Nu gælder det ....
Fra : Hekto

Dato : 01-03-05 09:53

.... sikkerhed!

Sidste år var der i starten af sæsonen flere meningsløse ulykker, hvor
billister overså MC'er og ikke overholdt vigepligten.

Jeg mener at det afgjort er en sag for Rådet for Større
Færdselssikkerhed at tage op, og oplyse om.

Man kan kontakte Rådet, og komme med sin gode idé til sikker trafik
(Læs: gøre billisterne opmærksomme på at MC-sæsonen er startet) via
deres hjemmeside:

http://www.rfsf.dk/a000c

Jeg har selv mailet dem, og foreslår at så mange som muligt skriver
ind, og opfordrer dem til i medierne at gøre trafikkanterne opmærksomme
på at sæsonen er startet.

Kan vi på den måde redde bare EEN ...............
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650 - Suzuki LS650

Fra : Jo

Dato : 01-03-05 10:32

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
> [...]
> Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
> www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
> Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Er gjort! Har netop sendt dem et større indlæg

Jo.

Fra : Oliver Bruchhaus [60~

Dato : 01-03-05 11:50

> [...]
> på at sæsonen er startet.
> Kan vi på den måde redde bare EEN ...............
----------------
De får også helt sikkert en mail fra mig i aften når jeg er færdig på
arbejdet!

-Takker for oplisningen!

--
--==>Oliver Bruchhaus<==--
Honda Hornet 600

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 01-03-05 12:03

> Man kan kontakte Rådet, og komme med sin gode idé til sikker trafik
> (Læs: gøre billisterne opmærksomme på at MC-sæsonen er startet) via
> deres hjemmeside:
>
> http://www.rfsf.dk/a000c

Yep, en kampagne i stil med skolernes: "pas på mig, jeg er ny i trafikken"
og "Pas på den lille vejkrydser", ville være en ganske fin idé.

Hilsen
Lars
.... der egentlig ikke kan spore den helt store forskel i billistens
trafikkultur overfor MC'ister, om så der er tale om vinter- eller sommer.

Fra : Oliver Bruchhaus [60~

Dato : 01-03-05 12:16

> Yep, en kampagne i stil med skolernes: "pas på mig, jeg er ny i trafikken"
> og "Pas på den lille vejkrydser", ville være en ganske fin idé.
------------
Hehe.. Eller den gode gamle:

*SPLAT*
Det er klamt at blive ramt!

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 01-03-05 12:32

Hekto wrote:
> .... sikkerhed!
>
> Sidste år var der i starten af sæsonen flere meningsløse ulykker, hvor
> billister overså MC'er og ikke overholdt vigepligten.

Det kan godt være at hukommelsen spiller mig et puds, men som jeg husker
det var det et "fredeligt forår" sidste forår, hvor imod sensommeren var
"slem" (ja nu er alle ulykker jo slemme ikke nær det)

> Jeg mener at det afgjort er en sag for Rådet for Større
> Færdselssikkerhed at tage op, og oplyse om.

Enig!

> Man kan kontakte Rådet, og komme med sin gode idé til sikker trafik
> (Læs: gøre billisterne opmærksomme på at MC-sæsonen er startet) via
> deres hjemmeside:
>
> http://www.rfsf.dk/a000c

Will do (fredag så er henvendelsene lidt fordelt) Og med vægt på at se
regerende statistikker er falske, men at der stadig er liv at redde!

> Jeg har selv mailet dem, og foreslår at så mange som muligt skriver
> ind, og opfordrer dem til i medierne at gøre trafikkanterne opmærksomme
> på at sæsonen er startet.

Great!

> Kan vi på den måde redde bare EEN ...............

Der er det nok først og fremmest op til os selv at passe på os selv - og
det syntes jeg også vi er gode til i foråret - Kunne en lille kampagne
så hjælpe til at bilisterne også hjalp os med at overleve sæsonnen så
var denne verden lidt bedre at være i.

Lets' make a deal:
Stay clean - and be carefull out there

--
Dun@nt
Kilo SFau's 's is for silver

Fra : fdsf

Dato : 01-03-05 14:22

> [...]
>
> Jeg mener at det afgjort er en sag for Rådet for Større
> Færdselssikkerhed at tage op, og oplyse om.

