Hvor mange rammer sodavand i en Peugoet 40~
Fra : Dalle

Dato : 11-05-05 17:53

Hejsa

Har overvejet at køre et smut til Tyskland og handle lidt sodavand osv...
Kan hos en af butikkerne bestille rammerne hjemmefra - så står de klar til
en og derfor vil jeg lige høre om der er nogen der ved hvor mange rammer
sodavand jeg kan have i en Peugoet 406 st.car når man lægger sædderne ned.

Jan

Fra : Mark Sandberg

Dato : 11-05-05 18:34

"Dalle" <jan@soerensen.mail.dk> skrev i en meddelelse:

> [...]
> sodavand jeg kan have i en Peugoet 406 st.car når man lægger sædderne ned.

Du kan have alle dem du må laste.
Kast et først blik på din registreningsattest.

Så er det bare frem med lommeregneren.

Husk lige at trække din egen og din eventulle passagers vægt fra også, samt
indholdet af benzintanken, sprinklervæskebeholderen, reservedunken m.m.

/Mark.

/Mark.

Fra : Klaus A

Dato : 11-05-05 18:40

> [...]
> sodavand jeg kan have i en Peugoet 406 st.car når man lægger sædderne ned.

Jeg tror, at det er vægten der sætter begrænsningen, og ikke rummålet...
En ramme (24 stk.) vejer ca. 8,5-9kg. 30*40*10cm.

Totalvægt - Egenvægt = 600kg ?
Effektiv last ca 400kg
Det giver ca 45 rammer

30*40*10cm = 12 liter
lastrum 2000 liter (?) / 12 = meget mere end du må laste.

Med forbehold for fejl i udregninger og antagelser.

Mener det var sidste år, at en Svensk reg. Volvo 940 væltede på E45 ved
Aalborg, bl.a. fordi den var fyldt med øl.

God tur

--
Klaus

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-05-05 19:59

Klaus A skriver:

> Mener det var sidste år, at en Svensk reg. Volvo 940 væltede på E45 ved
> Aalborg, bl.a. fordi den var fyldt med øl.

Har mødt en bogietrailer der læssede flere paller øl af på motorvejen på
grund af det samme.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Q

Dato : 11-05-05 23:43

"Klaus A" <dknews@FJERNESautzen.com> skrev i en meddelelse

> Jeg tror, at det er vægten der sætter begrænsningen, og ikke rummålet...
> En ramme (24 stk.) vejer ca. 8,5-9kg. 30*40*10cm.

> [...]

Hmm... total-egenvægt = 1475 lg
effektiv last ca. 1250 kg
=147 rammer
Regnet efter målene i lastrummet kan jeg have godt 600 rammer, men det går
næppe godt vægtmæssigt

> Mener det var sidste år, at en Svensk reg. Volvo 940 væltede på E45 ved
> Aalborg, bl.a. fordi den var fyldt med øl.

Det sidste par gange jeg har været "over stregen" har jeg ved flere
lejligheder set folk holde i vejkanten med havarerede trailere + gamle
ladbiler.. Sjovt nok lader det til at de færreste tænker over vægten når de
læsser bilerne op med dåsebajere..

En anden detalje er at det går mærkbart ud over brændstofforbruget at køre
med så store læs, så måske det lige skal overvejes om der overhovedet er
økonomi i at hente pilsnere sydpå..

/peter

Fra : Non-Desperado

Dato : 12-05-05 06:10

"Q" <Q@Q.Q> skrev:

> [...]
>=147 rammer
>Regnet efter målene i lastrummet kan jeg have godt 600 rammer, men det går

Må en Pegøj 406 st. Car. laste 1250 kg ?

En 407 3,0 må kun laste 625 kg, så hvordan fa'n skulle en 406'er
så kunne tage det dobbelte.

Du må dårligt nok smide så meget i en Peugeot Boxer på gule
plader.

--
Non-Desperado

Børnepornografi, Slagermusik og selvbestaltede
netbetjente burde meldes til politiet

Fra : Q

Dato : 12-05-05 12:44

"Non-Desperado" <dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk>
skrev i en meddelelse news:rto5815sdk93e9jt77gfns7re9fkt7mm9q@4ax.com...

> Må en Pegøj 406 st. Car. laste 1250 kg ?

Det kan jeg ikke forestille mig ... Tænkte bare højt et øjeblik..

> Du må dårligt nok smide så meget i en Peugeot Boxer på gule
> plader.

Det plejer at være omkring 1000-1500 kg på en boxer altefter størrelse på
kassen

/peter

Fra : Non-Desperado

Dato : 12-05-05 14:34

"Q" <Q@Q.Q> skrev:

>Det kan jeg ikke forestille mig ... Tænkte bare højt et øjeblik..

Nåh...sådan, så er jeg mere rolig...

Fra : anders majland

Dato : 12-05-05 11:59

> [...]
> lejligheder set folk holde i vejkanten med havarerede trailere + gamle
> ladbiler.. Sjovt nok lader det til at de færreste tænker over vægten når

Eller murbrokker, eller sand eller .... Kan det være der, går det nok er vel
manges motto ....

/A

Fra : KNT

Dato : 13-05-05 08:33

"Q" <Q@Q.Q> skrev i en meddelelse

> [...]
> =147 rammer
> Regnet efter målene i lastrummet kan jeg have godt 600 rammer, men det går

Så regner du ikke ret godt - det vil under ingen omstændigheder være muligt
at parkere hverken 147 eller 600 rammer i den bil.

Knud

Fra : Kim Kristensen

Dato : 11-05-05 19:22

> [...]
> sodavand jeg kan have i en Peugoet 406 st.car når man lægger sædderne ned.

Jeg målte en ramme forleden og resultatet blev 40x27x12 cm og 8,5 kg på en
billig badevægt for 24x0,33l dåser med pap og plastic.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Brian S Jensen

Dato : 11-05-05 20:24

> [...]
> sodavand jeg kan have i en Peugoet 406 st.car når man lægger sædderne ned.

Efter al det skriveri her i gruppen om diverse fejl på Peugoet ville jeg
da nok være mere nervøs for om den overhovedet kunne fragte mig
hjem igen

Bortset fra det, så kan der være flere end der er godt for dit kørekort
og bilens styreevne pga. vægt

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : blue

Dato : 12-05-05 01:16

"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Bortset fra det, så kan der være flere end der er godt for dit kørekort
> og bilens styreevne pga. vægt

Hvad mener du med "end der er godt for dit kørekort"? Han kan da ikke miste
sit kørekort pga. overlæs.

--
Malerier til salg
Mail vedr. pris

Fra : Brian S Jensen

Dato : 12-05-05 05:16

"blue" <blue_iz@ofirFJERN.dk> skrev i en meddelelse
> "Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad mener du med "end der er godt for dit kørekort"? Han kan da ikke
> miste sit kørekort pga. overlæs.
>
> --

Arh - det kommer vel an på situationen - det kan da hurtigt komme i fare

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : blue

Dato : 12-05-05 09:36

> Arh - det kommer vel an på situationen - det kan da hurtigt komme i fare

Jeg tror stadig ikke helt jeg forstår, hvad du mener. Hvordan kan kørekortet
komme i fare?

Fra : Brian S Jensen

Dato : 12-05-05 09:40

> [...]
> "Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg tror stadig ikke helt jeg forstår, hvad du mener. Hvordan kan

Jeg mener hvis du kører med meget overlæs, så vil du i en
uheldig situation ha' risiko for at miste kortet

denne uheldige situation kunne være en morgensur betjent,
at man mister herredømmet over bilen og kører galt - hvad enten
det skyldes overlæs eller ej, så vil det nok blive lagt til grund for
uheldet

Men som jeg skriver - det KAN komme i fare - det er jo ikke
sikkert

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : blue

Dato : 12-05-05 10:10

> [...]
> at man mister herredømmet over bilen og kører galt - hvad enten
> det skyldes overlæs eller ej, så vil det nok blive lagt til grund for

Jeg er vist ikke helt enig. At man kører med overlæs og kører galt, gør ikke
at man mister sit kørekort.

Og så forstår jeg ikke, hvordan en morgensur betjent kan have indflydelse på
om man mister kørekortet?

Fra : Brian S Jensen

Dato : 12-05-05 10:14

> [...]
> ikke at man mister sit kørekort.
>
> Og så forstår jeg ikke, hvordan en morgensur betjent kan have indflydelse

Jeg gi'r op

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : blue

Dato : 12-05-05 10:27

> Jeg gi'r op

Det er forståeligt og også den letteste måde at slippe afsted med sådan en
påstand.

Fra : anders majland

Dato : 12-05-05 12:00

> Arh - det kommer vel an på situationen - det kan da hurtigt komme i fare

Med maks totalvægt under 3500kg giver det afaik kun en bøde - For større
vogntog er det pappet der kommer i fare.

Fra : Morten Nielsen

Dato : 12-05-05 11:54

> Bortset fra det, så kan der være flere end der er godt for dit kørekort
> og bilens styreevne pga. vægt

Hvad jeg lige kan finde frem til på nettet.
http://www.koereskoler.dk/Nyheder/Overl%C3%A6s.htm

Gælder betinget/ubetinget frakendelse kun når der er tale om køretøjer med
med en tilladt totalvægt på over 3500 kg.

Med venlig hilsen

/Morten N

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-05-05 08:04

"Dalle" <jan@soerensen.mail.dk> wrote in message
> [...]
> sodavand jeg kan have i en Peugoet 406 st.car når man lægger sædderne ned.

Jeg tror der kan være mere end bilen må læsse.

--
mvh / regards

Christian

Fra : Karsten Andersen

Dato : 16-05-05 10:05

Wed, 11 May 2005 18:52:48 +0200, skrev Dalle, på 10 linier, i
<42823860$0$50723$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, :

> [...]
>sodavand jeg kan have i en Peugoet 406 st.car når man lægger sædderne ned.

Jeg vil tro når du har flydt bunden med 3 i højden må du ikke have
mere med
Det gælder også en Astra st.car som ikke er specielt behagelig og køre
med 45 kasser bag i

--
MVH Karsten
Horsens