|
| Nye dæk til bandit 600 - dæktyper Fra : thomassloth@hotmail.~ |
Dato : 10-03-05 13:29 |
|
Jeg har lige modtaget de dæk jeg bestilte hos Reifenversand.com.
Udover lidt småmisforståelser fra deres side er bestillingen gået
fint, bestilte mandag, modtog i dag.
Jeg købte bridgestone BT010 til min bandit 600 1999. Havde Bridgestone
i forvejen, så satser på jeg bliver glad for disse igen. Købte 160
mm fremfor oprindeligt 150 mm, er jeg spændt på at prøve.
Nu sidder jeg her bagefter (lidt sent) og undrer mig over - hvad er
forskellen på Bridgestones BT010 og BT020? håber ikke disse BT010
slides meget hurtigere end BT020?
Tak
| |
Moller (10-03-2005)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 10-03-05 13:36 |
|
thomassloth@hotmail.com wrote:
> Jeg har lige modtaget de dæk jeg bestilte hos Reifenversand.com.
> Udover lidt småmisforståelser fra deres side er bestillingen gået
> fint, bestilte mandag, modtog i dag.
>
> Jeg købte bridgestone BT010 til min bandit 600 1999. Havde Bridgestone
> i forvejen, så satser på jeg bliver glad for disse igen. Købte 160
> mm fremfor oprindeligt 150 mm, er jeg spændt på at prøve.
>
> Nu sidder jeg her bagefter (lidt sent) og undrer mig over - hvad er
> forskellen på Bridgestones BT010 og BT020? håber ikke disse BT010
> slides meget hurtigere end BT020?
BT-010 er meget blødere end BT-020 ;) så jo det gør de.
Jeg køre f.eks. 5-6000km på et BT-010 bagdæk, men godt og vel
10-12000km på et BT-020 bagdæk ;) og det er incl. brændere på TPT osv..
og mit BT-010 oplevede aldrig en brænder.
For ikke at du nu er i tvivl, køre jeg med dem på min Bandit, MZ'en
køre med BT-45 og æder dem på godt og vel 7-9000km.
Ellers er BT-010 fantastiske når de er varme(tager ik lang tid), og de
kan i det fleste tilfælde laaaaaaaaangt mere end hvad føren kan, og det
er derved sjældent at de har skylden, og ikke føren/omgivelserne at man
smider cyklen.
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve
Suzuki GSF-R 1200
www.dfmc.dk/Lars_Molnit
| |
thomas sloth (10-03-2005)
| Kommentar Fra : thomas sloth |
Dato : 10-03-05 23:06 |
|
> Jeg køre f.eks. 5-6000km på et BT-010 bagdæk, men godt og vel
> 10-12000km på et BT-020 bagdæk ;) og det er incl. brændere på TPT osv..
> og mit BT-010 oplevede aldrig en brænder.
>
> For ikke at du nu er i tvivl, køre jeg med dem på min Bandit, MZ'en
> køre med BT-45 og æder dem på godt og vel 7-9000km.
Hmm, måske jeg har købt de forkerte så.... Jeg kører relativt stille
og roligt og har derfor ikke brug for så meget grip. Æv, mine
nuværende Bridgestones (ved ikke hvilke) har gået 18000km, så jeg
ville da være ked af kun 6-8000 på disse BT010.... hmmm
Hva er Bt010 beregnet til da, i modsætning til BT020? Mere aggresiv
kørsel? Bt020 mere "morfar"?
| |
Ole Hansen (11-03-2005)
| Kommentar Fra : Ole Hansen |
Dato : 11-03-05 08:38 |
|
thomassloth@hotmail.com (thomas sloth) writes:
> > For ikke at du nu er i tvivl, køre jeg med dem på min Bandit, MZ'en
> > køre med BT-45 og æder dem på godt og vel 7-9000km.
>
> Hmm, måske jeg har købt de forkerte så.... Jeg kører relativt stille
> og roligt og har derfor ikke brug for så meget grip. Æv, mine
> nuværende Bridgestones (ved ikke hvilke) har gået 18000km, så jeg
> ville da være ked af kun 6-8000 på disse BT010.... hmmm
Hvis du har købt dem i 160/60/17 og 120/60/17 og vil sælge dem igen,
tror jeg ikke, du får de store problemer med det.. Suzuki SV650,
Bandit, Yamaha Fazer (den gamle) og sikkert også andre kører med den
størrelse..
> Hva er Bt010 beregnet til da, i modsætning til BT020? Mere aggresiv
> kørsel? Bt020 mere "morfar"?
BT010 er ræs, 020 er sport-touring.. Det lyder som om B020 vil være et
godt valg for dig.. Eventuelt Metzeler Z6 - dem har jeg på min SV'er
og de er fine.. :)
--
Ole Hansen
| |
thomas sloth (11-03-2005)
| Kommentar Fra : thomas sloth |
Dato : 11-03-05 12:10 |
|
> Hvis du har købt dem i 160/60/17 og 120/60/17 og vil sælge dem igen,
> tror jeg ikke, du får de store problemer med det.. Suzuki SV650,
> Bandit, Yamaha Fazer (den gamle) og sikkert også andre kører med den
> størrelse..
Størrelserne er hhv. 160/60/17 og 110/70/17
Som sagt Bridgestone BT010.
Nogen der er interesserede i at overtage dækkene? (bor Kbh)
| |
Knud Dam (12-03-2005)
| Kommentar Fra : Knud Dam |
Dato : 12-03-05 00:16 |
|
"thomas sloth" <thomassloth@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:b3530c7d.0503110310.4007f29c@posting.google.com...
> Størrelserne er hhv. 160/60/17 og 110/70/17
> Som sagt Bridgestone BT010.
>
> Nogen der er interesserede i at overtage dækkene? (bor Kbh)
Hej Thomas.
Hvad skal du have for dækkene, incl. forsendelse til Sydfyn ?
Mvh
KD Bandit 600 S
| |
Jacob Bunk Nielsen (10-03-2005)
| Kommentar Fra : Jacob Bunk Nielsen |
Dato : 10-03-05 14:02 |
|
thomassloth@hotmail.com writes:
> Nu sidder jeg her bagefter (lidt sent) og undrer mig over - hvad er
> forskellen på Bridgestones BT010 og BT020? håber ikke disse BT010
> slides meget hurtigere end BT020?
BT010 er en blødere end BT020. BT010 er et sportsdæk, mens BT020 er et
sportstouringdæk. Det betyder at BT010 har bedre greb og slides
hurtigere end BT020.
Normalt slider man et bagdæk hurtigere end et fordæk, så jeg gætter på
at hvis du har købt et BT010 som fordæk og et BT020 som bagdæk, så vil
de nok slides så de er færdige nogenlunde samtidig, hvis du sætter dem
på samtidig.
--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)
| |
Brian Laursen (10-03-2005)
| Kommentar Fra : Brian Laursen |
Dato : 10-03-05 18:17 |
|
Jacob Bunk Nielsen wrote:
> thomassloth@hotmail.com writes:
>
>> Nu sidder jeg her bagefter (lidt sent) og undrer mig over - hvad er
>> forskellen på Bridgestones BT010 og BT020? håber ikke disse BT010
>> slides meget hurtigere end BT020?
>
> BT010 er en blødere end BT020. BT010 er et sportsdæk, mens BT020 er et
> sportstouringdæk. Det betyder at BT010 har bedre greb og slides
> hurtigere end BT020.
>
> Normalt slider man et bagdæk hurtigere end et fordæk, så jeg gætter på
> at hvis du har købt et BT010 som fordæk og et BT020 som bagdæk, så vil
> de nok slides så de er færdige nogenlunde samtidig, hvis du sætter dem
> på samtidig.
Og så er det oxo utrolig rart at have et blødt fordæk, for det er vigtigt at
have god kontakt i sving osv.. Kan kun anbefale blødt dæk foran.
-
Virtually Yours
Brian laursen
Dobbelt X ( til salg )
Http://home1.stofanet.dk/cashman
http://dfmc.dk/brian_laursen
| |
Schlæger (10-03-2005)
| Kommentar Fra : Schlæger |
Dato : 10-03-05 19:37 |
|
Brian Laursen wrote:
> Virtually Yours
> Brian laursen
> Http://home1.stofanet.dk/cashman
.... og da jeg kom til at følge dit link, læste jeg bl.a. dette:
".... har den kørt 2 Michelin Pilot Sport bagdæk op, og et fordæk. De
holdt ca. 4 km hver"
Jeg synes nok, at du er lige vel hård ved dine dæk, Brian !!!!
Mch Schlæger
| |
Moller (10-03-2005)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 10-03-05 19:43 |
|
Schlæger wrote:
> ... og da jeg kom til at følge dit link, læste jeg bl.a. dette:
> ".... har den kørt 2 Michelin Pilot Sport bagdæk op, og et fordæk. De
> holdt ca. 4 km hver"
>
> Jeg synes nok, at du er lige vel hård ved dine dæk, Brian !!!!
Jo mere moment jo mere dæk ædes der ;)
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve
Suzuki GSF-R 1200
www.dfmc.dk/Lars_Molnit
| |
Schlæger (10-03-2005)
| Kommentar Fra : Schlæger |
Dato : 10-03-05 20:33 |
|
Moller wrote:
> Schlæger wrote:
>> ... og da jeg kom til at følge dit link, læste jeg bl.a. dette:
>> ".... har den kørt 2 Michelin Pilot Sport bagdæk op, og et fordæk. De
>> holdt ca. 4 km hver"
>>
>> Jeg synes nok, at du er lige vel hård ved dine dæk, Brian !!!!
> Jo mere moment jo mere dæk ædes der ;)
Ja ja - men selv en Hayabusa kan da køre mindst 18 minutter på et frisk
dæk. Den solsort må derfor være ualmindelig potent........
Mch Schlæger
| |
Torben Scheel (11-03-2005)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 11-03-05 08:13 |
|
Moller wrote:
> Schlæger wrote:
>
>> ... og da jeg kom til at følge dit link, læste jeg bl.a. dette:
>> ".... har den kørt 2 Michelin Pilot Sport bagdæk op, og et fordæk. De
>> holdt ca. 4 km hver"
>>
>> Jeg synes nok, at du er lige vel hård ved dine dæk, Brian !!!!
>
>
> Jo mere moment jo mere dæk ædes der ;)
>
Hvilken maskine har et sådant forhjulsmoment?? BossHoss under standsning?
--
vh
Torben
| |
Moller (11-03-2005)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 11-03-05 10:32 |
|
Torben Scheel wrote:
> Moller wrote:
>
>> Schlæger wrote:
>>
>>> ... og da jeg kom til at følge dit link, læste jeg bl.a. dette:
>>> ".... har den kørt 2 Michelin Pilot Sport bagdæk op, og et fordæk. De
>>> holdt ca. 4 km hver"
>>>
>>> Jeg synes nok, at du er lige vel hård ved dine dæk, Brian !!!!
>>
>>
>>
>> Jo mere moment jo mere dæk ædes der ;)
>>
> Hvilken maskine har et sådant forhjulsmoment?? BossHoss under standsning?
Nu skrev han 2 BAGdæk ;)
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve
Suzuki GSF-R 1200
www.dfmc.dk/Lars_Molnit
| |
Torben Scheel (11-03-2005)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 11-03-05 10:57 |
|
Moller wrote:
>
> Nu skrev han 2 BAGdæk ;)
>
Så læser du på en helt ny og spændende måde : "..kørt 2 Michelin Pilot
Sport bagdæk op, og et fordæk. De holdt ca. 4 km hver"
--
vh
Torben
| |
Moller (11-03-2005)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 11-03-05 11:34 |
|
Torben Scheel wrote:
> Moller wrote:
>
>>
>> Nu skrev han 2 BAGdæk ;)
>>
> Så læser du på en helt ny og spændende måde : "..kørt 2 Michelin Pilot
> Sport bagdæk op, og et fordæk. De holdt ca. 4 km hver"
Da han skriver "hver" tolker jeg det som han mener det er de 2 bagdæk,
da "hver" ikke matcher helt hans ene fordæk. han skrev ikke helt om 4
dækket var færdigt samtidig med de to bagdæk. hmmmm, på den anden side
opdager jeg først nu at han har glemt et k eller .000 i afstanden han
har kørt.
