Rette "bilka-buler" ud selv?
Fra : Anders E. Larsen

Dato : 01-05-05 05:49

Hej...
jeg har med tidensløb fået ca 5-10 "bilka-buler*" i mine bildøre, nu ville
jeg så lige høre om man evt selv kunne rette dem ud uden af der skal males
og spartles osv... jeg tænkte på evt at varme områden lidt op med en varme
pistol og derefter presse/slå bulen ud/på plads, kan man det hvis man er
forsigtig, så man ikke kan se de har været der??

*= bilka-bule er en dør der hensynsløst er blevet banket op i en vedsiden af
parkeret bil.... de sku ha de sataner der gør det :-0

Anders

Fra : Hans Hansen

Dato : 01-05-05 11:38

"Anders E. Larsen" <ae@aab-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> *= bilka-bule er en dør der hensynsløst er blevet banket op i en vedsiden
> af parkeret bil.... de sku ha de sataner der gør det :-0

Så gør som jeg hold din bil ind på 2-p-pladser, 1/4-del over stregen , så
kan der ikke blive plads til den anden

vh
Hans

Fra : Ukendt

Dato : 01-05-05 11:47

"Hans Hansen" <hans@hansen.dk> wrote in message

> "Anders E. Larsen" <ae@aab-net.dk> skrev i en meddelelse

> Så gør som jeg hold din bil ind på 2-p-pladser, 1/4-del over stregen ,
> så kan der ikke blive plads til den anden

Det er så virkelig en skod løsning.
Hvis alle gjorde sådan, så ville der jo ikke være P-pladser nok. - Og man
irretere sig mega meget på sådanne personer....
- Og så ville der jo netop være tumper som ville "klemme" sig ind.

Jeg pakker altid langt væk fra indgangen, der er der som regl god plads.
Ellers finder jeg gerne en plads ved siden af en så pæn og dyr bil som
muligt, da jeg går ud fra at de også passer på deres bil.

Mvh

Kim

Fra : Thomas

Dato : 01-05-05 11:54

> [...]
>

> Så gør som jeg hold din bil ind på 2-p-pladser, 1/4-del over stregen ,
> så kan der ikke blive plads til den anden

Så er det da vist først du beder om buler og ridser, eller store problemer
med at komme ind i din bil igen fra en af siderne?

Mvh

Thomas

Fra : Henning

Dato : 01-05-05 17:47

On Sun, 1 May 2005 12:38:03 +0200, "Hans Hansen" <hans@hansen.dk>
wrote:

>"Anders E. Larsen" <ae@aab-net.dk> skrev i en meddelelse

>Så gør som jeg hold din bil ind på 2-p-pladser, 1/4-del over stregen , så
>kan der ikke blive plads til den anden

Det er sådan nogen som dig, der får bilen ridset her i indre
København! Hvis du er heldig slipper du med en bøde for ikke at holde
inde i båsen!

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Martin

Dato : 01-05-05 22:10

Hans Hansen wrote:
> "Anders E. Larsen" <ae@aab-net.dk> skrev i en meddelelse

> Så gør som jeg hold din bil ind på 2-p-pladser, 1/4-del over stregen , så
> [...]

He He sjovt hvis vi kom til at holde ved siden af hinanden.
Kører selv at gammel bil og er ikke selv så øm over for den.

Nogle gange har jeg været udefor netop din slaks parkering, hvilket har
resulteret i at jeg liiige har kunnet presse bilen ind, for derefter at
kravle ud af bagklappen.

Dette har nok givet de andre dårlige parkeringer noget at tænke over...

/Martin

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 01-05-05 11:52

> [...]

> pistol og derefter presse/slå bulen ud/på plads, kan man det hvis man er
> forsigtig, så man ikke kan se de har været der??

Det er bedre at suge den ud ved at hive i en sugekop.

Fra : Anders E. Larsen

Dato : 01-05-05 12:05

Hej igen...

ja det med at suge den ud har jeg også tænkt på men det er nogle forholdsvis
spidse buler og de er ikke str en cd 1stk. 25øre, men hvis det kan lade sig
gøre vil jeg da heller gøre det men hvor få jeg fat i en sugekop, det er jo
ikke lige noget man køber i bilka

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 01-05-05 12:23

"Anders E. Larsen" <ae@aab-net.dk> skrev i en meddelelse

det er nogle forholdsvis
> spidse buler

Øv, det er de værste. Så hvis de skal helt sporløst væk, er der nok ingen
vej uden om Chipsaway, bulemanden etc. :(.

, men hvis det kan lade sig
> gøre vil jeg da heller gøre det men hvor få jeg fat i en sugekop, det er
> jo ikke lige noget man køber i bilka

Jeg bruger to, en lille fra noget legetøj, enten fra en pil el. et af de
fancy dyr til ruden?, og en lidt større fra en notes-holder, også til ruden.

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 01-05-05 19:30

> Jeg bruger to, en lille fra noget legetøj, enten fra en pil el. et af de
> fancy dyr til ruden?, og en lidt større fra en notes-holder, også til
> ruden.

Hvis i kan svensk, så er her "Bosse Bildoktorens" egen beskrivelse om
hvordan man retter buler med limpatroner fra en limpistol som "trækværktøj"
Det blev vist i SVT sidste år, og så meget overbevisende ud.

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=4633

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-05 06:47

"Bosse Bildoktorens" egen beskrivelse om
| hvordan man retter buler med limpatroner fra en limpistol som
"trækværktøj"

Been there, har hørt om "limstang-tricket", den hænger ikke så godt i, som
en sugekop hvis man lige sutter lidt på den, inden den presses fast. Men
måske jeg brugte en forkert lim?, jeg brugte bare det som "huset bød", dvs
det som fulgte med da jeg købte pistolen. Men i mangel af bedre, eller til
små buler, er det brugbart.