/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Hvordan er det med forsikring?
Fra : Henning Lund


Dato : 10-05-05 15:49

Vi har en knægt som bliver 18 nu, han har sådan set købt en bil og så
kommer det store spørgsmål, hvilken måde skal man lave forsikringen så
den er til at betale?
Jeg kan jo sagtens tegne forsikringen i mit navn, (24 års skadefri
kørsel) men hvad så når han f.eks er blevet 21-22 år gammel, så kan han
jo ikke bevise at han har f.eks kørt skadefrit i 3-4 år.
På den anden side, hvis han skal starte selv med at have en
ansvarsforsikring her ved 18 år gammel, så koster den jo mere end han
tjener som lærling, nogle gode råd?

--
Mvh
Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg


 
 
Klaus D. Mikkelsen (10-05-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 10-05-05 16:10

Henning Lund skriver:
>
> På den anden side, hvis han skal starte selv med at have en
> ansvarsforsikring her ved 18 år gammel, så koster den jo mere end han
> tjener som lærling, nogle gode råd?

Billig bil og kasko.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Emil Jensen [2100] (10-05-2005)
Kommentar
Fra : Emil Jensen [2100]


Dato : 10-05-05 16:36

>> På den anden side, hvis han skal starte selv med at have en
>> ansvarsforsikring her ved 18 år gammel, så koster den jo mere end han
>> tjener som lærling, nogle gode råd?
>
> Billig bil og kasko.

Hvorfor kasko? Det er da billigere kun med ansvarsforsikring...

Emil



Henning Lund (10-05-2005)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 10-05-05 17:12

Emil Jensen [2100] skrev:


> Hvorfor kasko? Det er da billigere kun med ansvarsforsikring...

Han vil heller ikke have kasko da bilens værdi er under kr 20000

--
Mvh
Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg


Klaus D. Mikkelsen (10-05-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 10-05-05 17:24

"Emil Jensen [2100]" skriver:
>
> Hvorfor kasko? Det er da billigere kun med ansvarsforsikring...

Fjols mig, der skulle have stået _uden_ kasko.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Thomas Rasmussen (10-05-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Rasmussen


Dato : 10-05-05 16:37

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Henning Lund skriver:
>
>>På den anden side, hvis han skal starte selv med at have en
>>ansvarsforsikring her ved 18 år gammel, så koster den jo mere end han
>>tjener som lærling, nogle gode råd?
>
>
> Billig bil og kasko.

Ahva? Jeg har selv haft undersøgt tingene da jeg var ved at kigge på bil
(var 22 dengang), en Ford Fiesta 1.1 fra 86 (pris kontant 11.000kr)
skulle jeg give mellem 6 og 12.000 kr for ren ansvar. Oveni dette skulle
så lægges ca. det samme for kasko, mener du så virkelig at det er vejen
frem? (jeg købte ikke fiesta'en dengang da det var for dyrt)

Min personlige holdning (og sådan jeg selv har gjort det) var en billig
bil (Golf2, pris 15.000) og ren ansvar. Startede på omkring 5000kr (idag
ville det koste omkring 6000 pga ekstra ansvarsdækning indført for et
par år siden) gennem Ingeniørforeningen Danmark (Tryg).

Hvis du kan få forsikringen med på at du står som ejer af bilen og han
som bruger, så kan han (du) slippe noget billigere. Men det er ikke alle
selskaber der vil være med til denne model. Det du ikke må gøre er at du
står som ejer og bruger, men det rent faktisk er ham der bruger den
(uden det står nogle steder). I vil stå med håret i postkassen hvis han
laver en skade (manglende dækning pga. svindel) samtidig vil han ikke
optjene ancienitet.

Der er desværre ikke nogen nem måde at få en billig forsikring til en
fyr på 18 :-|

Thomas


Brian (10-05-2005)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 10-05-05 17:04

Thomas Rasmussen wrote:

> Hvis du kan få forsikringen med på at du står som ejer af bilen og han
> som bruger, så kan han (du) slippe noget billigere.

Kan det gøres i parksis endnu ?

> Det du ikke må gøre
> er at du står som ejer og bruger, men det rent faktisk er ham der
> bruger den (uden det står nogle steder).

Enig, kasko i eget navn er vejen frem. Når han først er færdigudlært, og får
flere penge mellem hænderne, vil det ærge ham at han ikke kan købe den
bil han har lyst til, pga. en for dyr forsikring.
Been there, done that.....

> I vil stå med håret i
> postkassen hvis han laver en skade (manglende dækning pga. svindel)

Henning kan jo have "lånt" sønnen bilen
I dét tilfælde, kører nogen selvskaber med en fordobling af selvrisikoen
hvis føreren er under 25 år.

/Brian



Klaus D. Mikkelsen (10-05-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 10-05-05 17:25

Brian skriver:
>
> Kan det gøres i parksis endnu ?

Nej

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Thomas Rasmussen (10-05-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Rasmussen


Dato : 10-05-05 18:51

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Brian skriver:
>
>>Kan det gøres i parksis endnu ?
>
>
> Nej

Jo! Jeg har en kollega der har gjort det sammen med hans søn (på 19-20
år). Forsikringen er helt med på den, han betaler så omkring det
dobbelte i ansvar end hvis sønnen ikke var registreret som bruger. Men
hvis sønnen stod som ejer og bruger, så skulle han have sluppet et par
tusinde mere.

Men det kommer nok i høj grad an på hvordan du kan forhandle med din
forsikring, det er ikke alle der giver denne mulighed. Desværre kender
jeg ikke lige selskabet.

Thomas

Henning Lund (10-05-2005)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 10-05-05 17:23

Brian skrev:


> Enig, kasko i eget navn er vejen frem.


Hvad koster det ved en std bil, så´n ca?




--
Mvh
Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg


Brian (10-05-2005)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 10-05-05 17:39

Henning Lund wrote:

>> Enig, kasko i eget navn er vejen frem.
> Hvad koster det ved en std bil, så´n ca?

Jeg mente selvfølgelig ansvar, beklager.
Kasko er ikke til at betale som 18 årig nybilist, ligemeget hvilken
bil vi snakker om.

Ren ansvar ligger derimod fra 6500,- til omkring 10.000,- om året.

/Brian



Henning Lund (10-05-2005)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 10-05-05 17:11

Thomas Rasmussen skrev:

> Det du ikke må gøre
> er at du står som ejer og bruger, men det rent faktisk er ham der
> bruger den (uden det står nogle steder). I vil stå med håret i
> postkassen hvis han laver en skade (manglende dækning pga. svindel)
> samtidig vil han ikke optjene ancienitet.

Han må vel låne bilen?

>
> Der er desværre ikke nogen nem måde at få en billig forsikring til en
> fyr på 18 :-|

Nej det kan jeg sq se.

--
Mvh
Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg


Thomas Rasmussen (10-05-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Rasmussen


Dato : 10-05-05 18:53

Henning Lund wrote:
> Thomas Rasmussen skrev:
>
>> Det du ikke må gøre
>> er at du står som ejer og bruger, men det rent faktisk er ham der
>> bruger den (uden det står nogle steder). I vil stå med håret i
>> postkassen hvis han laver en skade (manglende dækning pga. svindel)
>> samtidig vil han ikke optjene ancienitet.
>
>
> Han må vel låne bilen?

Ja (og så alligevel måske ikke). Hvis forsikringen kan 'bevise' at det
har været 'hans' bil så kan der være en del problemer. Det bliver svært
for dig hvis du i forvejen har 1 bil pr. voksen i husstanden.

Mht. mit måske ikke, så er der rent faktisk forsikringer hvor du end
ikke må lade en under 25 køre bilen, så undersøg det også lige hvis du
har planer om at lade din søn låne din bil af og til (kan det undgås?

Thomas

Henning Lund (10-05-2005)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 10-05-05 20:02

Thomas Rasmussen skrev:


> Ja (og så alligevel måske ikke). Hvis forsikringen kan 'bevise' at det
> har været 'hans' bil så kan der være en del problemer. Det bliver
> svært for dig hvis du i forvejen har 1 bil pr. voksen i husstanden.

Det har vi ikke, vi har en.
>
> Mht. mit måske ikke, så er der rent faktisk forsikringer hvor du end
> ikke må lade en under 25 køre bilen, så undersøg det også lige hvis du
> har planer om at lade din søn låne din bil af og til (kan det undgås?

Det er Topdanmark landbrugsforsikring vi har, og jeg kan intet finde om
at vi ikke må låne bilen ud, hverken til unge eller gamle.

--
Mvh
Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg


Mikkel Lund (10-05-2005)
Kommentar
Fra : Mikkel Lund


Dato : 10-05-05 17:46


> Min personlige holdning (og sådan jeg selv har gjort det) var en billig
> bil (Golf2, pris 15.000) og ren ansvar. Startede på omkring 5000kr (idag
> ville det koste omkring 6000 pga ekstra ansvarsdækning indført for et
> par år siden) gennem Ingeniørforeningen Danmark (Tryg).

Det var sku skægt, det er helt det samme som jeg har (god at høre du betaler
samme pris)
Der er ikke andet at gøre, kun ansvar og så æde den dyre police de første
år.

Hilsen Mikkel



Thomas Rasmussen (10-05-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Rasmussen


Dato : 10-05-05 18:55

Mikkel Lund wrote:

> Det var sku skægt, det er helt det samme som jeg har (god at høre du betaler
> samme pris)
> Der er ikke andet at gøre, kun ansvar og så æde den dyre police de første
> år.

Jep, nu er jeg heldigvis endelig kommet ned på omkring 3500 i ansvar
(har haft bilen 3½ år nu), så næste bil (der sikkert bliver 'værd' at
ofre kasko på) skulle være til at betale i forsikring.

Thomas

Lars (10-05-2005)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 10-05-05 19:56

Prøv at tjekke med dit forsikringselskab om det er muligt at registrere din
med dig som ejer og den søn som bruger. Jeg tjente nogle billige point på
den måde - men det er selvfølgelig også mange år siden.

Du skriver at han er i lære. Det skulle ikke tilfældigvis være et sted der
kan skrive en chauffør-erklæring. GF godtager sådan en som 3 års ancinitet
når man er fyldt 21.

Husk lige at det kun er lovlig at bilen er registeret i dit navn hvis din
søn bor hjemme.

Lars

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse
news:4280c9df$0$266$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Vi har en knægt som bliver 18 nu, han har sådan set købt en bil og så
> kommer det store spørgsmål, hvilken måde skal man lave forsikringen så den
> er til at betale?
> Jeg kan jo sagtens tegne forsikringen i mit navn, (24 års skadefri kørsel)
> men hvad så når han f.eks er blevet 21-22 år gammel, så kan han jo ikke
> bevise at han har f.eks kørt skadefrit i 3-4 år.
> På den anden side, hvis han skal starte selv med at have en
> ansvarsforsikring her ved 18 år gammel, så koster den jo mere end han
> tjener som lærling, nogle gode råd?
>
> --
> Mvh
> Henning Lund
> icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
> http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg



Henning Lund (10-05-2005)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 10-05-05 20:14

Lars skrev:

> Prøv at tjekke med dit forsikringselskab om det er muligt at
> registrere din med dig som ejer og den søn som bruger. Jeg tjente
> nogle billige point på den måde - men det er selvfølgelig også mange
> år siden.

Hvilket selskab og hvad var prisforskellen?

>
> Du skriver at han er i lære. Det skulle ikke tilfældigvis være et
> sted der kan skrive en chauffør-erklæring. GF godtager sådan en som 3
> års ancinitet når man er fyldt 21.

Det er et smedeværksted med et hav af firmabiler, så måske det kan lade
sig gøre.
>
> Husk lige at det kun er lovlig at bilen er registeret i dit navn hvis
> din søn bor hjemme.

Det gør han.


--
Mvh
Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg


Klaus D. Mikkelsen (10-05-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 10-05-05 21:52

Henning Lund skriver:
>
> Hvilket selskab og hvad var prisforskellen?

Jo tak, det kunne jeg også 1994, men jeg var vidst heldig at være blandt
de sidste der kunne gøre det. Flere af mine kammerater der havde haft
første bil (som jeg) i forældrenes navn, måtte bløde fuld pris, mens jeg
fik 4 år af topdanmark.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Lars (10-05-2005)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 10-05-05 22:39

Det var også top i mit tilfælde.

Lars
"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:42811F05.3F18D604@du.kan.finde.den...
> Henning Lund skriver:
>>
>> Hvilket selskab og hvad var prisforskellen?
>
> Jo tak, det kunne jeg også 1994, men jeg var vidst heldig at være blandt
> de sidste der kunne gøre det. Flere af mine kammerater der havde haft
> første bil (som jeg) i forældrenes navn, måtte bløde fuld pris, mens jeg
> fik 4 år af topdanmark.
>
>
> Klaus
> --
> Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
> Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
> http://home6.inet.tele.dk/moppe



Roberto Saldo (11-05-2005)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 11-05-05 07:23

Henning Lund wrote:
> Vi har en knægt som bliver 18 nu, han har sådan set købt en bil og så
> kommer det store spørgsmål, hvilken måde skal man lave forsikringen så
> den er til at betale?
> Jeg kan jo sagtens tegne forsikringen i mit navn, (24 års skadefri
> kørsel) men hvad så når han f.eks er blevet 21-22 år gammel, så kan han

Hvas han er involveret i en skade og forsikringen finder du af at han førte bilen kommer
du til at betale kassen.

> jo ikke bevise at han har f.eks kørt skadefrit i 3-4 år.
> På den anden side, hvis han skal starte selv med at have en
> ansvarsforsikring her ved 18 år gammel, så koster den jo mere end han
> tjener som lærling, nogle gode råd?

Han skal bare gifte sig med en elitebilist.
Så er han elitebilist per default med det samme.
Forkasteligt!

Jeg fik en bonusreguleret forsikring med dobbelt selvrisiko.
Der har man kasko (selvrisikoen er 2xpræmien) og ansvar som begynder uden at det koster en
gård. Mener den kostede mig 7000 det første år.

Mvh
Roberto

Henning Lund (11-05-2005)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 11-05-05 19:01

Roberto Saldo skrev:


> Hvas han er involveret i en skade og forsikringen finder du af at han
> førte bilen kommer du til at betale kassen.

Hvor står det, det står ikke i min police.


--
Mvh
Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg


jones_net (11-05-2005)
Kommentar
Fra : jones_net


Dato : 11-05-05 07:39

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> wrote in message
news:4280c9df$0$266$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Vi har en knægt som bliver 18 nu, han har sådan set købt en bil og så
> kommer det store spørgsmål, hvilken måde skal man lave forsikringen så den
> er til at betale?
> Jeg kan jo sagtens tegne forsikringen i mit navn, (24 års skadefri kørsel)
> men hvad så når han f.eks er blevet 21-22 år gammel, så kan han jo ikke
> bevise at han har f.eks kørt skadefrit i 3-4 år.
> På den anden side, hvis han skal starte selv med at have en
> ansvarsforsikring her ved 18 år gammel, så koster den jo mere end han
> tjener som lærling, nogle gode råd?

Hvilken bil? Nogle mærker (Skoda, Fiat og Peugeot) har specielle aftaler,
hvor du kan tegne en _meget_ billig forsikring gennem en autoriseret
forhandler, også selvom man ikke har købt bilen ved dem...

/J



Non-Desperado (11-05-2005)
Kommentar
Fra : Non-Desperado


Dato : 11-05-05 12:31

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev:

>Vi har en knægt som bliver 18 nu, han har sådan set købt en bil og så
>kommer det store spørgsmål, hvilken måde skal man lave forsikringen så
>den er til at betale?
>Jeg kan jo sagtens tegne forsikringen i mit navn, (24 års skadefri
>kørsel) men hvad så når han f.eks er blevet 21-22 år gammel, så kan han
>jo ikke bevise at han har f.eks kørt skadefrit i 3-4 år.
>På den anden side, hvis han skal starte selv med at have en
>ansvarsforsikring her ved 18 år gammel, så koster den jo mere end han
>tjener som lærling, nogle gode råd?

Måske kan http://www.respekt.dk være noget ?

Jeg kender dog ikke ALKA's priser til kursister, men de skulle
være lavere end ellers.

"Sort boks"-projektet, kunne også være en mulighed...ligeledes
hos ALKA.

--
Non-Desperado

Børnepornografi, Slagermusik og selvbestaltede
netbetjente burde meldes til politiet

Morten Fruergaard (10-05-2005)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 10-05-05 16:53

Henning Lund wrote:
> Vi har en knægt som bliver 18 nu, han har sådan set købt en bil og så
> kommer det store spørgsmål, hvilken måde skal man lave forsikringen så
> den er til at betale?
> Jeg kan jo sagtens tegne forsikringen i mit navn, (24 års skadefri
> kørsel) men hvad så når han f.eks er blevet 21-22 år gammel, så kan
> han jo ikke bevise at han har f.eks kørt skadefrit i 3-4 år.
> På den anden side, hvis han skal starte selv med at have en
> ansvarsforsikring her ved 18 år gammel, så koster den jo mere end han
> tjener som lærling, nogle gode råd?

Billig bil, og kun ansver.
Dyre bil, og betal ved kasse 1.

Glem at tegne forsikringen for ham, hvis han er den reelle bruger...
Det er svindel og kan straffes dyrt (hvis du kun skal betale 1/4 af hvad han
skulle, kan forsikringen nøjes med at dække 1/4)...


--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Offroadudstyr samt alarmer o. lign
www.xenonkit.dk - Xenonkit til eftermontering
www.4x4styling.dk - rustfrit udstyr samt dæk/fælge til 4x4 og SUV



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408622
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste