Hvilken MC køre længest på literen?
Fra : Thomas

Dato : 23-02-05 19:15

Hej

Nogen der ved hvilken (serie producerede) MC der kan kører længest på
literen??

også gerne dem omkring 500ccm klassen??

Mvh Thomas

Fra : Armand

Dato : 23-02-05 19:42

Thomas wrote:
> Hej
>
> Nogen der ved hvilken (serie producerede) MC der kan kører længest på
> literen??
>
> også gerne dem omkring 500ccm klassen??

Svaret er simpelt, men sikkert ikke som forventet:
Enfield diesel!

--
Armand.

Fra : Hekto

Dato : 24-02-05 20:26

Armand wrote:

> Svaret er simpelt, men sikkert ikke som forventet:
> Enfield diesel!
Ville også være mit gæt!
Der var jo en fin en i Bella!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650 - Suzuki LS650 Savage

Fra : KeLMeK

Dato : 24-02-05 08:22

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev
> Der var jo en fin en i Bella!

Okay, jeg var desværre ikke derinde! Var der også en pris på den?

Er der nogen der har prøvet at køre på sådan et dyr?

Jeg synes ideen er meget interessant - specielt til dem der kører langt -
1000km på en tank lyder ikke så dårligt!!

Fandt lige et link til et engelsk website der sælger restaurerede cykler!
http://www.f2motorcycles.ltd.uk/restoration.html

Mvh
Jakob

-----------------------------
Suzuki Bandit 600 '98
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=464

Fra : Hekto

Dato : 24-02-05 10:44

In article <ngfTd.120$6K3.111@news.get2net.dk>,
jk@JEGVILIKKESPAMMESkelmek.dk says...
> [...]
> 1000km på en tank lyder ikke så dårligt!!
>
> Fandt lige et link til et engelsk website der sælger restaurerede cykler!

Jeg aner ikke hvad den kostede!
Måske Brdr. Stevns i Haarby kan hjælpe.

http://auto.indiamart.com/motorcycles/taurus/index.html

Fra : Moller

Dato : 24-02-05 08:09

Armand wrote:

> Svaret er simpelt, men sikkert ikke som forventet:
> Enfield diesel!

   og skal det være en ældre så er der ombygningskittet fra tyskland til
MZ 3D og MZ 2D , men de laves ikke mere, men køre nogen få rundt. De to
bruger endten 3Liter eller 2Liter pr. 100km, derfor navnene 2D og 3D.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Jacob XJ600

Dato : 23-02-05 19:56

Sikkert en ANF125 (Honda). Den går 40-50 km/l, men er ikke så sjov...
Min Xj kører 17-22km/l alt efter hvor hårdt jeg hiver den i øret.

Mvh Jacob

Fra : ScooterBo

Dato : 23-02-05 22:10

Jacob XJ600 wrote:

> Sikkert en ANF125 (Honda). Den går 40-50 km/l, men er ikke så sjov...
> Min Xj kører 17-22km/l alt efter hvor hårdt jeg hiver den i øret.

> Mvh Jacob

Min går nu ikke en ml over 40 ligegyldig hvor pænt jeg kører

StadigScooterBo

Fra : Jacob XJ600

Dato : 23-02-05 22:21

> Min går nu ikke en ml over 40 ligegyldig hvor pænt jeg kører
> StadigScooterBo

Jeg er lystfisker, kan ikke gøre for det

Mvh Jacob

Fra : dak

Dato : 23-02-05 20:09

> Nogen der ved hvilken (serie producerede) MC der kan kører længest på
> literen??
>
> også gerne dem omkring 500ccm klassen??

Vil det sige du ikke betragter dem omkring 500ccm klassen som decideret
mc'er?

Dak
Suzuki GS500Ev

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 23-02-05 20:22

> Nogen der ved hvilken (serie producerede) MC der kan kører længest på
> literen??
>
> også gerne dem omkring 500ccm klassen??

Hej Thomas

Min kærestes GPZ 500 S går ca. 25 stykker med pæn kørsel. Det varierer
mellem 22 og 28,5km/l

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Anders Thorup

Dato : 24-02-05 00:00

Jens Jacob Bager Jensen wrote:

> Hej Thomas
>
> Min kærestes GPZ 500 S går ca. 25 stykker med pæn kørsel. Det varierer
> mellem 22 og 28,5km/l

Omkring 500ccm klassen, vil jeg også mene at GPZ500S er et rigtigt godt bud.
Den jeg havde i sin tid, gik sagtens 20km/l selv ved frisk kørsel, og min
rekord var 27,5km/l. Så det Bager siger er ikke kun et enkeltstående
tilfælde

Iøvrigt var det en MC der også kunne bruges til lidt sjov på de små snoede

MVH / Best Regards
Anders Thorup
Ex. Honda VFR750F ejer
Http://www.dfmc.dk/Anders_Thorup

Fra : Casper Jensen

Dato : 25-02-05 18:10

"Anders Thorup" <anders@danbonet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tilfælde
>
> Iøvrigt var det en MC der også kunne bruges til lidt sjov på de små snoede

Imponerende da jeg sad på ryggen af min GPZ500 gik den aldrig over 20 på
literen.
Kun da jeg lånte den ud gik den lige pludselig 24 km i snit over en hel
tankfuld
Plejede at få ca 16-17 km ud af hver liter når den blev brugt på de små
veje.

--
MVH
Casper

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 25-02-05 18:41

> Imponerende da jeg sad på ryggen af min GPZ500 gik den aldrig over 20
> på literen.

Du skal huske at rense luftfilteret!

Fra : S.G

Dato : 23-02-05 20:29

Det gør min
Jeg drak en slurk vand til Holland :D

Fra : Brian Laursen

Dato : 23-02-05 22:49

Thomas wrote:
> Hej
>
> Nogen der ved hvilken (serie producerede) MC der kan kører længest på
> literen??
>
> også gerne dem omkring 500ccm klassen??
>
> Mvh Thomas

Blackbirden går 18,5 ............................. yeha right.....jow jow
det er rigtig nok en gang kørte vi Århus Agger Århus på en tankfuld benzin.
342 km med 2 voksne på ryggen, inden den gik på reserven

--
Virtually Yours

Brian laursen

Dobbelt X ( til salg )
Http://home1.stofanet.dk/cashman

http://dfmc.dk/brian_laursen

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-05 23:06

> [...]
> Hej
>
> Nogen der ved hvilken (serie producerede) MC der kan kører længest på

vil gætte på, at GS500, CB500 eller ER5/ GPZ500 er dem der kører længst, Min
ZZ-R kører som regel omkring 15-16 km/l, på ferien i august holdte den 19,7
km/l på en af tankfuldene.

Dannie
www.dfmc.dk/?id=75

Fra : Carsten

Dato : 24-02-05 09:31

Dannie wrote:

> ZZ-R kører som regel omkring 15-16 km/l, på ferien i august holdte den 19,7
> km/l på en af tankfuldene.

I så fald hiver du den vist lige rigeligt i øret ? Jeg har *aldrig*
været under 18 km/l på den. Typisk omkring 20 km/l, en enkelt gang på
langtur opnåede jeg lige over 22 km/l.

Carsten

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-05 16:22

"Carsten" <zzr1100@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse

> I så fald hiver du den vist lige rigeligt i øret ? Jeg har *aldrig*
> været under 18 km/l på den. Typisk omkring 20 km/l, en enkelt gang på
> langtur opnåede jeg lige over 22 km/l.

Tja det har jeg vel nu må vi se efter at den er blevet dysset ind med
den nye udstødning, kører i øvrigt til Ungarn til august på den, vil du med
?

Dannie

Fra : Richard

Dato : 23-02-05 23:09

Thomas wrote:

> Nogen der ved hvilken (serie producerede) MC der kan kører længest på
> literen??
> også gerne dem omkring 500ccm klassen??

Sikkert ikke enestående, men Honda XBR500 og GB500 TT hhv Clubman kan
godt klemmes over de 30 km/l på lang, lige hovedvej, hvis man nu gider
køre sådan.

På bivejene ligger de på 25-28 km/l i standardtrim og 21-24 med
friskere, læs lidt federe dysning

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken