/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Motorcykel på trailer ... (Så "#"#¤"#$$* d~
Fra : anders majland


Dato : 27-02-05 15:15

Fredag 15:30 have jeg et ærinde i Viborg og efterlod motorcyklen på fortovet
ud til en "større" vej, kun låst med skivebremselås og styrlås. Da jeg kom
tilbage lidt i 16 kunne jeg ikke låsen den op "Nogen" havde forsøgt at låse
skivebremselåsen op, og resultatet var at min nøgle ikke kunne komme i. Så
står man der og bander .... Nå men jeg havde også kædelåsen med, så den kom
også på mens jeg fik hentet en bil og trailer (bilen var i byen og traileren
stod hos noget familie ikke for langt væk ...) Jeg har godt nok også et abb
hos dansk autohjælp, men det valgte den hurtige løsning. Dels pga
selvrisikoen på 100kr - dels for ikke at få for mange "point" i deres
regnskab.Erfaringen med apriliaen er jo at man tidsnok kan få brug for dem
ofte ....

Sådan en 200kg motocykel med låst baghjul er lidt tung at løfte op på en
trailer men det gik da. Der var ikke en der løftede et øjebryn at to mænd
stod ~16:30 og baksede med at løfte en låst motorcykel op på en trailer ....

Jeg havde så ikke det store at binde den fast med. Dvs de 2 H.N. stropper
jeg plejer at bruge på molslinien og en stump 10mm nylonreb. Motorcyklen kan
ikke være på hobbytraileren i længden så forhjulet ud i et hjørne (og båndet
fast med nylonreb), baghjulet ud mod den anden side, ned med sidestøttefoden
og en stob til hver side. Det var også nok til at den blev stående de 20km
hjem. (De H.N. strobber jeg bruger er ikke engang med skralde men bare med
båndet lige igennem. Mener at der stod på pakningen at de kunne klare 450kg,
og det er sikkert som sprit nye, med jævnt træk ,,,,)

Nå vel hjemme tog det små 10min for en 100kroners vinkelsliber med en 20kr
skæreskive at skære den over.

Låsen fik jeg med da jeg købte motorcyklen og den er sikkert fra 1994 hvor
den først blev indregistret herhjemme. Den var temmeligt mere solid end de
nyere skivebremselåse jeg har haft (og ødelagt). Det virkede som om at den
var støbt i noget det minder mere om jern og end det aluminum lignende noget
de typisk er i. (Den var også temmelig overfladerusten efterhånden så det
har været en del jern i)

Nå så nu er jeg på markedet for en ny lås, til at supplere min kædelås
--
Anders DOT Majland AT jyde DOT dk



 
 
Soren S. Jorvang (27-02-2005)
Kommentar
Fra : Soren S. Jorvang


Dato : 27-02-05 15:30

On 2005-02-27, anders majland <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote:
> Nå så nu er jeg på markedet for en ny lås, til at supplere min kædelås

Louis har en ABUS "dobbeltskivelaas" paa tilbud til 30 EUR.

http://www.louis.de/shop/shop_dispatch.php?article_context=search&searchterm=10001859


--
Soren

Armand (27-02-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 27-02-05 15:49

Soren S. Jorvang wrote:
> On 2005-02-27, anders majland <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote:
>
>>Nå så nu er jeg på markedet for en ny lås, til at supplere min kædelås
>
>
> Louis har en ABUS "dobbeltskivelaas" paa tilbud til 30 EUR.
>
> http://www.louis.de/shop/shop_dispatch.php?article_context=search&searchterm=10001859
>
>
Spild på en enkelt-skivet XT'er


--
Armand.
(bruger af Abus Granit Quick á: http://www.louis.de/ - Produkte von A-Z
- S - Schlösser - Side 2)

anders majland (27-02-2005)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 27-02-05 16:44

> Louis har en ABUS "dobbeltskivelaas" paa tilbud til 30 EUR.
> http://www.louis.de/shop/shop_dispatch.php?article_context=search&searchterm=10001859

Godt tilbud men jeg har kun en enkelt skive - jeg overvejer også en xena med
alarm i - Når den står udsat er jeg oftest inden for høreafstand og den vil
sikkert også kunne spare mig for en bremsekive ... (Jeg har siden 98 kvadret
2 bremsekiver ved at glemme skivelåsen ....)

Jeg er bare ikke sikker på om den XN14 de har i thansen er en gammel model -
billedet ser ihvertfald ikke ud til at passe med
http://www.xenasecurity.com/product/motorbikes/XN14/page1/
Den aktuelle version har jo "Sold Secure" prædikatet så den kan ikke være
helt ringe ...


Louis har også stadig tilbud på en bøjlelås ABUS GRANIT BUEGELSCHLOSS til
30euro

Men en kombiation som "GRANIT SCHLAUFENKETTE MIT VICTORY 39" kunne sa også
være interessant, selvom prisen er en helt anden ... (130 euro)

/A





Hekto (27-02-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 27-02-05 15:38

anders majland wrote:

> Fredag 15:30 have jeg et ærinde i Viborg og efterlod motorcyklen på
> fortovet ud til en "større" vej, kun låst med skivebremselås og
> styrlås. Da jeg kom tilbage lidt i 16 kunne jeg ikke låsen den op
> "Nogen" havde forsøgt at låse skivebremselåsen op, og resultatet var
> at min nøgle ikke kunne komme i. Så står man der og bander .... Nå men
> jeg havde også kædelåsen med, så den kom også på mens jeg fik hentet
> en bil og trailer (bilen var i byen og traileren stod hos noget
> familie ikke for langt væk ...) Jeg har godt nok også et abb hos dansk
> autohjælp, men det valgte den hurtige løsning. Dels pga selvrisikoen
> på 100kr - dels for ikke at få for mange "point" i deres
> regnskab.Erfaringen med apriliaen er jo at man tidsnok kan få brug for
> dem ofte ....
>
> Sådan en 200kg motocykel med låst baghjul er lidt tung at løfte op på
> en trailer men det gik da. Der var ikke en der løftede et øjebryn at
> to mænd stod ~16:30 og baksede med at løfte en låst motorcykel op på
> en trailer ....
>
> Jeg havde så ikke det store at binde den fast med. Dvs de 2 H.N.
> stropper jeg plejer at bruge på molslinien og en stump 10mm nylonreb.
> Motorcyklen kan ikke være på hobbytraileren i længden så forhjulet ud
> i et hjørne (og båndet fast med nylonreb), baghjulet ud mod den anden
> side, ned med sidestøttefoden og en stob til hver side. Det var også
> nok til at den blev stående de 20km hjem. (De H.N. strobber jeg bruger
> er ikke engang med skralde men bare med båndet lige igennem. Mener at
> der stod på pakningen at de kunne klare 450kg, og det er sikkert som
> sprit nye, med jævnt træk ,,,,)
>
> Nå vel hjemme tog det små 10min for en 100kroners vinkelsliber med en
> 20kr skæreskive at skære den over.
>
> Låsen fik jeg med da jeg købte motorcyklen og den er sikkert fra 1994
> hvor den først blev indregistret herhjemme. Den var temmeligt mere
> solid end de nyere skivebremselåse jeg har haft (og ødelagt). Det
> virkede som om at den var støbt i noget det minder mere om jern og end
> det aluminum lignende noget de typisk er i. (Den var også temmelig
> overfladerusten efterhånden så det har været en del jern i)
>
> Nå så nu er jeg på markedet for en ny lås, til at supplere min kædelås

Nej, det er utroligt så lidt folk blander sig, når man laver noget
mistænkeligt!!!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650 - Suzuki LS650 Savage
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Eg Egemarke (27-02-2005)
Kommentar
Fra : Eg Egemarke


Dato : 27-02-05 15:45

Skræmmende at der ikke var bare een der spurgte til hva det var i lavede ???



--
--
MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265


Ukendt (27-02-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-02-05 15:47

> Nej, det er utroligt så lidt folk blander sig, når man laver noget
> mistænkeligt!!!

Personligt, tror jeg at folk tænker:

"avs så ville den mc ikke køre længere"

Tror jeg at jeg ville..

Mvh
Morten



anders majland (27-02-2005)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 27-02-05 17:31

> Personligt, tror jeg at folk tænker:
> "avs så ville den mc ikke køre længere"
> Tror jeg at jeg ville..

Du ville ikke undre dig over at den skulle løftes op på en trailer istedet
for at trilles op på hjulene ?

Den er nemt nok at løfte det første stykke - men sådan xt'er er skisme tung
det sidste stykke for at få baghulet op. Jeg løftede og havde en hjælper til
at holde den sidelæns




Ukendt (27-02-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-02-05 18:01

> Du ville ikke undre dig over at den skulle løftes op på en trailer istedet
> for at trilles op på hjulene ?

Nææh, jeg har flere gange kørt MC på trailer hvor vi ikke havde rampe med,
men bare løftede den op..

SÅ det ville jeg nok ikke fundere ydereligere over, når man køre forbi i bil
når man jo ikke at se om den givne MC er låst :o/

Mvh
Morten



anders majland (27-02-2005)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 27-02-05 15:43

>> Der var ikke en der løftede et øjebryn at
>> to mænd stod ~16:30 og baksede med at løfte en låst motorcykel op på
>> en trailer ....

> Nej, det er utroligt så lidt folk blander sig, når man laver noget
> mistænkeligt!!!

Det er jo så ikke ti at sige om nogen skulle have taget nummerpladen på bil
eller trailer og hørt politiet om den var savnet . For man stjæler jo nok
ikke en mc om dagen ved brug af egen bil/trailer ...

/A



Hekto (27-02-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 27-02-05 17:44

anders majland wrote:

> Det er jo så ikke ti at sige om nogen skulle have taget nummerpladen
> på bil eller trailer og hørt politiet om den var savnet . For man
> stjæler jo nok ikke en mc om dagen ved brug af egen bil/trailer ...

Tjaaaaa ... hvis de stjæler den ved højlys dag ... så ved du nu at ingen
gør noget ved det!!!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650 - Suzuki LS650 Savage
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Steen Gruby (27-02-2005)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 27-02-05 16:03

On Sun, 27 Feb 2005 15:14:58 +0100, "anders majland"
<anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote:

Hej Anders.
>
>Jeg havde så ikke det store at binde den fast med. Dvs de 2 H.N. stropper
>jeg plejer at bruge på molslinien og en stump 10mm nylonreb. Motorcyklen kan
>ikke være på hobbytraileren i længden så forhjulet ud i et hjørne (og båndet
>fast med nylonreb), baghjulet ud mod den anden side, ned med sidestøttefoden
>og en stob til hver side. Det var også nok til at den blev stående de 20km
>hjem. (De H.N. strobber jeg bruger er ikke engang med skralde men bare med
>båndet lige igennem. Mener at der stod på pakningen at de kunne klare 450kg,
>og det er sikkert som sprit nye, med jævnt træk ,,,,)
>
Det er vist sjældent at du keder dig

Jeg har i dag afhentet et "reservedelslager" på to hjul til min Paso.
Op i traileren, forhjulet ind i hjørnet, ud med sidestøttebenet, tre
HN skraldestroppe fra cyklen nedenom traileren og tilbage igen, og en
i forhjulet for at holde det oppe i hjørnet.
På den måde står cyklen urokkelig fast.
Jeg har hørt kritiske røster om HN's skraldestroppe, men jeg har
testet mine med stor belastning.
Jeg brugte dem til at rette stolperne i et gammelt plankeværk med -
Det holdt de fint til

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

anders majland (27-02-2005)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 27-02-05 17:36

> Det er vist sjældent at du keder dig

Nej det har jeg ikke tid til ... Mellem arbejde, renovering af hus og have
og holde en ældre mc kørende *er der ikke meget tid tilbage når jeg også
lige skal nå at "hilse" på familien. Måske også derfor at der kun er et
tidspunkt hvor jeg mangler mere end 2 kanaler på tv'et. Det er når jeg er
gået helt ned med influenza eller lign og kun lige har energi til at zappe
på fjernbetjeningen ...

> Jeg har i dag afhentet et "reservedelslager" på to hjul til min Paso.
> Op i traileren, forhjulet ind i hjørnet, ud med sidestøttebenet, tre
> HN skraldestroppe fra cyklen nedenom traileren og tilbage igen, og en
> i forhjulet for at holde det oppe i hjørnet.

En i front og en i hver side - hvor gør du af den 4. strob ?

/A

* Den gamle bil (fra 1990) blev i efteråret skiftet ud med en ny med
fabriksgaranti, så den skruer jeg ikke mere på. Desuden har jeg en Aprilia
stående med motorskade som jeg ikke har rørt siden 10/2003 .....



Steen Gruby (27-02-2005)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 27-02-05 17:58

On Sun, 27 Feb 2005 17:36:12 +0100, "anders majland"
<anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote:

Hej Anders.
>
>Nej det har jeg ikke tid til ... Mellem arbejde, renovering af hus og have
>og holde en ældre mc kørende *er der ikke meget tid tilbage når jeg også
>lige skal nå at "hilse" på familien. Måske også derfor at der kun er et
>tidspunkt hvor jeg mangler mere end 2 kanaler på tv'et. Det er når jeg er
>gået helt ned med influenza eller lign og kun lige har energi til at zappe
>på fjernbetjeningen ...
>
Vi mennesker har travlt med at anskaffe ting der kræver
vedligeholdelse
>
En fra bagfodhvilerne og under traineren, en fra et motorophæng og
samme vej under traileren, en fra forfaflen og samme vej under
traileren, og den sidrte fra trailerens vanger og gennem forhjulet og
tilbage igen.
Så bliver forhjulet i hjørnet ad traileren
Den i motorophænget kan undværes - Hvis Paso'en er "påklædt" kan man
ikke komme til det
>
>* Den gamle bil (fra 1990) blev i efteråret skiftet ud med en ny med
>fabriksgaranti, så den skruer jeg ikke mere på. Desuden har jeg en Aprilia
>stående med motorskade som jeg ikke har rørt siden 10/2003 .....
>
Man må aldrig løbe tør for projekter

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

anders majland (27-02-2005)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 27-02-05 18:16

> Man må aldrig løbe tør for projekter

Ingen risiko foreløbigt ... Godt jeg har 200m2 udhus til at lægge dem på
lager ... Og efter stormen her i januar ser det også ud til at vi lader
maskinestionen om at "grovplanere" godt et par tusinde m2 af haven (Stormen
har også sørget for at vi ihvertfald har brænde nok til næste vinter og
måske også den efterfølgende). Så kan vi med håndkraft begynde at anlægge
forfra (Siden vi købte i 2002 har vi haft rigeligt at gøre med renovering af
hus og udhus, så haven har vi bare "holdt nede")

Men det giver jo anledning til at anskaffe diverse værktøj med bred
anvendelse. PT, overvejer om brændekløveren ikke skulle lege portåbner om
sommeren. Med en udveksling på skulle den jo nemt kunne trække skydeporten
frem og tilbage på garagen, og jeg har en gammel mc alarm med fjernbetjening
der vil kunne anvendes til at styre den med. Med en udveksling på 1:5 så
passer hastigheden nok ganske godt, omend de 7ton jo stadig er en pæn kraft
efter udvekslingen, så man skal nok ikke lige komme i klemme ....



Star Rider (27-02-2005)
Kommentar
Fra : Star Rider


Dato : 27-02-05 20:34


"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:4222010e$0$29284$14726298@news.sunsite.dk...
>> Man må aldrig løbe tør for projekter
>
> Ingen risiko foreløbigt ... Godt jeg har 200m2 udhus til at lægge dem på
> lager ... Og efter stormen her i januar ser det også ud til at vi lader
> maskinestionen om at "grovplanere" godt et par tusinde m2 af haven
> (Stormen har også sørget for at vi ihvertfald har brænde nok til næste
> vinter og måske også den efterfølgende). Så kan vi med håndkraft begynde
> at anlægge forfra (Siden vi købte i 2002 har vi haft rigeligt at gøre med
> renovering af hus og udhus, så haven har vi bare "holdt nede")
>
> Men det giver jo anledning til at anskaffe diverse værktøj med bred
> anvendelse. PT, overvejer om brændekløveren ikke skulle lege portåbner om
> sommeren. Med en udveksling på skulle den jo nemt kunne trække skydeporten
> frem og tilbage på garagen, og jeg har en gammel mc alarm med
> fjernbetjening der vil kunne anvendes til at styre den med. Med en
> udveksling på 1:5 så passer hastigheden nok ganske godt, omend de 7ton jo
> stadig er en pæn kraft efter udvekslingen, så man skal nok ikke lige komme
> i klemme ....
>
Når du alligevel skal ud at investere i værktøj, kan jeg stærkt anbefale en
batteridrevet vinkelsliber. En sådan, kan hutig fixe en defekt lås. Skive
eller kæde betyder mindre :)
Palle



anders majland (27-02-2005)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 27-02-05 22:59

> Når du alligevel skal ud at investere i værktøj, kan jeg stærkt anbefale
> en batteridrevet vinkelsliber. En sådan, kan hutig fixe en defekt lås.
> Skive eller kæde betyder mindre :)
> Palle

Haha - "problemet" ville så nok værre at den lå hjemme hvis jeg igen fik det
problem. Selvom jeg normalt triller rundt med både topboks, sidetasker og
tanktaske så er det alligevel begrænset hvor meget "nødrep" værktøj der er
plads til ....

/A



Anders Christensen (01-03-2005)
Kommentar
Fra : Anders Christensen


Dato : 01-03-05 13:58

anders majland wrote:

>>Når du alligevel skal ud at investere i værktøj, kan jeg stærkt anbefale
>>en batteridrevet vinkelsliber. En sådan, kan hutig fixe en defekt lås.
>>Skive eller kæde betyder mindre :)
>>Palle
>
>
> Haha - "problemet" ville så nok værre at den lå hjemme hvis jeg igen fik det
> problem. Selvom jeg normalt triller rundt med både topboks, sidetasker og
> tanktaske så er det alligevel begrænset hvor meget "nødrep" værktøj der er
> plads til ....

Det vil da være perfekt at have den liggende i den ene taske på cyklen.
Når der så er nogen der bryder taskerne op for at snuppe indholdet, hvis
der da skulle ligge noget af værdi, finder de lige en vinkelsliber.
Så løber de med hele cyklen i stedet.

anders majland (02-03-2005)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 02-03-05 08:39

> Det vil da være perfekt at have den liggende i den ene taske på cyklen.
> Når der så er nogen der bryder taskerne op for at snuppe indholdet, hvis
> der da skulle ligge noget af værdi, finder de lige en vinkelsliber.
> Så løber de med hele cyklen i stedet.

Kan de ikke fåes med startspærre ?

Jeg mener at noget af DeWalt's elhåndværktøj er udstyret med startspærre for
at mindske risikoen for tyveri ....

Men jeg har nu købt en Xena XN14 - Dem de sælger hos www.THansen.dk er med
den gamle runde type nøgler, der ikke er så sikre som de nye flade. Ser man
på thansen.dk og http://www.xenasecurity.com/ kan man også se det på
billedet. Så det produkt Thansen sælger lever ikke længere op til SoldSecure
mærket som sidder på det - men prisen er så til gengæld lidt under den nye
nøgle model (DE har sikkert fået en bunke til en billig penge ...)

Udover alarmen (der nok mest er for at jeg skal huske at tage låsen af
så virker selve låsen meget solid. I modsætning til mange andre låse så
låser pin'en også til undersiden så man ikke umiddelbart kan brække den op
(som en buffo).

Men inden jeg købte den hos thansen var jeg lige omkring nogle andre steder.
Næsten alle andre skivelåse (på display) var også af typen med de runde
nøgler. I England har det været et stort problem at der har været
universalnøgler på det grå marked - nogen som egenligt kun må sælges til
låsesmede .... Det er derfor at man ikke længere kan få et SoldSecure
godkendelse på en lås med sådan en nøgle ...

/A



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408885
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste