|
| ZX-9R årgang 2002/03 affjedrings setup Fra : Green machine |
Dato : 02-03-05 10:29 |
|
Er der nogen der har erfarringer med affjedrings setup, evt. links til
artikler, til en Kawa ZX-9R?
Kører den f.eks. bedre med et 180 bagdæk, i stedet for det originale
190?
Som den glade ny ejer jeg er, er jeg intereseret i så mange
erfarringer som muligt.
Og ja, det kan ikke blive forår hurtigt nok!
| |
"J.C.Kløve" (02-03-2005)
| Kommentar Fra : "J.C.Kløve" |
Dato : 02-03-05 11:51 |
|
Green machine wrote:
> Er der nogen der har erfarringer med affjedrings setup, evt. links til
> artikler, til en Kawa ZX-9R?
> Kører den f.eks. bedre med et 180 bagdæk, i stedet for det originale
> 190?
> Som den glade ny ejer jeg er, er jeg intereseret i så mange
> erfarringer som muligt.
> Og ja, det kan ikke blive forår hurtigt nok!
Prøv
http://home.iprimus.com.au/stevebm/suspension.htm
(generel)
eller
http://fin-bombers.org/sby/Setups/
Artikler med forskelligeb bla. 12R
Med hensyn til bagdæk, så er der ingen pointe i at vælge et der er
bredere, var det ikke for, at man syntes det ser lidt sejt ud med et
herre bredt bagdæk. Det vil ikke umiddelbart gøre noget godt for
køreegenskaberne.
Hvis køreenskaberne skal fremmes vil jeg mene at et smallere bagdæk
snarre var et anstændigt bud på noget der kan virke fremmende og så er
et 180-55 nok også lidt billigere
Men alt andet lige, er den originale brede nok værd at satse på først og
fremmest.
--
Dun@nt
Kilo SFau's 's is for silver
http://www.dfmc.dk/?id=223
DMCN #745
| |
Squish (02-03-2005)
| Kommentar Fra : Squish |
Dato : 02-03-05 16:23 |
|
J.C.Kløve wrote:
> Green machine wrote:
>> Kører den f.eks. bedre med et 180 bagdæk, i stedet for det originale
>> 190?
> Med hensyn til bagdæk, så er der ingen pointe i at vælge et der er
> bredere, var det ikke for, at man syntes det ser lidt sejt ud med et
> herre bredt bagdæk. Det vil ikke umiddelbart gøre noget godt for
> køreegenskaberne.
> Hvis køreenskaberne skal fremmes vil jeg mene at et smallere bagdæk
> snarre var et anstændigt bud på noget der kan virke fremmende og så er
> et 180-55 nok også lidt billigere
> Men alt andet lige, er den originale brede nok værd at satse på først og
> fremmest.
Hvad var det lige manden spurgte om?
--
Squish
VFR750F
CB400F
| |
André T. (02-03-2005)
| Kommentar Fra : André T. |
Dato : 02-03-05 17:31 |
|
>>> Kører den f.eks. bedre med et 180 bagdæk, i stedet for det originale
>>> 190?
Nej, den kører ikke bedre med 180 bagdæk. Cyklen er født med 190 bagdæk så -
keep it '190'
«««««««««« André T »»»»»»»»»»
¨¨°º© http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=434 ©º°¨¨
© Bow Wow Wow Yippi Yo Yippy Yay ©
| |
"J.C.Kløve" (02-03-2005)
| Kommentar Fra : "J.C.Kløve" |
Dato : 02-03-05 21:44 |
|
Squish wrote:
> J.C.Kløve wrote:
>
>> Green machine wrote:
>
>
>>> Kører den f.eks. bedre med et 180 bagdæk, i stedet for det originale
>>> 190?
>
>
>> Med hensyn til bagdæk, så er der ingen pointe i at vælge et der er
>> bredere, var det ikke for, at man syntes det ser lidt sejt ud med et
>> herre bredt bagdæk. Det vil ikke umiddelbart gøre noget godt for
>> køreegenskaberne.
>> Hvis køreenskaberne skal fremmes vil jeg mene at et smallere bagdæk
>> snarre var et anstændigt bud på noget der kan virke fremmende og så er
>> et 180-55 nok også lidt billigere
>> Men alt andet lige, er den originale brede nok værd at satse på først
>> og fremmest.
>
>
> Hvad var det lige manden spurgte om?
>
det der er svaret på
--
Dun@nt
Kilo SFau's 's is for silver
http://www.dfmc.dk/?id=223
DMCN #745
| |
Squish (02-03-2005)
| Kommentar Fra : Squish |
Dato : 02-03-05 21:50 |
|
J.C.Kløve wrote:
> Squish wrote:
>
>> J.C.Kløve wrote:
>>
>>
>> Hvad var det lige manden spurgte om?
>>
> det der er svaret på
Og hvilken pointe er der så lige i at belære manden om ulemperne ved at
sætte bredere bagdæk på, når han netop spørger til, at gå ned i størrelse?
--
Squish
VFR750F
CB400F
| |
"J.C.Kløve" (02-03-2005)
| Kommentar Fra : "J.C.Kløve" |
Dato : 02-03-05 23:41 |
|
Squish wrote:
> J.C.Kløve wrote:
>
>> Squish wrote:
>>
>>> J.C.Kløve wrote:
>>>
>>>
>>> Hvad var det lige manden spurgte om?
>>>
>> det der er svaret på
>
>
> Og hvilken pointe er der så lige i at belære manden om ulemperne ved at
> sætte bredere bagdæk på, når han netop spørger til, at gå ned i størrelse?
