Import af gulpladebil reg. før 1998
Fra : Thomas

Dato : 01-05-05 07:58

Hej,

overvejelserne går på import af en 1997 Audi A4 2,8 30v (193hk) st.car. aut.
på gule plader, men hvordan er det m. reglerne for gule plader? Får jeg den
årlige strafafgift på ~5.000 kr. når jeg importerer en bil i 2005, selvom
den er første gang indreg. i 1997?

--
Thomas Krath

Fra : Verner Johnsen

Dato : 01-05-05 10:51

On Sun, 1 May 2005 08:58:02 +0200, "Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com>
wrote:

> [...]
>årlige strafafgift på ~5.000 kr. når jeg importerer en bil i 2005, selvom

"Bekendtgørelse af lov om vægtafgift af motorkøretøjer m.v.":

<http://www.retsinfo.dk/_GETDOCM_/ACCN/A20030097829-REGL>

"§ 2. Af samtlige afgiftspligtige køretøjer svares vægtafgift, og af
afgiftspligtige køretøjer omfattet af § 3, stk. 1, A-D, og § 4, stk.
1, I og II, som er indrettet til at benytte anden drivkraft end
benzin, eller som fremføres af et sådant køretøj, svares tillige en
udligningsafgift, jf. dog § 15. Af motorkøretøjer omfattet af § 4,
stk. 1, II, A, hvis første indregistrering som nye ligger efter den 2.
juni 1998, betales endvidere tillæg for privat anvendelse samt for
blandet privat og erhvervsmæssig anvendelse."

Bemærk at der står : "første indregistrering som nye ligger efter den
2. juni 1998"

Det vil jeg tolke således, at "din" Audi slipper for tillæg for privat
anvendelse.

--
Venlig hilsen Verner
1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 01-05-05 11:17

Verner Johnsen" <vejoh@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:249971lear6campdspt7v22as2isae7pa0@4ax.com...> On Sun, 1 May 2005
08:58:02 +0200, "Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com>

> Bemærk at der står : >
> Det vil jeg tolke således, at "din" Audi slipper for tillæg for privat
> anvendelse.

Med mindre at det Griske systen mener :

Første indregistrering ""I Danmark"" som ny ligger efter den 2. juni 1998"

Bare en tanke!

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk

Fra : Thomas

Dato : 01-05-05 11:37

> Med mindre at det Griske systen mener :
>
> Første indregistrering ""I Danmark"" som ny ligger efter den 2. juni
> 1998"
> Bare en tanke!

Som der skrives: "Af motorkøretøjer omfattet af § 4, stk. 1, II, A, hvis
første indregistrering som nye ligger efter den 2. juni 1998, betales
endvidere tillæg for privat..."

Der står altså ikke noget "i Danmark" som du skriver, derfor er det ikke "i
Danmark" der gør sig gældende, men blot første indregistrering.

--
Thomas Krath

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 01-05-05 11:50

"Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Der står altså ikke noget "i Danmark" som du skriver, derfor er det ikke
> "i Danmark" der gør sig gældende, men blot første indregistrering.

Nej, det behøver jo heller ikke at stå der da det er dansk lovgivning, og
derfor nok er en selvfølge.

Ikke altid er loven logisk.

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk

Fra : Rasmus

Dato : 01-05-05 12:12

"Langgaard Bærbar" <langgaard@klarupnet.dk> wrote in message
> "Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nej, det behøver jo heller ikke at stå der da det er dansk lovgivning, og
> derfor nok er en selvfølge.
>
> Ikke altid er loven logisk.

......men nu er det sådan at "første indregistrering" drejer sig om hvornår
biler har været indregistreret første gang, uanset land.

mvh
Rasmus

Fra : Thomas

Dato : 01-05-05 11:33

> Det vil jeg tolke således, at "din" Audi slipper for tillæg for privat
> anvendelse.

Perfekt - tak for det :)

--
Thomas Krath

Fra : Mogens

Dato : 01-05-05 11:37

On Sun, 1 May 2005 12:33:19 +0200, "Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com>
wrote:

>Perfekt - tak for det

MEN man sender T&S en mail, så man har det på tryk.
Sporene skræmmer!

Fra : Verner Johnsen

Dato : 01-05-05 18:29

On Sun, 01 May 2005 12:37:06 +0200, Mogens
<nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> wrote:

>MEN man sender T&S en mail, så man har det på tryk.
>Sporene skræmmer!

Der er jo nok ikke så dumt

--
Venlig hilsen Verner