norton med harleymotor?
Fra : Jesper Hillerup

Dato : 21-02-05 20:16

har en kammerrat der skal til at betale afgift på en norton featherbed
med harley sportster motor
på de engelske papirer er harleymotornr skrevet, hvilke
problemer/erfaringer har i

--
Mvh - Jesper Hillerup
CB 500 Four

Fra : Edvard Korsbæk

Dato : 22-02-05 06:26

On Mon, 21 Feb 2005 20:15:53 +0100, Jesper Hillerup wrote:

> har en kammerrat der skal til at betale afgift på en norton featherbed
> med harley sportster motor
> på de engelske papirer er harleymotornr skrevet, hvilke
> problemer/erfaringer har i

Afgiften er en ting, men den skal jo også synes...
Bør ikke være muligt.
Der foreligger jo ikke ligefrem en typegodkendelse for denne kombination.
S'føli er der en del der ikke burde kunne lade sig gøre, der er gået
igennem, synspersonalet er jo kun mennesker, men den her vil jegf nu tro er
lidt for tydelig.

Edvard Korsbæk

Fra : Hekto

Dato : 22-02-05 09:26

In article <1h31164aixwca$.1m7eiqelpyvrz$.dlg@40tude.net>,
info@NOSPAMbbsoft.dk says...

> [...]
> S'føli er der en del der ikke burde kunne lade sig gøre, der er gået
> igennem, synspersonalet er jo kun mennesker, men den her vil jegf nu tro er

På den anden side, hvis den har vret indregistreret i UK, er den jo
rent faktisk godkendt i et andet EU-land?

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650 - Suzuki LS650

Fra : Schlæger

Dato : 22-02-05 11:24

Hekto wrote:

> På den anden side, hvis den har vret indregistreret i UK, er den jo
> rent faktisk godkendt i et andet EU-land?

.... og det skulle så medføre, at alle de underlige både 2- og 4-hjulede
køretøjer, som f.eks. kører lovligt i Sverige, ville kunne indregistreres
i Danmark ??

Det har jeg umiddelbart lidt svært ved at forestille mig ...

Mch Schlæger

Fra : Claus Rittig

Dato : 22-02-05 19:15

"Schlæger" <gertFJERNschlager@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> i Danmark ??
> Det har jeg umiddelbart lidt svært ved at forestille mig ...

Sådan forholder det sig ellers!
MEDMINDRE! For svenskerne har jo nogle smarte sær-regler. Hvis "svenskeren"
har været enduro-registreret eller chopper-registreret, så er den
naturligvis ikke automatisk lovlig i andre EU lande, men har motorcyklen
været normalt indregistreret i et EU land, så er den pr. definition
"godkendt" i alle EU lande, også DK.
Vi har i årevis kæmpet for at få indført lignende regler omkring
enduro-motorcykler i DK (alle andre EU lande har sådanne regler), men det er
ikke lykkedes, selvom DASU har fået Rally-indregistrering gennemført.

Mvh.
Rittig

Fra : Palle Bugtrup

Dato : 22-02-05 12:23

Jeg mener at vide, at kravet om typegodkendelse ikke gælder for
køretøjer produceret før 1978.

Palle Bugtrup

Fra : Edvard Korsbæk

Dato : 22-02-05 13:21

Kravet om typegodkendelse er både rigtigt og forkert.
Hvis der ikke foreligger en typegodkendelse, kan motorcyklen ikke godkendes
ved et almindeligt syn.
Og derefter begynder problemerne med at bevise, at en HD motor gør gavn i
et Norton stel...

Edvard Korsbæk

Fra : Armand

Dato : 22-02-05 18:28

Edvard Korsbæk wrote:
> [...]
> ved et almindeligt syn.
> Og derefter begynder problemerne med at bevise, at en HD motor gør gavn i

Nu må du ikke blande sagerne sammen:
Hvis f.eks. en US-importeret nyere model (en BMW K100 f.eks.) ikke er
indeholdt (á stelnummerserie)i den danske typegodkendelse, kræver det et
værre menageri og kolde kontanter for at få den enkeltgodkendt.

Norton'en her er sandsynlig fra før typegodkendelses-lovgivningen blev
indført i midten af 70'erne, hvorfor der for den gælder anderledes enkle
godkendelsesprocedurer (á datidens)!

At Norton'en så tillige har papirer på at den hár været godkendt i
forekommende form i et ande EU-land, simplificerer sagen yderligere!

Tilbage er kun T&S - Det er jo ikke til at vide hvad de vil vurdere et
sådant særegent køretøj til, ligesom man ikke selv har referencer at
henvise til hvis man vil protestere over en høj afgift

--
Armand.

Fra : Claus Rittig

Dato : 22-02-05 19:12

> Norton'en her er sandsynlig fra før typegodkendelses-lovgivningen blev
> indført i midten af 70'erne, hvorfor der for den gælder anderledes enkle
> godkendelsesprocedurer (á datidens)!

'77 for at være helt præcis. Cykler fra før '77 er MEGET lettere at have med
at gøre!

Rittig