Hvornår måles oliestanden korrekt
Fra : Brian R. Jensen

Dato : 26-04-05 12:16

Vi er en lille flok der er blevet delt i to i spørgsmålet om det korrekte
tidspunkt at måle oliestanden på, derfor beder vi nu jer være dommere :)

Skal oliestanden måles ved kold eller varm motor?

/Brian

Fra : hanzen

Dato : 26-04-05 12:33

"Brian R. Jensen" <brjensen@privat.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tidspunkt at måle oliestanden på, derfor beder vi nu jer være dommere :)
>
> Skal oliestanden måles ved kold eller varm motor?

Ifølge min instruktionsbog skal den måles med varm motor 2-5 min efter
motoren er standset.
--
hilzen
hanzen

SAAB 900 185 hk med kunstigt åndedræt

Fra : Roberto Saldo

Dato : 26-04-05 13:01

hanzen wrote:
> "Brian R. Jensen" <brjensen@privat.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Ifølge min instruktionsbog skal den måles med varm motor 2-5 min efter
> motoren er standset.

Samme i min, det betyder jo også at oliestanden er højere efter fex en nats tid.
Man kan fex gøre det på tankstationen efter tankningen.

Mvh
Roberto

Fra : Christensen

Dato : 26-04-05 15:41

> Ifølge min instruktionsbog skal den måles med varm motor 2-5 min efter
> motoren er standset.
> --

Samme her...

/f christensen
320d Touring '02

Fra : KASO

Dato : 26-04-05 16:26

"Christensen" <ikke_nikke@nej.dk> skrev i en meddelelse

> Samme her...
>
> /f christensen
> 320d Touring '02

Min viser blot oliestand i kørecomputerens display de første sekunder efter
at motoren er startet. Min gl. BX fra '87 havde et viserinstrument, der
ligeledes viste oliestand de første sekunder efter start. Ved brug af
oliepind, lyder ovenstående fremgangsmåde korrekt.

Fra : Morten Vinding Svend~

Dato : 26-04-05 23:11

"KASO" <a@b.dk> wrote in message

> [...]
> ligeledes viste oliestand de første sekunder efter start. Ved brug af
> oliepind, lyder ovenstående fremgangsmåde korrekt.

Samme gør min pegøj 406, eller rettere den bruger så kilometertælleren, og
ikke bordcomputerens display.
Men hvordan måler den olie nivauet? Der er vel næppe plads til en flyder som
en benzintanken?

/Morten

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 28-04-05 21:59