Billig GPS.
Fra : Henrik Madsen

Dato : 28-05-01 18:59

Hej..

Vi skal på ferie i det store udland om en måneds tid og da jeg somme
tider farer vild i den by jeg nor i så var det at jeg tænkte at en
lille gps koblet til den bærbare og så en gang autoroute på ville være
den helt rigtige løsning....Så ved jeg da i det mindste hvor jeg er
når jeg ikke ved hvor jeg er

MEN, autoroute siger at den skal have en gps der kan sende NMEA
version 2.0 eller nyere..

Hvor får jeg billigst sådan en der kan sende sådanne signaler over til
den bærbare computer. ???

Altså med andre ord, hvor køber man de billigste og hvad er det
absolut billigste jeg vil nøjes med at købe..

Jeg har set lidt på en Garmin Etrex men kan ikke finde en til en
fornuftig pris Tror det var omkting 16-1700 der var det billigste
jeg fandt.

Forslag modtages med kyshånd for min chef ser helst at jeg kommer hjem
til Danmark igen på et tidspunkt

Henrik

Fra : Jørgen Lyng Nielsen

Dato : 28-05-01 19:41

Hvor skal i hen ? grunden til at jeg spørger er at min erfaring med autorute
2001 og min gps er at kortene er meget meget nøjagtig i tyskland frankrig og
england mens det kniber meget her i danmark samt i tjekiet og polen.
det er der jeg har prøvet det.

tilbage til dit spørgsmål jeg bruger en gps 12 fra garmin men du skal huske
at du også skal have pc kabel med når du køber en gps. til min gps har den
både 12V tilslutning og pc seriel som på gps sættes op til nmea 2,0.

HIlsen Jørgen

Fra : Henrik Madsen

Dato : 28-05-01 22:01

On Mon, 28 May 2001 20:41:15 +0200, "Jørgen Lyng Nielsen"
<jlyn@privat.dk> wrote:

> [...]
>2001 og min gps er at kortene er meget meget nøjagtig i tyskland frankrig og
>england mens det kniber meget her i danmark samt i tjekiet og polen.

Vi regner med at køre Danmark - Tyskland - Tjekkiet - Slovakiet -
Ungarn...

Det var mest for at få fundet de rigtige afkørsler i Tyskland og de
andre lande som vi skal igennem..

> [...]
>at du også skal have pc kabel med når du køber en gps. til min gps har den
>både 12V tilslutning og pc seriel som på gps sættes op til nmea 2,0.

Altså både Pc tilslutning OG 12 volt adaptor stik i eet ???

Hvor køber man så den billigste Garmin, jeg overvejer Etrex fordi den
har sådan et punkt så man kan finde tilbage til der hvor man var (Ret
rart hvis man har stillet bilen i en eller anden by og ikke kan huske
hvor .-) )

MVH

Henrik

Fra : Jørgen Lyng Nielsen

Dato : 28-05-01 23:38

På nær i Tyskland er Autoroute ret uprecis vi kørte i tjekiet der manglede
både veje og nogen steder viste den at vi kørte 400-500 meter skråt inde på
en mark så vi kunne ikke se hvilken vej vi skulle dreje af på da der var 3
stk. at vælge i mellem. så er route 66 2000 meget mere precis ihvert fald i
tjekiet.
det med gps. alle gps kan vise hvor bilen står hvis man husker at mærke den
inde man går fra bilen.
jeg har hørt at Ketner sælger bilige GPS 12 (ikke den nyeste men er en
rigtig god gps.)

hvor i landet bor du ?

Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 29-05-01 07:47

Hej,

Hvem er Ketner ??

/Hans-Henrik Andresen

Fra : alex

Dato : 29-05-01 09:09

"Hans-Henrik Andresen" <hha@unixhaj.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> Hvem er Ketner ??

GPS-Warehouse i England er de billigeste indenfor EU
http://www.gpsw.co.uk/
de sender til Danmark for ca en hund !

Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 29-05-01 09:22

TAK :)

Fra : Jørgen Lyng Nielsen

Dato : 29-05-01 09:48

Jeg har lige været på GPS warehouse og de har et tilbud på en GPS12 til ca
90 pund = ca 1140 kr. den er så godt nok en ældre vare men som er opdateret
så den er som ny. men husk at få kablet til både 12 v og til pc med med det
samme da det nok også er billigere der.

Hilsen Jørgen

Fra : alex

Dato : 29-05-01 13:51

"Jørgen Lyng Nielsen" <jlyn@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
opdateret
> så den er som ny. men husk at få kablet til både 12 v og til pc med

2 stik til Garmin e-Trex til PC her:
Pfranc Ole af Denmark Jeg har stort set altid stik på lager (de runde
med 4 huller samt nu også Emap & Etrex), så send mig blot en mail (inden
18:00), så har du dem i morgen ..... meget meget billig !!!!!!!!
http://pfranc.com/cgi-bin/pub/c_dk?pid=ePlug;speak=Dansk

Fra : Jørgen Lyng Nielsen

Dato : 29-05-01 09:16

Ketner er et firma med afd. rundt omkring i Danmark. de findes på
www.ketner.dk de har både med biler og både at gøre.

Hilsen Jørgen

Fra : Henrik Madsen

Dato : 30-05-01 14:53

On Tue, 29 May 2001 00:38:16 +0200, "Jørgen Lyng Nielsen"
<jlyn@privat.dk> wrote:

> [...]
>stk. at vælge i mellem. så er route 66 2000 meget mere precis ihvert fald i

Den vil jeg lige checke for man kunne jo evt have begge programmer
installeret .-)

> [...]
>inde man går fra bilen.
>jeg har hørt at Ketner sælger bilige GPS 12 (ikke den nyeste men er en

Jeg har lige haft en af de gule Etrex i hånden og den virkede faktisk
meget fin men hvis den GPS12 er billigere så er jeg med på den værste
..-)

>hvor i landet bor du ?

Frederikshavn...

Det der irriterer mig er at man kan se på diverse sider at en Etrex
koster en 16-1700 kroner men så kigger man på prisen i USA og der
ligger den omkring 110 USD, det er sgu frustrerende at se at den altså
koster under 1000 derovre i udsalg når den så skal koste så meget
herhjemme...

Henrik

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 30-05-01 15:21

"Henrik Madsen" <hmadsen@fjern.vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> ligger den omkring 110 USD, det er sgu frustrerende at se at den altså
> koster under 1000 derovre i udsalg når den så skal koste så meget

Træk fra den danske pris moms, importtold samt fragt fra producenten - så
lander du på stort set samme pris.

PS: Næsten alle priser i USA er opgivet *uden* amerikansk VAT.

mvh
Bjørn

Fra : Bjarke M. Christense~

Dato : 31-05-01 21:42

Nu ser vi jo lige i en anden tråd, at GPS-Warehouse http://www.gpsw.co.uk
er billige. De har faktisk etrex på tilbud til 85 pund. Det bliver inkl
forsendelse og afgift ca 1300 kr. Det er da ikke så ringe. Det er jo et EU
land, så der kører det hele bare på skinner i modsætning til import fra usa.

Desværre er den vist ikke så god til sejlere, da den ikke er 100% vandtæt. -
ihvert fald ikke lige så tæt som de andre eTrex modeller.

/Bjarke

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 31-05-01 21:48

"Bjarke M. Christensen" <BMC@GreveStrand.dk(fjern)> skrev i en meddelelse

KLIP

> Desværre er den vist ikke så god til sejlere, da den ikke er 100%
vandtæt. -
> ihvert fald ikke lige så tæt som de andre eTrex modeller.

Kan kun give dig ret.

Jeg har også kig på Magellan´s 330M.

Har også forespurgt og her er svaret:

Dear Bjorn

Thank you for your enquiry.

We don't have a release date for the MAP 330 yet, but it is due very soon.

The list price is £398.99 GBP (Inc. VAT) and we will be selling it for

around £340.00 GBP.

Prisen skal de dog gøre ligt ved, den er rundt regnet 500 DKK for dyr.

mvh

Bjørn