Nighthawk <nighthawk@no.valid.email> wrote:
>1. Er der noget med syn af disse små sandkasser med hjul på?
Den skal synes ved ejerskifte (hvis den er ældre end 5 år, tror jeg
nok det er)
>2. Hvordan omregistrerer man sådan en fætter - og hvor meget koster det?
Motorkontoret
>3. Forsikring??? (Der er "synsfri sammenkobling" 500kg ubremset - 1000kg
>bremset if. Asconaens reg.attest.)
Du behøver ikke forsikring på den, da ansvarsforsikringen er bilens
(husk at bilen skal være forsikret til at bruge krogen). Vil du
kaskoforsikre din trailer, så skal den tegnes separat.
>4. Hvad skal jeg være opmærksom på når jeg er ude og kigge på trailere,
>her tænker jeg på stand, rust, el-dele og lign.
Akslen er nok det vigtigste og dyreste på en trailer, det er vigtigt
at den stadig kan fjedre og løft hjulene fra jorden og lyt til lejerne
samt rusk i hjulene for at kontrollere slør i lejerne.
De fleste trailere er ellers galvaniseret, så det er ikke meget rust
der kan være.
Lyset skal selvfølgelig virke, en god test er at se på blinklysene,
mens bremsen er trådt ned, så skal det hele stadig blinke og lyse
normalt ellers er det sikkert dårlig stelforbindelse, hvilket der kun
er en god løsning på - træk en ny stelledning hele vejen rundt fra
stik til alle lygter.
--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
:::
http://leonard.dk/foredrag/