Kørsel med person i bagagerum i gulplade b~
Fra : Jonas R.

Dato : 11-05-05 17:44

Nogen som kan fortælle mig hvad straffen er hvis jeg har en person i
bagagerummet på en gulplade bil?

MVH

Jonas R.

Fra : Peter Juul

Dato : 11-05-05 18:12

"Jonas R." skrev

> Nogen som kan fortælle mig hvad straffen er hvis jeg har en person i
> bagagerummet på en gulplade bil?

Det er meget enkelt :

Som udgangspunkt en bøde på 500 kr., plus formentlig en hilsen fra Knold &
Skvat på den afgift du ikke har betalt pga. de gule plader...... Er bilen
momsfri og du kører privat, går de som regel 5 år tilbage og forlanger så
lige momsen betalt osse...... Lad du trediemanden ta' bussen

VenHils
Peter

Fra : Jonas R.

Dato : 11-05-05 18:16

Peter Juul wrote:
> [...]
> plader...... Er bilen momsfri og du kører privat, går de som regel 5
> år tilbage og forlanger så lige momsen betalt osse...... Lad du

Hmmm
oki jeg hører mange forskellige ting, også at jeg fx ville kunne miste mit
kørekort betinget?

/Jonas R.

Fra : Peter Juul

Dato : 11-05-05 19:11

"Jonas R." skrev

> Hmmm
> oki jeg hører mange forskellige ting, også at jeg fx ville kunne miste mit
> kørekort betinget?

Det tror jeg ikke.... Men bekymrer det dig mere end at få en regning på
rigtig mange tusind kroner ???????

VenHils
Peter

Fra : Jonas R.

Dato : 11-05-05 19:23

Peter Juul wrote:
SNIP
> Det tror jeg ikke.... Men bekymrer det dig mere end at få en regning
> på rigtig mange tusind kroner ???????

Den med told skat, er jo ikke nødvendigvis sikker. Men jeg ville bare vide
hvad konsekvensen er.

/Jonas R.

Fra : JJ

Dato : 11-05-05 22:53

Never..
Bøden er på 1000 kr i førstegangs tilfælde. Og ingen momsopkrævning og
betaling af afgift.
2. gang sender politiet en meddelelse til Told/skat og så er det op til dem
at afgøre, om de vil gøre noget ved afgiften..
Sådan er det...
/JJ

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 16-05-05 08:43

> Som udgangspunkt en bøde på 500 kr., plus formentlig en hilsen fra Knold &
> Skvat på den afgift du ikke har betalt pga. de gule plader

Det vil ALDRIG ske efter kun een overtrædelse - men i gentagne tilfælde er
det helt rigtigt.

/Jan W Nielsen

Fra : Lars L. Jensen

Dato : 11-05-05 19:37

hej,

> Nogen som kan fortælle mig hvad straffen er hvis jeg har en person i
> bagagerummet på en gulplade bil?

ingenting hvis du overholder bestemmelsen i §5, stk. 2 i Bekendtgørelse af
lov om registreringsafgift af motorkøretøjer m.v.

der siger "Stk. 2. Biler nævnt i stk. 1 må ikke benyttes til befordring af
personer uden for førerrummet. Det er dog tilladt uden for førerrummet at
befordre personer, som arbejder i ejerens (brugerens) virksomhed, til
eller fra den arbejdsplads, hvor de skal anvende det medbragte materiel."

Mvh
Lars

Fra : Teddy

Dato : 11-05-05 23:01

"Jonas R." <hihi@hihi.dk> skrev i en meddelelse
> Nogen som kan fortælle mig hvad straffen er hvis jeg har en person i
> bagagerummet på en gulplade bil?

Død, eller levende ?

Teddy

Fra : Jonas R.

Dato : 12-05-05 06:13

Teddy wrote:
SNIP

> Død, eller levende ?

DØD, men du må ikke sige det til nogen.

/Jonas R.

Fra : Uffe Ravn

Dato : 15-05-05 23:55

"Teddy" <salg@smallblock.dk> skrev

> Død, eller levende ?

Døde må faktisk køres på hvide plader uden afgift.

Men faktisk må du godt selv transportere en afdød, hvis det ellers gøres med
anstand.

Derimod må du godt køre med en levende muskier, hvis belæsningen af
køretøjet(musikergrej) betinger en person til at holde ved og observere
lasten.
Jeg husker hverken den eksakte formulering eller paragraffen.

Mvh. Uffe Ravn