Kørerkomputer i 98´er Passat TDi
Fra : Ole Frederiksen

Dato : 04-05-05 00:30

Så kom dagen, hvor jeg igen har skiftet de små spæde bezinheste ud med nogle
trækstærke jydske diselheste.

Det blev til en velskabt VW Passat 1,9 TDi 110hk fra 1998. I midten af
instrumenteringen (imellem de 2 ure) er der et firkantet område som jeg
ville sværge var en kørekomputer. Den tideligere ejer (igennem de seneste 3½
år) siger, at der efter hans bedste vidende aldrig har været noget der, men
jeg tænker straks sprunget pære.

Kan man få Passat´en uden kørekomputer, men hvor det firkantede felt stadig
er at se bare uden st det viser noget?

Kan man eftermonterer kørekomputer måske i form af anden instrumentering?

M.v.h. Ole Frederiksen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-05-05 05:13

Ole Frederiksen skriver:

> Kan man få Passat´en uden kørekomputer, men hvor det firkantede felt stadig
> er at se bare uden st det viser noget?

Hvad sidder der på viskerarmen ?

En vippeknap på enden og en trykknap på undersiden lugter af
kørecomputer. Er det der ikke = tomt felt.....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 04-05-05 07:34

"Ole Frederiksen" <baltzer@_FJERN_DETTE_mail-online.dk> skrev i en
meddelelse

I midten af
| instrumenteringen (imellem de 2 ure) er der et firkantet område som jeg
| ville sværge var en kørekomputer.

Hvor sidder advarselslamperne for olietryk, ABS, Airbag, trukket håndbremse
etc., på andre VAG's af den årgang, sidder de der, og funktionerne til
k.comp. bliver vist i et display i omdr.tælleren..
BTW. Har du en instruktionsbog? ;).
BBTW. Som Klaus skriver, skal der være to kontakter på viskerarmen, en vippe
for enden til at bladre i funktionerne, og en tryk forneden, længere inde,
til at resætte.

Fra : Roberto Saldo

Dato : 04-05-05 07:22

Ole Frederiksen wrote:
> [...]
> jeg tænker straks sprunget pære.
>
> Kan man få Passat´en uden kørekomputer, men hvor det firkantede felt stadig

Helt sikkert, VW er jo ikke ligefrem kendt for at smide om sig med tekniske lækkerier i
grundmodellerne.

> Kan man eftermonterer kørekomputer måske i form af anden instrumentering?

Hvis jeg kender VAG koster det et nyt ledningsnet :)

Mvh
Roberto

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-05-05 07:47

Roberto Saldo skriver:

> Helt sikkert, VW er jo ikke ligefrem kendt for at smide om sig med tekniske lækkerier i
> grundmodellerne.

Det er da ganske standard i biler ne i dag....

> Hvis jeg kender VAG koster det et nyt ledningsnet :)

Næppe...

Fra : Roberto Saldo

Dato : 04-05-05 08:26

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Roberto Saldo skriver:

> Det er da ganske standard i biler ne i dag....

Ja *idag*, men det hjælper ikke Ole.

> Næppe...

Ved du noget jeg ikke ved?

Mvh
Roberto

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-05-05 08:42

Roberto Saldo skriver:

> Ja *idag*, men det hjælper ikke Ole.

Nej, men så bliver du nødt til at revidere din påstand med at de ikke
er kendt for at smide om sig med tekniske lækkerier i grundmodellerne

> Ved du noget jeg ikke ved?

Eksempelvis at eftermontere dørhøjttalere i en 97'er golf III, der
sidder ledningerne der i forvejen, det samme til tågelygter (nej ikke
i dørene .

Min nuværende er klar til fartpilot, det er blot blinkerarmen der skal
skiftes og så skal den enables i styringen.

Fra : Torben Madsen

Dato : 04-05-05 08:54

> [...]
> skiftes og så skal den enables i styringen.
>

> Klaus
> Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:

Er du sikker på det? Hvilken bil har du?

mvh
Torben Madsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-05-05 08:58

Torben Madsen skriver:

> Er du sikker på det? Hvilken bil har du?

VW golf V

Fra : Torben Madsen

Dato : 04-05-05 09:13

> VW golf V
>

> Klaus
> Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
> http://home6.inet.tele.dk/moppe

Okay - så er det muligt. De har jo ændret på afviserkontakten fra golf IV
til golf V. På IV'eren sidder der nemlig et ekstra stik på afviserkontakten,
som benyttes til fartpiloten. Og hvis den ikke er monteret med fartpilot, så
er der ikke det tilsvarende stik i ledningsnettet som standard. Men det er
til gengæld meget nemt at montere - der fåes et lille add-on ledningsnet,
som lige passer på det originale.
Men hvordan det lige ser ud i golf V, det ved jeg ikke...

mvh
Torben Madsen

Fra : PMH

Dato : 04-05-05 07:22

"Ole Frederiksen" <baltzer@_FJERN_DETTE_mail-online.dk> skrev i en
meddelelse news:42780977$0$63693$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
> stadig er at se bare uden st det viser noget?
>
> Kan man eftermonterer kørekomputer måske i form af anden

Tillykke med den "lille" ny

Jeg mener først computeren kom til i 1999 modellen.
Men det var ikke i det store felt imellem urene, men
derimod i det lille display i speedometer uret.
Sådan er det i hvert fald i min Passat TDI fra 98'
(model 99')
Og rigtig som Klaus D. Mikkelsen siger, så skal der
være knapper i enden af viskerarmen.

Mener først at det store felt kom til i 2000 modellen
og frem. Men det er ikke sikkert at jeg har ret..

Har også hørt lidt om en stor og en lille computer,
men kender ikke forskellen på dem.

Mvh
PMH

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Brizz

Dato : 04-05-05 09:33

> Jeg mener først computeren kom til i 1999 modellen.

Nej min gamle fra 98 havde køre computer i.

Nemlig ja

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Ole Frederiksen

Dato : 04-05-05 09:58

"PMH" <tjaa@tjaa.dk> wrote in message

> Tillykke med den "lille" ny

Tak

> [...]
> derimod i det lille display i speedometer uret.
> Sådan er det i hvert fald i min Passat TDI fra 98'

Jeg kan se ud af stelnummeret at det er en 99 model. Jeg vil straks bilen
kommer hjem (fruen tog den i morges) se hvad viskerarmen kan byde på.

Jeg undrede mig bare over at de har gjort sig den ulejlighed at lave det
felt mellem urene for så ikke at putte noget i.

Vi får se senere.

M.v.h. Ole Fredeeriksen

Som allerede elsker hans nye Passat TDi (Tænk at jeg var lige ved at købe en
Xantia HDi i stedet....Pyha!)

Fra : Brizz

Dato : 04-05-05 10:01

>(Tænk at jeg var lige ved at købe en Xantia HDi i stedet....Pyha!)

SKAM DIG!

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 04-05-05 13:02

Brizz wrote:

> SKAM DIG!

Så! Xantia'en er klart bedre end Citroën's generelle rygte. Og HDi'en er
lige så god som sit rygte.
Så en Xantia HDi er et udmærket brugtkøb, især hvis man skal køre den i
bund. De fås nemlig til relativt billige penge, efter som folk er bange
for at binde an med dem. Men frygten er altså ubegrundet.

Anyway - jeg fik en Xantia HDi fra 2000, med 95.000 på klokken og med
oliefyr, klima, fartpilot og alt muligt andet el-fidus, til en pris så
der kunne have været råd til en fabriksny Suzuki-konebil, for de penge
der er sparet i forhold til en "tilsvarende" Passat - nogle vil
selvfølgelig mene at det er to HELT usammenlignelige størrelser :). Har
kørt 20.000 i den indtil videre, og har kun brugt penge på en ny tandrem
(skulle egentligt først skiftes ved 160.000?) og et olie og filter skift.

Men planlægger man at sælge igen inden så længe, så er Passat'en da nok
et mere økonomisk bud.

Fra : Ukendt

Dato : 04-05-05 10:51

> Så kom dagen, hvor jeg igen har skiftet de små spæde bezinheste ud med
nogle
> trækstærke jydske diselheste.

Tja det kan jo gå tilbage for alle

--
Tom

Fra : Roberto Saldo

Dato : 04-05-05 10:55

Tom wrote:

> nogle

> Tja det kan jo gå tilbage for alle

Så hellere en elbil.
Der er da moment nok uden kræftfremkaldende partikler.

Mvh
Roberto (betaler gerne hvad benzinen koster)