/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Passat 1,6 med 160000 km. Skal jeg være ne~
Fra : Mikkel Vitus


Dato : 02-05-05 10:03

Hej med jer,

JEg har kig på en passat 2002 model 1,6 med 160000 km på tællerværket...

Skal jeg være nervøs over de mange kilometer ?

Mvh
Mikkel



 
 
JK (02-05-2005)
Kommentar
Fra : JK


Dato : 02-05-05 10:24

On Mon, 2 May 2005 11:03:26 +0200, "Mikkel Vitus" <dur@ikke.dk> wrote:

>Hej med jer,
>
>JEg har kig på en passat 2002 model 1,6 med 160000 km på tællerværket...
>
>Skal jeg være nervøs over de mange kilometer ?
>

Hej

Nej, ikke efter min mening. Men man bør altid vurdere, hvordan bilen
har haft det i fortiden, hvis dette er muligt. Har den været passet
med jævnlig service ? kørt lange ture eller hvad ?

Men alene det at 160 kkm er banket af på 3 år, det besvarer jo
spørgsmål 2.

Jeg har selv en 2.0 passat, 93 model, sat på gaden i 1995 første gang.
Den har nu gået 190 kkm. Den kører jeg da nok 2 år til med. Man bør
efter min mening kører mere end 200 kkm med en passat.

Men 160 kkm er langt, og så kan man stille flere spørgsmål:

- støddæmpere bør nok skiftes alle 4
- hvornår er tandrem skiftet sidst (interval er 60 kkm)
- koblingen er vel ikke mishandlet og går til 300 kkm ?

mvh

John

Klaus D. Mikkelsen (02-05-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 02-05-05 10:25

Mikkel Vitus skriver:
>
> Skal jeg være nervøs over de mange kilometer ?

Nej, men over den manglende motorkraft til den størelse bil.



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Jan W Nielsen (02-05-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 02-05-05 10:52

>> Skal jeg være nervøs over de mange kilometer ?

> Nej, men over den manglende motorkraft til den størelse bil.

Så lever man bare med, at man ikke altid kan komme først over lyskrydset -
tro det eller lad være - men det er faktisk ikke livsnødvendigt for alle..


/Jan W Nielsen




Klaus D. Mikkelsen (02-05-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 02-05-05 11:13

Jan W Nielsen skriver:
>
> Så lever man bare med, at man ikke altid kan komme først over lyskrydset -
> tro det eller lad være - men det er faktisk ikke livsnødvendigt for alle..
>

Det lever jeg også med, med en "dieselslæde", men den kan i det
mindste nå over, inden der bliver rødt igen....

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Thomas (02-05-2005)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 02-05-05 11:10

> Så lever man bare med, at man ikke altid kan komme først over
> lyskrydset - tro det eller lad være - men det er faktisk ikke
> livsnødvendigt for alle..

Er du sikker Jan?? ;)

Men - som du også ved - så behøver man ikke effekt for at kunne komme først
over lyskrydset, men blot for at der skal være "harmoni" i bilen...


--
Thomas Krath



Jan W Nielsen (02-05-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 02-05-05 15:31

> Men - som du også ved - så behøver man ikke effekt for at kunne komme
> først over lyskrydset, men blot for at der skal være "harmoni" i bilen...

Men oplevelsen af dén harmoni er meget individuel og formentlig meget
afhægig af, hvad man er vant til...

For mange mennesker er en Passat eller en anden familiebil med 100 hk alt
rigeligt.

/Jan W Nielsen



Claus Nygaard-Peders~ (02-05-2005)
Kommentar
Fra : Claus Nygaard-Peders~


Dato : 02-05-05 10:27

"Mikkel Vitus" <dur@ikke.dk> skrev i en meddelelse
news:4275ebad$0$315$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej med jer,
>
> Jeg har kig på en passat 2002 model 1,6 med 160000 km på tællerværket...
>
> Skal jeg være nervøs over de mange kilometer ?

Nej! 160.000 km betyder ikke noget for den motor. Specielt ikke hvis de er
kørt på så kort tid (sikkert mange længere ture). Du bør dog overveje om den
lille 1,6 liters maskine ikke er for lille til den relativt tunge bil.

Mvh
Claus



David Bjergsø (02-05-2005)
Kommentar
Fra : David Bjergsø


Dato : 02-05-05 11:01

> "Mikkel Vitus" <dur@ikke.dk> skrev i en meddelelse
> news:4275ebad$0$315$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Hej med jer,
>>
>> Jeg har kig på en passat 2002 model 1,6 med 160000 km på tællerværket...
>>
>> Skal jeg være nervøs over de mange kilometer ?

Jeg ville ikke være nervøs (har selv lige købt en fra 98, med 200k på
klokken) som triller ganske fint. Den lille 1.6 motor, er faktisk slet ikke
så slem, den yder faktsik imponerende efter min mening. Jeg fandt dog et
bedre tilbud på en 1.8 så det blev sådan en vi valgte. Man skal også huske
på den voldsomme stigning der er i forsikring, jo større motor man vælger...

/David


Jakob Jeppesen (02-05-2005)
Kommentar
Fra : Jakob Jeppesen


Dato : 02-05-05 11:32

"David Bjergsø" <davidb@indutek.com> skrev i en meddelelse news:4275fa46$0$195$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> Jeg ville ikke være nervøs (har selv lige købt en fra 98, med 200k på klokken) som triller ganske fint. Den lille 1.6 motor, er
> faktisk slet ikke så slem, den yder faktsik imponerende efter min mening. Jeg fandt dog et bedre tilbud på en 1.8 så det blev
> sådan en vi valgte. Man skal også huske på den voldsomme stigning der er i forsikring, jo større motor man vælger...
>

Det kommer da vist meget an på hvilket forsikringsselskab
man har. Der er ingen forskel i pris på min forsikring
mellem en Passat 1.6/1.8.

/Jakob



Mikkel Vitus (02-05-2005)
Kommentar
Fra : Mikkel Vitus


Dato : 02-05-05 13:25

>
> Jeg ville ikke være nervøs (har selv lige købt en fra 98, med 200k på
> klokken) som triller ganske fint. Den lille 1.6 motor, er faktisk slet
ikke

Hvad måtte du slippe ?

Mvh
Mikkel



David Bjergsø (03-05-2005)
Kommentar
Fra : David Bjergsø


Dato : 03-05-05 11:21

"Mikkel Vitus" <dur@ikke.dk> wrote in message
news:42761ae2$0$277$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >
>
> Hvad måtte du slippe ?
>

139 af de tunge lange seddeler


KASO (02-05-2005)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 02-05-05 18:54


"Claus Nygaard-Pedersen" <nomail@nomail.dk> skrev i en meddelelse
news:4275f25c$0$158$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Mikkel Vitus" <dur@ikke.dk> skrev i en meddelelse
> news:4275ebad$0$315$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Hej med jer,
> >
> > Jeg har kig på en passat 2002 model 1,6 med 160000 km på tællerværket...
> >
> > Skal jeg være nervøs over de mange kilometer ?
>
> Nej! 160.000 km betyder ikke noget for den motor. Specielt ikke hvis de er
> kørt på så kort tid (sikkert mange længere ture). Du bør dog overveje om
den
> lille 1,6 liters maskine ikke er for lille til den relativt tunge bil.

Nu består de fleste biler af mere end en motor....

Alt - fra dørhængsler til kobling, sæder, støddæmpere, styrtøj, hjullejer
m.m. vil være slidt. Specielt har Passat'en lidt problemer med
forhjulsophæng, som ikke i alle tilfælde er skiftet på importørens regning -
trods at det var en klar fejl fra fabrikken.

Skal du købe en bil - (næsten) uanset fabrikat - med 160.000km bag sig, skal
prisen være "rigtig" og afspejle, at bilen har passeret halvdelen af sin
samlede levetid. Kører du få km, vil du til gengæld have bil i mange år, da
den er tilstrækkeligt "ung" (og grundlæggende godt beskyttet) til at rusten
ikke vil vise sig i mange år blot du passer rimeligt på den.



TDN (02-05-2005)
Kommentar
Fra : TDN


Dato : 02-05-05 19:22


"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
news:4276691d$0$172$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Claus Nygaard-Pedersen" <nomail@nomail.dk> skrev i en meddelelse
> news:4275f25c$0$158$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> "Mikkel Vitus" <dur@ikke.dk> skrev i en meddelelse
>> news:4275ebad$0$315$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> > Hej med jer,
>> >
>> > Jeg har kig på en passat 2002 model 1,6 med 160000 km på
>> > tællerværket...
>> >
>> > Skal jeg være nervøs over de mange kilometer ?
>>
>> Nej! 160.000 km betyder ikke noget for den motor. Specielt ikke hvis de
>> er
>> kørt på så kort tid (sikkert mange længere ture). Du bør dog overveje om
> den
>> lille 1,6 liters maskine ikke er for lille til den relativt tunge bil.
>
> Nu består de fleste biler af mere end en motor....
>
> Alt - fra dørhængsler til kobling, sæder, støddæmpere, styrtøj, hjullejer
> m.m. vil være slidt. Specielt har Passat'en lidt problemer med
> forhjulsophæng, som ikke i alle tilfælde er skiftet på importørens
> regning -
> trods at det var en klar fejl fra fabrikken.
>
> Skal du købe en bil - (næsten) uanset fabrikat - med 160.000km bag sig,
> skal
> prisen være "rigtig" og afspejle, at bilen har passeret halvdelen af sin
> samlede levetid. Kører du få km, vil du til gengæld have bil i mange år,
> da
> den er tilstrækkeligt "ung" (og grundlæggende godt beskyttet) til at
> rusten
> ikke vil vise sig i mange år blot du passer rimeligt på den.
>
>

