Vejret ser ikke godt ud d. 1 Marts!!!
Fra : Johnny Johansen

Dato : 25-02-05 00:16

Til jer der har regnet med at skulle ud at køre d. 1 marts ser det ikke for
godt ud!
På DMI lover de sne vejr den dag!!
I arme stakler :(

Hilsen Johnny

Fra : Schlæger

Dato : 25-02-05 07:23

Johnny Johansen wrote:

> Til jer der har regnet med at skulle ud at køre d. 1 marts ser det ikke for
> godt ud!

Hhmmm - måske jeg kan overtales til at lade være ....

Mch Schlæger (træner STADIG woodoo på meteorolog-dukker)

Fra : Thomas

Dato : 25-02-05 08:47

Hmmm.... ja, det er dæleme ikke for godt! Jeg skal til toldsyn med min
Gsx´er på tirsdag! :-/

Mvh.

Thomas

Fra : Squish

Dato : 25-02-05 09:51

Thomas wrote:

> Hmmm.... ja, det er dæleme ikke for godt! Jeg skal til toldsyn med min
> Gsx´er på tirsdag! :-/

Jeg var i går! Siger bare: Kør forsigtigt!!

--
Squish
VFR750F

Fra : Brian Laursen

Dato : 25-02-05 09:54

Squish wrote:

> Jeg var i går! Siger bare: Kør forsigtigt!!

Så er det da godt vi er et trailerfolk.

--
Virtually Yours

Brian laursen

Dobbelt X ( til salg )
Http://home1.stofanet.dk/cashman

http://dfmc.dk/brian_laursen

Fra : Thomas

Dato : 25-02-05 10:34

"Brian Laursen" <cbr1100xxblackbird_2004@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Squish wrote:
> Så er det da godt vi er et trailerfolk.

Har faktisk også overvejet at smække den på traileren! Men er jeg bange for
ikke at kunne sikre den ordentligt!
Den skulle jo helst blive stående!
Ellers må jeg bare håbe på nogenlunde vejr!

Med venlig hilsen

Thomas
Suzuki GSX600F

Fra : Ukendt

Dato : 25-02-05 13:05

"Thomas" <thomasFJERNDETTE@krabbe-soe.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> meddelelse news:421ee7b2$0$13755$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
>
> Har faktisk også overvejet at smække den på traileren! Men er jeg bange

Hej.

Køb såån en transport/Mc stand som denne her
(http://www.sayjes.dk/bikelift.htm) til 1295.- , jeg køber den gerne til ½
pris når du har brugt den

--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Richard

Dato : 25-02-05 16:29

Johnny Johansen wrote:

> Til jer der har regnet med at skulle ud at køre d. 1 marts ser det ikke for
> godt ud! På DMI lover de sne vejr den dag!!

Hvis vi nu allesammen er enige om, at de næste dages bliver sæsonenes
sidste snevejr, mon så ikke det holder stik

Ihvertfald er det lige nu dejlig tørt og rigtig fint vejr til lige at
lufte mc-garagerne på vrangen og sprøjte vintervoks på udtørrede pletter -
for sidste gang i år, ikke

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Esther

Dato : 25-02-05 23:58

Jeg er dybt skuffet over at vinteren kom så sent i gang - kunne den for
pokker ikke være startet 2. januar, som den gjorde i 2004? Så ville vejret
d. 1.3. have været kørevejr.

Sådan som vejrudsigten ser ud for næste uge, kommer jeg tidligst ud at køre
igen omkring d. 15. marts, da jeg desværre er nødt til at tage på skitur i
Norge i uge 10 - med 80 unge i alderen 15-17 år.

....og så lige mig - der kun kan se formildende omstændigheder ved sne, hvis
den falder d. 24.12 og er væk dagen efter igen *G*
--
Esther
Yamaha XJ600S & Yamaha Néos 50

Fra : MFO

Dato : 26-02-05 07:29

Esther wrote:

> [...]
> ville vejret d. 1.3. have været kørevejr.
>
> Sådan som vejrudsigten ser ud for næste uge, kommer jeg tidligst ud

[snip]

Hej!
Du kunne jo bare havet kørt i januar, der var vejeret og vejene helt
fine.

