Pengene værd
Fra : Henri Gath

Dato : 26-04-05 18:50

Er ved at købe en Golf model Pink Floyd fra 1993..bilen har kørt 120000km og
jeg skal give 70000 for den.
Har opdaget efter at have haft den på lift, at der er rust i
skærmkanterne.......bør dette ikke laves inden for rammerne af de 70000?
Den skal have nye bremserør for at kunne gå igennem syn, det foruroliger mig
lidt, fordi det fortæller mig, at bilen ikke er blevet passet og
plejet....den var i øvrigt også sænket ( Brian-bil)?
Den bil jeg giver i bytte er en Mercedes 190 diesel fra 1986. Den gik lige
igennem syn sidst, og har ikke en rustplet nogetsteds.
Men kort : bør man acceptere rust i skærmkanterne på en Golf fra 1993 til en
pris på 70000?

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 26-04-05 19:22

> Er ved at købe en Golf model Pink Floyd fra 1993..bilen har kørt 120000km
> og jeg skal give 70000 for den.

Sindssygt - glem den gamle Golf.

Folk her i gruppen vil vide, at jeg holder af Folkevogne og Audier, men
bilen er ganske enkelt ikke pengene værd.

/Jan W Nielsen

Fra : Aksel

Dato : 26-04-05 19:20

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> igennem syn sidst, og har ikke en rustplet nogetsteds.
> Men kort : bør man acceptere rust i skærmkanterne på en Golf fra 1993 til

Bilbasen sætter salgsprisen til forhandler til 32 - 45.000 kr, så den er dyr
nok, kan du ikke finde et bedre tilbud?

Hilsen Aksel

Fra : Olesen

Dato : 26-04-05 19:27

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse

> skærmkanterne.......bør dette ikke laves inden for rammerne af de 70000?

Nej. Gå langt uden om den.
Den oser langt væk af VW-'image' og det at forlange
alt for høj pris.

> [...]
> lidt, fordi det fortæller mig, at bilen ikke er blevet passet og
> plejet....den var i øvrigt også sænket ( Brian-bil)?

Hehe..ja, endnu et par grunde til at gå langt uden om den.
Er en bil passen ORDENTLIG, så er bremserørene fine
også efter 20 år..,o)) (det sage min synsmand for 8 dage siden).

> Den bil jeg giver i bytte er en Mercedes 190 diesel fra 1986. Den gik lige
> igennem syn sidst, og har ikke en rustplet nogetsteds.

Hvorfor ikke beholde den og fortsæt det behagelige kendskab ?

> Men kort : bør man acceptere rust i skærmkanterne på en Golf fra 1993 til
en
> pris på 70000?

Nej. Slet ikke når man tænker på, visse
Fordmodeller kører fra 86 uden dê symptomer...Vi snakker jo ægte VW her..

Fra : Henri Gath

Dato : 26-04-05 19:47

"Olesen" <na@na.dk> skrev i en meddelelse

> "Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Nej. Gå langt uden om den.
> Den oser langt væk af VW-'image' og det at forlange
> alt for høj pris.

Problemet er, at jeg har sagt ja til handelen...har ganske vist ikke skrevet
under endnu...og har bedt forhandleren montere træk på den

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 26-04-05 19:56

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Problemet er, at jeg har sagt ja til handelen...har ganske vist ikke
> skrevet under endnu...og har bedt forhandleren montere træk på den
Få det STOPPET, og behold det du har!!!. Eller få den ALVORLIGT ned i pris,
15-20 kKr..

Fra : Henri Gath

Dato : 26-04-05 20:12

> Få det STOPPET, og behold det du har!!!. Eller få den ALVORLIGT ned i
> pris, 15-20 kKr..

trækket er allerede monteret men det tangerer vel svindel, hvis
forhandleren tager 15-20000 for meget for varen?

I øvrigt var der også et par rustpletter i døre.....bilen hakkede, når man
gassede op og ned, og 2 hjullejer var defekte...

