lysende ladelampe!?
Fra : Brian Olsen

Dato : 30-04-05 02:59

Hej

jeg er den uheldige ejer af en peugoet 306 1,4 fra 94

efter alverdens problemer er min ladelampe begyndt at lyse. Dvs. den lyser
periodisk, svinger mellem at være helt slukket og lyse temlig kraftigt. Den
lyser dog aldrig konstant, som når man kun har sat tænding på bilen.

nogen der har ideer til hvad der kan være galt?

Det skal lige siges at jeg fornylig har skiftet, starter, generator og
batteri.

mvh.
B.O.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 30-04-05 05:39

"Brian Olsen" <ingenspam.tojdyr@mail.dk> skrev i en meddelelse

Dvs. den lyser
> periodisk, svinger mellem at være helt slukket og lyse temlig kraftigt.

Hvis ellers remmen til generatoren er stram nok, kunne det godt ligne en
dårlig forbindelse, når du nu har skiftet det du skriver. Check op på alle
ledninger,kabler på gen. og batt, husk der er TO ender på en ledning, det er
ikke nok at checke den ene ;).

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 30-04-05 07:37

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> [...]
> ledninger,kabler på gen. og batt, husk der er TO ender på en ledning, det er

En anden ting som kunne være godt at checke er stelforbindelserne i
forbindelse med de ting du har skiftet. En dårlig stelforbindelse har
det med at give underlige elektriske problemer.

Thomas

Fra : TDN

Dato : 30-04-05 07:17

> [...]
>
> nogen der har ideer til hvad der kan være galt?
>
> Det skal lige siges at jeg fornylig har skiftet, starter, generator og

Prøv lige at checke kullene i generatoren. Min lavede det samme som din og
her var kullene simpelhen nærmest gået istykker og kulstavene rørte ligefrem
hinanden. Nye kul på og så virkede det igen.

Mvh
Thomas

Fra : Mark Sandberg

Dato : 30-04-05 11:49

"Brian Olsen" skrev i en meddelelse:

> nogen der har ideer til hvad der kan være galt?

- Defekte eller slidte kul i generatoren.

- Defekt laderelæ.

/Mark.

Fra : Aragorn25

Dato : 30-04-05 12:12

havde samme problem i en 405 engang. har de peugotter generalt dårlige
generatorere? jeg havde massere problemmer.
Løsningen var stelforbindelsen.

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 30-04-05 19:28

Tjek stelforbindelse fra generator... Det var engang galt på min...

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.