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve
Suzuki GSF-R 1200
www.dfmc.dk/Lars_Molnit
| |
Torben Scheel (11-03-2005)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 11-03-05 14:13 |
|
Moller wrote:
> Torben Scheel wrote:
>
>> Moller wrote:
>>
>>>
>>> Nu skrev han 2 BAGdæk ;)
>>>
>> Så læser du på en helt ny og spændende måde : "..kørt 2 Michelin Pilot
>> Sport bagdæk op, og et fordæk. De holdt ca. 4 km hver"
>
>
> Da han skriver "hver" tolker jeg det som han mener det er de 2
> bagdæk, da "hver" ikke matcher helt hans ene fordæk. han skrev ikke helt
> om 4 dækket var færdigt samtidig med de to bagdæk. hmmmm, på den anden
> side opdager jeg først nu at han har glemt et k eller .000 i afstanden
> han har kørt.
>
Begge drengene og pigen fik en slikpind hver. Stakkels tøs
Sorry pindehuggeriet - jeg har en "dårlig chef-dag" - og cyklen er ikke
køreklar endnu (helt bevidst pga. saltet)
--
vh
Torben
| |
Rune Romdal (11-03-2005)
| Kommentar Fra : Rune Romdal |
Dato : 11-03-05 14:55 |
|
>>> Så læser du på en helt ny og spændende måde : "..kørt 2 Michelin
>>> Pilot Sport bagdæk op, og et fordæk. De holdt ca. 4 km hver"
>>
>>
>> Da han skriver "hver" tolker jeg det som han mener det er de 2
>> bagdæk, da "hver" ikke matcher helt hans ene fordæk. han skrev ikke
>> helt om 4 dækket var færdigt samtidig med de to bagdæk. hmmmm, på
>> den anden side opdager jeg først nu at han har glemt et k eller .000
>> i afstanden han har kørt.
>>
> Begge drengene og pigen fik en slikpind hver. Stakkels tøs
>
> Sorry pindehuggeriet - jeg har en "dårlig chef-dag" - og cyklen er
> ikke køreklar endnu (helt bevidst pga. saltet)
Jeg syntes nu det er lidt vildt at dækkene kun har holdt 4 km, det kan så
være at fordækket har holdt 8 km, det lader jeg jer to om at diskuterer
videre
--
Venlig hilsen Rune
www.Bandit600RR.dk
| |
Futte & Co. (13-03-2005)
| Kommentar Fra : Futte & Co. |
Dato : 13-03-05 12:19 |
|
Rune Romdal wrote:
>>>>Så læser du på en helt ny og spændende måde : "..kørt 2 Michelin
>>>>Pilot Sport bagdæk op, og et fordæk. De holdt ca. 4 km hver"
>>>
>>>
>>> Da han skriver "hver" tolker jeg det som han mener det er de 2
>>>bagdæk, da "hver" ikke matcher helt hans ene fordæk. han skrev ikke
>>>helt om 4 dækket var færdigt samtidig med de to bagdæk. hmmmm, på
>>>den anden side opdager jeg først nu at han har glemt et k eller .000
>>>i afstanden han har kørt.
>>>
>>
>>Begge drengene og pigen fik en slikpind hver. Stakkels tøs
>>
>>Sorry pindehuggeriet - jeg har en "dårlig chef-dag" - og cyklen er
>>ikke køreklar endnu (helt bevidst pga. saltet)
>
>
> Jeg syntes nu det er lidt vildt at dækkene kun har holdt 4 km, det kan så
> være at fordækket har holdt 8 km, det lader jeg jer to om at diskuterer
> videre
Jamenneee..., det er da fordi han har kørt 2 km på baghjulet på hvert
bagdæk ,
--
Jørgen , Brøndby, http://dfmc.dk/?id=70
Honda CB550F , den fine årgang 1975
BSA B40, en go' '68, stadig til salg
Victoria KR 26 N Aero, en fornem 54'er, nysynet
| |
|
|