Jeg mener MCTouring og DMC burde kunne arbejde sammen om en reklame på TV.
Bare 1 dag om ugen her i starten, eller hvad ved jeg ?? Man skal nok ikke
forvente det vilde fra RFTF, da det stort set er sparet væk under denne
regering.

/tralala

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 01-03-05 17:30

fdsf wrote:

> [...]
> Bare 1 dag om ugen her i starten, eller hvad ved jeg ?? Man skal nok ikke
> forvente det vilde fra RFTF, da det stort set er sparet væk under denne

Jo ved du hvad - MCTC har adskildelige (17?) millioner liggende, her
kunne de gøre lidt nytte!

--
Dun@nt
Kilo SFau's 's is for silver

Fra : Richard

Dato : 01-03-05 18:37

J.C.Kløve wrote:

> Jo ved du hvad - MCTC har adskildelige (17?) millioner liggende, her
> kunne de gøre lidt nytte!

Ja adskillige - fordi MCTC og formuen ikke er "adskillelige"

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Hekto

Dato : 01-03-05 19:31

Richard wrote:

> Ja adskillige - fordi MCTC og formuen ikke er "adskillelige"
>
> --
> Richard Pade, Sorgenfri, DK
Men livet er for kort til at få dem ud i år, så de kan gøre gavn og
bruges til noget fornuftigt!

Shame on them!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650 - Suzuki LS650 Savage

Fra : Richard

Dato : 01-03-05 22:22

Hekto wrote:

> Men livet er for kort til at få dem ud i år, så de kan gøre gavn og
> bruges til noget fornuftigt!

Forhåbentlig ikke. Fornylig sendte jeg MCTC-bestyrelsen nogle forslag til
at få flere medlemmer - de luftede jo i det seneste blad en slet skjult
bekymring over, at medlemstallet ikke fulgte mc-indregistreringernes
himmelflugt sidste år. Det skulle ske ved at give medlemmerne mere for
kontingentet i form af yderligere aktiviteter frem for at puge penge
sammen. Nu må vi bare se, om de kan se lyset

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Hekto

Dato : 01-03-05 23:22

Richard wrote:

> [...]
> give medlemmerne mere for kontingentet i form af yderligere
> aktiviteter frem for at puge penge sammen. Nu må vi bare se, om de kan
Jeg tror at det eneste sikre middel er at en anden foreneing laver lige
så lukrative aftaler med et stort forsikringsselskab.
Det er i mine øjne det eneste der brettiger deres eksistens, at de
automatisk får medlemmer på den konto.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 02-03-05 00:17

Hekto wrote:
> Richard wrote:

[zip]
> [...]
> så lukrative aftaler med et stort forsikringsselskab.
> Det er i mine øjne det eneste der brettiger deres eksistens, at de

Nu har jeg ikke råd til at benytte dette medlemstilbud, så at jeg er
medlem er ikke af den årsag, _nej_ det er Touring Nyt, som jeg sætter
meget stor pris på (jeg mener 190 dask for 9 blade..) - ikke mindst
fordi det er så varieret (rac, teknik, touring, anmeldelser, forargede
medlemmer der vil have nøgne babes og lige så mange der ikke vil - meget
underholdende, lidt lige som her bare i "dogme" tempo
Nå ja og så gruger jeg min "gratis-dag" på campen, det er også hyggeligt.

Om vi - Du og jeg kan udkonkurrere dem Hekot - sagtend hvis vi gad

Hvis vi trykte bare halvdelen af alt det kloge og begavede vi poster
her, var der nok til 10 tykke blade

--
Dun@nt
Kilo SFau's 's is for silver

Fra : Hekto

Dato : 02-03-05 10:37

In article <4224f802$0$29275$14726298@news.sunsite.dk>,
DunantFJERN@X.mail.tele.dk says...
> Om vi - Du og jeg kan udkonkurrere dem Hekot - sagtend hvis vi gad
>
> Hvis vi trykte bare halvdelen af alt det kloge og begavede vi poster
> her, var der nok til 10 tykke blade

Du har sikkert 100% ret i at som en forening, ville DFMC være et scoop!
Norsk Motorcykel Union er et godt eksempel på en forening der leverer
en del til medlemmerne.

Desværre er det nok både styrken og svagheden i DFMC at det fungerer
fint på anarkistisk vis; men i en egentlig forening ville det dø ud,
fordi det blev mere forpligtende.

Er der nogen der har lyst til at starte foreningen 'Dansk Motorcykel
Fritid'???? (eller hvad den nu skulle hedde)

Fra : Jan

Dato : 01-03-05 19:39

> [...]
> på at sæsonen er startet.
>
> Kan vi på den måde redde bare EEN ...............

Done

Jan

Fra : Esther

Dato : 01-03-05 21:08

Ditto :)

--
Esther
Yamaha XJ600S & Yamaha Néos 50

Fra : Troels Jensen

Dato : 01-03-05 22:17

> [...]
>
> Jeg har selv mailet dem, og foreslår at så mange som muligt skriver
> ind, og opfordrer dem til i medierne at gøre trafikkanterne opmærksomme

Mon ikke det var en idé også at vende blikket indad...........

Med nu blot en sæsons erfaring, står det mig lysende klart, at vi selv kan
deles i to klart adskilte grupper. På den ene side en meget stor gruppe, der
opfører sig fornuftigt og tager vare på os selv, og på den anden side en
lille minoritet, der kører som jubelidioter uden respekt for hverken
naturlove eller andre trafikanter.

Det kunne være interessant med en ulykkesstatistik opdelt på de to grupper.

Min pointe er blot, at det kunne være en idé at lancere en tilsvarende
kampagne rettet mod de relativt få, der aldrig burde have haft kørekort til
mc.

Troels

Fra : Hekto

Dato : 01-03-05 23:29

Troels Jensen wrote:

> Min pointe er blot, at det kunne være en idé at lancere en tilsvarende
> kampagne rettet mod de relativt få, der aldrig burde have haft
> kørekort til mc.

Man kan altid se indad, og vurdere egne handlinger. Når det er gjort,
har man gjort sit bedste ... ihvertfald hvis man tager det alvorligt.

Det man kan have pokkers svært ved, er at få andre tilat gøre det samme,
og desværre er det ofte manglende omtanke og ligegyldighed der afsted
kommer et uheld.
Når en motorcykel udættes for dette, er det oftest ikke kun lidt bøjet
blik der er det endelige resultat.

Det må være forbandet ærgreligt at blive ofret på det alter, bare fordi
en billist skulle til venstre, og troede det var en knallert!

Selvransagelse og statistikker har vi hele året til; men det er lige nu
vi skal have vækket nogen billister af vintersøvnen, inde det koster
for mange!

.... ellers er der ikke noget galt med din idé!

Fra : Troels Jensen

Dato : 02-03-05 00:23

> [...]
> for mange!
>
> ... ellers er der ikke noget galt med din idé!

Jeg er bestemt helller ikke uenig i, at rigtig mange billister af en eller
anden uforklarlig grund ikke kan finde ud af færdselslovens bestemmelser
lige netop når det gælder forholdet mellem mc'er og biler. (Især synes det
at være særligt svært i rundkørsler, hvor den ubetingede vigepligt
tilsyneladende er sat ud af kraft, når en mc er på vej rundt...)

Mit indlæg var såmænd blot et forsøg på afdæmpe de mange
vi-hader-billister-indlæg, som formentlig også vil komme i den kommende
sæson, hver gang er motorcyklist bliver blevet dræbt i trafikken. Hvis I
orker at læse tilbage i gruppen til sidste sommer er der talrige "nu skete
det igen"-indlæg, hvor man på basis af en "blind og døv billist kører ud
foran motorcykel"-artikel i Ekstra Bladet konkluderer at billister er
idioter, og hvor det så senere viser sig, at billisten ikke har haft
kinamands chance for at undgå galningen, der på sit zxyfrpx1000gx-turbosvin
dukker ud af et sving med 200 km/t og en hældning på 15 grader.

Troels

Fra : Hekto

Dato : 02-03-05 10:42

In article <4224f600$0$48682$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
troelsjensen_klipvaek_@paradis.dk says...
> [...]
> kinamands chance for at undgå galningen, der på sit zxyfrpx1000gx-turbosvin
> dukker ud af et sving med 200 km/t og en hældning på 15 grader.

Man kan altid håbe at Darwin sorterer de værdste fra INDEN de tager
nogle race-fæller med i deres jagt på at bevise 'survival of the
fittest'!