>
Hvem belærer hvem?
--
Dun@nt
Kilo SFau's 's is for silver
http://www.dfmc.dk/?id=223
DMCN #745
| |
Squish (03-03-2005)
| Kommentar Fra : Squish |
Dato : 03-03-05 12:33 |
|
J.C.Kløve wrote:
> Squish wrote:
>
>> J.C.Kløve wrote:
>>
>>> Squish wrote:
>>>
>>>> J.C.Kløve wrote:
>>>>
>>>>
>>>> Hvad var det lige manden spurgte om?
>>>>
>>> det der er svaret på
>>
>>
>>
>> Og hvilken pointe er der så lige i at belære manden om ulemperne ved
>> at sætte bredere bagdæk på, når han netop spørger til, at gå ned i
>> størrelse?
>>
> Hvem belærer hvem?
Never mind..
--
Squish
VFR750F
CB400F
| |
Ukendt (03-03-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 03-03-05 12:59 |
|
"Squish" <hs304FJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4226f614$0$29275$14726298@news.sunsite.dk...
> J.C.Kløve wrote:
>> Squish wrote:
>>
>>> J.C.Kløve wrote:
>>>
>>>> Squish wrote:
>>>>
>>>>> J.C.Kløve wrote:
>>>>>
>>>>>
>>>>> Hvad var det lige manden spurgte om?
>>>>>
>>>> det der er svaret på
>>>
>>>
>>>
>>> Og hvilken pointe er der så lige i at belære manden om ulemperne ved at
>>> sætte bredere bagdæk på, når han netop spørger til, at gå ned i
>>> størrelse?
>>>
>> Hvem belærer hvem?
>
> Never mind..
LOL
Ja, det er en helt anderledes tændt K(løve), vi har oplevet herinde på det
sidste !, han har sq nok køre abstinenser
--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen
Suzuki GSF 1200 N '00
DMCN#819 http://link.dfmc.dk/25
| |
"J.C.Kløve" (03-03-2005)
| Kommentar Fra : "J.C.Kløve" |
Dato : 03-03-05 13:22 |
|
Dennis Hellan Pedersen wrote:
> "Squish" <hs304FJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:4226f614$0$29275$14726298@news.sunsite.dk...
>
>>J.C.Kløve wrote:
>>
>>>Squish wrote:
>>>
>>>
>>>>J.C.Kløve wrote:
>>>>
>>>>
>>>>>Squish wrote:
>>>>>
>>>>>
>>>>>>J.C.Kløve wrote:
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>Hvad var det lige manden spurgte om?
>>>>>>
>>>>>
>>>>>det der er svaret på
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>Og hvilken pointe er der så lige i at belære manden om ulemperne ved at
>>>>sætte bredere bagdæk på, når han netop spørger til, at gå ned i
>>>>størrelse?
>>>>
>>>
>>>Hvem belærer hvem?
>>
>>Never mind..
>
>
>
> LOL
>
> Ja, det er en helt anderledes tændt K(løve), vi har oplevet herinde på det
> sidste !, han har sq nok køre abstinenser
>
>
volsomme - vilsomme
--
Dun@nt
Kilo SFau's 's is for silver
http://www.dfmc.dk/?id=223
DMCN #745
| |
Torben Scheel (03-03-2005)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 03-03-05 16:55 |
|
J.C.Kløve wrote:
>>
>> Ja, det er en helt anderledes tændt K(løve), vi har oplevet herinde på
>> det sidste !, han har sq nok køre abstinenser
>>
>>
> volsomme - vilsomme
>
Et forventeligt angreb af PMS - Præ Motorcykelsæson Sindssyge
--
vh
Torben - med de sidste nylakerede stumper til hærdning i stuen.
| |
Hekto (02-03-2005)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 02-03-05 17:27 |
|
In article <42259aa6$0$29278$14726298@news.sunsite.dk>,
DunantFJERN@X.mail.tele.dk says...
> Hvis køreenskaberne skal fremmes vil jeg mene at et smallere bagdæk
> snarre var et anstændigt bud på noget der kan virke fremmende og så er
> et 180-55 nok også lidt billigere
>
Det kommer jo an på hvad man lægger vægt på.
Det bredere bagdæk løfter bagenden når man går ind i et sving. Det
samme gør et smallere fordæk.
Man kan vel gå ud fra at de har taget højde for dette ved udlægningen
af vinklerne i stellet, og at man nok ikke skal fjerne sig alt for
langt fra det oprindelige, uden ihvertfald at forvente ændringer.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
| |
Carsten Eilersen (02-03-2005)
| Kommentar Fra : Carsten Eilersen |
Dato : 02-03-05 18:03 |
|
"Green machine" <jas@hardi-international.com> wrote in message
news:a5c080ce.0503020128.44118404@posting.google.com...
> Er der nogen der har erfarringer med affjedrings setup, evt. links til
> artikler, til en Kawa ZX-9R?
> Kører den f.eks. bedre med et 180 bagdæk, i stedet for det originale
> 190?
> Som den glade ny ejer jeg er, er jeg intereseret i så mange
> erfarringer som muligt.
> Og ja, det kan ikke blive forår hurtigt nok!
Hej "Green machine",
Du kan læse om nogle menneskers erfaringer her:
http://www.micapeak.com/reg/bikes/ZX9R/
Jeg har ikke trævlet siderne igennem med henblik på affjedring - det kan dog
være, at du finder noget.
Go' læselyst
Mvh.
Carsten Eilersen
BMW K 1200 RS
Suzuki DR 250 S
| |
|
|