Dagens grin mens vi venter
Fra : Torben Scheel

Dato : 08-03-05 18:12

Jeg var i lørdags rundt for at skaffe kobberringe til banjobolten ved
masterbremsecylinderen - jeg skulle bytte rundt på min XJ'eren og
FJ'eren (tror pokker FJ'eren bremser dårligt - de har samme bremser :-/).
Nåmen tilbage til historien - jeg bor 600m fra Mekonomen, så det mest
naturlige var at hente dem dér - 1. problem - lukket d. 5/3. Videre til
Allans MC der er flyttet til Hillerød - 2. problem - værkstedet var
under ombygning/færdiggørelse, så det kunne han ikke lige finde. Til
gengæld mente han nok at han kunne skaffe en erstatning for mit 10år
gamle Shoei Duotec visir. Absolut sidste mulighed - THansen. Først i kø
som nummer 5, hvilket gav rig lejlighed til at studere blålys og
plastikkrom. Ca. 20 minutter efter havde den flinke ekspedient tid -
Mig : "Jeg skal bruge kobberskiver til banjobolte"
Eksp. : "Hvilken bil kører du"
M : "(Skjult suk) det er en Yamaha MC"
E : Slår op i reservedele i concordesystemet
M : "Du skal ikke kigge under reservedele - det er en standardvare"
E : "Hvilken størrelse skal du bruge"
M : "10mm"
E : Smutter på lageret og vender tilbage med en plasticpose med
stregkode og 1 (een) kobberskive i "jeg har kun den ene - skal du have
den eller vil du vente til resten kommer?"
M : "Hvad var det prisen var?" (jeg syntes jeg havde set en helt
horribel pris
E : Slår op "15 kr"
M : "Nej tak - det er helt sindssygt"

Mandag hentede jeg 4 skiver til en samlet pris af kr. 1,25 i mekonomen.
Jeg udnyttede ikke engang min rabatmulighed

Det kan godt være den ikke syner sig selv, men deres hjælp kan jeg godt
undvære..

--
vh
Torben

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 08-03-05 20:19

> M : "Hvad var det prisen var?" (jeg syntes jeg havde set en helt
> horribel pris
> E : Slår op "15 kr"

De har kostet 80kr til en Aprilia Falco Det var det også en alu skive
der var lavet til at deformere når man monterede dem. De koster 20kr til en
Suzuki
Lousi sælger genbrugelige kobberskiver til 2kr stk.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Soren Lindholt

Dato : 08-03-05 23:37

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote in message

> E : Slår op "15 kr"
> M : "Nej tak - det er helt sindssygt"

Lortebutik....
Jeg var ved Thansen i Odense, sku ha et nyt koblingskabel til Golf, og sku
østpå i byen alligevel, ellers kører jeg altid til Onkel Høyer.
Ikke på lager... "du ka hente det i middelfart" ... nejtak, jeg kører ikke
til Middelfart uden koblingskabel tak...
nå så sku jeg ha et batteri til min svigerindes Polo ... 249, ok pris....
"står du i vores system? "
Mig: Nej, jeg bor i Aalborg.
"Jamen der er også en Thansen butik i Aalborg"
Mig: Ja, men vi har også Biltema, så det er ligemeget!
Men for ikke at skuffe ham fik han mit navn osv... og det lykkedes ham også
i to forsøg at få det tastet ind....
I øvrigt var kablet slet ikke sprunget, kun den lille dims der holder den
fast på koblingsarmen...

Soren

Fra : Armand

Dato : 09-03-05 19:13

Soren Lindholt wrote:

> Jeg var ved Thansen i Odense, sku ha et nyt koblingskabel til Golf, ......
> .................I øvrigt var kablet slet ikke sprunget, kun den lille
> dims der holder den fast på koblingsarmen...

- - - - Og som min krystalkugle siger vil knække hurtigt igen - Fordi
koblingen/ydrykkerlejet er færdigt!?

--
Armand.

Fra : Soren Lindholt

Dato : 09-03-05 23:34

> - - - - Og som min krystalkugle siger vil knække hurtigt igen - Fordi
> koblingen/ydrykkerlejet er færdigt!?

Så er din krystalkugle ligeså rusten som den lille klipsdims... læs lige
igen, det er en VW GOLF jeg kører... den går ikke sådan lige i stykker...
dog måtte jeg krybe til Biltema-korset og sætte nye skiver og klodser på til
sidste syn, kan det passe at de originale bremseklodser og skiver kun kan
holde 180.000 km???

Søren

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-05 07:46

Soren Lindholt skrev i meddelelsen
<422f79ff$0$252$bc7fd3c@news.sonofon.dk>...

> [...]
til
>sidste syn, kan det passe at de originale bremseklodser og skiver kun kan

Nej ! Så længe holder originale VW dele ikke, bremser max en 30 - 40.000 Km.
Din Golf har været originalmonteret med Skoda bremser

mvh
Orla