Ræs , YSR80 vs. RS125
Fra : drazen horvat

Dato : 28-05-01 21:38

Hej der.

Bane ræs må være noget af det fedeste. Men tør jeg
tage min dyrt opsparede pengekasse
ud på en bane og hvor villig er jeg til at gå til den
??

Så var det at jeg som MC galning blev bidt af en
baccille. Hvad med at købe en billig lille
ræser og så lære det "stille" og "roligt". Ideal spor
, aaalt for sen bremsning og rigtige
nedlægningsvinkler. Det lyder ihvertfald godt.

Så var det jeg kom i tanke om 2 muligheder , Yama
YSR80 og Aprillia RS125.

Er det muligt at køre ræs på en 80 cc. Jeg havde en
kollega der påstod de var noget af
det sjoveste. Men hvor , hvilke baner ??

Og hvis ikke 80cc hvad er ca. prisen på en god 125
Prille 2 tagger. Jeg mener Prillen er
det bedste valg når man taler om en 125'er da de
stadig produceres og der er mange af dem rundt
omkring.

Erfaringer hilses velkomment .

Mvh. Drazen

GSXR750 , CB650 ..... + +

Går mail for langsomt for dig?
Så prøv Yahoo! Messenger - her kan du i løbet af få sekunder udveksle beskeder med de venner, der er online.
Messenger finder du på adressen: http://dk.messenger.yahoo.com

--
Posted from web10505.mail.yahoo.com [216.136.130.155]

Fra : Per Pedersen

Dato : 28-05-01 22:39

drazen horvat <drazen_h@yahoo.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:20010528203747.3336.qmail@web10505.mail.yahoo.com...
> [...]
> Prille 2 tagger. Jeg mener Prillen er
> det bedste valg når man taler om en 125'er da de
> stadig produceres og der er mange af dem rundt

Først og fremmest hvor i landet bor du??

Gå derefter ind på den RR klub´s hjemmeside i nærheden f hvor du bor. Hvis
du er i tvivl om hvilken du får mest u af at se på er det helt klart
www.rrherning.dk
Bor du i Nordjylland har vi lige startet en ny RRklub der hedder RRNord og
vores foreløbige hjemmeside er http://www.pinpals.dk/RRNord/rrnord.htm

Her finder du faktisk alt hvad du behøver at vide.

At du har lysten og pengene til at komme igang giver mig mulighed for at
sige det på denne måde: KOM SÅ FOR S.... I GANG!!!

Med Racende Venlig Hilsen
Per Pedersen

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 28-05-01 23:22

Per Pedersen <per_p@wanadoo.dk> wrote in article
<QCzQ6.497$va2.21440@news.get2net.dk>...

> [...]
> vores foreløbige hjemmeside er http://www.pinpals.dk/RRNord/rrnord.htm
>
> Her finder du faktisk alt hvad du behøver at vide.

Øhm... nej faktisk ikke helt endnu...
Men drop mig en mail hvis du har spørgsmål om RR i Nordjylland (fjern
x'erne i mailaddr.). Så skal jeg besvare efter bedste evne.

Jeg skal nok råbe højt når der er noget nyt at læse på vores *midlertidige*
homepage.

--
Mikkel
#54 Webmaster og meget andet i RR Nord

Fra : Michael K.S.

Dato : 29-05-01 09:40

On Mon, 28 May 2001 20:37:48 +0000 (UTC), drazen_h@yahoo.dk (drazen
horvat) wrote:

> [...]
>Prille 2 tagger. Jeg mener Prillen er
>det bedste valg når man taler om en 125'er da de
>stadig produceres og der er mange af dem rundt

Det kommer jo ganske an på hvor gammel den må være,men en ny eller
blot næsten ny vil være unødvendigt til en spirende interesse IMO.

I princippet er der jo 2 Priller muligheder,en AF-1'er som ganske vist
er en lidt ældre model (forgængeren for RS125'eren) men som sagtens
ville kunne dække behovet,især i en opstartsfase,den kan du ovenikøbet
få temmelig billigt, anslået 8-10.000 for en raceklar cykel.De fleste
der ønsker at fortsætte i RR 125-std vælger på et tidspunkt at skifte
til en RS125'er,så stiger prisen for en god banecykel dog til
12-15.000 kr afhængig af alder/stand og medflg. dele.

Nu skriver du jo ikke lige præcis hvad den skulle bruges til, regulært
RR eller blot lidt banekørsel i ny og næ.

Regulært RR så er det fornuftigt nok at blive i 125'-klassen,bevæger
man sig op i blot 250'-klassen stiger prisen nemlig voldsomt fordi der
ikke er mange muligheder for at køre herhjemme.

Er det derimod blot lidt kørsel i privat regi til div. TD's m.v så er
det i høj grad en god ide at overveje en 250'er eller større i
stedet,lige så sjove - mindst, og en banecykel kan fås meget
billigt,f.eks en RGV til 12-15.000, en KR-1'er til 8-10.000 eller en
CBR600 til 18-20.000.

Så er udvalget også noget større,idet du skal være klar over at der er
mange der har lugtet lunten m.h.t 125-std og der således ikke er mange
banecykler på markedet i øjeblikket.

-M

Fra : Søren Johansen

Dato : 29-05-01 12:20

"drazen horvat" skrev:
> Er det muligt at køre ræs på en 80 cc. Jeg havde en
> kollega der påstod de var noget af
> det sjoveste. Men hvor , hvilke baner ??

Sjovt? Ja, helt sikkert!

På Sjælland trænes hver tirsdag fra kl. 17 - 20 på Albertslund Gocartbane.

På Vridsløsestræde i Albertslund findes indkørslen til Banen. Der står
vistnok STI og "Indkørsel forbudt", men det gælder ikke hvis man skal ud til
banen.

Der er mulighed for at få lov til at prøve (mod et beskedent gebyr) på en af
klubbens cykler.

Mvh,
Søren (far til ivrig 80 cc. junior-kører)

Fra : Armand

Dato : 29-05-01 16:24

Søren Johansen <sjohansen@vip.cybercity.dk> skrev i en

> Mvh,
> Søren (far til ivrig 80 cc. junior-kører)

Har du da ikke selv prøvet den endnu???

--
Armand.

Fra : Søren Johansen

Dato : 30-05-01 12:40

"Armand" skrev:

> Har du da ikke selv prøvet den endnu???
>
> --
> Armand.

Hvordan kan det være, at jeg havde på fornemmelsen, at du ville spørge?

Nej, jeg har endnu ikke prøvet 80'eren på bane. Jeg tror, jeg finder en dag
hvor der ikke er så mange (og hvor Janus ikke har et stopur med!).

Mvh,
Søren

Ps. Endnu en gang mange tak, Armand, for din støtte og hjælp da vi skulle i
gang.

Fra : Lisbeth Louring & An~

Dato : 29-05-01 15:56

Det har flere gange været omtalt her i NG, at indboforsikring dækker skader
på tøj og udstyr. Gælder det også ved banekørsel, og er der forskel på track
days og egentligt ræs?

Anders, der måske har stor sympati for Carlos Checa's forsikringsselskab

Fra : Michael K.S.

Dato : 29-05-01 16:13

On Tue, 29 May 2001 16:56:00 +0200, "Lisbeth Louring & Anders Olesen"
<2104602m001@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Det har flere gange været omtalt her i NG, at indboforsikring dækker skader
>på tøj og udstyr.

> Gælder det også ved banekørsel, og er der forskel på track
>days og egentligt ræs?

Det ved jeg faktisk ikke engang (vildt for dårligt).Problemet er nok
også snarere ,at det sker sådan jævnt tit at man crasher i RR,så du
vil nok ryge ud at dit forsikringsselskab ret hurtigt hvis du
udnyttede det ret tit.
Egentligt også ligegyldigt, idet ingen vil kunne se hvor dit tøj/hjelm
er blevet skadet så i princippet (afhængig af moral) kunne man jo bare
sige at man var crashet og så ikke mere,de ville da dække det,men som
sagt den går nok ikke ret mange gange, så lidt som at pisse i bukserne
for at holde sig varm

TD's og regulært ræs er lidt forskelligt mht. forsikring af selve
cyklen,du får ikke nogle forsikringsselskaber til at forsikre en
racebike,men TD's er lidt forskelligt,nogle af dem har status som
kørekurser og det vil en række selskaber godt acceptere,andre igen
siger nul banekørsel overhovedet.Kører man RR gælder licensen som en
basal ulykkesforsikring,hvilket kan være en grund til at holde sig væk
fra sorte træninger,man kan deuden tegne en udvidet ekstraforsikring
gennem DMU.Man skal virkelig tjekke sine forsikringer grundigt inden
man begiver sig ud i ræs.

-M

Fra : Lisbeth Louring & An~

Dato : 29-05-01 23:45

> [...]
> sige at man var crashet og så ikke mere,de ville da dække det,men som
> sagt den går nok ikke ret mange gange, så lidt som at pisse i bukserne
Kan forsikringselskaber bare sådan smide en ud sålænge man overholder sin
del af aftalen og ikke laver egentlig fusk?
Anders

Fra : Michael K.S.

Dato : 30-05-01 05:50

On Wed, 30 May 2001 00:45:16 +0200, "Lisbeth Louring & Anders Olesen"

>del af aftalen og ikke laver egentlig fusk?

Ja da sagtens, selvom "smide en ud" måske ikke er den rigtige
betegnelse.Lige så vel som du kan opsige forsikringen kan de beslutte
at det er en _for_ dårlig forretning og opsige den med den i policen
nævnte frist.Det kan også betyde vanskeligheder med at tegne en anden
i andre selskaber eller en voldsomt forhøjet præmie,hvilket er
selskabernes måde at slippe for svindlere på,men som jo også kan gå ud
over vitterlig uheldige personer,idet en indboforsikring for mange er
en basal nødvendighed.

-M

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 30-05-01 08:52

Michael K.S. <MichaelKS@image.dk> wrote in article
<p0e7ht4msmsikus62h7lb2r17see30s2nn@4ax.com>...

> ...Man skal virkelig tjekke sine forsikringer grundigt inden
> man begiver sig ud i ræs.

Ja, det kan jeg da kun bekræfte. Ved et nærmere gennemsyn var der faktisk i
alle mine personforsikringer en klausul hvorved forsikringen ikke dækkede
ved nogen former for motorsport.

--
Mikkel

Fra : Armand

Dato : 29-05-01 21:14

Lisbeth Louring & Anders Olesen <2104602m001@mail1.stofanet.dk> skrev i
en news:3b13b6ce$0$4203$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> [...]
skader
> på tøj og udstyr. Gælder det også ved banekørsel, og er der forskel på

Groft skåret:
Træninger = kørekurser!
Fælles-starter = Race!

--