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 26-04-05 20:12

> Problemet er, at jeg har sagt ja til handelen...har ganske vist ikke
> skrevet under endnu...og har bedt forhandleren montere træk på den

Så længe du ikke har skrevet under på noget, så er du ikke juridisk bundet.
Vælger forhandleren at montere det træk, så er det for hans regning, da det
ikke vil kunne bevises at det er dig der har bedt om det.

Skulle jeg montere, eller få monteret - et træk på en bil der skal sælges,
så vil jeg til hver en tid bede om en underskrift, da der så er hold i
kunden. Nu er jeg så ikke brugtvognsforhandler, men det vil være ganske sund
fornuft at forlange den underskrift, inden man sætter noget igang til 5000
kr. på en bil som der var en der var interesseret i.

Jesper

Fra : Olesen

Dato : 26-04-05 20:04

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Problemet er, at jeg har sagt ja til handelen...har ganske vist ikke
skrevet
> under endnu...og har bedt forhandleren montere træk på den

Ingen underskrift, ingen bil.
Skidt med, sælger står med skægget i postkassen
selvom du har sagt ja, men det er dine penge,
FOR mange penge.

Fra : Henri Gath

Dato : 26-04-05 21:03

Skal lige nævne, at den 190 disesel jeg
har, er købt sammesteds.....motoren lyder som en gammel
fiskekutter....klaprer metallisk i tomgang....den har været til rep. MINDST
15 gange....!
Jeg har konstant kørt med dieselstriber fra utætte ledninger på
kølerhjelmen, og sidste gang, de havde den, havde de glemt at sætte
bundproppen til oliekarret i med det resultat, at jeg måtte gå til en
tankstation og fylde flere liter olie på.....men summa summarum...motoren
går stadig meget dårligt....
Da jeg købte 190'eren gav jeg er anden 190'er i bytte, som forhandleren nu
har solgt for 50000 som afhentningstilbud.. kan jeg simpelthen forlange at
få mine 50000 igen...han kan jo ikke længere give mig min gamle bil tilbgae,
som dog havde en yderst velfungerende motor..

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-04-05 21:42

Henri Gath skriver:

> [...]
> bundproppen til oliekarret i med det resultat, at jeg måtte gå til en
> tankstation og fylde flere liter olie på.....men summa summarum...motoren

Og der tør du handle igen ?

> [...]
> få mine 50000 igen...han kan jo ikke længere give mig min gamle bil tilbgae,
> som dog havde en yderst velfungerende motor..

Det får du svært ved !

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Aksel

Dato : 27-04-05 10:04

> [...]
> få mine 50000 igen...han kan jo ikke længere give mig min gamle bil
> tilbgae, som dog havde en yderst velfungerende motor..

Du må være enhver bilhandlers drøm, at du bare tænker på at handle med den
klamphugger igen er ufatteligt.

Den Golf du tænker på at købe, er du sikker på at der ikke er fusket med
kilometertælleren, 10.000 km pr år lyder som meget lidt for en Brian bil.
Generelt skal du regne med at alt hvad der er sænket og har Brian udstyr har
fået tæsk og er slidt alle steder, det tyder den hakkende motor også på.
Du kan få mange GTI sæder og soltag for de 30.000 den er for dyr.

Hold dig langt væk fra den handler og lav dit hjemmearbejde før du går ud og
aftaler noget, det er da ikke så svært at slå op i Bilbasen.

Hilsen Aksel

Hilsen Aksel

Hilsen Aksel

Fra : Henri Gath

Dato : 27-04-05 10:17

"Aksel" <akselj.DELETE.THIS@pcwelt-premium.de> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hold dig langt væk fra den handler og lav dit hjemmearbejde før du går ud
> og aftaler noget, det er da ikke så svært at slå op i Bilbasen.

Tak for dit svar......men hvordan kommer jeg ud af det? Skylder stadig 28000
på Merceren, og han har solgt min gamle bil............kan jeg simpelthen
nægte at betale afdragene, hvis motoren ikke bliver ordnet? Holder det
juridisk?

Fra : Aksel

Dato : 27-04-05 10:28

> [...]
> 28000 på Merceren, og han har solgt min gamle bil............kan jeg
> simpelthen nægte at betale afdragene, hvis motoren ikke bliver ordnet?

Meld dig ind i FDM, det koster 530 kr for et år, og tag en snak med Juridisk
Afdeling, de kender alle knebene i branchen.

Hilsen Aksel

Fra : Q

Dato : 27-04-05 11:57

> [...]
> på Merceren, og han har solgt min gamle bil............kan jeg simpelthen
> nægte at betale afdragene, hvis motoren ikke bliver ordnet? Holder det

Nu er forhandleren kun mellemmand på de billån de typisk laver, så du har
ikke meget ud af at lade være med at betale afdragene lige bortset fra
ballade med finansieringsselskabet....

Hvis motoren begyndte at gå dårligt efter de havde glemt bundproppen ville
jeg nok vælge at forlange ( evt. via en advokat ) at de renoverede motoren,
eller lagde en "frisk" huggermotor i.. De har lavet fejlen, så må de sku
også betale for det.. Længere er den ikke..

Udover det har du en reklamationsret ( check forbrugerstyrelsen www.fs.dk
for mere info om dette ), som du evt. også kan bruge på merceren..

/peter

Fra : Brian S Jensen

Dato : 28-04-05 07:03

> [...]
> har, er købt sammesteds.....motoren lyder som en gammel
> fiskekutter....klaprer metallisk i tomgang....den har været til rep.

helt ærlig Henrik

Hvorfor i alverden vil du handle bil dér igen ???

Jeg forstår det ikke

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : TDN

Dato : 26-04-05 19:00

> [...]
> igennem syn sidst, og har ikke en rustplet nogetsteds.
> Men kort : bør man acceptere rust i skærmkanterne på en Golf fra 1993 til

Det er alt for dyrt. Ved køb hos en privat er prisen 30-50.000 for en Golf
1.8. Så hvis du skal give kr. 70.000 skal der være alt i udstyr, uden
rust,med garanti osv.

Mvh
Thomas

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-04-05 21:47

Henri Gath skriver:

> Er ved at købe en Golf model Pink Floyd fra 1993..bilen har kørt 120000km og
> jeg skal give 70000 for den.

Er du da fløjthamrende rundt på taget ?

Du kan få mange andre gode tilbud til den pris. Eksempelvis:

<http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=625800186&page=1>

Fra : Henri Gath

Dato : 26-04-05 22:01

> Henri Gath skriver:

> Er du da fløjthamrende rundt på taget ?
>
> Du kan få mange andre gode tilbud til den pris. Eksempelvis:
>
> <http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=625800186&page=1>

Jo, men Pink floyd modellen har GTI-sæder og el-soltag.....

Fra : Torben Scheel

Dato : 27-04-05 09:48

Henri Gath wrote:
> "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse

> Jo, men Pink floyd modellen har GTI-sæder og el-soltag.....

+ rust - alt dette for kun 12000 ekstra

--
vh
Torben

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-04-05 17:01

Henri Gath skriver:

> Jo, men Pink floyd modellen har GTI-sæder og el-soltag.....

GTI sæder????

Hvordan kan den egenligt være fra 1993 ?
Læs:
<http://www.volkswagen.dk/main.asp?frame=kundeservice&kundepage=bilensabc&from=69&two=72>

Hvor der står:
Golf Pink Floyd er en Golf CL med følgende ekstraudstyr: 6 x 14
stålfælge med 185/60 dæk, særlige hjulkapsler, sidespejle lakeret i
vognfarve, Pink Floyd logo, elektronisk forstærkende tagantenne,
el-glasskyde-/vippetag, opvarmede sprinklerdyser, særligt indtræk, 2
nakkestøtter ved bagsæde, højdejusterbart førersæde, højdejusterbar
ratstamme, gearstangsknop og - manchet i læder, 4 højtalere i 1,8 l 90
hk. Salgsstart maj 1994.

Tag et smut forbi bilbasen og søg på lignende bilder, du vil blive
overrasket.

Overvej evt en joker i stedet, ingen soltag, men centrallås i stedet:
<http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=702700009&page=1>
Evt med samme 1,8 motor som i PF modellen
<http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=677200028&page=2>.
Jeg ved godt at den sidste er 10kkr dyere end den din
"favorithadeforhandler" har plander om at trykke ned i halsen af dig,
men den er trods alt nysynet....

Fra : Q

Dato : 26-04-05 23:23

> [...]
> lidt, fordi det fortæller mig, at bilen ikke er blevet passet og
> plejet....den var i øvrigt også sænket ( Brian-bil)?

En halvfesen Golf kan umuligt være 70K værd medmindre den er i noget nær
fabriksny stand, hvilket den ikke lyder til at være iflg. din
beskrivelse....

> Den bil jeg giver i bytte er en Mercedes 190 diesel fra 1986. Den gik lige
> igennem syn sidst, og har ikke en rustplet nogetsteds.

Hvorfor så ikke få smidt en huggermotor i den istedetfor at skulle hive
penge op af lommen til en skodpotte sammenlignet med 190eren ? Der er da
meget mere bil i den Mercedes..

> Men kort : bør man acceptere rust i skærmkanterne på en Golf fra 1993 til
en
> pris på 70000?

Til den pris kan du hente noget nyere op fra tyskland i mærkbart bedre
stand..

Skal der være GTI-sæder i den kan man vel finde dem hos en hugger?

Tog lige en kigger på Bilbasen.dk :
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=120400350&page=7 er da
umiddelbart mere interessant ?

Fortæl forhandleren at du ikke er interesseret i at købe bilen til den pris
( Om ikke andet kan du vel bare sige at banken ikke vil være med til den )
og brug et andet værksted fremover..

/peter

Fra : Aragorn25

Dato : 27-04-05 15:48

70000kr???? Er du sindsyg?
Vi har lige købt een til min kammerat, fra 1994, 1.8 pinkfloyd eller
rolingstone, eller hvad de golfer så hedder.
KM: 132000km, med service bog, lækker stand, intet rust, nysynet, godtnok
privat til 30.000kr

Var din mercer 2.0 eller 2.5D?
Hvis det var 2.5D modellen, så bliver du ked af at køre i den golf, når du
har prøvet motorvejen.

Golf og de skide poloer, er vildt opreklameret pis biler, især i jylland.
kin privat handel i bilbasen, 80% er i jylland.
De biler ruster, har fået dårlig karakter i blade, pga dårlig service fra
VW. De er ALT for dyre i forhold til den bil du får.

Min vens til 30000kr er ok køb, men een til 70000kr, det er fuldstændig,
røverri. Er der service bog? km garanti?

Mvh
Dennis, som er vild glad for en MB1902.5D Automat, fra 89.

Fra : ChipMIK

Dato : 27-04-05 16:00

Aragorn25 wrote:
> [...]
> røverri. Er der service bog? km garanti?
>
> Mvh
> Dennis, som er vild glad for en MB1902.5D Automat, fra 89.

Har siddet & kigget tråden igennnem...han tar sku da pis på jer gutter ROFL

ChipMIK

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-04-05 17:02

ChipMIK skriver:

> Har siddet & kigget tråden igennnem...han tar sku da pis på jer gutter ROFL

Det håber jeg da !

Fra : Henri Gath

Dato : 27-04-05 17:45

"ChipMIK" <Michael@migfjern.kallnet.fo> skrev i en meddelelse
> Har siddet & kigget tråden igennnem...han tar sku da pis på jer gutter
> ROFL

Hæhæ, nej desværre...det er sandt nok.... forhandleren har i øvrigt lige
meddelt mig, at den ene støddæmper er defekt og skal skiftes....derudover
skal generator, forhjulslejer og bremserør skiftes.....i øvrigt fremtræder
bilen i en noget mat lak.........

Idag ser jeg så, at han har en superflot Golf Joker..den står til 69.900,.
altså nogenlunde samme pris som den jeg har indgået en mundtlig aftale
på....siger så, at jeg gerne vil have den i stedet for.

Jeg får så at vide, at den skal jeg ikke tage, fordi det kun er en 1.1
motor, der sidder i den.......ringer så til VW, der fortæller mig, at Golf
aldrig er blevet solgt med så lille en motor..det mindste var en 1.4.

Bør jeg ikke skynde mig ud af den forhamdlers klør og i stedet få ham til at
sætte en ny motor i min Mercedes?

Fra : ChipMIK

Dato : 27-04-05 17:53

Henri Gath wrote:
> [...]
>
> Bør jeg ikke skynde mig ud af den forhamdlers klør og i stedet få ham til at

LOL nej du skal bede ham ikke montere lattergasanlæg alligevel pga. du
er overfølsom overfor det

Fra : Johnt

Dato : 27-04-05 18:41

> [...]
> aldrig er blevet solgt med så lille en motor..det mindste var en 1.4.
>
> Bør jeg ikke skynde mig ud af den forhamdlers klør og i stedet få ham til
Vil du oplyse hvem forhandleren er ?

Så vi andre kan vide hvorhenne vi skal være ekstra opmærksomme.

Hilsen
Johnt

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-04-05 19:17

Henri Gath skriver:

> Jeg får så at vide, at den skal jeg ikke tage, fordi det kun er en 1.1
> motor, der sidder i den.......ringer så til VW, der fortæller mig, at Golf
> aldrig er blevet solgt med så lille en motor..det mindste var en 1.4.

Han er da en svindler

> Bør jeg ikke skynde mig ud af den forhamdlers klør og i stedet få ham til at
> sætte en ny motor i min Mercedes?

Jo, og så bør du oplyse os forhandlerens navn og adresse hurtigst
muligt.

Fra : Q

Dato : 28-04-05 06:58

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Bør jeg ikke skynde mig ud af den forhamdlers klør og i stedet få ham til
at
> sætte en ny motor i min Mercedes?

Enten tvinger du ham til at give et nedslag i prisen på den mercedes du har
nu ( som DE har ødelagt motoren på ) ellers også tvinger du dem til at bytte
motoren for deres regning..

Uanset ville jeg holde mig LANGT væk fra det sted..

Hvem er forhandleren ?

/peter

Fra : Henri Gath

Dato : 28-04-05 18:40

takker for ale svarene...har nu skrevet brev til forhandleren, og kommet med
tre forslag.

1. Han sætter en ny motor i min Mercedes
2. Han sætter proisen på golfen ned til 50000
3. Han sælger mig den anden Golf, som er i orden

Fra : Martin Petersen

Dato : 28-04-05 19:35

Henri Gath - gath@mail.dk
42711ff2$0$23060$edfadb0f@dread15.news.tele.dk
skrev følgende:
> takker for ale svarene...har nu skrevet brev til forhandleren, og
> kommet med tre forslag.
>
> 1. Han sætter en ny motor i min Mercedes

Lyder som det rigtige at gøre... Find derefter en anden forhandler, og byt
Merceren til den bil du vil have. Han skal sq ikke have flere handler med
dig.

> 2. Han sætter proisen på golfen ned til 50000

Det er stadig for dyrt. Medmindre han laver alt på den først!

> 3. Han sælger mig den anden Golf, som er i orden

Utroligt at han ikke vil sælge dig den. Han var nok lige så glad for at være
sluppet af med det andet lig til en rigtig god pris.

Skynd dig væk!

--
Martin Petersen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-04-05 21:51

Henri Gath skriver:

> 1. Han sætter en ny motor i min Mercedes

Og en tur til FDM bagefter, så de kan gennemgå motoren, betalt af ham

Og navnet på forhandleren ?

Fra : Q

Dato : 29-04-05 13:47

> [...]
>
> 1. Han sætter en ny motor i min Mercedes
> 2. Han sætter proisen på golfen ned til 50000
> 3. Han sælger mig den anden Golf, som er i orden

Jeg håber ikke du har sendt det brev endnu, for det mangler et par
væsentlige rettelser:

Pkt 1 er fint nok..
Pkt 2: Størstedelen af de svar du har fået herinde peger på at du nok skal
vælge en anden forhandler, så MAO: Drop at handle med den forhandler

Pkt 3: Som punkt 2..

Manden tager r*ven på dig på det groveste..

/peter