang. Og V2-motoren har jo ry for at være bundsolid; men...

> Og så er der lige det med årgangen,jeg har været inde på en side hvor
> der står hvordan de forskellige årgange ser ud,men det kan jeg ikke få
> til at passe med dem jeg har set til salg.

....om ikke andet, har du været inde på http://www.vt500.de/ ? - der er
en del info og links til yderligere.

Hvad er det for årgange, du kigger på - og hvorfra i verden; kunne
forestille mig, at US-modellerne har mere chrom etc.

Håber det hjælper dig videre

Iøvrigt, hvis du vil se, hvad VT'en kunne være blevet til, hvis Honda
havde videreført modellen i Europa, skulle du kigge på VRX Roadster
Special Black fra sidst i '90erne - kun 400cc, men bare så kæk

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken

Fra : Jesper

Dato : 15-03-05 22:59

> Iøvrigt, hvis du vil se, hvad VT'en kunne være blevet til, hvis Honda
> havde videreført modellen i Europa, skulle du kigge på VRX Roadster
> Special Black fra sidst i '90erne - kun 400cc, men bare så kæk

Den VRX'er har du da godt nok en svaghed for
Hvornår mon den kommer i din samling?

Jesper
www.buff-mc.dk

Fra : Richard

Dato : 16-03-05 16:58

Jesper wrote:

> Den VRX'er har du da godt nok en svaghed for

Jamen den flot svungne udstødning er da ikke til at står for - en
markant forbedring ifht den 6-7 år ældre NTV's gule rør og natpotte

> Hvornår mon den kommer i din samling?

Når fruen og jeg med årene har behov for noget mindre til en
promenadetur sammen - den *lille* 400'er er jo bygget som en voksen
cykel med sin 1.545 mm akselafstand, så der burde være plads nok til to

Men forinden skulle vi da gerne have haft en VF1100S, hvis jeg lige
kunne få taget mig sammen til at sælge VF750S'en til en hengiven køber

Fra : Søren Lauridsen

Dato : 15-03-05 23:59

Richard <richardpunktumpade@Se-Epost.dk> skrev:

>Næ, ikke ud over de billeder og data,
> [...]
Jeg har en side her http://100megsfree4.com/honda/h0500/shadow.htm
hvor man kan læse lidt om modellerne, men om det kun er i USA de
er solgt sådan ved jeg ikke, derfor efterlyste jeg nogen der måske
vidste lidt mere om det,så var man lidt bedre rustet når man skal
ud og kiggeTak for hjælpen

>Hvad er det for årgange, du kigger på

Årgang 83-88

Fra : Richard

Dato : 16-03-05 17:45

Søren Lauridsen (slet KWUZL) wrote:

> [...]
> er solgt sådan ved jeg ikke, derfor efterlyste jeg nogen der måske
> vidste lidt mere om det,så var man lidt bedre rustet når man skal

Umiddelbart virker det, som om skiftet i '85 til den runde lygte,
styrhøjde og sæde med rygstøtte udgør den største forskel i udseendet,
ikke? Efter reservedelsfiche'n har Eu-modellerne firkantet lygte og det
samme styr og sæde alle år...

Hvis der er noget bestemt du er ude efter, kan jeg da godt prøve at
kigge i de tyske brochurer og se, om de modeller er anderledes?

Hvis du har adgang til stel- eller motornumre, kan du hurtigt se
årgangen ud fra dem. På de amerikanske og canadiske ud fra bogstavet på
pladsen efter stjernen * i stelnummeret (se dit link, der står godt nok
4 på det i '83-nummeret): D/'83, E/'84, F/'85 og G/'86.
(Stelnummret omtales også VIN (Vehicle Id. Number) på USA'sk, hvis du
skal lede på en reg.attest).

I motornummeret er det ciffer nr. 2 efter stregen, dvs:
PC08E-20...../'83, -21...../'84, etc., idet Honda generelt bruger "0" på
den plads i modellens første produktionsår.

Syntaksen i stelnummret i EU-modellerne er iflg.
http://kleinjung.de/techdata/ og reservedelsfiche'en:
Regulær, udroslet udgave:
PC08-20..../83 - til D, F, CH, I og EU generelt,
PC08-21..../'84 - kun til N
PC08-22..../'85 - ingen Eu
PC08-23..../'86 - kun til A
Droslet (27hk) udgave:
PC08-30...../'83 - til D

Motornummeret i samme år vil blot starte med PC08E- i stedet

Håber det hjælper dig til at identificere de cykler, du har på hånden
- og at andre kan hjælpe dig med evt. køremæssig forskel herudover.

Fra : Søren Lauridsen

Dato : 16-03-05 23:52

> [...]
>starte med PC08E- i stedet
>
>Håber det hjælper dig til at
>identificere de cykler, du har på hånden

Tusind tak for et kanon svar,
det hjælper mig helt sikkert videre.
Mvh Søren.