"j.h" <i.guldborg@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:002901c55316$cf019320$3a4d82d4@autoatlas.local...
>
>
> "Ulrich" <mailto:uz_FILTER_@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> "Re: sod i indsuningsmanifold"
>
> >
> > "koks" <i.guldborg@mail.dk> skrev i en meddelelse
> > news:002201c5530b$9f39d400$3a4d82d4@autoatlas.local...
> > > hvordan frakobler man arf.ventilen(abgasryckfurungsventil)i en
cdi.motor
> > uden at
> > > få fejl i styreboksen.luftmassemåleren skal (snydes).
> >
> > Jeg har en C220 CDi.
> >
> > Jeg tog blandehuset af, det sidder på indsugningsmanifolen.
> > Tegnede op på en plade efter pakningen, og lavede kun hul til bolte og
> > indsugning.
> > Så spænder man pladen mellem to pakninger.
> > Nu er indgangen til det sure lort fra udstødningen blokkeret.
> > I samme omgang tager man det spjæld ud der sidder i indsugningen.
> > Lad aksel og vacuumforbinelser sidde.
> >
> >
> > --
> > Hygge Ulrich
> > bilen er en w211/270cdi.2002.tak for svaret ulrich.men den holder
desværre ikke
> pga.luftmassemåleren.når arf ventilen kobler til falder luftmængden i
> måleren.hvis ikke går motoren i nødprogram. den er ok i c220d-c250-300d +e
og s
> klassen alle uden luftmassemåler,men du ku bare ha koblet vacumsystemet
fra til
> arf +luftspjældet og blokeret luftspjældet i åben stilling..men ellers
mange tak.
Jeg har da også luftmængdemåler på min.
Grunden til jeg ikke koblede vacuum fra,
er at så går den sgu nok i nødprogram.
Grunden til det blev koblet fra, var at det lukker ved gearskift
Nu skifter den ca 1 sek hurtigere.
Er der virkerlig så stor forskel på vores?
Jeg har en 611 motor i.
220 CDi det den første udgave med 125 std HK
--
Hygge Ulrich