Når David møder Goliath...
Fra : Henrik B.

Dato : 08-05-05 10:32

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-05-05 10:33

"Henrik B." skriver:

> http://www.infocast.dk/eb/mediamaker.php?id=1340&offset=&category=ALL&q=

Poloen ser da ret hel ud - altså i kabinen.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 08-05-05 11:14

> http://www.infocast.dk/eb/mediamaker.php?id=1340&offset=&category=ALL&q=

Tagpladen har givet efter på Poloen - den har været tæt på bristepunktet.

Range Roveren ser ud til at være helt intakt udenpå - selvom det var bagi,
den blev ramt.

Er der overhovedet knaldet så meget som en baglygte på den..?

/Jan W Nielsen

Fra : Ham Selv

Dato : 08-05-05 11:40

"Jan W Nielsen" <intetsvar@ingenmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> den blev ramt.
>
> Er der overhovedet knaldet så meget som en baglygte på den..?

Svært at se ...

Har set en nissan patrol (lille kort model) køre op bag i en opel kadett
Selve fronten på patrolen rørte ved bagsædet i kadetten enste der var
sket med patrolen var en bøjet nummerplade

OZ3BTO

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 08-05-05 14:50

"Ham Selv" <ham@selv.dk> skrev i en meddelelse
> Har set en nissan patrol (lille kort model) køre op bag i en opel
> kadett

Jeg har set en Saab90 køre ind i siden på en Nissan, skråt i
kørselsretningen. Nissan'en blev åbnet som med en dåseåbner, Saab'en fik en
fold på forskærmen.

Fra : KASO

Dato : 09-05-05 07:14

> Jeg har set en Saab90 køre ind i siden på en Nissan, skråt i
> kørselsretningen. Nissan'en blev åbnet som med en dåseåbner, Saab'en fik
en
> fold på forskærmen.

Nu er det sjældent en fordel, hvis bilen ikke giver efter - det udsætter
personerne i kabinen for voldsomme G-kræfter. Saab plejer at have styr på
den del, så her er det nok et spørgsmål om at Nissan'en har været for blød.
I tilfældet med Patrol'en, kunne det godt lyde som om den har været for
hård - men det er jo svært at sige, når den møder en mindre og "blødere" bil
som Kadett'en.

Jeg så for nogle år siden en MB W126, der var blevet ramt lige bagfra af en
lille lastbil med 110 km/t. Det gigantiske bagagerum på ca. 1m's længde var
væk og bagkofangeren flugtede stort set bagruden, men bagdørene kunne
fortsat åbnes med en lillefinger - det var jeg ret imponeret over (specielt
da bilen er konstrueret i slutningen af '70-erne og kom frem omkring 1981).

Fra : Brian S Jensen

Dato : 09-05-05 07:21

"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> (specielt
> da bilen er konstrueret i slutningen af '70-erne og kom frem omkring

Ja, så kan folk lære at lade væ'r med at smugle personer over grænsen
i bagagerummet

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Thomas

Dato : 10-05-05 00:21

> [...]
> (specielt
> da bilen er konstrueret i slutningen af '70-erne og kom frem omkring

Jeg kørte en glat nytårsdag galt på motorvejen i min W124'er, så jeg
kanonerede frontalt ind i autoværnet med over 100 km/t og snurrede rundt om
os selv 2 gange. Ombord var min kone, vores 2 katte og vores 7 dage(!!!)
gamle søn.

Jeg løb ud og satte trekant op, min kone ordnede sønnen og vi fik kattene
ind i rabatten.

Da vi var kommet ind i rabatten g så på bilen fik vi noget af et chok. Hele
forenden var trykket helt ind til motorblokken og hjulene stod helt skævt.
Ingen af os fik nogen skrammer overhovedet!

Bilen blev kørt på værksted og efter 1 måned var den frisk igen.
Imponerende!

Desværre skal jeg til at køre langt, så nu er det en Lupo til mig og gammel
Volvo til konen. Jeg tvivler på at der er samme sikkerhed i nogle af de
biler...

Mvh

Thomas