/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
kan man hæve styret?
Fra : Kasper Friis


Dato : 05-03-05 15:04

jeg er meget glad for Min nye Kawa ZX6R 636 fra 2004, men man ligger meget
langt nede på den, til småture er det ikke noget problem men til længere
kørsel bliver det hurtigt noget akavet og anstrengene at ligge så langt
nede.. er der mulighed for man kan hæve styret på en måde, og er det lovligt
?? bare sådan ca 2-4 cm tror jeg er rigeligt..

Kasper friis hansen
kawa ZX6R 636



 
 
Ole Hansen (05-03-2005)
Kommentar
Fra : Ole Hansen


Dato : 05-03-05 16:54

Kasper Friis wrote:
> jeg er meget glad for Min nye Kawa ZX6R 636 fra 2004, men man ligger meget
> langt nede på den, til småture er det ikke noget problem men til længere
> kørsel bliver det hurtigt noget akavet og anstrengene at ligge så langt
> nede.. er der mulighed for man kan hæve styret på en måde, og er det lovligt
> ?? bare sådan ca 2-4 cm tror jeg er rigeligt..

Det du er på jagt efter hedder "Clip On Risers". Jeg er helt sikker på,
der findes nogen der passer sådan en Kawa :) F.eks.
http://www.cliponrisers.com skulle ifølge dem selv passe, selvom de
udviklet til Suzuki SV650S..

> Kasper friis hansen
> kawa ZX6R 636

--
Ole Hansen

Kasper Friis (05-03-2005)
Kommentar
Fra : Kasper Friis


Dato : 05-03-05 18:47



> Det du er på jagt efter hedder "Clip On Risers". Jeg er helt sikker på,
> der findes nogen der passer sådan en Kawa :) F.eks.
> http://www.cliponrisers.com skulle ifølge dem selv passe, selvom de
> udviklet til Suzuki SV650S..
>
tak skal du have, findes de hos en dansk forhandler?, evt i nærheden er
storkbh.. :)



Kasper Friis (05-03-2005)
Kommentar
Fra : Kasper Friis


Dato : 05-03-05 19:09



>
> Det du er på jagt efter hedder "Clip On Risers". Jeg er helt sikker på,
> der findes nogen der passer sådan en Kawa :) F.eks.
> http://www.cliponrisers.com skulle ifølge dem selv passe, selvom de
> udviklet til Suzuki SV650S..


Fik lige kigget på cyklen, det ser sku ikke helt nemt ud, kunne ikke lige se
hvordan jeg skulle få de clip on til at sidder der, da mine forgaffel rør
ser tykkere ud, samt kan ikke lige skue hvordan jeg får de eksisterende af,
uden at tage toppen af forgafflen af og på, og dermed indstille dæmperen
bagefter igen, (hvilket jeg ikke har den fjerneste anelse om hvordan man gør
:) )

hvis nogen har en ZX6R, eller en kawa som har det samme system(forgaffel
toppen), kan fortælle mig om det er noget ged at tage af og indstille
bagefter, ville jeg være glad.. :)

samt hvis folk kender nogen steder man kan få nogen risers, som er lavet til
kawasaki ZX6R incl, bruger anvisning, ville det jo være helt perfekt :)

Kasper friis hansen



Richard (05-03-2005)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 05-03-05 19:35

Kasper Friis wrote:

> samt hvis folk kender nogen steder man kan få nogen risers, som er lavet til
> kawasaki ZX6R incl, bruger anvisning, ville det jo være helt perfekt :)

Bruger du ikke Google eller andre søgemaskiner? - udvalget er da
tislyneladende stort - i D fx laver flere firmaer "Superbikelenker",
dvs. styrkroner med fittings til alm. styr, som du så selv vælger i
passende bredde og højde. Et af de mere kendte er LSL - er du hurtig,
finder du et sæt her:

<http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=7958433268>

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Armand (05-03-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-03-05 19:57

Kasper Friis wrote:
>>Det du er på jagt efter hedder "Clip On Risers".
>
> Fik lige kigget på cyklen, det ser sku ikke helt nemt ud, kunne ikke lige se
> hvordan jeg skulle få de clip on til at sidder der,.......

Jeg tror at mulighederne er meget begrænsede
Prøv at sætte dig overskrævs på din semi-racer og drej styret fra
sidestop til sidestop: Læg mærke til hvor lidt plads der er omkring
styret/kontakter/greb når det er fremme "i kåben". Læg i samme
forbindelse mærke til at tanken ligefrem er formet efter at der skal
være plads til det bagudførte styr (ikke at dén detalje betyder noget
for riser's)!
Det snævre design levner ikke meget plads til at vifte med ørerne dér,
og det selvom fabrikanten endda har begrænset styreudslaget markant i
forhold til en almindelig kåbeløs motorcykel, og selv marginale
om-møbleringer af styret vil medføre at man karambolerer med kåben
I modsætning til clip-on's i den oprindelige form, har de originale
oftest en øje hvormed clip-on'en skrues op/ned i forgaffelbroen. Denne
detalje er ikke til for at sikre en mekanisk fastholdelse, men derimod
for at sørge for at styret bliver monteret i den eneste position hvor
det ikke skader hverken kåbe eller tank!

De voldsomme amerikanske risers regner jeg for at være så ekstreme at
styret slet og ret går hen over kåbeglasset :-/
Og du hár ret: det er sq noget juks at se til (og dét land har sendt
folk til månen!)!


> ......... samt kan ikke lige skue hvordan jeg får de eksisterende af,
> uden at tage toppen af forgafflen af og på, og dermed indstille dæmperen
> bagefter igen, (hvilket jeg ikke har den fjerneste anelse om hvordan man gør

Rolig nu!
Det er ingen sag at afmontere den øverste gaffelbro, og ét sted skal man
vel begynde med at skrue på sin model!

Hvis du ikke gider give 636'eren en chance á 5.000km eller mere, synes
jeg at du bedre indser at du har forkøbt dig på noget ubrugeligt
sportspop og betænke at anskaffe dig noget med mere traditionel
kørestilling. Uanset hvor ens hjerte ligger er f.eks en Z750 langt
pænere end en 636'er med de amerikanske risers :-|
Yamaha's FZ6 er forøvrigt en vellykket hybrid imellem dé to poler

--
Armand.
(I hvis svigerfamile er der er en købmand som engang måtte opleve det
forsmædelige at opgive drømmebilen - En Supra 3.0'er. Hans alder og
fysiske tilstand gjorde at han slet og ret dårligt komme ud af den,
hvilket er meget svært at gennemskue når drømmene flimrer på nethinden,
købekløen er indtruffet og man kun har én prøvetur)


Kasper Friis (05-03-2005)
Kommentar
Fra : Kasper Friis


Dato : 05-03-05 19:13


Så fandt jeg sørme selv lige en side, men fortæl mig lige om det ikke ligner
noget værre biks??? til 500$ forventer jeg sku noget smartere

http://www.convertibars.com/FitYourBikeDetail.cfm



Jens Jacob Bager Jen~ (05-03-2005)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 05-03-05 19:25

> Så fandt jeg sørme selv lige en side, men fortæl mig lige om det ikke
> ligner noget værre biks??? til 500$ forventer jeg sku noget smartere

Hej Kasper

Hvor langt har du kørt på cyklen? Hvor længe har du kørt i det hele taget?

Min udgave af den korte version er: "Lev dig til det, og spænd i sækken".
Hvad forventede du da du købte den hårdeste og mest focuserede at alle
600cc'eren sidste år?

Hvis du øver dig i at spænde i ryg og mave når du kører i stedet for at
hænge i styret forsvinder smerterne. Jeg plejer at få en smule ondt i
håndled og skylde en uge når CBR sæsonen starter. Så er jeg trænet igen
efter en vinter på DR 600.

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Polyteknisk MC Forening (PMC)



Kasper Friis (05-03-2005)
Kommentar
Fra : Kasper Friis


Dato : 05-03-05 19:54



> Hej Kasper
>
> Hvor langt har du kørt på cyklen? Hvor længe har du kørt i det hele taget?
>
> Min udgave af den korte version er: "Lev dig til det, og spænd i sækken".
> Hvad forventede du da du købte den hårdeste og mest focuserede at alle
> 600cc'eren sidste år?
>
> Hvis du øver dig i at spænde i ryg og mave når du kører i stedet for at
> hænge i styret forsvinder smerterne. Jeg plejer at få en smule ondt i
> håndled og skylde en uge når CBR sæsonen starter. Så er jeg trænet igen
> efter en vinter på DR 600.
>

Tjaaaa ærlig talt hvad forventede jeg :), jo jeg har kun kørt på den fra
midten af sidste år til nov, ikke lang tid, og til sidst var det ikke noget
problem med håndled osv, men skal jeg ud og køre langt er jeg sikker på jeg
nok skal blive øm i arme skulder ryg, osv fordi man sidder så forover
bøjet.. kunne jo også bare købe en pude og ligge på tanken, så kan jeg ligge
brystkassen derpå, der ligger man fint(bortset fra uden noget blødt bliver
det irriterende).. måske et billigere og smartere alternativ *G*

eller endnu billigere.. fjerne kåbeglasset, har bemærket at ved hastigheder
over 90 trykker fartvinden tilstrækkelig så mine håndled og ryg bliver
aflastet, bare ikke fedt når man kører meget bykørsel :), men uden
kåbeglasset, vil trykket sikkert være højt nok ved bykørsel også, men nok
ikke særlig fedt ved motorvejs kørsel :(

hmm, ved du hvad tror sku bare jeg lever med det, men den pude til tanken
vil jeg overveje :)

Kasper friis (som glæder sig som en lille dreng, til de første gode
kørerdage )



Rune Romdal (05-03-2005)
Kommentar
Fra : Rune Romdal


Dato : 05-03-05 20:34

> hmm, ved du hvad tror sku bare jeg lever med det, men den pude til
> tanken vil jeg overveje :)
>
> Kasper friis (som glæder sig som en lille dreng, til de første gode
> kørerdage )

Du må bare hold hastigheden så høj at fartvinden hjælper med at holde dig
oppe
--
Venlig hilsen Rune
www.Bandit600RR.dk



Steen Gruby (05-03-2005)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 05-03-05 22:49

On Sat, 5 Mar 2005 19:54:29 +0100, "Kasper Friis"
<Kasper.friisFJERN@lundebjergnet.dk> wrote:

Hej Kasper.
>
>Tjaaaa ærlig talt hvad forventede jeg :), jo jeg har kun kørt på den fra
>midten af sidste år til nov, ikke lang tid, og til sidst var det ikke noget
>problem med håndled osv, men skal jeg ud og køre langt er jeg sikker på jeg
>nok skal blive øm i arme skulder ryg, osv fordi man sidder så forover
>bøjet.. kunne jo også bare købe en pude og ligge på tanken, så kan jeg ligge
>brystkassen derpå, der ligger man fint(bortset fra uden noget blødt bliver
>det irriterende).. måske et billigere og smartere alternativ *G*
>
Med fare for at blive kaldt lyseslukker eller bagstræberisk følgende
spørgsmål:
Hvorledes kan du anskaffe en knallert du ikke kan køre uden at blive
lemlæstet af kørestillingen?


--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Kasper Friis (06-03-2005)
Kommentar
Fra : Kasper Friis


Dato : 06-03-05 04:47



>>
> Med fare for at blive kaldt lyseslukker eller bagstræberisk følgende
> spørgsmål:
> Hvorledes kan du anskaffe en knallert du ikke kan køre uden at blive
> lemlæstet af kørestillingen?
>

Det bliver jeg heller ikke, synes maskinen kører for lækkert og sidder også
fint, det er kun når der skal køres langt der er et problem, dvs flere 100
km eller udenlands..
det optimale er vel en sports touring, men det var ikke lige det jeg søgte
da jeg købte MC.. og der havde jeg heller ikke planer om lange ture osv, men
nu kan jeg godt se det fede i det, vi ændre jo hele tiden lyster. også var
det jo bare om der var et billigt alternativ til ømme hænder og ryg, hvis
det ikke er muligt, jamen så må jeg leve med det og vænne mig til det.. men
det kunne ikke få mig til at sælge min MC.. ALDRIG!! men når jeg skal have
en ny, vil touring egenskaberne nok veje tungere end de gjorde den her gang
:)

Kasper friis



Steen Gruby (06-03-2005)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 06-03-05 10:55

On Sun, 6 Mar 2005 04:47:17 +0100, "Kasper Friis"
<Kasper.friisFJERN@lundebjergnet.dk> wrote:

Hej Kasper.
>
>Det bliver jeg heller ikke, synes maskinen kører for lækkert og sidder også
>fint, det er kun når der skal køres langt der er et problem, dvs flere 100
>km eller udenlands..
>det optimale er vel en sports touring, men det var ikke lige det jeg søgte
>da jeg købte MC.. og der havde jeg heller ikke planer om lange ture osv, men
>nu kan jeg godt se det fede i det, vi ændre jo hele tiden lyster. også var
>det jo bare om der var et billigt alternativ til ømme hænder og ryg, hvis
>det ikke er muligt, jamen så må jeg leve med det og vænne mig til det.. men
>det kunne ikke få mig til at sælge min MC.. ALDRIG!! men når jeg skal have
>en ny, vil touring egenskaberne nok veje tungere end de gjorde den her gang
>:)
OK, det er en god forklaring
Så må du jo se om du kan skaffe noget der kan monteres til touring, og
pilles af når det skal være sjovt.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Jens Jacob Bager Jen~ (06-03-2005)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 06-03-05 07:53

>> Hvad forventede du da du købte den hårdeste og mest
>> focuserede at alle 600cc'eren sidste år?

> Tjaaaa ærlig talt hvad forventede jeg :)
> hmm, ved du hvad tror sku bare jeg lever med det, men den pude til
> tanken vil jeg overveje :)

Hej Kasper

Du må undskylde den lidt hårde tone, men jeg ærger mig på andres vegne nå
det lyder til du ikke er 100% tilfreds med dit valg af MC. Med hensyn til
puden på tanken til touring, så hedder løsningen tanktaske. Den kan du læne
dig op ad alt det du lyster, så længe tanken er pakket ind i bogbinderplast
eller lignende.

Spænd i ryg og mave eller køb en CBR 600 F. Den er bygget til at køre på.


--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Polyteknisk MC Forening (PMC)



Kasper Friis (06-03-2005)
Kommentar
Fra : Kasper Friis


Dato : 06-03-05 12:12



>
> Spænd i ryg og mave eller køb en CBR 600 F. Den er bygget til at køre på.
>
>
Stod faktisk i MChjørnet og kiggede netop på en CBR 600 FS, men den kostede
også 160.000, og modellen var jo fra 2002, så jeg købte den kawa som jeg
havde besluttet mig for fra starten, men hvis jeg skulle købt brugt som jeg
også overvejede, var det blevet en CBR 600 fra 95> :)

Kasper friis :)



D@n Dethlefsen (05-03-2005)
Kommentar
Fra : D@n Dethlefsen


Dato : 05-03-05 19:45

Kasper Friis wrote:
> Så fandt jeg sørme selv lige en side, men fortæl mig lige om det ikke
> ligner noget værre biks??? til 500$ forventer jeg sku noget smartere
>
> http://www.convertibars.com/FitYourBikeDetail.cfm

Enig, det ser lidt "fusker" agtigt ud, men hvad med disse fra polo
https://www3.polo-expressversand.com/Shop/templates/product_techItem_text.asp?ProductGuid=50180304100&groupguid=10889&Productguidr=50180304000&grouproot=Technik&modell=

--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + Klappersaki KLR250 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "OSTEN" fra adr. ved svar




Kasper Friis (05-03-2005)
Kommentar
Fra : Kasper Friis


Dato : 05-03-05 20:23



>
> Enig, det ser lidt "fusker" agtigt ud, men hvad med disse fra polo
> https://www3.polo-expressversand.com/Shop/templates/product_techItem_text.asp?ProductGuid=50180304100&groupguid=10889&Productguidr=50180304000&grouproot=Technik&modell=
>
>
Det ser faktisk ikke helt værst ud.. kunne godt være jeg skulle overveje
det, men som en anden sagde.. nu tager jeg lige 5000 km mere og ser om det
ikke bare er mig der er tøset :)



Futte & Co. (05-03-2005)
Kommentar
Fra : Futte & Co.


Dato : 05-03-05 19:47

Kasper Friis wrote:
> jeg er meget glad for Min nye Kawa ZX6R 636 fra 2004, men man ligger meget
> langt nede på den, til småture er det ikke noget problem men til længere
> kørsel bliver det hurtigt noget akavet og anstrengene at ligge så langt
> nede.. er der mulighed for man kan hæve styret på en måde, og er det lovligt
> ?? bare sådan ca 2-4 cm tror jeg er rigeligt..
>
> Kasper friis hansen
> kawa ZX6R 636
>
>
Hej Kasper !
Så må du nøjes med at hente rundstykker på din kawa........ og find så
en anden maskine til de længere ture.

--
Jørgen , Brøndby, http://dfmc.dk/?id=70
Honda CB550F , den fine årgang 1975
BSA B40, en go' '68, stadig til salg
Victoria KR 26 N Aero, en fornem 54'er, nysynet

Kasper Friis (05-03-2005)
Kommentar
Fra : Kasper Friis


Dato : 05-03-05 20:22


>>
> Hej Kasper !
> Så må du nøjes med at hente rundstykker på din kawa........ og find så en
> anden maskine til de længere ture.
>
Kunne være lækkert med min kawa til Sjov og en CBR 1000F 94-97 til de lange
ture, men min bankrådgiver er næppe enig :)



kenneth T (06-03-2005)
Kommentar
Fra : kenneth T


Dato : 06-03-05 09:50

> Så må du nøjes med at hente rundstykker på din kawa........ og find så en
> anden maskine til de længere ture.
>

...så bliver det da til nogle køreturere, der kan vel sådan ca. være 1
rundstykke i "bagagerummet".
:)


--
MVH
Kenneth T
ZX12R
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=177



rugholmhusFJERN@vip.~ (06-03-2005)
Kommentar
Fra : rugholmhusFJERN@vip.~


Dato : 06-03-05 14:40

On Sat, 5 Mar 2005 15:03:31 +0100, "Kasper Friis"
<Kasper.friisFJERN@lundebjergnet.dk> wrote:

>jeg er meget glad for Min nye Kawa ZX6R 636 fra 2004, men man ligger meget
>langt nede på den, til småture er det ikke noget problem men til længere
>kørsel bliver det hurtigt noget akavet og anstrengene at ligge så langt
>nede.. er der mulighed for man kan hæve styret på en måde, og er det lovligt
>?? bare sådan ca 2-4 cm tror jeg er rigeligt..
>
>Kasper friis hansen
>kawa ZX6R 636
>
GIVI har lavet en fin lille tanktaske med sugekopper. Den burde kunne
gøre det ud for en pude - med et par handsker og en flaske sæbevand og
en klud til visiret indenbords. Det gør min ihvertfald.

Tag du bare 10.000 km mere inden du skrotter den

hVh
Hans/NTV

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408885
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste