Erfaringer med Seat Altea/Toledo TDi/DSG
Fra : Ukendt

Dato : 03-05-05 16:48

Hej NG.

Sub. siger det meste.

Jeg hører gerne om jeres erfaringer/meninger med Seat Altea/Toledo med
kombinationen 140hk TDi og så DSG gearkassen, prøvede en Toledo med den
kombination, og det var en positiv oplevelse
Såån en kunne jeg godt falde for ( på gule plader, altså ! )

--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Thomas

Dato : 03-05-05 17:43

> [...]
> med den kombination, og det var en positiv oplevelse
> Såån en kunne jeg godt falde for ( på gule plader, altså ! )

Jeg synes man hører lidt om de DSG gearkasser ikke kører helt perfekt - der
skulle være fejl på nogen af dem. De er ellers ret smarte!

2,0 TDI m. 140 + boks = 190hk/475nm iflg. Landbergs måling.

--
Thomas Krath

Fra : Thomas Landberg

Dato : 05-05-05 08:53

> [...]
> kombination, og det var en positiv oplevelse
> Såån en kunne jeg godt falde for ( på gule plader, altså ! )

Som du kan se har jeg en Altea 2.0 16V TDi DSG og den kører sq helt kanon.
Eneste skuffelse for mig er økonomien og det irriterer mig da lidt. Bilen er
ganske vist kun opgivet til 16.7km/l, men med 17" hjul går jeg i snit kun
15km/l ved pæn kørsel og det er for lidt. Måske bliver det bedre med flere
kilometer på bagen, men jeg tvivler ærlig talt lidt da bilen indtil videre
har kørt 11.000km. Men DSG er en drøm der bare er fedt at køre rundt med.
Men skulle jeg vælge i dag kunne jeg godt overveje en 1.9TDi i stedet. Den
bliver sq også ganske vild når man chipper den og så kører den 2-3km længere
pr. liter. Målte en Golf V 1.9TDi 105hk til 157hk og 364nm med chip og sådan
en effekt er IMO nok. Det man får mere i en 2.0 er naturligvis fedt, men på
sin vis også rent overkill. Ville hellere køre i en 1.9TDi chippet end en
2.0 standard.

--

MVH

Thomas Landberg
Skoda Fabia 1.9TDi/Seat Altea 2.0 16V TDi DSG
www.bokstuning.dk