Hvornår skal det være?
Fra : Peter Wolff

Dato : 13-03-05 13:44

Hej NG

Nu må det da snart stoppe! Hvornår kan man med god samvittighed tage
maskinen på gaden? Når alt sne og salt er væk! MEN HVORNÅR ER DET DET????
Jeg er ved at gå langsomt til over det kolde vejr - På torsdag åbner baken
og det bliver uden mig, med mindre at vejrguderne giver os regn nok til at
skylle salten væk og tørt med 10-15 grader på torsdag.

Så det sagt!

Wolff

P.s. Er jeg den eneste der er en smule utålmodig?

Fra : Kasper Friis

Dato : 13-03-05 13:50

> [...]
> og det bliver uden mig, med mindre at vejrguderne giver os regn nok til at
> skylle salten væk og tørt med 10-15 grader på torsdag.

ifølge DMI bliver det + grader og masser af regn tirs, ons, tors, så det er
muligt og kører til bakken, men vejret er jo ikke for godt.. personligt
gider jeg ikke men med +grader og en del regn er der gode udsigter til at
dyret snart kan komme på gaden :)

Kasper friis, der også er meget utålmodig :)

Fra : Thomas Jensen

Dato : 13-03-05 13:58

> [...]
>
> Så det sagt!
>
> Wolff
>
> P.s. Er jeg den eneste der er en smule utålmodig?

nej gider snart hellere ikke mre

Men tror op mod påske hjælper det på det, hvis man skal tro dmi.
Så ingen bakkeåbning herfra tror jeg, men skærtorsdag i Esbjerg ser ok ud.

mvh

Thomas Jensen
FZ6S ´04

Fra : Rune Romdal

Dato : 13-03-05 14:13

> P.s. Er jeg den eneste der er en smule utålmodig?

NEJ!!!
--
Venlig hilsen Rune
www.Bandit600RR.dk

Fra : Armand

Dato : 13-03-05 14:27

Peter Wolff wrote:
> Hej NG
>
> Nu må det da snart stoppe! Hvornår kan man med god samvittighed tage
> maskinen på gaden? Når alt sne og salt er væk! MEN HVORNÅR ER DET DET????

En god saltfælde er forlygteglas, og indsamlingsmæssigt kører busserne
dagen igennem og i et større område.
En utraditionel, men effektiv saltdetektion vil derfor være at gnide en
finger på et bus-lygteglas sidst på dagen og smage på den om den er salt

Bered dig på at skulle være tålmodig hvis du virkelig ønsker at vante
til alt salt er væk

--
Armand.

Fra : Ronni Jensen

Dato : 13-03-05 14:48

> P.s. Er jeg den eneste der er en smule utålmodig?

DMI siger jo masser af regn i den kommende uge, og eftersom påskeferien for
mig skal foregå i Jylland (fra på fredag) satser jeg meget på at køre
derover!

Hvis alle de plusgrader holder stik om natten, tager jeg chancen og satser
på at de 10 dage derovre bliver uden sne og frost - ellers må jeg jo hente
den igen når vejret skifter heh. Men abstinenserne kan sq ikke klare mere!!
:-/

--
Med venlig hilsen,

Ronni Jensen
Suzuki GSX 600 F
http://www.dfmc.dk/?id=649

Fra : Ukendt

Dato : 13-03-05 16:01

Ifølge www.vintertrafik.dk har der været saltet flere gange i april måned i
2003 og 2004.
Så du kommer nok til at vente indtil midten af april for at være 100% sikker
på der ikke bliver saltet.
Jeg mener også at have hørt at salt beredsbabet er åbent fra. ca 1 oktober
til indtil ca. 1. maj, men jeg kan ikke huske hvor.

Fra : Mark Sandberg

Dato : 13-03-05 16:13

"Peter Wolff" skrev i en meddelelse:

> Nu må det da snart stoppe! Hvornår kan man med god samvittighed tage
> maskinen på gaden? Når alt sne og salt er væk! MEN HVORNÅR ER DET DET????

Vi skal først lige have nogle dage med masser af regn og ingen udsigter til
frostvejr og saltspredere, før jeg overhovedet vil overveje at trække
motorcyklen ud af dens lune indendørs vinterhi i pejsestuen.

/Mark.

Fra : rugholmhusFJERN@vip.~

Dato : 13-03-05 18:38

On Sun, 13 Mar 2005 13:44:16 +0100, "Peter Wolff"
<peterwolff@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>
>Så det sagt!
>
>Wolff
>
>P.s. Er jeg den eneste der er en smule utålmodig?

He he nu er jeg jo så heldig at jeg har en MC og ikke en
udstillingsgenstand - så den kører når jeg har lyst.
Så skyller vi lidt ekstra i vinterperioden - men køre det gør vi -
geden og jeg.

hVh
Hans/NTV

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 13-03-05 20:27

Peter Wolff wrote:

> Nu må det da snart stoppe! Hvornår kan man med god samvittighed tage
> maskinen på gaden? Når alt sne og salt er væk! MEN HVORNÅR ER DET DET????

Tjah - jeg har ikke en direkte linje til Vor Herre - anyone else?

> Jeg er ved at gå langsomt til over det kolde vejr - På torsdag åbner baken
> og det bliver uden mig, med mindre at vejrguderne giver os regn nok til at
> skylle salten væk og tørt med 10-15 grader på torsdag.

Og chancen for at det sker er nok ret lille, desværre. Jeg bliver i
hvert fald hjemme til trods for at cyklen fik lov til at rulle årets
første tur i dag.

> P.s. Er jeg den eneste der er en smule utålmodig?

Nej Men jeg fik da heldigvis dulmet de værste abstinenser i dag.
Ahhhh - det var godt... Glæden ved at komme ud og køre gjorde at jeg
(næsten) ikke mærkede at det småsneede og var (brrrr) koldt.

--
Tony
Fazer 1000 o>'o (som snart skal have det store forårseftersyn)

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 13-03-05 23:12

Tony Lorentzen wrote:
> [...]

Absolut NEJ!
og det begynder at lysne..
Tirsdag kommer min MC-pusher og afleverer SV'eren på min dørtærskel
(Hans forslag - han mente det var synd at tage den ud i det vejr og i
alt det salt - uden beregning! det er trods alt 110 km's køretur for ham..)

Så er det lige en håndfuld detaljer der skal rettes før den er helt "klar".

Herefter er der 4 uger til at køre den til, frem til 1. service Mon det
ikke er inden for mulighederne (Tony klarede det som jeg husker det
_noget_ hurtigere med kiloFazeren) Kommende weekend se da lidt lovende
ud . . lidt

OG så er det sydover i bededagene til Holland sammen med Wæver og et par
andre fra Klarup/Sejlflod/Aalborg området. - (hvis nogen er friske på at
tage med så smid en mail)

Med ønsket om at sne, is og salt må forsvinde ad H til i en H&#% fart!

--
Dun@nt
Kilo SFau's 's is for silver

Fra : Esther

Dato : 13-03-05 21:43

Nix, du er ikke den eneste, der er utålmodig. Jeg er helt HYSTERISK af
utålmodighed. En af fordelene ved at være af hunkøn; det er fuldt lovligt
(og endda forventet) at blive hysterisk *G*

Jeg nærlæser DMI flere gange dagligt - og hvis det fortsætter som det ser
ud
lige nu regner jeg med ENDELIG at lufte maskinen i slutningen af
ugen....salt eller ej. Jeg er møgtræt af at køre på 45eren *G*

--
Esther
Yamaha XJ600S & Yamaha Néos 50

Fra : Jens B. Rasmussen

Dato : 13-03-05 22:10

"Esther" <Esther@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Nix, du er ikke den eneste, der er utålmodig. Jeg er helt HYSTERISK af
> utålmodighed. En af fordelene ved at være af hunkøn; det er fuldt lovligt
> (og endda forventet) at blive hysterisk *G*

En stemme fra dybet der råber "SELVMÅL"

> Esther
> Yamaha XJ600S & Yamaha Néos 50
> http://dfmc.dk/Esther

jeg venter til jeg ikke skal stå og vaske cyklen ren for salt og til der
ikke længere er nattefrost permanent hver nat. dvs. 14 dage endnu vil jeg
tro - men så skal det også være ! Vil nemlig altid have fornemmelsen af at
der sidder lidt salt der i hjørnet når jeg kigger og det ved jeg ikke er så
godt på alu.

Det er muligt det ikke skader mc'en men jeg tør ikke tage chancen

Jens Brauer Rasmussen
Suzuki RF900
www.kantanamc.dk

Fra : Steen E.

Dato : 13-03-05 22:46

> [...]
> er så
> godt på alu.
>
> Det er muligt det ikke skader mc'en men jeg tør ikke tage chancen

Enig - Fazeren står lunt og godt - og der bliver den til det er høj sol,
mindst 12 grader og alt vejsalt er skyllet helt væk.

(Kører faktisk heller ikke når det er regnvejr

--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623