--
Michael
Kawa Z650

Fra : Richard

Dato : 26-02-05 10:18

Esther wrote:

> Jeg er dybt skuffet over at vinteren kom så sent i gang - kunne den for
> pokker ikke være startet 2. januar, som den gjorde i 2004? Så ville vejret
> d. 1.3. have været kørevejr.

Regn med at forsikringsselskabere står bag - på den måde kan de tage penge
for nogle uger, hvor vi alligevel ikke kan køre

> Sådan som vejrudsigten ser ud for næste uge, kommer jeg tidligst ud at køre
> igen omkring d. 15. marts, da jeg desværre er nødt til at tage på skitur i
> Norge i uge 10 - med 80 unge i alderen 15-17 år.

Nå, men så er du da undskyldt af en grod grund i det mindste - lad nu bare
være med at brække arme og ben deroppe - og foråret bryder ihvertfald
igennem før Bakken åbner den 17', ikke

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Esther

Dato : 26-02-05 16:55

MFO>Nix, kunne ikke køre i januar - da forsikringen ikke dækker
Har endnu ikke fået sparet sammen til en vinter-mc.

Richard>. Kan slet ikke stå på ski, så det bliver højst til en smule
langrend og så ellers at være publikum til elevernes evner udi det alpine

Skal ikke risikere ikke at kunne køre mc når jeg kommer hjem igen *G*

Fra : Richard

Dato : 26-02-05 17:09

Esther wrote:

> Richard>. Kan slet ikke stå på ski, så det bliver højst til en smule
> langrend og så ellers at være publikum til elevernes evner udi det alpine

Skivagabonderne fatter sikkert ikke din prioritering...

> Skal ikke risikere ikke at kunne køre mc når jeg kommer hjem igen *G*

...men vi andre forstår dig til fulde

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 27-02-05 09:55

Richard wrote:

> Skivagabonderne fatter sikkert ikke din prioritering...

> ...men vi andre forstår dig til fulde
Nej!

Og dette forum skal forestille at være til trøst og lindring..... HA

Her investerer man opsparing inklusive skiferien 2005, så man for første
gang i herrens mange år har frasagt sig adrenalin suset af at brage ned
at en bjergside, dette for at lægge hånd på en ny fin motorcykel-

- og sat¤% og He#¤#&/ om ikke det sner og fryser som var man i Lapland,
når MC sæsonen skulle starte og lindringen i kraft

Der hvor at den ultimative følelse af at køre kværnen til, æde noget
landevej, betvinge nogle sving - wow - lindringen der nu ikke er at finde.

Bad luck - ok!

Og hvad kan man så læse om i sin ynglings nyhedsgeuppe - _ski_ og _sne_

Jeg kan ikke klare det

Det er for meget

Jeg får pip

--
Dun@nt
Kilo SFau's 's is for silver

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 27-02-05 10:20

[snap]

--
Mxtfzsh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Fra : Schlæger

Dato : 27-02-05 11:07

J.C.Kløve wrote:

> Og hvad kan man så læse om i sin ynglings nyhedsgeuppe - _ski_ og _sne_
> Jeg kan ikke klare det
> Det er for meget

> Jeg får pip

Du er velkommen til at hakke lidt i mejsekuglerne på min altan ......

Mch Schlæger (som ikke længere tror på meteorolog-dukke-woodoo)

Fra : Brian Lænø

Dato : 27-02-05 08:28

"Johnny Johansen" skrev
> Til jer der har regnet med at skulle ud at køre d. 1 marts ser det ikke
> for
> godt ud!
> På DMI lover de sne vejr den dag!!
> I arme stakler :(

Hvad betyder lidt sne
Den smule sne vi har fået indtil videre, har da ikke forhindret mig i at
køre.
Det er bare et spørgsmål om at få noge grove vinterdæk på.
For tiden kører jeg med Michelin Desert.
http://two-wheels.michelin.com/2w/front/affich.jsp?codeRubrique=2092004112852&codePage=2092004112852_09092004172723&lang=EN
En gang i april skifter jeg til Michelin Anekee.
http://two-wheels.michelin.com/2w/front/affich.jsp?codeRubrique=2092004104045&codePage=2092004104045_10092004102229&lang=EN

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : anders majland

Dato : 27-02-05 15:37

> Den smule sne vi har fået indtil videre, har da ikke forhindret mig i at
> køre.
> Det er bare et spørgsmål om at få noge grove vinterdæk på.
> For tiden kører jeg med Michelin Desert.

