Identififation af Yamaha fælge
Fra : GRISEN

Dato : 07-03-05 09:27

Hvordan identificerer man et sæt Yamaha fælge?
De blev indkøbt til en FZR1000, men skiverne passer ikke.
Derfor skal de nu sælges igen, men til hvilken mc?

Front:
Der står F-77 på fælgen.
Den er 3,50" x 17".
Skivernes udvendige diameter er 298 mm.
Skivernes indvendige diameter er 132 mm.
De er monteret med 6 skruer

Bag:
Der står R-86 4JH på fælgen.
Den er 5,00" x 17".
Skivernes udvendige diameter er 245 mm.
Skivernes indvendige diameter er 115 mm.
De er monteret med 6 skruer

Nogen ide om, hvor man finder relevant info?
Jeg har fået af vide, at man kan regne med F-77 og R-86 mærkerne, men
ingen info om hvor man kan slå dem op?

*
Jan

Fra : Brian Larsen

Dato : 07-03-05 09:51

On Mon, 07 Mar 2005 08:27:08 +0000, GRISEN wrote:

> [...]
>
> Nogen ide om, hvor man finder relevant info?
> Jeg har fået af vide, at man kan regne med F-77 og R-86 mærkerne, men

Bagfælgen med 4jh bliver bla. brugt på FZR600R og YZF600R thundercat.

Forfælgen og skivestørrelsen passer også med at kunne stamme fra en
FZR600R, men det er lidt svært at sige uden billede/part nummer.

--
// Brian Lund Larsen - http://www.dfmc.dk/?id=673

Fra : Torben Scheel

Dato : 07-03-05 11:00

GRISEN wrote:
> [...]
>
> Nogen ide om, hvor man finder relevant info?
> Jeg har fået af vide, at man kan regne med F-77 og R-86 mærkerne, men

Det kunne muligvis være en fin opgradering til min FJ1100 - hvad skal de
koste? Er det med skiver og kædehjulsadapter? Akseldiameter? Mail mig
gerne..

--
vh
Torben

Fra : GRISEN

Dato : 07-03-05 12:33

Torben Scheel wrote:

> Det kunne muligvis være en fin opgradering til min FJ1100 - hvad skal de
> koste? Er det med skiver og kædehjulsadapter? Akseldiameter?

Lad os lige starte med identifikationen.
Evt. handel må vi helle gemme til dk.marked.privat.motorcykel.stumpemarked

Jeg tager billeder onsdag aften og tjekker akseldiameter m. m.
Det ER med skiver.

*
Jan

Fra : GRISEN

Dato : 10-03-05 13:38

GRISEN wrote:

http://grisen.org/Yamaha_forhjul.jpg
http://grisen.org/Yamaha_baghjul.jpg

Forreste aksel er målt til ca. 15,7 mm
Bagerste aksel er målt til ca. 17,2 mm
Der var ret koldt i værkstedet i går aftes, så jeg kunne ikke overtale mig
selv til at skrue møtrikkerne af akslerne.
Derfor er der målt yderst på akslerne, så det er formodentligt 16 + 18 mm.

*
Jan