/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Politi og hærdede biltyve.
Fra : BJ


Dato : 10-05-05 17:06

Kan det efterhånden betale sig at være politibetjent..?

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3041762/

--
Bjørn J.



 
 
John Sahl (10-05-2005)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 10-05-05 17:13

BJ wrote:
> Kan det efterhånden betale sig at være politibetjent..?

Ja, jeg fatter heller ingenting, det ender da med at ingen tør
opretholde landets love.

--
John Sahl, tilbage i Jylland efter flere års eksil på Sjælland
Garage/hobbyværksted søges til leje i eller ved Fredericia
www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!



Kim (10-05-2005)
Kommentar
Fra : Kim


Dato : 10-05-05 17:14

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse
news:4280dc01$0$177$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Kan det efterhånden betale sig at være politibetjent..?
>
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3041762/
>
De skal vel nøjes med at sige
"fy, fy, din lille gavtyv, det må du ikke".....

Mvh, Kim



Preben Andersen (10-05-2005)
Kommentar
Fra : Preben Andersen


Dato : 10-05-05 18:58


"Kim" <No@money.dk> wrote in message
news:4280ddd3$0$50711$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> De skal vel nøjes med at sige
> "fy, fy, din lille gavtyv, det må du ikke".....

Nu var det så ikke lige en gavtyv, det var en biltyv

mvh
Preben



hanzen (10-05-2005)
Kommentar
Fra : hanzen


Dato : 10-05-05 17:50


"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse
news:4280dc01$0$177$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Kan det efterhånden betale sig at være politibetjent..?
>
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3041762/
>
> --
> Bjørn J.
>

Han sku' ha' en medalje sku' han.

--
hilzen
hanzen

SAAB 900 185 hk med kunstigt åndedræt



Basil (10-05-2005)
Kommentar
Fra : Basil


Dato : 10-05-05 18:04

BJ wrote:
> Kan det efterhånden betale sig at være politibetjent..?
>
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3041762/

De burde fandme strejke indtil alle sagsanlæg er droppet og der er kommet en
meget stor officiel undskylning fra alle de højere magter.
Kai



Mikkel Lund (10-05-2005)
Kommentar
Fra : Mikkel Lund


Dato : 10-05-05 17:41


"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse
news:4280dc01$0$177$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Kan det efterhånden betale sig at være politibetjent..?
>
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3041762/
>
> --
> Bjørn J.
>
>

Det er jo nok fordi de ikke unødvendigt må udsætte andre for livsfare. Altså
det kan ses om en overreaktion at åbne ild mod biltyvene, han kunne jo have
skudt mod så meget andet end lige personerne, f.eks dæk, ruder, motor osv..
Men lad os nu se hvad dommeren siger.

Hilsen Mikkel



Lars L. Hansen (10-05-2005)
Kommentar
Fra : Lars L. Hansen


Dato : 10-05-05 18:34

Mikkel Lund wrote:
> Det er jo nok fordi de ikke unødvendigt må udsætte andre for livsfare. Altså
> det kan ses om en overreaktion at åbne ild mod biltyvene, han kunne jo have
> skudt mod så meget andet end lige personerne, f.eks dæk, ruder, motor osv..
> Men lad os nu se hvad dommeren siger.

Ja, det kan være man har besluttet at sende sagen til domstolen, for at
lukke munden på dem der råber "politibrutalitet" o.lign. Ved domstolen
er der offentlighed, og en rimelig garanti for at alle relevante parter
bliver hørt.

Mvh.

C. Caspersen (10-05-2005)
Kommentar
Fra : C. Caspersen


Dato : 10-05-05 22:09

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4280f06b$0$79455$14726298@news.sunsite.dk...
> Ja, det kan være man har besluttet at sende sagen til domstolen, for at
> lukke munden på dem der råber "politibrutalitet" o.lign. Ved domstolen
> er der offentlighed, og en rimelig garanti for at alle relevante parter
> bliver hørt.

Enig.

Jeg gad også godt møde den anklager, som kan bevise, at betjenten har skudt
med forsæt til at dræbe. Som du skriver - Statsadvokaten sender aben videre,
så han / hun kan have ryggen fri.

/Caspersen



Lars L. Hansen (10-05-2005)
Kommentar
Fra : Lars L. Hansen


Dato : 10-05-05 22:46

C. Caspersen wrote:

> Jeg gad også godt møde den anklager, som kan bevise, at betjenten har skudt
> med forsæt til at dræbe. Som du skriver - Statsadvokaten sender aben videre,
> så han / hun kan have ryggen fri.

Nyt i sagen - replik fra tiltaltes advokat, Torben Koch:
"- Jeg synes, at det er fuldstændigt vanvittigt af statsadvokaten at
rejse denne her tiltale".

http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=292902

Mvh.

Uffe Bærentsen (11-05-2005)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 11-05-05 22:03


"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev i en meddelelse
news:428122ce$0$63665$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Jeg gad også godt møde den anklager, som kan bevise, at betjenten har
> skudt
> med forsæt til at dræbe. Som du skriver - Statsadvokaten sender aben
> videre,
> så han / hun kan have ryggen fri.

Jeg ville nu meget nødig møde den anklager.
For så var det nok fordi jeg var anklaget.
Nu er jeg hverken betjent, eller bare noget der ligner.
Bare for at få det med også.



--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC



Uffe Bærentsen (11-05-2005)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 11-05-05 22:17


"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:428272f2$0$280$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Nu er jeg hverken betjent, eller bare noget der ligner.
> Bare for at få det med også.

Ups, den kunne vist nok misforstås.
Plejer heller ikke at stjæle biler.





--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC (min egen, ok, så halvdelen da



Uffe Ravn (11-05-2005)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 11-05-05 23:12


"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev

> > Nu er jeg hverken betjent, eller bare noget der ligner.
> > Bare for at få det med også.
>
> Ups, den kunne vist nok misforstås.
> Plejer heller ikke at stjæle biler.

Der eksistere en naturlov der siger:

Et hvilket som helst forsøg på at rette i sine egne fortalelser, vil
resultere i yderligere fortalelser.

Mvh. Uffe Ravn.

Der selv sad et par minutter(foran skærmen altså) inden han turde poste
denne besked.



Mark Sandberg (10-05-2005)
Kommentar
Fra : Mark Sandberg


Dato : 10-05-05 18:46


"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse:

> Kan det efterhånden betale sig at være politibetjent..?
>
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3041762/

Mon ikke det er fordi ,der måske er noget med skudvinklen, der ikke helt
passer med betjentens forklaringer. Det virker lidt som en overreaktion,
hvis der er skudt ind gennem passagervinduet og en passagers afværgende
hånd, hvorefter kuglen forsætter sin linie nedad og rammer chaufføren ved
siden af i maven.

/Mark.



John Sahl (10-05-2005)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 10-05-05 19:43

Mark Sandberg wrote:
> Mon ikke det er fordi ,der måske er noget med skudvinklen, der ikke
> helt passer med betjentens forklaringer. Det virker lidt som en
> overreaktion, hvis der er skudt ind gennem passagervinduet og en
> passagers afværgende hånd, hvorefter kuglen forsætter sin linie nedad
> og rammer chaufføren ved siden af i maven.

Passager? Vedkommende der sad ved siden af, er garanteret lige så
skyldig som chaufføren.

--
John Sahl, tilbage i Jylland efter flere års eksil på Sjælland
Garage/hobbyværksted søges til leje i eller ved Fredericia
www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!



Mr. Nobody (10-05-2005)
Kommentar
Fra : Mr. Nobody


Dato : 10-05-05 20:00


Der skete kun en fejl ved den handling,han ramte dem ikke lige i hovedet.

Jesper



Klaus D. Mikkelsen (10-05-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 10-05-05 21:54

"Mr. Nobody" skriver:
>
> Der skete kun en fejl ved den handling,han ramte dem ikke lige i hovedet.

ROFL

HØRT, lige mine tanker......


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Mark Sandberg (10-05-2005)
Kommentar
Fra : Mark Sandberg


Dato : 10-05-05 19:58

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse news:42810091$0

> Passager? Vedkommende der sad ved siden af, er garanteret lige så
> skyldig som chaufføren.

Måske - men han sad jo netop ved siden af.

Han kan om ikke andet bruges til til at sandsynliggøre skudvinklen, afhængig
af hvilket hånd der er ramt og hvordan den er såret i håndryg eller
håndflade

/Mark.



John Sahl (10-05-2005)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 10-05-05 20:04

Mark Sandberg wrote:
> "John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
> news:42810091$0
>
>> Passager? Vedkommende der sad ved siden af, er garanteret lige så
>> skyldig som chaufføren.
>
> Måske - men han sad jo netop ved siden af.

Og det gør han sikkert også næste gang de stjæler en bil.

> Han kan om ikke andet bruges til til at sandsynliggøre skudvinklen,
> afhængig af hvilket hånd der er ramt og hvordan den er såret i
> håndryg eller håndflade

Enig, jeg håber der er beviser nok til en absolut frikendelse ad
betjenten.

--
John Sahl, tilbage i Jylland efter flere års eksil på Sjælland
Garage/hobbyværksted søges til leje i eller ved Fredericia
www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!



Mark Sandberg (10-05-2005)
Kommentar
Fra : Mark Sandberg


Dato : 10-05-05 20:29

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse:

> Enig, jeg håber der er beviser nok til en absolut frikendelse ad
> betjenten.

Jep - i vores samfund klynger man ikke ustraffet hestetyve op i det nærmeste
træ.

/Mark



Morten Linder \(2600~ (10-05-2005)
Kommentar
Fra : Morten Linder \(2600~


Dato : 10-05-05 21:33

Men det burde man.

/Morten

"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev i en meddelelse
news:42810b65$0$167$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse:
>
>> Enig, jeg håber der er beviser nok til en absolut frikendelse ad
>> betjenten.
>
> Jep - i vores samfund klynger man ikke ustraffet hestetyve op i det
> nærmeste
> træ.
>
> /Mark
>
>



Peter Weis (10-05-2005)
Kommentar
Fra : Peter Weis


Dato : 10-05-05 20:27

John Sahl wrote:

> Og det gør han sikkert også næste gang de stjæler en bil.

Du ved meget.

Peter

John Sahl (10-05-2005)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 10-05-05 20:42

Peter Weis wrote:
> Du ved meget.

Jeg har stor erfaring med biltyve, ja..

--
John Sahl, tilbage i Jylland efter flere års eksil på Sjælland
Garage/hobbyværksted søges til leje i eller ved Fredericia
www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!



Peter Weis (10-05-2005)
Kommentar
Fra : Peter Weis


Dato : 10-05-05 21:38

John Sahl wrote:

> Jeg har stor erfaring med biltyve, ja..

It takes one ... ?

Peter

John Sahl (10-05-2005)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 10-05-05 22:14

Peter Weis wrote:
> John Sahl wrote:
>
>> Jeg har stor erfaring med biltyve, ja..
>
> It takes one ... ?

Et offer for en biltyv, eller hvad er det du insinuerer?

Jeg har fået stjålet 3 biler, i alt 5 gange. Min tålmodighed med
lige den gruppe af kriminelle er ikke specielt stor, de har kostet
mig en del penge og mange timer i værkstedet..

--
John Sahl, tilbage i Jylland efter flere års eksil på Sjælland
Garage/hobbyværksted søges til leje i eller ved Fredericia
www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!



BJ (10-05-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 10-05-05 22:47


"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
news:42812418$0$78285$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

KLIP

>>> Jeg har stor erfaring med biltyve, ja..
>>
>> It takes one ... ?
>
> Et offer for en biltyv, eller hvad er det du insinuerer?
>
> Jeg har fået stjålet 3 biler, i alt 5 gange. Min tålmodighed med
> lige den gruppe af kriminelle er ikke specielt stor, de har kostet
> mig en del penge og mange timer i værkstedet..

Kan godt følge dig.

Har fået stjålet og ødelagt en speedbåd til 250.000 kr.

Knægtene stjal biler om vinteren og hurtige både om sommeren.

Man skal vist have prøvet at være offer, før man forstår alvoren.....

--
Bjørn J.



John Sahl (11-05-2005)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 11-05-05 00:21

BJ wrote:
> Kan godt følge dig.

Jeg overvejer seriøst at montere GPS-overvågning uanset min bil
ikke er i en dyr prisklasse, for jeg ved der vil blive lagt mange timer
i den og jeg gider sgu ikke miste en mere.

> Har fået stjålet og ødelagt en speedbåd til 250.000 kr.

Træls, hvordan er det medforsikring af både?

> Knægtene stjal biler om vinteren og hurtige både om sommeren.

Ham der stjal min den sølvgrå Uno T den første gang var 16 år,
og indledte karrieren med at stjæle sin mors bil da han var 12 år.

Jeg venter stadig på at komme i retten med ham.

> Man skal vist have prøvet at være offer, før man forstår alvoren.....

Desværre er der jo reelt meget lidt man kan gøre selv.

--
John Sahl, tilbage i Jylland efter flere års eksil på Sjælland
Garage/hobbyværksted søges til leje i eller ved Fredericia
www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!



BJ (11-05-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 11-05-05 00:43


"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
news:428141cb$0$78284$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

KLIP

> Jeg overvejer seriøst at montere GPS-overvågning uanset min bil
> ikke er i en dyr prisklasse, for jeg ved der vil blive lagt mange timer
> i den og jeg gider sgu ikke miste en mere.

Har installeret alarm mv. i den nuværende båd.

>> Har fået stjålet og ødelagt en speedbåd til 250.000 kr.
>
> Træls, hvordan er det medforsikring af både?

4.000,- kr. i selvrisiko samt alt løsøre i båden.

Det kostede mig over 12.000,- kr. af egen lomme at knægtene skulle more sig.

--
Bjørn J.



Peter Weis (10-05-2005)
Kommentar
Fra : Peter Weis


Dato : 10-05-05 20:26

BJ wrote:
> Kan det efterhånden betale sig at være politibetjent..?
>
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3041762/

De skal jo prøve sådanne sager ved domstolene. Det er den eneste måde at
finde ud af hvordan lovene fungerer. Derfor er det jo ikke alle anklager
som fører til domfældelse.

En retssag er også en mulighed for at blive renset for anklagen.

mvh
Peter

BJ (10-05-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 10-05-05 20:49


"Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> skrev i en meddelelse
news:42810c24$0$79461$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> En retssag er også en mulighed for at blive renset for anklagen.

Jep, og tør næsten garantere at de 2 biltyve bliver straffet.

Hvis sagen falder ud til tyvenes fordel, ser jeg frem til en
storstrejke/nedlæggelse af arbejdet eller opsigelser.

--
Bjørn J.



C. Caspersen (10-05-2005)
Kommentar
Fra : C. Caspersen


Dato : 10-05-05 22:12

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse
news:4281102a$0$164$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hvis sagen falder ud til tyvenes fordel, ser jeg frem til en
> storstrejke/nedlæggelse af arbejdet eller opsigelser.

Tjenestemænd må ikke strejke/nedlægge arbejdet. Derimod husker jeg for 10-15
år siden, at der var en grusom virus-epedemi hus de danske betjente

Der er ingen der siger op - danske politifolk er generelt glade for deres
arbejde og (desværre) utrolig loyale overfor deres arbejdsgiver.

/Caspersen



BJ (10-05-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 10-05-05 22:49


"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev i en meddelelse
news:42812392$0$63686$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

KLIP

> Der er ingen der siger op - danske politifolk er generelt glade for deres
> arbejde og (desværre) utrolig loyale overfor deres arbejdsgiver.

Man kan vel gøre arbejdsforholdene så elendige for ikke at sige livsfarlige
at både betjenten og hans familie må erkende, staten ikke er en værdig
arbejdsgiver.

--
Bjørn J.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408622
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste