Olesen - En Sierra med en ordentlig motor.~
Fra : Henrik B.

Dato : 04-05-05 18:49

http://saab.ath.cx/community/tony418/Sierra%20Aero/Sierra2.jpg

Fra : Peter C:\\

Dato : 04-05-05 21:53

> http://saab.ath.cx/community/tony418/Sierra%20Aero/Sierra2.jpg
>
> --

Hmmm.... en - normalt - tværstillet motor, nu på langs.
Det kan ikke ha´ været helt let.

--
MVH Peter C:\
´96 Corolla eller ´69 Firebird ...... afhængig af vejret !

Fra : Torben E

Dato : 04-05-05 22:23

"Peter C:\" <pede_71@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hmmm.... en - normalt - tværstillet motor, nu på langs.
> Det kan ikke ha´ været helt let.

Det er nu ikke så svært endda, en omega gearkasse passer på
saab motoren, så lidt godt er der da kommet ud af slægskabet
med opel

Torben E

Fra : Uffe Ravn

Dato : 05-05-05 00:36

"Torben E" <topcon@FJERNDETTEmail.dk> skrev

> Det er nu ikke så svært endda, en omega gearkasse passer på
> saab motoren, så lidt godt er der da kommet ud af slægskabet
> med opel

Apropos Omegaen, så er nogle af dem nu også lavet med en langsstående motor
der ellers var designet til at køre tværstillet.

Det er uhygeligt meget sværer at skifte rotor, når det nærmest foregår inde
under forruden

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 05-05-05 08:25

Peter C:\\ wrote:

> Hmmm.... en - normalt - tværstillet motor, nu på langs.
> Det kan ikke ha´ været helt let.

Det er "bare" et spørgsmål om at finde den rigtige gearkasse at
bolte motoren til..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 04-05-05 22:39

> http://saab.ath.cx/community/tony418/Sierra%20Aero/Sierra2.jpg

Mit intercooler und alles

Det ser lidt tomt ud i maskinrummet.
En masse huller.

Kan se at de også tænker på at den skal bremse, ABS.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Olesen

Dato : 05-05-05 07:28

> http://saab.ath.cx/community/tony418/Sierra%20Aero/Sierra2.jpg

Hmm...Den har ihvertfald fået et bedre hjem..,o)

Fra : Kent Nielsen

Dato : 05-05-05 08:25

> http://saab.ath.cx/community/tony418/Sierra%20Aero/Sierra2.jpg

Hmm... Det var Saab der startede
http://www.saabnet.com/tsn/models/1967/pr1.html

Kent Nielsen

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 05-05-05 08:24

"Henrik B." wrote:

> http://saab.ath.cx/community/tony418/Sierra%20Aero/Sierra2.jpg

Kommer bilen så ikke til at køre sidelæns når de har lagt motoren
i den vej, jeg mener en saabmotor kan vel ikke finde ud af at
bevæge sig i sin længderetning, det har den jo aldrig prøvet før..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Henrik B.

Dato : 05-05-05 14:02

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse

> Kommer bilen så ikke til at køre sidelæns når de har lagt motoren
> i den vej, jeg mener en saabmotor kan vel ikke finde ud af at
> bevæge sig i sin længderetning, det har den jo aldrig prøvet før..

Det gik ellers meget godt frem til 1993....

Fra : Ukendt

Dato : 07-05-05 14:36

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.167.201.116)