Honda VT 500 årg. 1987 benzinproblem
Fra : Holten

Dato : 13-03-05 22:00

Har lidt problemer med ovenstående.
Maskinen kører kun på en cylinder, og kun med lukke benzinhane.
Hanen skal selvfølgelig åbnes for at det kan komme benzin, men kun i 1-2
sekunder ellers går den i stå.
Efter at have lukket hanen, kører maskinen ca. ½ minut til der ikke er mere
benzin, så skal hanen åbnes i et par sekunder igen.

Der kommer ikke benzin den den ene cylinder, kan der være en sammen hæng
mellem disse ting ??

MVH

Holten

Fra : Richard

Dato : 13-03-05 22:31

Holten wrote:
> Har lidt problemer med ovenstående.

Det lyder sådan

<snip>
> Der kommer ikke benzin den den ene cylinder, kan der være en sammen hæng
> mellem disse ting ??

Når vi iøvrigt går ud fra, at tænding, kompression etc er i orden, ville
jeg først checke svømmerventilerne. Hvornår har du sidst kontrolleret,
at de arbejder korrekt - og er korrekt monteret, for svømmerventilen på
en keihin CV som din kan nemt hænges forkert op, så den ikke lukker. Det
ville i så fald kun gælde den ene af dine

Ellers svømmerhøjde, punkteret svømmer og vagabonderende skidt i
karburatorens snævre kanaler - og hvad der endvidere måtte komme af
forslag...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken

Fra : Armand

Dato : 13-03-05 23:04

Holten wrote:
> [...]
> Efter at have lukket hanen, kører maskinen ca. ½ minut til der ikke er mere
> benzin, så skal hanen åbnes i et par sekunder igen.

Tøm svømmerhusene og åbn for bensinen (á: PRI?). Derefter gokker du
karbunaderne med en gummihammer/trælægte/lignende, hvorved at du får
løsnet en given fastsiddende svømmernål.
Vupti - motoren kører!

--
Armand.

Fra : Pwh

Dato : 14-03-05 07:32

Armand wrote:
> Tøm svømmerhusene og åbn for bensinen (á: PRI?). Derefter gokker du
> karbunaderne med en gummihammer/trælægte/lignende, hvorved at du får
> løsnet en given fastsiddende svømmernål.
> Vupti - motoren kører!

Det var forårs ritualet på min gamle Kawa Z1000 Z1R

/Jens

Fra : Richard

Dato : 14-03-05 19:06

Pwh wrote:

> Det var forårs ritualet på min gamle Kawa Z1000 Z1R

Af alm. nysgerrighed: Står karburatorerne med karburatorsprit i benzinen
vinteren over, eller dræner du dem inden vinter?

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Holten

Dato : 14-03-05 19:25

"Richard" <richardpunktumpade@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Af alm. nysgerrighed: Står karburatorerne med karburatorsprit i benzinen
> vinteren over, eller dræner du dem inden vinter?

Må blive dig svar skyldig, det er ikke min MC, men jeg tror ingen af delene
desværre.

MVH

Holten

Fra : Pwh

Dato : 14-03-05 19:32

> Af alm. nysgerrighed: Står karburatorerne med karburatorsprit i
> benzinen vinteren over, eller dræner du dem inden vinter?

Hvis det er min gamle Z1R du spørger til så gjorde jeg intet ved
karburatorerne om vinteren, det er over 20 år siden jeg havde den
og dengang gik jeg ikke så højt op i den slags pjat

/Jens

Fra : Richard

Dato : 14-03-05 20:46

Pwh wrote:

> Hvis det er min gamle Z1R du spørger til så gjorde jeg intet ved
> karburatorerne om vinteren, det er over 20 år siden jeg havde den
> og dengang gik jeg ikke så højt op i den slags pjat

Jo, det var naturligvis din, jeg spurgte til

Det er da også for dårligt, at man skal pleje mokkebikken selv i de
perioder, man ikke bruger den

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Pwh

Dato : 14-03-05 22:12

> Jo, det var naturligvis din, jeg spurgte til

Regnede jeg også med, det er jo en meget spændende maskine

> Det er da også for dårligt, at man skal pleje mokkebikken selv i de
> perioder, man ikke bruger den

Man er heldigvis blevet klogere med alderen, dengang syntes jeg det
var rigeligt at møje den ind i noget imprægneringsolie og give den et
skvæt olie ned i cylindrene og så ellers lade den passe sig selv
Olieskift fik den self også, så doven var jeg dog heller ikke

Nu må vi se om jeg får taget mig sammen til at starte KR1'en op imorgen,
der skal bare hentes lidt benz og sættes udstødninger på, så kan den godt
blive startet med røven (på KR'en) ud af kælderdøren, så ser jeg sgu ikke
katten mere den dag tror jeg

/Jens

Fra : Holten

Dato : 14-03-05 16:50

> Tøm svømmerhusene og åbn for bensinen (á: PRI?). Derefter gokker du
> karbunaderne med en gummihammer/trælægte/lignende, hvorved at du får
> løsnet en given fastsiddende svømmernål.
> Vupti - motoren kører!

Hmmm, daskede lidt til den ene med en skruetrækker i går, hvor "hårdt" må
man daske med en e.v.t. gummihammer ?

MVH

Holten

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 16-03-05 09:12

> Hmmm, daskede lidt til den ene med en skruetrækker i går, hvor
> "hårdt" må man daske med en e.v.t. gummihammer ?

Hej Holten

Du skal bare "ryste" karburatorene. Der er ingen grund til at slå så
karburatoren skydes ud i den modsatte side.

--
Mojn
Jens Bager Jensen