Mine Avon Distanzia er ihvertfald ikke grove nok. Forhjulet er ikke glad for
at holde retning når der ligger sne - baghjulsudskridninger er lidt nemmere
at styre..... Jeg har også præsteret at køre fast, men det var fordi jeg sat
på en drive og baghjulet bare hang i luften ...

Det var lidt sjovt fredag morgen. Da jeg ad sneklædte veje havde forceret
den første km, var der "morgen møde". To kvinder stod ved den 3. bil der var
røget af vejen i det sving siden nytår, og den havde kvadret fronten
grundigt inde i læhegnet (den sidste havde præcsteret at snore rundt og
smadre begge ender på samme læhegn, mens vinterens første havde taget den ud
og markerne den anden vej og rullet rundt istedet ....)

Men det var lidt sjovt at se dem. De gloede lidt vantro da jeg kom forbi på
2 hjul og vejen var glat nok til at selv jævn gas gav i hjulspin i både
1. 2. og 3. (og så havde jeg ikke planer om at køre hurtigere ...)

En gang i april skifter jeg til Michelin Anekee.
http://two-wheels.michelin.com/2w/front/affich.jsp?codeRubrique=2092004104045&codePage=2092004104045_10092004102229&lang=EN

Hvor langt holder det for dig ?

--
Anders DOT Majland AT jyde DOT dk
Yamaha XT600Z Ténéré 1988 & Skoda Fabia Kombi 1.2 2004

Fra : Brian Lænø

Dato : 27-02-05 17:31

"anders majland" skrev >
> [...]
> 1. 2. og 3. (og så havde jeg ikke planer om at køre hurtigere ...)
>
> En gang i april skifter jeg til Michelin Anekee.

Ja det er sjovt at se hvordan folk stirer, når man kommer kørende i sneen.
Og de stirer i nu mere når man overhaler dem
Jeg har ikke prøvet Anekee i nu, men på den internationale Cagiva Elefant
mail liste, bliver de rost meget.
Der er en der har kørt over 20.000 km på et sæt, han skiftede da de begyndte
at revne (der var stadig mønster tilbage).
Selv om de tilsyneladende holder længe, er der ingen der brokker sig over
dårligt vejgreb.
Så jeg har besluttet mig for at prøve dem, jeg har allerede bestilt dem.
De skal så monteres på et ekstra sæt fælge (købt billigt på ebay), så kan
jeg hurtigt skifte til de grove igen, hvis jeg skal ud og lege.
Jeg kører normalt ca. 5.000-6.000 på et bagdæk og ca. det dobbelte på et
fordæk.
Det korteste et bagdæk har holdt på elefanten er ca. 3.000, det var et
Trailmax.
Det skal siges, at i den periode kørte jeg en del højhastigheds ture på
motorvej.

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : Armand

Dato : 27-02-05 19:14

Brian Lænø wrote:
> "anders majland" skrev >

> Ja det er sjovt at se hvordan folk stirer, når man kommer kørende i sneen.
> Og de stirer i nu mere når man overhaler dem

Gu' ve' hvordan der vil blive kigget hvis man kommer forbi på sådan en her:

--
Armand.
(der ville ønske at han havde set den for et par uger siden)

Fra : Brian Lænø

Dato : 27-02-05 20:09

"Armand"
> Gu' ve' hvordan der vil blive kigget hvis man kommer forbi på sådan en
> her:

Den ser da ret sjov ud, den skulle bare have en større motor.
Smid en 250-500 cc 2takts motor på, så vil der være dømt motortosse.

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : Armand

Dato : 27-02-05 20:41

Brian Lænø wrote:
> "Armand"

> Den ser da ret sjov ud, den skulle bare have en større motor.
> Smid en 250-500 cc 2takts motor på, så vil der være dømt motortosse.

Tror egentlig nok at der er skud nok i den med kædesavsmotoren alene :-/

--
Armand.