erfaring zafira v. passat
Fra : Greiffenberg

Dato : 05-05-05 08:06

hej jeg mangler lige en objektiv vurdering, og ja jeg ved godt vi aldrig
bliver enige men alligevel.

vi skal være forældre meget snart og vil ud at have en god rumelig bil
istedet for poloèn,
den store snak går nu på om det skal være en zafira eller en passat st.car.
konen er til passat, mens jeg mere er til zafira
vi har ca. 270.000 at købe for.

kom med nogle pluser og minusser

jesper

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-05-05 09:01

Greiffenberg skriver:

> den store snak går nu på om det skal være en zafira eller en passat st.car.
> konen er til passat, mens jeg mere er til zafira
> vi har ca. 270.000 at købe for.
>
> kom med nogle pluser og minusser

Zafira = man sidder højt, den går udemærket, jeg har problemer med at
finde plads til mit venstreben under kørsel, jeg sidder emd sædet kørt
_helt_ tilabge, mulighed for 2 ekstra passagerer i bagagerummet.

Passat = masser af plads, god plads, god plads. Lækker at køre i og så
er det jo en VW

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : KASO

Dato : 05-05-05 09:30

> Passat = masser af plads, god plads, god plads. Lækker at køre i og så
> er det jo en VW

Jo - men derfor kan den vel godt være nogenlunde hæderlig alligevel

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-05-05 15:05

KASO skriver:

> Jo - men derfor kan den vel godt være nogenlunde hæderlig alligevel

ROFL...

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 05-05-05 09:25

"Greiffenberg" <pimpf@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> st.car.
> konen er til passat, mens jeg mere er til zafira

Mellem de to har jeg ingen problemer med at vælge. Jeg ville klart tage
Passaten. Det er en dejlig bil, og den har et meget stort bagagerum,
samtidig med den er mindst lige så økonomisk at køre i, som Zafiraen.
Samtidig holder den IMO prisen væsentligt bedre.

Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 05-05-05 10:18

> [...]
> st.car.
> konen er til passat, mens jeg mere er til zafira

Hvis du går efter en diesel så må du endelig ikke vælge Opel. Jeg har en
kammerat, der har en Zafira diesel. Den bruger olie, meget olie. Men Opel
vil ikke gøre noget ved det, fordi det er under en litter pr. 1500
(fremtenhundrede) km.

Bortset fra det så kan jeg personligt ikke fordrage Opel biler.

Med venlig hilsen

Rune.

Fra : Karsten Andersen

Dato : 08-05-05 02:10

Thu, 5 May 2005 11:18:21 +0200, skrev <Rune Nicolajsen>, på 19 linier,
i <4279e4d8$0$184$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, :

> [...]
>kammerat, der har en Zafira diesel. Den bruger olie, meget olie. Men Opel
>vil ikke gøre noget ved det, fordi det er under en litter pr. 1500

Jaja og min gamle DTI brugte ½ L på 15000 km.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : KASO

Dato : 05-05-05 10:20

> [...]
st.car.
> konen er til passat, mens jeg mere er til zafira

Zafira: Dårlig sikkerhed, men yderst praktisk og rummelig. Meget tæt på ny
model (= værditab for gl. modeller).

Passat: Bedre sikkerhed, men knapt så fleksibel og praktisk. Modelskifte =
ovenstående.

Kompromis: VW Touran?

Sidstnævnte er lidt dyrere i anskaffelse, men vil formodentlig have mindre
værditab, da den er en nyere model.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-05-05 11:31

> Zafira: Dårlig sikkerhed, men yderst praktisk og rummelig. Meget tæt på ny
> model (= værditab for gl. modeller).

Enig - men værditabet er meget lille - selv for den gamle Model Zafira.
Modellen er blandtandet ved Bilpriser.dk kendt for sin meget lave
afskrivning.

> Passat: Bedre sikkerhed, men knapt så fleksibel og praktisk. Modelskifte =
> ovenstående.

Enig igen - der er mere "klasse" over en Passat, og så er den væsentlig mere
komfortabel.

> Kompromis: VW Touran?
> Sidstnævnte er lidt dyrere i anskaffelse, men vil formodentlig have mindre
> værditab, da den er en nyere model.

Dyr i indkøb, ja - men formentlig også derfor noget dyrre i afskrivning iend
Zafira (Måske ikke i procent med i kroner og øre)

Touran er til gengæld så lækker, at jeg ville vælge den, hvis Passaten ikk
var stor nok.

/Jan W Nielsen

Fra : Kim Kristensen

Dato : 05-05-05 11:06

> [...]
st.car.
> konen er til passat, mens jeg mere er til zafira

Jeg har ikke nogle præferencer eller erfaringer mht. de to modeller, men det
vil da nok ud fra resultatet i den svenske synshal være værd at undersøge en
potentiel Zafira ekstra grundigt. 33,2% af de tre år gamle Zafira blev
kasseret hvilket var det dårligste resultat af alle bilmodeller, så den er
nok en grundig undersøgelse værd før køb da der åbenbart er noget på
modellen som ikke er så slidstærkt.

http://www.dinside.no/php/art.php?id=212054

Med venlig hilsen Kim

Fra : Greiffenberg

Dato : 05-05-05 11:17

hej, jeg må sige svarene nok bekræfter mine tanker, for jeg er nok begyndt
at hælde til passaten.
det ER faktisk en stor bil, kæmpe bagagerum, og den er sku lækker at køre,
selvom det er en lidt større udskrivning, tror jeg også de bedre holder
prisen.

så nu skal vi ud at prøvekøre passat igen mandag og så bliver den nok købt.

tak for svarene

jesper

Fra : Ukendt

Dato : 05-05-05 16:21

> [...]
> kasseret hvilket var det dårligste resultat af alle bilmodeller, så den er
> nok en grundig undersøgelse værd før køb da der åbenbart er noget på

Jeg så for et par år siden en engelsk udsendelse (på Cyperen !) hvor årets
dårligste bil skulle kåres.
Der overhældte de en Vauxhall Zafira med gylle da den bare var for ringe.

Siden den gang har jeg tænkt på gylle hver gang jeg ser en Zafira - uden i
øvrigt at have noget synderligt imod den.

NB! der er at gammel tysk ordsprog der siger:
Besser laufen als Opel kaufen :)

--
/Claus

Nu med ny Golf TDI.
http://vwfanatic.dk

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-05-05 16:34

> Jeg så for et par år siden en engelsk udsendelse (på Cyperen !) hvor årets
> dårligste bil skulle kåres. Der overhældte de en Vauxhall Zafira med gylle
da den bare var for > ringe.

Er du sikker på, det var en Zafira..?

Det strider trods alt direkte imod de fleste anmeldelser af bilen - de har
været ret begejstrede.

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 05-05-05 17:56

"Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> skrev i en meddelelse
> da den bare var for > ringe.
>
> Er du sikker på, det var en Zafira..?
>
> Det strider trods alt direkte imod de fleste anmeldelser af bilen - de har
> været ret begejstrede.

Ja det er jeg ikke et sekund i tvivl om, anmeldelsen gik heller ikke på
førstehånds indtrykket og køreegenskaberne, men på det problemer som ejere
havde rapporteret og så Opel/Vauxhall's velvilje (=arrogante holdning) til
at rette fejlen og vedkende sig ansvaret.

Desværre husker jeg ikke programmets navn, men det var en BBC udsendelse.

--
/Claus

Nu med ny Golf TDI.
http://vwfanatic.dk

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-05-05 18:05

> Ja det er jeg ikke et sekund i tvivl om, anmeldelsen gik heller ikke på
> førstehånds indtrykket og køreegenskaberne,

Ok...

Det lyder som en omgang TopGear, når det er bedst/værst....!

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 05-05-05 18:45

Claus Petersen wrote:

> NB! der er at gammel tysk ordsprog der siger:
> Besser laufen als Opel kaufen :)

NB! Og et endnu ældre ordsprog der siger:

Über Rüsselheim lacht die Sonne, über Wolfsburg lacht die ganze Welt!

--
Mvh. Jesper
Corsa B GSI

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-05-05 18:52

> Über Rüsselheim lacht die Sonne, über Wolfsburg lacht die ganze Welt!

Hvis jeg var dårligere til tysk, så ville jeg havde troet, at talemåden
betød, at man i Opel hemby grinte, når solen skinnede.......det er jo ikke
alt for godt for en Opel, når det regner - man risikerer, den smuldrer under
sædet på en..

))

/ Jan W Nielsen
- i øvrigt glad ejer af en Opel Vectra..

Fra : HKN

Dato : 06-05-05 10:16

"Greiffenberg" <pimpf@mail.dk> wrote in message
> [...]
> st.car.
> konen er til passat, mens jeg mere er til zafira

Hvad er det lige der afholder dig fra at købe en (næsten helt) ny Peugeot
307 SW, nå du har det beløb til rådighed? Du får samme plads som
Zafira'en,
og køreegenskaber som Passat'en.

Mvh
Henrik

It has removed 52 spam emails to date.
Try www.SPAMfighter.com for free now!

Fra : Henrik B.

Dato : 06-05-05 15:11

"HKN" <mabehemaREMOVE@THIStdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er det lige der afholder dig fra at købe en (næsten helt) ny Peugeot
> 307 SW, nå du har det beløb til rådighed? Du får samme plads som
> Zafira'en,

Frygten for at få en problemfyldt tilværelse, måske? Det er jo næesten som
at vinde i lotteriet at få en fejlfri 307 - skal man tro ejernes udtalelser.

Fra : HKN

Dato : 06-05-05 15:23

> Frygten for at få en problemfyldt tilværelse, måske? Det er jo næesten som
> at vinde i lotteriet at få en fejlfri 307 - skal man tro ejernes
> udtalelser.

Fortæl mig om en fejlfri bil - så skal jeg fortælle dig hvordan man vinder i
lotto

Opel eller VW er vist ikke fejlfri.........

Og P har efterhånden fået styr på de fejl der er på 307. Lidt ligesom m
Alfa - jeg kunne ikke drømme om at købe en fra '99 eller tidligere - men
ville da (meget) gerne have en 2000 eller senere.

-Henrik

Fra : Kim Kristensen

Dato : 06-05-05 18:27

> [...]
> Alfa - jeg kunne ikke drømme om at købe en fra '99 eller tidligere - men
> ville da (meget) gerne have en 2000 eller senere.

Jeg er helt med Henrik B. her, det er ikke 307 eller Peugeot i det hele
taget der får den største ros. Du har ret i at der ikke findes
fabrikater/modeller som er fejlfrie, men der er en ikke ubetydelig forskel
på mængden af fejlende/fejlfrie biler samt mængden af fejl på en fejlende
bil de forskellige mærker og modeller i mellem fra top til bund.

Det nyeste data jeg kender til er en årlig forespørgsel omkring fejl og
tilfredshed, man i Sverige stiller ejere af de 45 mest solgte bilmærker
efter det første års tid. Af de biler der blev taget i brug omkring
årsskiftet 02/03 var det kun 206 der forhindrede at 307 kom ud med flest
fejl pr. 100 biler, og 406 samt Golf der holdte 307 fra at ende som den
køberne var mindst tilfredse med.

Forskellen er efter min mening til at få øje på da den mindste fejlende bil
havde 21 fejl pr. 100 biler og den mest fejlende 172 fejl pr. 100 biler, og
det er jo kun det første år så hvad kan der ikke ske senere?

Med venlig hilsen Kim

Fra : Henrik B.

Dato : 07-05-05 08:10

"HKN" <mabehemaREMOVE@THIStdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Fortæl mig om en fejlfri bil - så skal jeg fortælle dig hvordan man vinder
> i lotto

Man kan sige at der er stor forskel på, hvor stor sandsynligheden er, alt
efter hvilken bilmærke det er. Min påstand: Hvis der er fejl på 8 ud af 10
Peugeot - i større eller mindre grad, så vil det omvendte tal være gældende
for f.eks. Toyota, eller Mazda, eller koreanerne, eller....

> Opel eller VW er vist ikke fejlfri.........

Nej, men faktisk går Opel for at lave biler med få fejl - tro det eller lad
være. Det er ikke p.g.a. samlekvaliteten at Opel fravælges.