Udlejningsbil i Paris
Fra : The_holyfather

Dato : 02-05-05 18:56

Jeg skal til Paris om 3 uger. Er der nogen der kender nogle firmaer,
der udlejer sportsvogne. Kigger man på de gængse udlejningsfirmaer er
det altid "normale" biler der udlejes, og samtidig er der billede af
een bil, og så skriver de lignende og så er det ikke til at vide hvad
de har

Fra : Henrik W

Dato : 02-05-05 22:45

The_holyfather wrote:
> [...]
> det altid "normale" biler der udlejes, og samtidig er der billede af
> een bil, og så skriver de lignende og så er det ikke til at vide hvad

Uden at sige alt for meget, men har du været i Paris før? Det er altså
ikke lige en by, man bare lige futter rundt i, i en bil. Jeg skulle i
hvert fald ikke nyde noget.

--
Henrik W
011101110110110101100001011110100110010101101101011000010110111001000000

Fra : Søren Blom

Dato : 02-05-05 23:34

"Henrik W" <wmazemanXXX@stofanet.dk> skrev

> Uden at sige alt for meget, men har du været i Paris før? Det er altså
> ikke lige en by, man bare lige futter rundt i, i en bil. Jeg skulle i
> hvert fald ikke nyde noget.

Min tanke var da også, hvad fanden vil du med en bil i Paris?

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Peter Weis

Dato : 03-05-05 17:12

Henrik W wrote:

> Uden at sige alt for meget, men har du været i Paris før? Det er altså
> ikke lige en by, man bare lige futter rundt i, i en bil. Jeg skulle i
> hvert fald ikke nyde noget.

Det er på mange måde nemmere end at køre i København. I det store hele
er de meget flinkere til at give plads til vognbaneskift etc.
Man skal dog ikke vente på at de holder tilbage. Sæt blinkeren til og
kør ud, så holder de lidt igen så man kan glide videre. Og vær forberedt
på at pariserne gør det samme.

mvh
Peter

Fra : The_holyfather

Dato : 03-05-05 19:10

On Tue, 03 May 2005 18:12:29 +0200, Peter Weis <p.weis@email.dk.slet>
wrote:

Okay. Det var lige en masse svar på noget jeg slet ikke har spurgt om.
Kan i ikke holde jer til emnet

pft

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-05-05 20:17

The_holyfather skriver:

> Okay. Det var lige en masse svar på noget jeg slet ikke har spurgt om.
> Kan i ikke holde jer til emnet

Velkommen til usenet

Hvis du vil have en specialbil, så tag fat i udlejningsbureauerne.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Peter Weis

Dato : 03-05-05 21:32

The_holyfather wrote:

> Okay. Det var lige en masse svar på noget jeg slet ikke har spurgt om.
> Kan i ikke holde jer til emnet

Jeg svarede ikke dig, jeg svarede Henrik.

Peter

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 03-05-05 11:07

Henrik W wrote:

> Uden at sige alt for meget, men har du været i Paris før? Det er
altså
> ikke lige en by, man bare lige futter rundt i, i en bil.

Nu er min erfaring godt nok noget bedaget men som jeg husker det gik
kørslen faktisk ganske gelinde, bare man husker de franske
vigepligtsregler. Man holder tilbage for:

1) Alt hvad der kommer fra højre
2) Alt der er større end dig selv
3) Alt der har flere buler end du selv har.

Et eksempel: På et tidspunkt skulle vi forbi Place de l'Etoiles, (den
store rundkørsel rundt om Triumfbuen). Der var godt fyldt da vi nåede
frem men vi kom jo fra højre for dem der var derinde så vi kørte
ligeså stille ind. Ud igen gik ligeså nemt: Højreblink på og
vandene skiltes så vi ligeså stille kunne køre ud ad den vej vi
skulle.

Generelt er det min oplevelse at franskmændene kører efter devisen at
du får plads i dag og så får jeg det nok i morgen. Det ku' vi godt
lære noget af herhjemme.

Parkering kan derimod være et ptoblem. I Paris bakker man til man
/ved/ der ikke er mere plads. Da sportsvogne typisk er lavere end andre
biler, vi de være væsentlig mere udsatte for buler på den konto. Så
hvis jeg var biludlejer i Paris, ville jeg simpelthen ikke udleje
sportsvogne eller også ville jeg tage en eksorbitant pris for
fornøjelsen.

> Jeg skulle i
> hvert fald ikke nyde noget.

Jeg ville heller ikke gide, hovedsagelig fordi jeg ikke gider trille
rundt i halve eller hele timer for at finde en parkeringsplads.

Ebbe

Fra : Henrik W

Dato : 03-05-05 17:08

Ebbe Kristensen wrote:

[snip en masse om, hvordan "vigepligten" er i Paris]

> Jeg ville heller ikke gide, hovedsagelig fordi jeg ikke gider trille
> rundt i halve eller hele timer for at finde en parkeringsplads.

Nej, netop. Især ikke når man tænker på den velfungerende Metro og RER.
Der er stationer over det hele, og det får en pæn del hurtigere end at
køre i bil. Plus du slipper for det med parkeringen.

Og apropos parkering, så skubber man bare til den foran og
bagvedholdende bil, så der bliver plads, hvis der ikke lige er helt nok.