Alternativ til krak?
Fra : M. Hoey

Dato : 03-03-05 23:21

Hej NG

Nogen der kender til bedre alternativer end www.krak.dk ?

Sidder her og drømmer mig hen til bedre tider, med plus 5 grader, vejen
skyllet ren for salt af et par dages regnvejr og ellers tørvejr, solskin,
blå himmel og mig på vej hjem fra arbejde på GT'en, ad de lange, små, snoede
ude på landet. Kastrup - Holbæk over Frederikssund ad Gammel Københavnsvej,
kan stadig huske den vej fra i efteråret, hvor vi var et par stykker ude på
den sidste tur

Nu kommer så det jeg ville høre jer om. Er der et sted på nettet hvor man
kan plotte nøjagtig den rute ind man vil køre på et kort, krak sætter lidt
sine begrænsninger for at skræddersy en fed rute :-/.

Ellers er der jo ikke andet for, end at finde sig et godt detaljeret
papirskort, og derved indføre ruten!

Mvh.

Mick
(GT750A 1976)
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=355

Fra : Tommy Jakobsen

Dato : 03-03-05 23:32

"M. Hoey" <hoeyREMOVEME@city.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> Nogen der kender til bedre alternativer end www.krak.dk ?

Måske http://www.dk.map24.com/

Mvh. Tommy

Fra : Jorgen Gerdorf

Dato : 04-03-05 08:49

> [...]

> sine begrænsninger for at skræddersy en fed rute :-/.
>
> Ellers er der jo ikke andet for, end at finde sig et godt detaljeret

Hej Mick.
Til ruteplanlægning ad de lange, små, snoede og sjove veje er www.krak.dk
ikke særlig god, som du også selv skriver.
Jeg har med stor glæde brugt Kort&Matrikelstyrelsens kort-CD ROM "Det
levende Danmarkskort" (til ca. 400 kr.).
I forbindelse med en ændring af Kort & Matrikelstyrelsens arbejdsopgaver er
de desværre ophørt med at fremstille
"Det levende Danmarkskort" men måske kan du være heldig at finde et enkelt
eksemplar i en boghandel eller et Posthus.
Et andet alternativ er Microsoft Autoroute Express, som kan købes på nettet
for mellem 400 og 500 kr.
Begge programmer kan printe kort ud, med ruten indtegnet.
Mvh
Jørgen

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-05 10:59

[klip]
> [...]
nettet
> for mellem 400 og 500 kr.
> Begge programmer kan printe kort ud, med ruten indtegnet.

Begge programmer kan faktisk også lånes på biblo (www.bibliotek.dk eller dit
lokale biblo) - Autoroute dog kun fra 1997 ...

Hilsen
Torben
www.bikertorben.dk
www.mc-rejser.dk

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-05 11:03

[klip]
> [...]
nettet
> for mellem 400 og 500 kr.
> Begge programmer kan printe kort ud, med ruten indtegnet.

Ellers er der jo også De Gule Sider - www.dgs.dk (der har fået en ny
kortfunktion) - men den minder ellers meget om Krak - en god ting med DGS er
bl.a. at man kan oprette et link til en bestemt kortside. Se f.eks. her:
http://www.bikertorben.dk/stegt_flaesk/stegt_flaesk.htm (he, he...)

Hilsen
Torben

Fra : Brian Laursen

Dato : 04-03-05 16:06

www.map24.dk
--
Virtually Yours

Brian laursen

Dobbelt X ( til salg )
Http://home1.stofanet.dk/cashman

http://dfmc.dk/brian_laursen

Fra : Per J \(4220\)

Dato : 04-03-05 18:28

M. Hoey wrote:
> Hej NG
>
> Nogen der kender til bedre alternativer end www.krak.dk ?

På mange af amternes hjemmesider, er der link til luftfoto og kort over
amtet.

Som eks. kan du prøve på http://vsanm.cbkort.dk/, som dækker Vestsjællands
amt.

--

Venlig hilsen

Per

Fra : Kasper K

Dato : 04-03-05 19:26

"M. Hoey" <hoeyREMOVEME@city.dk> wrote in message news:<d082k5$2u3p$1@news.cybercity.dk>...
> [...]
> sine begrænsninger for at skræddersy en fed rute :-/.
>
> Ellers er der jo ikke andet for, end at finde sig et godt detaljeret

Mapquest.com er noget af det bedste til alle steder i verden.. Kører
meget hurtigere end Krak.dk..

Hold liv i drømmene..

Kasper

Fra : AW på ZRX