Da jeg solgte min Passat 1.8 20V fra 1997 med ca. 170.000 km på klokken var
den som ny indvendigt så kabinen er slidstærk. Bærearmene har været et
problem men jeg mener det var løst på en 2002 model. 1.6 motoren er også
slidstærk uden kendte svagheder. Gearkassen har været et problem på de
tidlige årgange af 1.6'eren hvor den kunne være svær at få i 1 gear. Nogle
gange kan det justeres væk, men check det om den har problemet.
Så hvis bilen ellers har fået overholdt service ville jeg ikke have skrubler
med at købe sådan en igen. Da jeg havde 1.8'eren havde min daværende kæreste
en Skoda Octavia med 1.6 liter motoren og den gik rigtigt godt og uden læs
på bilen mener jeg den var næsten ligeså kvik som 1.8'eren og så gik den 2-3
km/l længere end min Passat. Jeg må indrømme jeg ikke var så imponeret af
1.8'eren så jeg ville vælge en 1.6 idag eller 1.8T hvis det skal gå lidt
hurtigere.

Mvh
Thomas



KASO (03-05-2005)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 03-05-05 06:47


"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:tdude.2003$RC.1498@news.get2net.dk...
>
> "KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
> news:4276691d$0$172$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> >
> > "Claus Nygaard-Pedersen" <nomail@nomail.dk> skrev i en meddelelse
> > news:4275f25c$0$158$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> >> "Mikkel Vitus" <dur@ikke.dk> skrev i en meddelelse
> >> news:4275ebad$0$315$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >> > Hej med jer,
> >> >
> >> > Jeg har kig på en passat 2002 model 1,6 med 160000 km på
> >> > tællerværket...
> >> >
> >> > Skal jeg være nervøs over de mange kilometer ?
> >>
> >> Nej! 160.000 km betyder ikke noget for den motor. Specielt ikke hvis de
> >> er
> >> kørt på så kort tid (sikkert mange længere ture). Du bør dog overveje
om
> > den
> >> lille 1,6 liters maskine ikke er for lille til den relativt tunge bil.
> >
> > Nu består de fleste biler af mere end en motor....
> >
> > Alt - fra dørhængsler til kobling, sæder, støddæmpere, styrtøj,
hjullejer
> > m.m. vil være slidt. Specielt har Passat'en lidt problemer med
> > forhjulsophæng, som ikke i alle tilfælde er skiftet på importørens
> > regning -
> > trods at det var en klar fejl fra fabrikken.
> >
> > Skal du købe en bil - (næsten) uanset fabrikat - med 160.000km bag sig,
> > skal
> > prisen være "rigtig" og afspejle, at bilen har passeret halvdelen af sin
> > samlede levetid. Kører du få km, vil du til gengæld have bil i mange år,
> > da
> > den er tilstrækkeligt "ung" (og grundlæggende godt beskyttet) til at
> > rusten
> > ikke vil vise sig i mange år blot du passer rimeligt på den.
> >
> >
>
> Da jeg solgte min Passat 1.8 20V fra 1997 med ca. 170.000 km på klokken
var
> den som ny indvendigt så kabinen er slidstærk. Bærearmene har været et
> problem men jeg mener det var løst på en 2002 model. 1.6 motoren er også
> slidstærk uden kendte svagheder. Gearkassen har været et problem på de
> tidlige årgange af 1.6'eren hvor den kunne være svær at få i 1 gear. Nogle
> gange kan det justeres væk, men check det om den har problemet.
> Så hvis bilen ellers har fået overholdt service ville jeg ikke have
skrubler
> med at købe sådan en igen. Da jeg havde 1.8'eren havde min daværende
kæreste
> en Skoda Octavia med 1.6 liter motoren og den gik rigtigt godt og uden læs
> på bilen mener jeg den var næsten ligeså kvik som 1.8'eren og så gik den
2-3
> km/l længere end min Passat. Jeg må indrømme jeg ikke var så imponeret af
> 1.8'eren så jeg ville vælge en 1.6 idag eller 1.8T hvis det skal gå lidt
> hurtigere.
>
> Mvh
> Thomas

Det lader til at der er forskellige erfaringer med kabinen. Jeg har nogle
venner med en Passat - den var ikke mange måneder gammel før indtrækket
havde en del udtrukne tråde, hvilket de ikke var helt tilfredse med. Det er
jo til gengæld nemt at se og forholde sig til i en købssituation - og et
problem, der kan løses.




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177515
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408625
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste