/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Stelnummer!?
Fra : Thomas Krabbe Søe


Dato : 26-02-05 11:46

Halløj,

Har lige et godt spørgsmål!
Jeg har en GSX600F fra 1988 hentet i Tyskland.
Stelnummeret på min starter med GN72Bxxxxxx

Typegodkendelser (og i Haynes manualen) omtales kun stelnumre startende med
GN72Axxxxxx.

Hvad er min så for en tingenst!?
Selve nummerserien (X´erne) passer fint overens.

Pft.

Mvh.

Thomas



 
 
Richard (26-02-2005)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 26-02-05 12:07

Thomas Krabbe Søe wrote:

> Har lige et godt spørgsmål!
> Jeg har en GSX600F fra 1988 hentet i Tyskland.
> Stelnummeret på min starter med GN72Bxxxxxx

Kunne den være født droslet? - 50 eller 27hk var vel relevant dengang.

- fabriksdroslede Honda'er i D har gerne andre stel- og eller motornumre
end standardudgaven.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK


Thomas Krabbe Søe (26-02-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Krabbe Søe


Dato : 26-02-05 12:19

"Richard" <rpaderichard@netscape.net> wrote in message
news:cvpl8k$hgo$1@abbeden.bunk.cc...
> Kunne den være født droslet? - 50 eller 27hk var vel relevant dengang.
>
> - fabriksdroslede Honda'er i D har gerne andre stel- og eller motornumre
> end standardudgaven.

Det kunne da egentlig meget nemt være det!
Den har nemli´, udfra de oplysninger jeg har om den, været neddroslet i
tyskland, men det er så siden fjernet.
Jeg skal nemli´ til toldsyn med den på tirsdag (Brrr.....) og så kan det jo
lige passe at de selv spørger om det, da de typegodkendelser der foreligger
kun omhandler "A" modellen. Men det lyder umiddelbart meget sandsynligt...

/Thomas



Richard (26-02-2005)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 26-02-05 12:22

Thomas Krabbe Søe wrote:

> Jeg skal nemli´ til toldsyn med den på tirsdag (Brrr.....) og så kan det jo
> lige passe at de selv spørger om det, da de typegodkendelser der foreligger
> kun omhandler "A" modellen. Men det lyder umiddelbart meget sandsynligt...

Det er ligegyldigt. Når blot din mc har været indregistreret 3 mdr i D
eller et andet EU-land, bliver den godkendt herhejmme

Det burde fremgå af dens Fahrzeugbrief.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK


Ralfi (26-02-2005)
Kommentar
Fra : Ralfi


Dato : 26-02-05 12:23

Thomas Krabbe Søe wrote:
> Halløj,
>
> Har lige et godt spørgsmål!
> Jeg har en GSX600F fra 1988 hentet i Tyskland.
> Stelnummeret på min starter med GN72Bxxxxxx
>
> Typegodkendelser (og i Haynes manualen) omtales kun stelnumre startende med
> GN72Axxxxxx.
>
> Hvad er min så for en tingenst!?
> Selve nummerserien (X´erne) passer fint overens.

Er der ikke noget med at motornummer og stelnummer skal stemme overens
på mc'er. Gør de det på din GSX'er? Den kunne jo være sat sammen af
nogle forskellige maskiner. Ikke at jeg ved om det kan lade sig gøre!

Ralfi

Richard (26-02-2005)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 26-02-05 13:19

Ralfi wrote:

> Er der ikke noget med at motornummer og stelnummer skal stemme overens
> på mc'er.

Næppe ud over at de to serier skal passe sammen model/udgave ifht.
(type)godkendelsen. Selve nummeret afviger ofte på de sidste cifre,
ihvertfald på mange Honda. En årsag kunne være, at forskelligt antal stel
og motorer udtages til reservedele i starten af produktionen, men sikkert
også så meget andet

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK


Armand (26-02-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 26-02-05 15:01

Thomas Krabbe Søe wrote:
> Halløj,
>
> Har lige et godt spørgsmål!
> Jeg har en GSX600F fra 1988 hentet i Tyskland.
> Stelnummeret på min starter med GN72Bxxxxxx
>
> Typegodkendelser (og i Haynes manualen) omtales kun stelnumre startende med
> GN72Axxxxxx.
>

Jeg ved ikke hvordan Suzukis bogholderi har udlagt stelnummerserierne,
andet end at de mod årtusindskliftet brugte nogle af de sidste af
alfabetets bogstaver som årgangsbetegnelse, og derved skulle en given
årgangsbetegnelse for din 88'er være et bogstav fra midten af alfabetet
:-/ Det fortsatte historie om Sizuki's årgangs definering er at de efter
år2000 har brugt et "K" (som "Kilo") for "årtusinde", efterfulgt af et
ciffer. hvorved ideværende årgang er K5'ere.

Hvis/når ikke sagen drejer sig om årgang, kan det være modelserien, hvor
introduktionsmodellen altid vil være en A, og efterfølgende
opgraderinger vil stige alfabetisk :-/
Jeg er sikker i min sag omkring GPZ900R som blev introduceret som en
"A2", hvor den herhjemme senere model med ændret forhjul/forgaffel og
bremser var en A7, hvorimod den senere 900'er: ZX9 var en B-type og igen
senere blev en "C". Ud fra denne syntaks kan det sagtens tænkes at din
B'er er en 2.generation, hvilket også hænger samme med at Haynes ikke
kan nå at have fået de fremtidige stelnumre hvis redaktionen blev
afsluttet mens introduktionsmodellen var gældende produkt!

Anyhow:
Sålænge pågældende motorcykel har været indregistreret i et andet
EU-land, er der ikke noget problem omkring stelnummer afvigelser fra
danske modeller!
--
Armand.

Thomas Krabbe Søe (26-02-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Krabbe Søe


Dato : 26-02-05 16:00


----- Original Message -----
From: "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk>
Newsgroups: dk.fritid.motorcykel
Sent: Saturday, February 26, 2005 3:01 PM
Subject: Re: Stelnummer!?


> Jeg ved ikke hvordan Suzukis bogholderi har udlagt stelnummerserierne,
> andet end at de mod årtusindskliftet brugte nogle af de sidste af
> alfabetets bogstaver som årgangsbetegnelse, og derved skulle en given
> årgangsbetegnelse for din 88'er være et bogstav fra midten af alfabetet
> :-/ Det fortsatte historie om Sizuki's årgangs definering er at de efter
> år2000 har brugt et "K" (som "Kilo") for "årtusinde", efterfulgt af et
> ciffer. hvorved ideværende årgang er K5'ere.
>
> Hvis/når ikke sagen drejer sig om årgang, kan det være modelserien, hvor
> introduktionsmodellen altid vil være en A, og efterfølgende opgraderinger
> vil stige alfabetisk :-/
> Jeg er sikker i min sag omkring GPZ900R som blev introduceret som en "A2",
> hvor den herhjemme senere model med ændret forhjul/forgaffel og bremser
> var en A7, hvorimod den senere 900'er: ZX9 var en B-type og igen senere
> blev en "C". Ud fra denne syntaks kan det sagtens tænkes at din B'er er en
> 2.generation, hvilket også hænger samme med at Haynes ikke kan nå at have
> fået de fremtidige stelnumre hvis redaktionen blev afsluttet mens
> introduktionsmodellen var gældende produkt!
>
> Anyhow:
> Sålænge pågældende motorcykel har været indregistreret i et andet EU-land,
> er der ikke noget problem omkring stelnummer afvigelser fra danske
> modeller!
> --
> Armand.


Tak for svar fra jer alle sammen! Det tyder med andre ord ikke på at der
nødvendigvis er noget suspekt ved det!

/T



S.G (26-02-2005)
Kommentar
Fra : S.G


Dato : 26-02-05 16:19

DEt B er pga ændringer af smp ting, spm fx miljøkrav osv de enkelte lande
imellem.
Man ser tit B´er på suzuki cykler i Tyskland

"Thomas Krabbe Søe" <thomas@FJERNkrabbe-soe.dk> skrev i en meddelelse
news:4220534b$0$23089$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> Halløj,
>
> Har lige et godt spørgsmål!
> Jeg har en GSX600F fra 1988 hentet i Tyskland.
> Stelnummeret på min starter med GN72Bxxxxxx
>
> Typegodkendelser (og i Haynes manualen) omtales kun stelnumre startende
> med GN72Axxxxxx.
>
> Hvad er min så for en tingenst!?
> Selve nummerserien (X´erne) passer fint overens.
>
> Pft.
>
> Mvh.
>
> Thomas
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408885
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste