Hvad gør i andre
Fra : J. Jørgensen

Dato : 13-03-05 20:17

Jeg sidder lige nu med et par timers godt vejr.
Jeg kæmper en indvendig kamp - skal - skal ikke.
Jeg kunne tænke mig en lille tur - første gang med lys, og afprøvning af
udstyret.
Må så indrømme, at jeg synes det er synd, hvis der er lidt fugtighed med
salt. Er jeg alligevel bare pivet?
Hvad gør i andre? Åhhh, jeg har svært ved at vente.
Der skal lige fortælles, at jeg kørte hjem med min YAMAHA Virago XV535S
fredag eftermiddag, og nåede lige et par timers kørsel i godt vejr.
Hilsen
Jørgen

Fra : MFO

Dato : 13-03-05 21:20

J. Jørgensen wrote:

> Må så indrømme, at jeg synes det er synd, hvis der er lidt fugtighed
> med salt. Er jeg alligevel bare pivet?

Lidt ligesom Blokhus en aften i august?
Kør hvis du har lyst til at køre. Hvis du ikke har lyst, behøver du
ikke give kalenderen skylden

--
Michael
Kawa Z650

Fra : Futte & Co.

Dato : 13-03-05 21:21

Hej Jørgen

J. Jørgensen wrote:
> Jeg sidder lige nu med et par timers godt vejr.
> Jeg kæmper en indvendig kamp - skal - skal ikke.

Jeg venter, men det holder hårdt

> Jeg kunne tænke mig en lille tur - første gang med lys, og afprøvning af
> udstyret.
> Må så indrømme, at jeg synes det er synd, hvis der er lidt fugtighed med
> salt. Er jeg alligevel bare pivet?

Bare tænk på al den rengøring bagefter.

> Hvad gør i andre? Åhhh, jeg har svært ved at vente.

Gå du bare hen til din mc og kram den, fortæl hvordan vejene er lige nu
og den vil fortælle dig at det er for tidligt med en aftentur, at enten
er vejene saltede eller glatte af is og sjap.

> Der skal lige fortælles, at jeg kørte hjem med min YAMAHA Virago XV535S
> fredag eftermiddag, og nåede lige et par timers kørsel i godt vejr.

Det bliver jo ikke lettere at vente når man først har været ude en tur,
men hold ud, det ser ud til at lette hen over tirsdag onsdag

--
Jørgen , Brøndby, http://dfmc.dk/?id=70
Honda CB550F , den fine årgang 1975

Fra : Steen Jørgensen

Dato : 13-03-05 21:28

Hej Jørgen

Vi er mange der allerede nu har været ude at kører, da der har været masser
af gode mc-timer i år.
Samtidig læser jeg også en del artikler, b.la. herinde, om mange der ikke
vil ud at kører pga. salt på vejen. Der er ikke noget der er mere forkert -
der er jo lige til at skylde af igen. SALT SKADER IKKE MCen!!!!!
Det eneste der kan bekrymer mig er is på vejen, og her er denne tid lidt
lumsk så pas på.

Hilsen
Steen

Fra : Brian Luckow

Dato : 13-03-05 22:08

> vil ud at kører pga. salt på vejen. Der er ikke noget der er mere
forkert -
> der er jo lige til at skylde af igen. SALT SKADER IKKE MCen!!!!!

Den holder vist ikke helt... Salt ér hårdt ved især aluminium, og selvom du
vasker den grundigt lige efter en tur, så kan der sagtens satdig gemme sig
salt i nogle kroge. Hvis man er meget øm over sin MC, så skal man nok vente
lidt endnu med at køre en tur, de salter jo stadigt dagligt.

Mvh., Brian Luckow
Som ikke skal åbne bakken på torsdag

Fra : Steen Gruby

Dato : 13-03-05 21:33

On Sun, 13 Mar 2005 20:16:37 +0100, "J. Jørgensen" <jjdan@galnet.dk>
wrote:

Hej Jørgen.

>Hvad gør i andre? Åhhh, jeg har svært ved at vente.

Jeg lægger tommeltotten på kanten af filebænken og tæsker løs på den
med en hammer.
Det gør så godt når jeg holder op, og bagefter har jeg glemt alt om at
køre MC )

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Ukendt

Dato : 13-03-05 21:36

> Hvad gør i andre? Åhhh, jeg har svært ved at vente.

Hehe gør som mig skild din mc ad i atomer, og renover
Så kommer man først ud og køre når man har nosset sig færdig )

min deadline er 15maj.. så skal den være på gaden..

Mvh
Morten
GSX400 Bastard Bike

Fra : J. Jørgensen

Dato : 13-03-05 22:30

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Så kommer man først ud og køre når man har nosset sig færdig )
>
> min deadline er 15maj.. så skal den være på gaden..

Hej til alle.
Tak til jer alle for jeres meninger, som viser sig at være en smule delte -
men alle viser tegn på en vis utålmodighed.
Her i Odense er der i aftentimerne ikke kommet noget nedbør - så jeg kunne
teoretisk godt have fået en lille dejlig køretur.

Hilsen
Jørgen

Fra : BoA

Dato : 14-03-05 10:10

Hej Jørgen !
La' nu være med at slæbe din stakkels maskine ud i salttågerne, med
mindre du er ligeglad med at alle letmetaldele bliver korroderede i
overfladen i løbet af ganske kort tid. Selv om vejen ser fint tør og ren
ud, er der salt ALLE vegne, som bliver hvivlet op som ganske fint støv.
Man kan se det tydeligt i stærkt modlys. Selv meget omhyggelig afspuling
med haveslangen og et spredemundstykke giver ikke fuld garanti for at
undgå tæringsskader på overfladen af letmetaldelene. Har selv prøvet det
og fortrudt.
Jeg har ladet mig fortælle fra en "metal-mand" at netop den
alu-legering, som er mest populær hos de japanske fabrikker til støbning
af motordele m.v., er særligt følsom for salt p.gr.af at den indeholder
ganske små mængder kobber. Er der nogen her som ved noget om den sag ?

Bedste hilsner
fra
BoA

som skal hente sin "nye" Yam. xs1100 årg -78 på søndag, og er mindst
lige så utålmodig som alle I andre

Fra : Torben Scheel

Dato : 14-03-05 10:59

J. Jørgensen wrote:
> [...]
> Der skal lige fortælles, at jeg kørte hjem med min YAMAHA Virago XV535S
> fredag eftermiddag, og nåede lige et par timers kørsel i godt vejr.

Jeg har heldigvis travlt på arbejde, og der mangler stadig lidt skrueri
på FJ'eren. Fruen har lånt sin ud til en MC-løs - med påbud om skylning
efter hver tur.

Til gengæld har jeg købt en forgaffel, en startermotor og rustfri
skruesæt på ebay i den forløbne uge, så jeg må erkende at jeg også
forfalder til shopping i pressede situationer

--
vh
Torben - på torsdag starter min sæson.

Fra : anders majland

Dato : 14-03-05 15:07

Så kør for h****de....

> Er jeg alligevel bare pivet?

Med tilstrækkelig knofedt kan alt vel pudses op igen ....

/A - der burde vaske pudse yamaha'en men nøjes med lige at vaske forlygten.
~600km lortevejt efterlader så meget salt/skidt at der ikke kommer meget lys
ud ...

Fra : Ole Baun

Dato : 14-03-05 18:12

"J. Jørgensen" skrev i en meddelelse
> [...]
> salt. Er jeg alligevel bare pivet?
> Hvad gør i andre? Åhhh, jeg har svært ved at vente.

Jeg kører. Er blevet træt af at cykle (2 x 9 km pr. dag + tog).
Du må vel gøre dig klart om din mc er til pynt eller til at køre på.
Der var en der mente at det slider 10 gange så meget at køre på denne af
året i forhold til om sommeren, men det er nok svært at finde pålidelig
dokumentation for hvor meget mere det slider at køre om vinteren i forhold
til om sommeren.
Min mc er et transportmiddel, (som jeg nyder at køre på), men som jeg ikke
har planer om at jeg skal have med herfra

> Der skal lige fortælles, at jeg kørte hjem med min YAMAHA Virago XV535S
> fredag eftermiddag, og nåede lige et par timers kørsel i godt vejr.

Hvis du allerede har haft den ude i saltet, så kan du vel lige så godt køre
når du får lyst til det. I hvert fald hvis man skal tro saltfanatikerne.

Mvh Ole Baun
CB 500 ´96, 140 kkm

Fra : Anna M. Andersen

Dato : 14-03-05 18:28

> [...]

> Der skal lige fortælles, at jeg kørte hjem med min YAMAHA Virago XV535S
> fredag eftermiddag, og nåede lige et par timers kørsel i godt vejr.

Venter meget utålmodigt. Har en ny cykel der skal på gaden Jeg håber
meget på at det kan blive i påsken...

/anna

--
Anna M. Andersen
AIM/AOL chat: annabassand

Fra : Ole Axelsen

Dato : 14-03-05 19:19

"J. Jørgensen" <jjdan@galnet.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg sidder lige nu med et par timers godt vejr.
> Jeg kæmper en indvendig kamp - skal - skal ikke.
> Jeg kunne tænke mig en lille tur - første gang med lys, og afprøvning af
> udstyret.

Kører, og har gjort hele vinteren. Men det er på en gammel MZ, hvor en smule
rust og andre pletter mere eller mindre, ikke gør den store forskel.

--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 14-03-05 21:57

> [...]
> Der skal lige fortælles, at jeg kørte hjem med min YAMAHA Virago XV535S
> fredag eftermiddag, og nåede lige et par timers kørsel i godt vejr.

Kører naturligvis Har været afsted 3 gange i den forgangne uge, så det
er bare afsted og frem med vandslangen når du kommer hjem!

Stef
XS400
SS1300