Ny gruppe på msn (dk.fritid.bil)
Fra : Gunnar007

Dato : 29-04-05 16:56

Jeg har tilladt mig at oprette en gruppe til chat på msn groups.

Alle kan melde sig til, poste billeder, udeveksle tips og tricks via chat.
Det kræver blot en passport konto på msn.
Meld dig til på http://groups.msn.com/dk-fritid-bil

Gjorde det egentlig fordi, jeg syntes tit man lige stå og mangler det der
trick, eller link.
Så er det da fedt at man lige kan chatte med ligesindede.

Hilsen G.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 29-04-05 17:47

Gunnar007 wrote:
> [...]
> der trick, eller link.
> Så er det da fedt at man lige kan chatte med ligesindede.

Og hvad kan det som denne NG ikke kan?

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Offroadudstyr samt alarmer o. lign

Fra : Gunnar007

Dato : 29-04-05 17:49

meddelelse news:42726400$0$79465$14726298@news.sunsite.dk...

> Og hvad kan det som denne NG ikke kan?

Live chat !! Og evt formidle kontakte til messenger chat venner, med samme
interesse. Så kan du se når din offroaderudstyrsvenner er online

Der er jo ingen tvang til at melde sig på msn. Det er ment som et venligt
tilbud

Men chat delen er min indgangsvinkel.
Derfor gjorde jeg det.
Hilsen G

Fra : Leonard

Dato : 29-04-05 18:04

"Gunnar007" <007c@teamsos.dk> wrote:

>Alle kan melde sig til, poste billeder, udeveksle tips og tricks via chat.
>Det kræver blot en passport konto på msn.

1. MSN er kilden til meget ondt på nettet, virus, spam osv.
2. Det er meget sjældent der ikke svare i denne gruppe indenfor 15
min.

det var bare 2 grunde til at jeg aldrig vil bruge din chat.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Gunnar007

Dato : 29-04-05 18:11

> "Gunnar007" <007c@teamsos.dk> wrote:
> det var bare 2 grunde til at jeg aldrig vil bruge din chat.

Min ??

Som sagt, ganske frivilligt.. Men det er jo ingen grund til at blive sure
over et alternativ..
Jeg stjæler jo ikke fra nogen.

Hilsen G

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 29-04-05 18:31

Leonard wrote:
> 1. MSN er kilden til meget ondt på nettet, virus, spam osv.

Hvorfor mener du det?

Fra : Leonard

Dato : 29-04-05 19:07

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote:

>Hvorfor mener du det?

Fordi det er de advarsler jeg har læst rundt omkring, og det
oplevelser jeg har når jeg skal hjælpe uheldige venner ud af deres
PC-problemer. Ofte løses meget ved at lukke og slukke for MSN, hvis
den er i brug.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Lars Holst

Dato : 02-05-05 14:30

Leonard <usenet@leonard.dk> said in news:urt471tjmhn63hu64c36fns101boqglre7
@4ax.com:

> [...]
> oplevelser jeg har når jeg skal hjælpe uheldige venner ud af deres
> PC-problemer. Ofte løses meget ved at lukke og slukke for MSN, hvis

Så kan jeg fortælle dig at jeg har brugt MSN, ICQ og Yahoo messenger siden
1997 og aldrig haft virus.

Men selvfølgelig skal man besinde sig og undlade alt muligt lir som f.eks.
MSN+ og andre tillægsprogrammer.

--
Lars Holst

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 29-04-05 18:59

"Leonard" <usenet@leonard.dk> wrote in message

> [...]
>
> --
> Leonard
> ::: Never drive faster than Your Angels can fly :::

Re: 1.: MSN - Jeg har ikke een eneste gang fået virus, spam eller trojans og
andet snot via MSN - det får jeg til gengæld tit af at hive nye poster i
newsgrupperne ned. Tit og ofte er det så ikke de faste brugere det kommer
fra, men netop fra spam der bliver sendt til grupperne.

og 2: Jeg synes tit der sagtens kan gå op til en hel dag eller to før der
evt. kommer svar.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 29-04-05 23:23

Aragorn Elessar wrote:
> Re: 1.: MSN - Jeg har ikke een eneste gang fået virus, spam eller trojans og
> andet snot via MSN

Det kan du vel næppe udtale dig så skråsikkert op.. Faktum er at MSN
messenger har været plaget af en lang række alvorlige fejl:

Nedenstående er bare sårbarheder opdaget i år...

2005-04-12:    Microsoft MSN Messenger GIF Image Processing Remote Buffer
Overflow Vulnerability

    2005-04-12:    Microsoft MSN Messenger/Windows Messenger PNG Buffer
Overflow Vulnerability

    2005-04-07:    Microsoft April Advance Notification Unspecified
Security Vulnerabilities

    2005-02-10:    LibPNG Graphics Library Multiple Remote Vulnerabilities

--
Mail mig på uffe <elefantnæseA> skelmose <prik> dk

Fra : Gunnar007

Dato : 30-04-05 16:45

"Uffe S. Callesen" <anon@anon.local> skrev i en meddelelse

> Det kan du vel næppe udtale dig så skråsikkert op.. Faktum er at MSN
> messenger har været plaget af en lang række alvorlige fejl:
>
> Nedenstående er bare sårbarheder opdaget i år...

Klip en masse om messenger..

Jeg snakker om Msn chat, ikke at forveksle med messenger..

Hilsen G

Fra : Tommy S.

Dato : 02-05-05 14:44

On Sat, 30 Apr 2005 00:23:14 +0200, "Uffe S. Callesen"
<anon@anon.local> wrote:

> [...]
>Security Vulnerabilities
>
>    2005-02-10:    LibPNG Graphics Library Multiple Remote Vulnerabilities

Ja.. men det er jo ikke det samme som at du får virus og snavs ind på
grund af det.... Der er et HAV a den slags i et HAV af programmer.
Nogen gange tror jeg virkelig på "Salig er de uvidende".
--
Tommy
http://www.hadereklamer.dk

Fra : Tømreren

Dato : 29-04-05 19:36

> 1. MSN er kilden til meget ondt på nettet, virus, spam osv.

Ikke helt rigtigt... kliden til virus osv. er små lorteunger med en lille
pikkemand og for meget fritid..
En af de helt store kilder til spam er faktisk Usenet..

Hvad med bare at takke Gunnar007 fordi han gav sig tid til at lave et
alternativ,han prøver jo ikke at ødelægge noget ved denne NG

Mvh
Tømreren

Fra : Ukendt

Dato : 29-04-05 20:32

> Hvad med bare at takke Gunnar007 fordi han gav sig tid til at lave et
> alternativ,han prøver jo ikke at ødelægge noget ved denne NG

Jeps.....supergodt initiativ.

Men det er nok jantelovs-skoen der trykker.....

Klart bedre dialog i et chat-system....

Fra : Leonard

Dato : 29-04-05 20:42

"Ivan [7100]" <ig(snabela)tunet.danmark> wrote:

>Klart bedre dialog i et chat-system....

Det synes jeg så ikke, alle de chat-systemer jeg har set glemmer jo
dialogen når jeg logger af. Dvs. der samles ikke en vidensbank, som
der er her i gruppen, hvor jeg kan søge tilbage og finde svar på
nærmest alt.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : John Sahl

Dato : 29-04-05 20:48

Ivan [7100] wrote:
> Klart bedre dialog i et chat-system....

Men ingen log for andre at læse, ergo er det ikke en skid værd!

--
John Sahl, tilbage i Jylland efter flere års eksil på Sjælland
Garage/hobbyværksted søges til leje i eller ved Fredericia

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 30-04-05 06:03

Ivan [7100] wrote:
> Men det er nok jantelovs-skoen der trykker.....

Hvordan kommer du frem til at jantelove skulle have noget som helst med
dette at gøre?

Det jeg personligt ikke kan lide ved det er at "man" måske bliver spredt, så
man skal spørge mange flere steder for at få et svar...

Sammenlignet lidt med bilsalg. I dag er man "nød" til at sætte sin bil til
salg hos i hvert fald bilbasen, dba og autoatlas... Dvs. at man som køber er
nød til at kigge samme 3 steder. Det var sgu da lettere, hvis der kun var
een...

Fra : NikonPro.dk

Dato : 30-04-05 06:21

meddelelse news:4273107c$0$79463$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> er nød til at kigge samme 3 steder. Det var sgu da lettere, hvis der kun

Jeg er helt enig med Morten

Hold alt så vidt det er muligt kun ét sted, det er lettest for alle

--

med venlig hilsen
Bjarne

Fra : Leonard

Dato : 29-04-05 20:43

"Tømreren" <maas2@ofir.dk> wrote:

>han prøver jo ikke at ødelægge noget ved denne NG

Ikke bevidst, men hvis halvdelen flytter over i en chat, så bliver
flowet mindre og ringere ...

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Gunnar007

Dato : 29-04-05 21:35

> Ikke bevidst, men hvis halvdelen flytter over i en chat, så bliver
> flowet mindre og ringere ...

Eller som et suplement, når du alligevel sidder og keder dig, hvorfor så
ikke snakke biler med ligesindede.. ??
Når nu konen alligevel ligger på sofaen og sover..
Så kan vi se billederne af din bil, uden at skulle vente på du loader dem op
i binaer.motor.
Nu er gruppen i alle fald oprettet, så er det ganske frit at bruge den eller
ej.

Spørgsmålene i gruppen her tror jeg næppe forsvinder..

Og ang. sikkerhed, så må msn chat, ikke forveksles med messenger..
Messenger ligge lokalt på din egen pc, og har åbnet porte at kommunikere på.
msn chat, er en lille software som åbner 1 port, og kommunikation foregår vi
en webside.

Hilsen G

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 29-04-05 23:10

> Ikke bevidst, men hvis halvdelen flytter over i en chat, så bliver
> flowet mindre og ringere ...

Hvorfor "og ringere"? Det kunne blive en forbedring.

--
"Paris - wasn't it named after me?"

Fra : John Sahl

Dato : 30-04-05 00:12

Axel Hammerschmidt wrote:
> Hvorfor "og ringere"? Det kunne blive en forbedring.

Hvad er der godt i at flyttet viden ud her fra og ind et sted,
hvor dem der ikke lige er der til at læse med, bare går glip
af de gode tips?

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 03-05-05 11:00

John Sahl <spamnet@mandezonen.dk> wrote:

> Hvad er der godt i at flyttet viden ud her fra og ind et sted,
> hvor dem der ikke lige er der til at læse med, bare går glip
> af de gode tips?

Erfaringsmæssigt bliver der ikke posted de samme type indlæg i et
chat-forum som der gør i en nyhedasgruppe, hvor indlæg typisk bør være
gennemtænkt. Jeg tror ikke det vil betyde at der bliver mindre viden i
de indlæg der kommer fremover.

Desuden er der et meget stort antal indlæg pr dag i dk.fritid.bil,
sammenlignet med de andre nyhedsgrupper i dk-hierakiet som jeg følger.
Flytter dele af trafikken over i et chat-forum vil det sandsynligvis
gøre gruppen mere overskuelig.

--
"Paris - wasn't it named after me?"

Fra : Ukendt

Dato : 03-05-05 11:37

"Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> skrev i en meddelelse

| Flytter dele af trafikken over i et chat-forum vil det sandsynligvis
| gøre gruppen mere overskuelig.

De samme var argumenterne før dk.teknik.bil var oprettet, det blev den, så
den kan man henvise til ;). Denne NG. har altid været en "furie"
sammenlignet med andre, hvorfor skal den "ligges ned", når der findes en NG.
til det seriøse bil-snak? ;:).

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 04-05-05 17:52

Jørgen M. Rasmussen <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> wrote:

> [...]
> den kan man henvise til ;). Denne NG. har altid været en "furie"
> sammenlignet med andre, hvorfor skal den "ligges ned", når der findes en NG.

Den skal heller ikke lægges ned. Min pointe var, at gruppen også kunne
blive bedre, når der oprettes et chat forum et andet sted.

I øvrigt kan jeg ikke se nogen særlig forskel på indlæg i d.f.b og
d.t.b.

--
"Paris - wasn't it named after me?"

Fra : John Sahl

Dato : 03-05-05 11:28

Axel Hammerschmidt wrote:
> [...]
> sammenlignet med de andre nyhedsgrupper i dk-hierakiet som jeg følger.
> Flytter dele af trafikken over i et chat-forum vil det sandsynligvis

Det har været debatteret til hudløshed tidligere, størstedelen af
brugerne af dk.fritid.bil ønsker ikke gruppen ændret. Vi er her
for det store flow og alt den indebærer.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 04-05-05 17:52

John Sahl <spamnet@mandezonen.dk> wrote:

> Det har været debatteret til hudløshed tidligere, størstedelen af
> brugerne af dk.fritid.bil ønsker ikke gruppen ændret. Vi er her
> for det store flow og alt den indebærer.

Der sker jo heller ikke nogen ændringer med gruppen som sådan.

--
"Paris - wasn't it named after me?"

Fra : Roberto Saldo

Dato : 03-05-05 13:09

Axel Hammerschmidt wrote:

> [...]
> sammenlignet med de andre nyhedsgrupper i dk-hierakiet som jeg følger.
> Flytter dele af trafikken over i et chat-forum vil det sandsynligvis

Det der taler for *ikke* at chatte er at man kan søge i historiske tråde på news.

Mvh
Roberto

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 04-05-05 17:52

Roberto Saldo <rs@yahoo.com> wrote:

> Axel Hammerschmidt wrote:

<snip>

> Det der taler for *ikke* at chatte er at man kan søge i historiske tråde
> på news.

Ikke forstået? Eller, der chattes da alligevel.

(Ikke at det kan forbydes, men en chat gruppe kunne jo tænkes at trække
lidt af chatten hen et andet forum, der er bedre egnet til chat. Måske).

--
"Paris - wasn't it named after me?"

Fra : John Sahl

Dato : 04-05-05 18:11

Axel Hammerschmidt wrote:
> (Ikke at det kan forbydes, men en chat gruppe kunne jo tænkes at
> trække lidt af chatten hen et andet forum, der er bedre egnet til
> chat. Måske).

Størstedelen af gruppens brugere ønsker det jo netop ikke fjernet.

Dem der reelt ønskede det fjernet huserer i dk.teknik.bil

Det vi blandt andet opponener imod, er at man ikke kan søge tilbage
i de gode tips der måtte komme på en chat. Det kan man jo netop gøre
her på usenet.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 04-05-05 22:11

John Sahl <spamnet@mandezonen.dk> wrote:

> Størstedelen af gruppens brugere ønsker det jo netop ikke fjernet.
>
> Dem der reelt ønskede det fjernet huserer i dk.teknik.bil

Fjerne chat i d.f.b! Og det var ikke nogen success med d.t.b?

> Det vi blandt andet opponener imod, er at man ikke kan søge tilbage
> i de gode tips der måtte komme på en chat. Det kan man jo netop gøre
> her på usenet.

OK. Det er en fornuftig indvending! Men er det virkelig rigtig? at man
ikke kan søge tilbage i indlæg i et chat-forum på msn chat?

Og bør en manglende funktionalitet på et chat-forum ikke løses der?

--
"Paris - wasn't it named after me?"

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-05-05 23:06

Axel Hammerschmidt skriver:

> Fjerne chat i d.f.b! Og det var ikke nogen success med d.t.b?

Jo, den kører da fint parallelt med denne gruppe.

> OK. Det er en fornuftig indvending! Men er det virkelig rigtig? at man
> ikke kan søge tilbage i indlæg i et chat-forum på msn chat?

Jeps - det er chat, det vil sige løs snak og ike noget seriøst.

> Og bør en manglende funktionalitet på et chat-forum ikke løses der?

Du skal da være velkommen til at revolutionere MSN chat...

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 05-05-05 10:49

Klaus D. Mikkelsen <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

> Axel Hammerschmidt skriver:

<snip>

> Jeps - det er chat, det vil sige løs snak og ike noget seriøst.

Ja, når jeg tænker mig om. Så er det vel ikke så mærkeligt, at man ikke
kan søge tilbage i et chat-forum.

Chat er jo bare løs snak og ikke seriøst...

: John Sahl <spamnet@mandezonen.dk> wrote:
:
> [...]
: : her på usenet.

> Du skal da være velkommen til at revolutionere MSN chat...

Det var nu mere min mening, med det jeg skrev, at den ønskede
funktionalitet (på chat) ikke er et problem, der kommer Usenet ved.

--
"Paris - wasn't it named after me?"

Fra : John Sahl

Dato : 05-05-05 12:50

Axel Hammerschmidt wrote:
> Det var nu mere min mening, med det jeg skrev, at den ønskede
> funktionalitet (på chat) ikke er et problem, der kommer Usenet ved.

Det er det jo, når den direkte stammer fra en opfordring til, at
fjerne info fra usenet, til et andet medie hvor historikken så
forsvinder

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 07-05-05 23:31

John Sahl <spamnet@mandezonen.dk> wrote:

> Det er det jo, når den direkte stammer fra en opfordring til, at
> fjerne info fra usenet, til et andet medie hvor historikken så
> forsvinder

Hvilken info? I det du har skåret væk, stilles der berettiget tvivl, om
der overhovedet er tale om info i det tilfælde.

Hvordan holder MSN i øvrigt søgetjenester som Google fra at indeksere
deres chat-fora? Jeg støder regelmæssigt på information fra web-fora om
forskellige it-tekniske emner (f.eks om en driver til noget hardware med
et bestemt chipsæt) når jeg søger med Google.

--
"Paris - wasn't it named after me?"

Fra : John Sahl

Dato : 07-05-05 22:39

Axel Hammerschmidt wrote:

> Hvilken info? I det du har skåret væk, stilles der berettiget tvivl,
> om der overhovedet er tale om info i det tilfælde.

I det allerførste indlæg fra manden der har oprettet chatten står der:
"Alle kan melde sig til, poste billeder, udeveksle tips og tricks via
chat."

Så der er da lagt op til, at man kan miste en del info, ved at køre
det i en chat, i stedet for et "permanent system" som usenet.

> [...]
> om forskellige it-tekniske emner (f.eks om en driver til noget
> hardware med et bestemt chipsæt) når jeg søger med Google.

Google indekserer materiale der forbliver på web'et, ikke materiale
der forsvinder lige efter en chat er lukket..

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 11-05-05 21:19

> [...]

> Så der er da lagt op til, at man kan miste en del info, ved at køre
> det i en chat, i stedet for et "permanent system" som usenet.

Der står, det er en chat og ikke, at det skal være info. Og selv om du
kan søge i usenet artikler, så har du ikke dermed information. Hvis jeg
leder efter noget med nøgleord på f.eks Google, så er det ikke i deres
usenet arkiver.

--
"Paris - wasn't it named after me?"

Fra : John Sahl

Dato : 11-05-05 21:34

Axel Hammerschmidt wrote:
> [...]
> kan søge i usenet artikler, så har du ikke dermed information. Hvis
> jeg leder efter noget med nøgleord på f.eks Google, så er det ikke i

Den må du vist forklare nærmere.

http://groups.google.com springer jo ikke bare over usenet artikler
uden videre.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 19-05-05 23:30

John Sahl <spamnet@mandezonen.dk> wrote:

> Den må du vist forklare nærmere.
>
> http://groups.google.com springer jo ikke bare over usenet artikler
> uden videre.

Det link du giver er netop usenet arkivet.

--
"Paris - wasn't it named after me?"

Fra : John Sahl

Dato : 20-05-05 07:13

Axel Hammerschmidt wrote:
> Det link du giver er netop usenet arkivet.

Ja, og den springer jo ikke bare uden videre artikler over, vel?

--
John Sahl,
www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : John Sahl

Dato : 04-05-05 23:08

Axel Hammerschmidt wrote:
> Og bør en manglende funktionalitet på et chat-forum ikke løses der?

Jo, skriver du ikke lige til Bill og beder ham koble usenet og
msn-chat sammen?

Fra : Olesen

Dato : 30-04-05 07:48

> [...]
> min.
>
> det var bare 2 grunde til at jeg aldrig vil bruge din chat.

Mon ikke blot det handler om frygt for eet eller andet ?
Jeg synes det lyder som en god idê..

Fra : Henrik B.

Dato : 02-05-05 07:39

> 1. MSN er kilden til meget ondt på nettet, virus, spam osv.

Det er udelukkende et spørgsmål om den rette anti-virus, anti-spam m.v.
software.

Fra : Tommy S.

Dato : 02-05-05 14:57

On Mon, 2 May 2005 08:38:40 +0200, "Henrik B."
<saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:

>"Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev i en meddelelse

>Det er udelukkende et spørgsmål om den rette anti-virus, anti-spam m.v.
>software.

Og den software er bedst at installere lige mellem ørerne på brugeren.