Oliefiltertang til Suzuki GSX600F
Fra : ksv

Dato : 09-03-05 18:04

Er ved at skifte olie og oliefilter på min Suzuki GSX600F fra 2000, men jeg
kan ikke løsne oliefilteret, da pladsen omkring filteret er meget
begrænset. Jeg har forsøgt mig med to forskellige oliefiltertænger (bl.a.
en med kæde), men det er umuligt at dreje tangen pga. den begrænsede plads
omkring filteret. I instruktionsbogen anvender de en speciel
oliefiltertang, som ligner en stor kapsel (der står "cap" på engelsk - det
er svært at forklare hvordan den ser ud). På denne store kapsel sidder
hovedet fra en bolt, som passer til en almindelig topnøgle eller lign.

Er der nogen der ved, hvor sådan én eller noget lign. kan købes (hvis I
overhovedet forstår noget som helst af ovenstående forklaring)?

Fra : Squish

Dato : 09-03-05 18:18

ksv wrote:
> [...]
>
> Er der nogen der ved, hvor sådan én eller noget lign. kan købes (hvis I
> overhovedet forstår noget som helst af ovenstående forklaring)?

Findes i MC-Nøglen. Se her under værktøj:
http://www.sydfynsmcservice.dk/menu.html

En anden mulighed er at banke en skruetrækker igennem filteret og bruge
den som håndtag..

--
Squish
VFR750F

Fra : Schlæger

Dato : 09-03-05 18:40

ksv wrote:

> [...]

> Er der nogen der ved, hvor sådan én eller noget lign. kan købes (hvis I
> overhovedet forstår noget som helst af ovenstående forklaring)?

Sådan en har jeg til min Yamaha, og den er supergod at arbejde med. Jeg
har nemlig heller ikke ret meget plads mellem forrørene, men med
topnøglesættets korte forlænger går det bare som smurt. Jeg kan kun
anbefale dig at anskaffe sådan en "kapsel". Lad dig dog ikke friste til at
skrue det nye oliefilter fast med dette redskab - eller husk i hvert fald,
at det kun må spændes "med hånden".

Mch Schlæger (nu med MC på matriklen)

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 09-03-05 18:57

ksv wrote:

> Er der nogen der ved, hvor sådan én eller noget lign. kan købes (hvis I
> overhovedet forstår noget som helst af ovenstående forklaring)?

Jeg ved lige hvad du mener.. Jeg havde præcis samme problem på min
Skruzuki RF600..

Jeg anvende en meget fin og velkendt gammel teknik..

Find en skruetrækker af passende størrelse og bank den igennem
oliefilteret fra siden.. og vupti, nu har du et håndtag du kan dreje
oliefilteret løs med, det kan være du er nødt til at gøre det af flere
gange før det sidder så løst at du kan skrue det af med fingerne, men
det virker..

HUSK: At den procedure sviner, der løber olie ud når man prikker hul
filteret..

M.v.h.
Thore Jensen

Fra : Emil Auckbur

Dato : 09-03-05 19:49

> Er der nogen der ved, hvor sådan én eller noget lign. kan købes (hvis I
> overhovedet forstår noget som helst af ovenstående forklaring)?

Kan købes hos louis.de
På katalogsiden her kan du se at der er forskellige størrelser.
http://louis9.louis.de/katalog2005/pages/714.pdf

Emil

Fra : Knud Dam

Dato : 09-03-05 21:16

"ksv" <ksv@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der ved, hvor sådan én eller noget lign. kan købes (hvis I
> overhovedet forstår noget som helst af ovenstående forklaring)?

Hej !

Jeg har købt til min Bandit hos MP i Odense. Den må passe på din også.

Den må du låne, hvis du bor i nærheden.

Skruetrækker-tricket er der knapt nok plads til, synes jeg.

KD Bandit 600 S Sydfyn

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 10-03-05 10:11

"Knud Dam" <danteknikdetteskalvaek@tele2adsl.dk> writes:

> Skruetrækker-tricket er der knapt nok plads til, synes jeg.

Det brugte jeg ellers første gang jeg skiftede olie på min Bandit.
Siden har jeg købt sådan en tang som "ksv" efterlyser.

Man skal i øvrigt passe på ikke at ødelægge gevindet på motoren, så
man skal banke sin skruetrækker igennem et stykke ude på oliefilteret,
ikke helt inde ved motoren.

Min oliefilter-dims kan i øvrigt også udlånes, hvis det er. Den bor på
Østerbro i København, og er købt hos Louis i Tyskland.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : ksv

Dato : 10-03-05 15:30

Tusind tak for de mange foreslag. Jeg har lagt billeder ud på nettet, hvor
det fremgår tydeligt, hvor lidt plads der er.

http://www.land.aau.dk/~ksve01/olie

Jeg bor i Aalborg, så jeg tror nok jeg bestiller én hos louis.de istedet
for at køre til Kbh eller Odense for at låne én (ellers tak for tilbudet).

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 10-03-05 15:33

Hej Karen (jeg gætter på at hedder Karen ;)

"ksv" <ksv@stofanet.dk> writes:

> Jeg bor i Aalborg, så jeg tror nok jeg bestiller én hos louis.de istedet
> for at køre til Kbh eller Odense for at låne én (ellers tak for tilbudet).

OK - vær opmærksom på at den du køber hos Louis sikkert kræver at du
har en 1/2" skralde.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 10-03-05 21:39

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:

> Jup!
> Men at få den nærmeste smed eller automekaniker til at hæfte en møtrik
> på hen over hullet til ½"#, så den istedet fremstår som den originale,
> er en enkel sag.

Ja, hvis man ved hvor den nærmeste smed eller automekaniker holder
til, og i øvrigt kender ham. Jeg ved hverken hvor han bor eller kender
ham, så jeg tror bare at jeg finder en 1/2" skralde. Sådan en skal man
vel alligevel have i sit værktøjssortiment (i den lokale MC-klub)

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 10-03-05 22:58

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:

> Kig lige billederne igen:
> Hvordan vil du bakse en skraldenøgle dérind??

Ligesom jeg plejer at gøre på min Bandit

.... nej, pjat - jeg kan ikke lige ud fra billederne se om forrørene er
trukket anderledes på en GSX-F end på min Bandit, men på Banditten kan
der lige akkurat være en skalde der.

--
Bandit 600 N | ......_[]-=*