Dæk, igen :)
Fra : Kenneth Olsen

Dato : 22-02-05 20:11

Hej NG,

Jeg har en sportscykel, og skal have skiftet dæk på den.

Mit problem er, at jeg aner ikke hvad jeg skal købe.
Jeg havde i starten af sidste sæson et racerdæk på.(Kan ikke huske
mærket) Det tog mig ca. 4000 km at slide ned. Så købte jeg et touring
dæk (Bridgestone BT20), som kan holde utrolig længe. Det var faktisk
imponerende.

De fleste ville jo så nok sige, at jeg skal købe det samme mærke. Men
findes der ikke noget alternativ? Et sportsdæk, som kan holde længere
end 4000 km.
Det skal dog lige siges, at jeg var "ny" på cyklen på det tidspunkt, og
kan selvfølgelig have noget at gøre med slidtagen. Men alligevel – hvis
et sportsdæk ikke kan holde længere, så har jeg sgu' ikke råd til at
købe dæk hver 1 1/2 - 2 måneder.

Til alle jer der spørger om hvor man kan købe billige dæk, så vil jeg da
selv anbefale http://www.reifenversand.com/ De findes måske billigere,
men jeg havde ikke noget at klage over. Fik mit dæk et par dage efter.

/Kenneth

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 22-02-05 20:28

nospam@nospam.dk (Kenneth Olsen) writes:

> [...]
>
> De fleste ville jo så nok sige, at jeg skal købe det samme mærke. Men
> findes der ikke noget alternativ? Et sportsdæk, som kan holde længere

Jeg er selv meget imponeret af Metzeler's Roadtec Z6. Teknisk set ikke
et sports-dæk, men jeg har aldrig løbet tør for greb (selv ikke på
Knutstorp). Pt har jeg kørt over 8000km, og der bør være mindst 4000km
mere i det.

Z6 er *uendeligt* meget bedre end de gamle Z2/Z4 dæk.

Kai

Fra : Moller

Dato : 22-02-05 21:55

Kai Harrekilde-Petersen wrote:

> Z6 er *uendeligt* meget bedre end de gamle Z2/Z4 dæk.

   Ååååhhh du mener dem her :
"http://www.southbayriders.com/forums/showthread.php?p=140539#post140539"

   Æv, var ellers lige blevet overbevist af dig fra sidste sommer :( men
blir nok BT-010 / BT-020 combi igen.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 22-02-05 22:11

Moller <news@molnit.com> writes:

>    Ååååhhh du mener dem her :
> "http://www.southbayriders.com/forums/showthread.php?p=140539#post140539"
>
>    Æv, var ellers lige blevet overbevist af dig fra sidste sommer
> :( men blir nok BT-010 / BT-020 combi igen.

Interessant tråd. Jeg undrer mig over at Metzeler ikke har kontaktet
manden mht dækkene - salig Jørund havde en rigtig god dialog med
Metzeler, og jeg kan ikke se hvorfor de ikke vil tage det alvorligt.

Jeg vil nu fortsætte med mit Z6 bagdæk, indtil det er slidt op. Så har
jeg et Sportec-M1 som står og venter i kælderen.

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Moller

Dato : 22-02-05 22:17

> [...]

> manden mht dækkene - salig Jørund havde en rigtig god dialog med
> Metzeler, og jeg kan ikke se hvorfor de ikke vil tage det alvorligt.

   En lille detalje er at manden ik for svaret på omkring hvilket dæktryk
han har kørt med... altså der er billeder, men alligevel lidt tvivl om
der ik er andre ting som har spillet ind.

   det sjove er at jeg lige har set din tråd, og 10 min efter falder jeg
over linket ved en fejl mens jeg læste på diverse Mods osv. på
banditten, i dette tilfælde dækvalg til en B12.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Thomas Jensen

Dato : 22-02-05 21:06

Et lille tillægsspørgsmål.
Jeg kom til at tænke på, hvad er forskellen på radial og diagonaldæk ?
Fik det forklaret engang, men kan sgutte huske det

Thomas Jensen
FZ6S Fazer ´04
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11
"Jeg følger skam trafikken, kører bare forrest "

Fra : Jo

Dato : 22-02-05 21:19

"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> FZ6S Fazer ´04
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11
> "Jeg følger skam trafikken, kører bare forrest "

Radialdæk er dem der kører ligeud ad vejen, og diagonaldæk er dem man kører
i grøften med...

Jo.

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 22-02-05 21:48

"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> writes:

> Et lille tillægsspørgsmål.
> Jeg kom til at tænke på, hvad er forskellen på radial og diagonaldæk ?
> Fik det forklaret engang, men kan sgutte huske det

Forskellen på radial- og diagonaldæk er hvordan at corden er
lagt. Hvis jeg husker ret, så går corden på et radialdæk hele vejen
rundt om dækket dvs det ligger langs med rullestrækningen. Dette gør
bl.a. at dækket ikke udvider sig så meget, ved høj hastighed.

Kai

Fra : Kristján & Eyrún

Dato : 23-02-05 21:57

Her får du hele sandheden:)