renault megane ´00 ... til Mazda 626 2,0i ~
Fra : Mette og René

Dato : 26-04-05 18:26

hejsa D.F.B.

et lille snit fra et tidligere indlæg.

> hejsa
>
> et par venner kigger på et par renault megane´r, 1,6 stc ´00, hvad er der
> af
> evt. fejl på sådan en?, kender ikke selv til bilen, men vil gerne hjælpe
> dem
> lidt på vej.
>
> René

takker for svar til dette indlæg, men imellem tiden er vores hold venner
gået fra en renault megane til en mazda 626 5d fra 98 og vil igen høre jer
hvad jeg skal kigge efter i sådan en bil, vi har købt "brugt bil revyen",
der står også lidt om den, men der må da være mere med sådan en bil, vi
har været ude og rykke i en enkelt mazda 626 5d, den havde en enkelt tikke
lyd ved lave omdrejninger i alle gear, forsvandt når man joggede lidt til
den, gearstangen vibrerede en hel del, ud over det var det en ok bil, man
sad godt, ud over gearstangen nærmest var en vibrator til konen, gik
gearskiftet fint, men forhandleren sagde.....uuuh fin bil, det er et ældrer
par der har haft den blabla, så den bliver det ikke, men hvad kigger vi
efter ud over det basale man normalt kigger efter, skal vi ryk i noget
bestemt eller hvordan ser det ud.

MVH René

Fra : Martin Bak

Dato : 26-04-05 18:34

"Mette og René" <metterene@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gået fra en renault megane til en mazda 626 5d fra 98 (...), skal vi ryk
> i noget bestemt eller hvordan ser det ud.

Jeg har sådan en fin bil, godt nok fra ´92. Jeg har på min, ikke haft
mekaniske problemer af nogen art overhovedet. Den kører kanon.
Men rust... i skærmkanter ved baghjulene. og under bilen, hvis den ikke er
passet med undervogsbeh.
Nåh ja, og så var der det der med, at de viklede modstande til blæseren
brænder over, som de vist gør i alle ældre Mazdaer.. men ellers ingen prob.

Martin

Fra : Claus

Dato : 26-04-05 18:45

> [...]

> takker for svar til dette indlæg, men imellem tiden er vores hold venner
> gået fra en renault megane til en mazda 626 5d fra 98.

Uha, tal dem fra det hurtigst muligt!

Vi har nogen venner som har sådan en. Og altid skal vi høre om hvor lidt der
er galt med den, hvor billig den er i drift o.s.v - o.s.v.
Bilen, den fejler ingenting, men venskabet...

Det var hvad der var værd at sige om 626. Og så er der lige den gamle sang
om japanske biler og dårlig rustbeskyttelse.

Vh. Claus

Fra : Mette og René

Dato : 26-04-05 18:52

> [...]
> der
> er galt med den, hvor billig den er i drift o.s.v - o.s.v.
> Bilen, den fejler ingenting, men venskabet...

og jeg ved med 100% jeg får samme smøre hvis det er, kom nu, der må sku være
noget, hehe

> Det var hvad der var værd at sige om 626. Og så er der lige den gamle sang
> om japanske biler og dårlig rustbeskyttelse.

jaja, rusten ja, klartklart, den er der sku altid

René

Fra : Henrik B.

Dato : 26-04-05 19:17

> [...]

> hvad jeg skal kigge efter i sådan en bil, vi har købt "brugt bil revyen",

De skal ikke kigge efter "sådan én". De skal vælge en Avensis istedet.

Fra : Jens Maigaard

Dato : 26-04-05 19:10

> [...]
> ældrer par der har haft den blabla, så den bliver det ikke, men hvad
> kigger vi efter ud over det basale man normalt kigger efter, skal vi ryk i

Hej,

Efter lang tids overvejen endte vi med en Mazda 626 '98, og har ikke
fortrudt det. Vi har godt nok kun haft den i 5 måneder, men i den tid har
der ikke været noget med den overhovedet. Vores er en 1.8 og den er altså
ikke særlig vaks på motorvejen, men hvis de får en 2.0 er der nok lidt mere
gas i den.

MVH

Jens Maigaard