Fra : Armand

Dato : 18-03-05 16:54

Troels Jensen wrote:
> [...]
> kinamands chance for at undgå galningen, der på sit zxyfrpx1000gx-turbosvin
> dukker ud af et sving med 200 km/t og en hældning på 15 grader.

Det der med at motorcykler altid kører for hurtigt har jeg en klar
opfattelse omkring:
Der er (forhåbentlig) ingen der kører ud foran en motorcyklist med
vilje, derfor må man regne folk, der forårsager et sammenstød med en MC,
for at have orienteret sig uden at have registreret nogen motorcykel i
trafikbilledet!
Hvis der så alligevel pludselig er en motorcykel som banker ind i siden
på en, eller akkurat lige forbi, vil vedkommendes primære opfattelse, ud
fra at motorcyklen dukkede ud af intet, snarere være: "han kom godtnok
stærkt", end: "pyha - Jeg må huske at kigge bedre efter".

Selvransagelse ér en svær ting, som kun de færreste bevæger sig ud i
uden at blive nødet af proffessionelle, og derfor er det efterhånden
blevet et fast regel at motorcyklister kører som død og helvede og
dukker pludseligt op overalt i trafikbilledet

--
Armand.

Fra : Troels Jensen

Dato : 18-03-05 17:41

> [...]

> blevet et fast regel at motorcyklister kører som død og helvede og
> dukker pludseligt op overalt i trafikbilledet

Ja, ligesåvel som det hér i gruppen er udgangspunktet, at billister intet
ser, intet hører og iøvrigt er fuldstændigt ligeglade med, om vi kommer til
skade.....

Troels

Fra : Squish

Dato : 19-03-05 00:17

Troels Jensen wrote:

> [...]
> ser, intet hører og iøvrigt er fuldstændigt ligeglade med, om vi kommer til

Dét er også en fornuftig fordom at have som motorcyklist, hvis man vil
overleve i trafikken!

--
Squish (der ofte bliver *positivt* overrasket over billister)
VFR750F

Fra : Armand

Dato : 19-03-05 01:28

Troels Jensen wrote:
> [...]
> ser, intet hører og iøvrigt er fuldstændigt ligeglade med, om vi kommer til

Jup!
Men hvor bilisternes indstilling tilsyneladende ikke forhindrer dem i at
slå indtil flere motorcyklister ihjel hvert år, så er motorcyklisters
fordomme om bilister stærkt præventive

--
Armand.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 02-03-05 00:20

Troels Jensen wrote:
> [...]
> kampagne rettet mod de relativt få, der aldrig burde have haft kørekort til

Jo du kan have ret, men det er spildte guds ord på BalleLars...

Desværre

--
Dun@nt
Kilo SFau's 's is for silver

Fra : Hekto

Dato : 03-03-05 14:01

In article <MPG.1c8e4bc053e10d2498970f@news.tele.dk>,
urxgb@urxgb.qxROT-13 says...

Ja, de svarer da; men de skal også gøre noget ved det!

Tak for dit engagement!

Rådet har pt. ingen konkrete kampagneproblemer i fht. MC. Vi følger
uheldsudviklingen tæt og er opmærksomme på også de problemer som du
peger på.

Rådet vil, når sneen er væk og MC sæsonen startet, intensivere sin
indsats overfor pressen.

På sikkertrafik.dk findes der allerede nu ”gode råd” og flere vil komme
til.

På forsiden af sikkertrafik.dk vil der også blive anbragt sæsonråd når
sneen er væk.

Fra : Steen E.

Dato : 03-03-05 14:47

På forespørgsel til FDM om det samme svarer de :
Kære ....

Du har ret i at bilisterne ind imellem skal mindes om motorcyklisterne.
Jeg leder efter spalteplads til emnet.

Med venlig hilsen
MC-redaktionen
FDM Motor

Så de svarer også og man kan så håbe at de husker det

--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623

Fra : Hekto

Dato : 03-03-05 15:08

In article <4227153b$0$227$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, steen-
e*fjernes*@ofir.dk says...

> [...]
> MC-redaktionen
> FDM Motor
>
> Så de svarer også og man kan så håbe at de husker det

Godt 'initiv!

Fra : Jo

Dato : 03-03-05 15:56

> [...]
> til.
>
> På forsiden af sikkertrafik.dk vil der også blive anbragt sæsonråd når

Samme svar har jeg modtaget idag.

Jo.