"H.S." <Henrik@hstradingNOSPAM.dk> skrev i en meddelelse
news:4271e690$0$79466$14726298@news.sunsite.dk...
> Her til morgen begyndte ABS lampen på min galant fra 91 at lyse da jeg
> kørte
> på motorvejen.
>
> Jeg kiggede i manualen til bilen, og læste at man skulle stoppe motoren og
> starten den igen, hvis lampen ikke begyndte at lyse igen efter man havde
> kørte et stykke tid, så var der ingen fejl.
>
> Nu undrer jeg mig lidt over at bilen melder fejl, men at der ingen fejl er
> ?
>
> Jeg frygtede jo strakts for nye abs følere (2500 kr stykket) - men efter
> at
> have stoppen motoren og startet den igen, + kørt 1-2 kilometer - har
> lampen
> ikke lyst igen.
> - Kan man så regne med at det var noget 'forbigående' ?
jeg havde engang samme problem på min Galant GTI fra '92. Det betød ikke
noget .. hvis du oplever at bremserne begynder at 'brumme' når du bremser
blidt, kan føleren være defekt, selv om lampen ikke lyser.
Jeg skiftede GTI'en ud fordi den kostede en bondegård at købe stumper til ..
den var endnu dyrere i stumper end resten af modelserien. For ni år siden
kostede en plade til at sætte over manifolden næsten 1400kr, og det var bare
en metalplade som var bøjet og havde fået boret at par huller!
Reservedelspriserne til de biler var bare grotesk dyre. i 1995 fik jeg
skiftet følgende: 2 skiver foran, et sæt bremseklodser foran, et mellemrør
til udstødning (uden potte) og prisen = 5500kr gys!! 5500 var også en
slags penge i 1995!!
Jeg er glad for min Ford C-Max .. den har foreløbig ikke været på værksted
indenfor de første 26.000km. Kun et serviceeftersyn og intet andet .. se det
kører!!
Per O.
www.skaldepande.dk