Afstand til fotovogn
Fra : Howard

Dato : 27-04-05 09:50

Her den ene dag mødte jeg en fotovogn, var ca. 200 meter fra den da jeg så
en bliz, kan ikke finde ud af om det var mig der bleve fanget eller det var
bilen før mig, jeg fokuseret på fotovognen, så jeg var ikke helt opmærksom
på om ham der kørte foran mig havet paseret fotovognen da blizen kom.

Er blevet fanget af en fotovogn før, men den gang var jeg noget tætter på da
jeg blev blizet.

Carsten

Fra : Mikael L

Dato : 27-04-05 10:27

"Howard" <newsgrupe(FJERN)@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kom.
>
> Er blevet fanget af en fotovogn før, men den gang var jeg noget tætter på

Jeg så en den anden dag der blev blitzet og han var meget tæt på
fotovognen., jeg lå ca. 100m fra fotovognen med fartpiloten på og var lige
blevet overhalet af ham der fik taget et billed. Det var på
Helsingørmotorvejen ved vejarbejdet.

Jeg blev faktisk overrasket over at man kom så tæt på før der blev blitzet,
jeg vil gætte på at afstanden var 20 meter.

Mikael

Fra : Henrik B.

Dato : 27-04-05 11:11

"Mikael L" <m_larsenSKAL@IKKEMEDsol.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg blev faktisk overrasket over at man kom så tæt på før der blev
> blitzet, jeg vil gætte på at afstanden var 20 meter.

Jep, billedet tages på omkring de 20 meters afstand, og målingen foretages
omkring de 40 - 50 meters afstand.

Fra : Howard

Dato : 27-04-05 12:14

> "Mikael L" <m_larsenSKAL@IKKEMEDsol.dk> skrev i en meddelelse

> Jep, billedet tages på omkring de 20 meters afstand, og målingen foretages
> omkring de 40 - 50 meters afstand.

Så var det ikke mig der fik bøden!
Jeg var faktisk ikke klar over hvad min fart hvar da jeg så fotovognen, rent
indstinkt så jogget jeg bare på bremsen, tror faktisk at jeg kørte hvad jeg
måtte.

Carsten

Fra : JJ

Dato : 27-04-05 13:44

Forkert...
Billedet tages på 10 m's afstand.
Hvis der er to biler i billedet så blive billedet smidt ud..
Lasermålinger, håndholdt af levende politifolk, måles ud til en afstand af
400 m.
/JJ

Fra : Per O.

Dato : 27-04-05 17:46

"JJ" <annieogjesper@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvis der er to biler i billedet så blive billedet smidt ud..
> Lasermålinger, håndholdt af levende politifolk, måles ud til en afstand af

Lige en smule reklame for mine egne billeder i fartmålingens navn.
http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=141208
Jeg smutte selv forbi med 116km/t på gps'en (110 km/t zone) og det var
gratis, men der var nu også nok der kørte noget hurtigere. Der var to mc +
to biler i gang hele tiden!

Per O.
www.skaldepande.dk