"Font" Honda
Fra : Mogens Dammand

Dato : 13-03-05 19:43

Hej

Jeg ved det har været oppe før, men har ikke kunnet finde noget link eller
andet som jeg kan bruge.
Jeg gerne vil ha' fat i den font som Honda bruger, så er der nogle der kan
hjælpe, vil jeg være taknemlig.

/Mogens
www.honda-allroad.dk

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 13-03-05 20:08

Mogens Dammand wrote:

> [...]
> andet som jeg kan bruge.
> Jeg gerne vil ha' fat i den font som Honda bruger, så er der nogle der kan

Findes ikke! Honda logoet er ikke en font "per se". Det er nærmere en
række bogstaver, der er modificeret udfra en eksisterende font. Med
andre ord vil du altså ikke kunne finde en font, der ser akkurat ud som
logoet. Derimod tror jeg du vil komme ret tæt på med enten Volta T Bold:
<http://www.myfonts.com/fonts/urw/volta/t-bold/> eller Clarendon Bold
Expanded
<http://www.myfonts.com/fonts/linotype/clarendon-2/clarendon-bold-expanded/>.

Begge fonte kan købes på ovenstående side for ca. 20 dollars.

Hvis du skal bruge Honda logoet i skalérbart format, så send mig en
mail. Jeg har det liggende i EPS format.

--
Tony
Fazer 1000 o>'o

Fra : Richard

Dato : 13-03-05 20:31

Tony Lorentzen wrote:

> Findes ikke! Honda logoet er ikke en font "per se". Det er nærmere en
> række bogstaver, der er modificeret udfra en eksisterende font.

Jo netop, Tony, altså, inden du får en typograf på nakken, frit efter
huskeren: En font er et nærmere bestemt udvalg af tegn i en bestemt
størrelse og vægt (normal, fremhævet, kursiv etc.) af et bestemt
skriftsnit. Sådan bestilte typograferne deres skrifter. Med indførslen af
pc'en blev betydningen af font = skriftsnit.

> Hvis du skal bruge Honda logoet i skalérbart format, så send mig en
> mail. Jeg har det liggende i EPS format.

Den er sikkert også god, men ellers ligger den en vellignende skrift her:
<http://www.1001fonts.com/font_details.html?font_id=629>

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 13-03-05 20:47

Richard wrote:

> [...]
> skriftsnit. Sådan bestilte typograferne deres skrifter. Med indførslen
> af pc'en blev betydningen af font = skriftsnit.

Ouch, den sad! Men du har naturligvis ret

Min forklaring for brugen af ordet er, at man på amerikansk bruger
betegnelsen "font" for et skriftsnit og el. skrifttype.

> Den er sikkert også god, men ellers ligger den en vellignende skrift her:
> <http://www.1001fonts.com/font_details.html?font_id=629>

Godt fundet!

--
Tony
Chokomint 1000 o>'o

Fra : Richard

Dato : 13-03-05 21:55

Tony Lorentzen wrote:

> Ouch, den sad! Men du har naturligvis ret

*lol*

> Min forklaring for brugen af ordet er, at man på amerikansk bruger
> betegnelsen "font" for et skriftsnit og el. skrifttype.

Netop, den er den udbredte nu - og hvis Mogens ikke selv havde været inde
på det, ville jeg heller ikke have reageret på din udlægning

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 13-03-05 22:35

Richard wrote:

> Netop, den er den udbredte nu - og hvis Mogens ikke selv havde været
> inde på det, ville jeg heller ikke have reageret på din udlægning

Jeg har nu heller ikke noget imod at blive irettesat - så længe det er
berettiget og velfunderet

--
Tony
Fazerrrr 1000 o>'o

Fra : Mogens Dammand

Dato : 15-03-05 22:45

"Tony Lorentzen" <spam@dfmc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Min forklaring for brugen af ordet er, at man på amerikansk bruger
> betegnelsen "font" for et skriftsnit og el. skrifttype.

Hey

Har været inde og downloade, men pc'en kan ikke finde/se den.

Nå, må prøve en anden side.

/Mogens

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 14-03-05 23:06

Når nu vi er inde på det og der endeligt er noget jeg ved lidt noget om
de tilfælde hvor man har brugt en font (eller får special designet en) til
et firma eller logo, kalder man det en logotype. Nogle store firmaer får
både designet til brødtekst, overskrifter og logo. Disse fonte koster en
bondegård og er en del af firmaets identitet og derfor ikke noget man kan
købe, dem skal man tiltuske sig ad anden vej Jeg skal se om det er noget
jeg har liggende på job

Stefan
XS400
SS1300

Fra : Ukendt

Dato : 14-03-05 08:06

"Mogens Dammand" <dammand@honda-allroad.dk> skr
ev i en meddelelse news:423489aa$0$218$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Jeg gerne vil ha' fat i den font som Honda bruger, så er der nogle der kan
> hjælpe, vil jeg være taknemlig.
>
> /Mogens
> www.honda-allroad.dk

Hej

Denne side er ret god,hvis du mangler navnet på en font.
Har selv haft held med den et par gange.

http://www.myfonts.com/WhatTheFont/

med venlig hilsen
Kenneth

Fra : Dr.Enduro

Dato : 14-03-05 09:19

Jeg gik på google sidst og ledte efter "fonts" og "Schrifttypen". Jeg
tror, det var med sidstnævnte, at jeg var inde på et par sider med
hundreder af fonts. Der var også en Honda-skrifttype, som vistnok ikke
er den, som er nævnt foroven. Den findes derude, du skal bare søge lidt!
Den hed noget med Honda.

Hilsen Jan

Fra : Mogens Dammand

Dato : 15-03-05 23:31

"Dr.Enduro" <janeiffert@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> hundreder af fonts. Der var også en Honda-skrifttype, som vistnok ikke
> er den, som er nævnt foroven. Den findes derude, du skal bare søge lidt!

Hej

Fandt den og den er køreklar.

Takker.

/Mogens

Fra : Dr.Enduro

Dato : 18-03-05 20:58

Alle tiders, god fornøjelse med det. Har selv leget med fonds, til
jeg blev firkantet i hovedet, for at kunne få lavet et nyt tankskilt hos
en gravør.

Hilsen Jan