/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Hold jer LANGT væk fra Holtug MC, og
Fra : Moller


Dato : 08-03-05 15:27

Hejsa,
   Nå, nu kommer det sgu ud, da Holtug MC ikke vil samarbejde.

   Men som nogen herinde ved, så fik jeg FactoryPro Jetkit i fra Holtug MC
sidste år, da de jo er importøren. Efter ca. 100-200km, så bruger min
Bandit kun 8-9km/L. og jeg opdager at mine strålerør er døde.

   Der blir så indkøbt 4 stks. nye rør, og så tager jeg på TPT, og starter
med at køre flotte 12km/L igen, undervejs begynder mit benzinforbrug at
dale uden at min kørsels stil ændre sig, og da jeg tager hjem fra TPT,
er jeg igen nede på 8-9km/L... da jeg endelig er hjemme tjekkes stråle
rørende igen, og de er døde.

   Jeg begynder så at undersøge hvad der kan ødelægge disse strålerør, for
trodsalt havde den kørt godt 60.000km med de originale rør + nåle, så
hvad kan skyldes at der pludselig sker det her ? da jeg tager nålene ud
tjekker jeg med min negl på selve nålene at de er rillede, altså de
virker som 4 stks. fine rundfile, og så er det man siger Aha. Men for at
være helt sikker undersøges både spjæld, nåleholdere osv. i
kaburatorene, da man kunne mistænke om det ikke var noget af dette. Jeg
køber enda 4 nye af plast styre ringende der skal side og holde på nålen
for at sammenligne da jeg ikke kunne vudere ud fra dem der sad der om
hullet var den rigtige størelse, men de viser sig at være 100% magen til
de orignale.

   Nå, jeg kontakter så Lydmuren omkring problemet da de har monteret
kittet fra starten, samt rullet den ind osv. De er meget uforstående om
problemet da de siger de ikke har oplevet dette før, men de er meget
samarbejds villige omkring det. Samtidig med så bestiller jeg igen for
1500Kr. strålerør, men da jeg ikke tør ødelægge dem også, så tager jeg
ned til Mr. Dymo, og for monteret dem der mens han også montere Dyno Jet
kit nåle i stedet. Efter en rulning og justering ender den med jeg igen
køre over 12km/L ved hård kørsel uden problemer, og han nikker også
genkende til problemet da ha har haft flere kunder som kommer og er
triste over at benzin økonomien er elendig efter de fik FactoryPro nåle
i... altså jeg er ikke et enkelt stående tilfælde.

   Jeg køre så resten af året ud med Dyno Jet kittet i, for lige at tjekke
om problemet kommer igen, da det jo så ville vise om det var nålende, og
ikke et eller andet i kaburatoren som var slidt og derved skyld i at
rørende blev ødelagt hele tiden... jeg nåede at køre godt 2000km altså
10 gange så langt som jeg knap nåede med FactoryPro kittet i, uden at
problemet opstod, og så var året slut.

   Da jeg havde afleveret min Bandit hos Lydmuren til vinteropbevaring,
afleverede jeg også mit Jet-kit hos dem, og de ga mig fuldstændig ret i
at de var rillede og rug de nåle, og sendte dem straks ned til Holtug-MC
som jo er importøren. Dette er så endt med i dag at Holtug MC siger at
der ikke er noget problem, og han er rent sagt pisse ligeglad da de ikke
er lovlig til gade og bla bla. og han vil ikke tage dem retur eller i
det mindste gøre noget ved det, og henviser til Factorys hjemmeside om
at man skal bare købe deres Strålerør, så kommer problemet ikke, og at
de originale nåle slider rørende lige så hurtigt. Altså fuldstændig
tåbelige påstande, bare det med at de originale nåle har kørt 60.000km i
den uden problemer med strålerørende, viser jo at den påstand passer jo
ikke.

   Nå, men denne sag har koste mig 1 stks. lorte Jetkit 1595Kr. 2 sæt
strålerør a 1595Kr. jeg fik så rabat på det andet sæt af lydmuren
svarende til mere end hvad deres fortjenste er på jetkittet osv. Så al
respekt til dem, da de gerne ser i øjnende at der er et problem. Men
Holtugs håndtering af sagen er absolut helt til grin, og kan kun fraråde
brugen af ham. Samt hold jer helt væk fra FactoryPro Jet-kits, og jeg er
ikke alene om problemet, en gang google søgning både herinde, og på
resten af nettet er der masser med samme problemer, men hverken
FactoryPro eller importørende vil kendes ved det, og skider nærmest på
kunderne. Og det værste af alt er at de så vil sælge endnu mere for at
løse deres egne fejl.

   VH
   Lars Molnit
   Som nu er spændt på at se en hvis anden persons Bandit 1200's strålerør
herinde fra da han også fik FactoryPro rør i sidste sommer, og køre nu
ufattelig kort på literen også.

 
 
Moller (08-03-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 08-03-05 15:45

Moller wrote:

   Glemte lige... der er lagt en anmeldelse ind på www.dmcn.dk

   VH
   Lars Molnit

Ninja Rider (09-03-2005)
Kommentar
Fra : Ninja Rider


Dato : 09-03-05 00:25

Hejsa

Moller wrote:
*Snip en masse*

Jeg synes at det er en dårlig håndtering fra Holtug's side, men er da
glad for at høre at der er nogle der gider at hjælpe ved de andre
firma'er. Jeg synes godtnok at det er trist hvis de der Factory kits
slet ikke kan holde. Er det et generelt problem eller er det også kendt
til andre modeler? Jeg synes jeg har set massere af cykler med kit'sne
monteret, men har aldrig hørt om det med km/l før. men det kan da være
pga. at folk regner med at det bare er sådan?

Mvh Emil
Uden Nåle og den slaks... ;)
--
Kawasaki ZX-6R 636 Ninja
My Bike Is Like A Rocket!
Scarry.... But Funny!
http://dfmc.dk/?id=26

Moller (09-03-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 09-03-05 11:32

Ninja Rider wrote:
> Hejsa
>
> Moller wrote:
> *Snip en masse*
>
> Jeg synes at det er en dårlig håndtering fra Holtug's side, men er da
> glad for at høre at der er nogle der gider at hjælpe ved de andre
> firma'er. Jeg synes godtnok at det er trist hvis de der Factory kits
> slet ikke kan holde. Er det et generelt problem eller er det også kendt
> til andre modeler? Jeg synes jeg har set massere af cykler med kit'sne
> monteret, men har aldrig hørt om det med km/l før. men det kan da være
> pga. at folk regner med at det bare er sådan?

   Det er ikke Factory Kitsne der ik kan holde, gid det bare var det, næ
nej, de ødelægger ens strålerør i stedet, da de virker som små rundfile
ned i de bløde messing rør. Især kawa ejere er dette jo et mareridt for
da mange af dem skal ha trykket strålerørende ud, altså ik liiiige til
at skifte.

   Hvis det bare var kittet så havde jeg tabt 1595Kr. og det var det...
men i stedet har kittet smadret for godt 3000Kr. strålerør + spildt
1595Kr. for nålene. Jeg var enda flink mod Holtug MC, og kun ville ha
pengende tilbage for de ubrugelige nåle, jeg krævede ikke erstatning på
de godt 3000Kr. for rør, og så alle de penge til ekstra indysning hos
forhandlere osv. pga. de lorte nåle.

   VH
   Lars Molnit

Ukendt (10-03-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-03-05 22:15


"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:422db60d$0$29278$14726298@news.sunsite.dk...
> VH
> Lars Molnit
> Som nu er spændt på at se en hvis anden persons Bandit 1200's strålerør
> herinde fra da han også fik FactoryPro rør i sidste sommer, og køre nu
> ufattelig kort på literen også.

Hemm..........hvem faaaen mon det kan være !


--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen
Suzuki GSF 1200 N '00
DMCN#819 http://link.dfmc.dk/25





Allan Nielsen (11-03-2005)
Kommentar
Fra : Allan Nielsen


Dato : 11-03-05 17:04

>> VH
>> Lars Molnit
>> Som nu er spændt på at se en hvis anden persons Bandit 1200's strålerør
>> herinde fra da han også fik FactoryPro rør i sidste sommer, og køre nu
>> ufattelig kort på literen også.
>
> Hemm..........hvem faaaen mon det kan være !
>
>
> --
> Hilsen
> Dennis Hellan Pedersen
> Suzuki GSF 1200 N '00
> DMCN#819 http://link.dfmc.dk/25

Jeg fik også monteret FactoryPro sidste år (kørte en halv sæson med dem) så
jeg må vist hellere holde øje med benzinforbruget, når jeg får geden på
gaden. Jeg oplevede dog at den begyndte at gå lidt længere på litteren da
jeg fik det monteret
Moller kan du se om stålerørene har det godt?
mvh
Allan
PMC RF600R



Moller (11-03-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 11-03-05 18:06

Allan Nielsen wrote:

> Jeg fik også monteret FactoryPro sidste år (kørte en halv sæson med dem) så
> jeg må vist hellere holde øje med benzinforbruget, når jeg får geden på
> gaden. Jeg oplevede dog at den begyndte at gå lidt længere på litteren da
> jeg fik det monteret

   Det gjorde min også indtil de åd strålerørende, altse de første 20-30km
gik den kanon....

> Moller kan du se om stålerørene har det godt?

   Yepsen, men det kan du også selv... hullet gennem den skal være rundt,
ikke ovalt :) så du er ikke i tvivl.


--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve
Suzuki GSF-R 1200
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Ukendt (11-03-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-03-05 23:22



>> Jeg fik også monteret FactoryPro sidste år (kørte en halv sæson med dem)
>> så jeg må vist hellere holde øje med benzinforbruget, når jeg får geden
>> på gaden. Jeg oplevede dog at den begyndte at gå lidt længere på litteren
>> da jeg fik det monteret
>

Hej
Jeg har kørt med sættet ca.80000km. på
birden, kan intet se på hveken nåle eller rør.

Hygge PD CBR1100



Ukendt (12-03-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-03-05 09:01


Poul Dam skrev i meddelelsen
<423219f2$0$21806$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
>
>
>>> Jeg fik også monteret FactoryPro sidste år (kørte en halv sæson med dem)
>>> så jeg må vist hellere holde øje med benzinforbruget, når jeg får geden
>>> på gaden. Jeg oplevede dog at den begyndte at gå lidt længere på
litteren
>>> da jeg fik det monteret
>>
>
>Hej
>Jeg har kørt med sættet ca.80000km. på
>birden, kan intet se på hveken nåle eller rør.


Og så kommer vi til den lille detalje, at på nogle karbunader er nålen
fikseret så den aldrig kommer i kontakt med nåledysen/røret, og der vil der
selvsagt intet slid forekomme.

mvh
Orla

>Hygge PD CBR1100




John Jensen (12-03-2005)
Kommentar
Fra : John Jensen


Dato : 12-03-05 09:32


"Poul Dam" <pouldamadslhome> skrev i en meddelelse
news:423219f2$0$21806$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
>
> >> Jeg fik også monteret FactoryPro sidste år (kørte en halv sæson med
dem)
> >> så jeg må vist hellere holde øje med benzinforbruget, når jeg får geden
> >> på gaden. Jeg oplevede dog at den begyndte at gå lidt længere på
litteren
> >> da jeg fik det monteret
> >
>
> Hej
> Jeg har kørt med sættet ca.80000km. på
> birden, kan intet se på hveken nåle eller rør.
>
> Hygge PD CBR1100
>

> Jeg kørte med et FactoryPro kit på min Honda Hawk GT da jeg havde den, jeg
kørte
ca. 20.000 Km med det monteret uden problemer af nogen art.

/ John



Moller (13-03-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 13-03-05 11:12

Poul Dam wrote:

> Hej
> Jeg har kørt med sættet ca.80000km. på
> birden, kan intet se på hveken nåle eller rør.

   Hej Poul,
   Jeg er godt klar over der er flere maskiner som det virker fint på, og
det er jo også okay. Men i de tilfælde her, hvor nålende ødelægger
strålerørende så vendes det blinde øje helt til, og de uskyldige købere
for fingeren og ender med at være dem som taber adskillige tusinde
kroner. i mit tilfædle har Factory nålenede kostede mig godt og vel
9000Kr. i alt i Jetkit, rulning, 2 sæt strålerør osv. + jeg ud over har
betalt 4600Kr. for et DynoJetkit nu + rulning osv. Og som det er nu, så
ville jeg ønske jeg bare havde købt det dyno jetkit, og fået rullet den
med dette.

   FactoryPro har så inden for de sidste fået den ide at i stedet for at
få rettet deres produktionsfejl, så skal man "bare" købe deres strålerør
da de holer jo fint, men det siger de først når uheldet er sket, altså
de vil sælge mere, ud fra en skade som de selv er skyld i. Og påstanden
fra dem er at de originale nåle slider rørende lige så hurtigt.... meeen
jeg vil jo stadig mene at de godt 60.000Km på orignal nåle, og 2-500km
på Factory nåle ik liiiige helt er at sammen ligne, da rørende ikke
fejlede noget efter de 60.000km, vil jeg mene de ku ha kørt endnu længere.

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve
Suzuki GSF-R 1200
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408883
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste