Padborg Park
Fra : Brian S Jensen

Dato : 26-04-05 10:07

Hej

Allerførst - jeg har aldrig været på Padborg Park

Hvis nu jeg gerne vil tage knægten (15 år) med ud at se lidt ræs, så
burde det vel kunne lade sig gøre i Padborg - men der er nogle
forskellige typer kan jeg se

Kan man komme ind som tilskuer til dem alle, eller hvordan ?

Hvad med Jyllandsringen - er der stadig noget at se der ?

Kom gerne med jeres erfaringer / forslag

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Anders Christensen

Dato : 26-04-05 10:13

Brian S Jensen wrote:
> [...]
>
> Hvad med Jyllandsringen - er der stadig noget at se der ?
>
> Kom gerne med jeres erfaringer / forslag

DTC starter på Jyllandsringen i den kommende weekend.
Se mere på www.dtc-net.dk

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-05 10:16

> DTC starter på Jyllandsringen i den kommende weekend.
> Se mere på www.dtc-net.dk

Glæder mig SÅ meget

Go Team Essex Go !!! BMW Power )

Mvh
Morten
325iA

Fra : Brizz

Dato : 26-04-05 10:19

> Glæder mig SÅ meget
>
> Go Team Essex Go !!! BMW Power )

Bare ærgeligt de ikke vinder

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-05 10:22

> Bare ærgeligt de ikke vinder

Hehe gjorde de sidst, og de gør igen i år

Mvh
Morten

Fra : Anders Christensen

Dato : 26-04-05 10:27

Juel wrote:

> Hehe gjorde de sidst, og de gør igen i år

Ja det er jo ingen sag at vinde når man skubber alle de nærmeste
konkurenter af banen...
Bare se hvordan John Nielsen også gjorde forleden i LMES ved Jan Magnussen..

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-05 10:37

> Ja det er jo ingen sag at vinde når man skubber alle de nærmeste
> konkurenter af banen...
> Bare se hvordan John Nielsen også gjorde forleden i LMES ved Jan
Magnussen..

Suk nu den dårlige klagesang igen...

/Juel

Fra : John Sahl

Dato : 26-04-05 11:05

Juel wrote:
> Suk nu den dårlige klagesang igen...

Væn dig til den.

--
John Sahl, tilbage i Jylland efter flere års eksil på Sjælland
Garage/hobbyværksted søges til leje i eller ved Fredericia

Fra : Brizz

Dato : 26-04-05 11:30

> Suk nu den dårlige klagesang igen...

er det måske løgn?

Jeg kunne da også vinde et marathon ved at brække ben og spænde ben for mine
modstandere...

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Brian S Jensen

Dato : 26-04-05 11:36

"Brizz" <rendmig@iroven.dk> skrev i en meddelelse

> er det måske løgn?
>
> Jeg kunne da også vinde et marathon ved at brække ben og spænde ben for
> [...]

Hvem pokker har været så letsindig at give jer (Juel, Anders, Brizz og John)
fri fra børnehaven så tidligt

Hvis i skal slås her, så smut udenfor - og så giv mig lidt svar om det som
det gik ud på - nemlig noget RÆS

Gerne noget om hvordan det foregår på Padborg Park - eller er Jyllandsringen
"den rigtige" ?

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Brizz

Dato : 26-04-05 12:24

> Hvem pokker har været så letsindig at give jer (Juel, Anders, Brizz og
> John)
> fri fra børnehaven så tidligt

Hehe...

> Gerne noget om hvordan det foregår på Padborg Park - eller er
> Jyllandsringen
> "den rigtige" ?

Har selv været på Padborg Park til deres åbningsløb,DTC, da parken var
færdig. Det er et fedt sted med mange muligheder for at se på. Da jeg var
der var der mange boder udenom hvor man kunne købe diverse merchandise og
spille på løbene.
Har aldrig selv været på Jyllandsringen.

Det var lige det jeg kunne bringe til denne tråd....

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk
....der synes Essex er dåååmme

Fra : John Sahl

Dato : 26-04-05 12:38

Brian S Jensen wrote:
> Gerne noget om hvordan det foregår på Padborg Park - eller er
> Jyllandsringen "den rigtige" ?

Du kan læse en del mere om det på www.dtc-net.dk

Jeg har været begge steder, og umiddelbart synes jeg man kan
se mest i Padborg, men der er nu et eller andet over Jyllandsringen!

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-05 11:50

On Tue, 26 Apr 2005 11:06:57 +0200, "Brian S Jensen"
<m3m5@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>Hvad med Jyllandsringen - er der stadig noget at se der ?
>
>Kom gerne med jeres erfaringer / forslag

www.padborgpark.dk er mit bedste forslag til info. Hvis det er andres
erfaringer du efterlyser, må jeg melde pas.

--
Ivan Madsen,
Xsara Week-end HDI

Fra : Thomas Johansen

Dato : 26-04-05 12:40

Hej Brian

Jeg plejer at være til alle DTC løb i DK (Jyllandsringen og Padborg Park) og
efter min vurdering er begge baner lige tilskue venlig. Måske et lille plus
til Jyllandsringen.
I weekenden er der åbnings løb på Jyllandsringen. Om 14 dage er der så på
Padborg Park.
Vil råde dig til at købe en Paddock billet, koster omkring 200 kr, men så
kan man komme ud i garage anlægget og se alle teams, biler, mekaniker m.m.
Det er det hel rigtige til en ung knægt. Men der kan være mange menesker

/Thomas

Fra : Anders Christensen

Dato : 26-04-05 13:06

Thomas Johansen wrote:
> [...]
> Det er det hel rigtige til en ung knægt. Men der kan være mange menesker

Der kan være rigtig fyldt..
Jeg tror også jeg dukker op søndag på ringen.

Fra : Thomas Johansen

Dato : 26-04-05 13:14

> Der kan være rigtig fyldt..

Yes.. Men det er godt for dansk motorsport, at der er et godt fremmøde..

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 26-04-05 13:28

Anders Christensen wrote:
> Der kan være rigtig fyldt..
> Jeg tror også jeg dukker op søndag på ringen.

Det tror jeg også at jeg gør...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Offroadudstyr samt alarmer o. lign

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-05 18:13

"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad med Jyllandsringen - er der stadig noget at se der ?
>
> Kom gerne med jeres erfaringer / forslag

Tja, jeg vil sige, jeg håber at din knægt rigtig går op i motorsport. Jeg
har haft min knægt med sidste år (da var han også 15). Han så ud til at kede
sig bravt og lagde egentlig et psykologisk pres på mig til at vi snart
skulle hjem igen.
Jeg ville godt have været ved Padborg Park både om lørdagen og
Søndagen.....men fremover tager jeg SELV afsted. Hvis man ikke er rigtig
bidt at motorsport så er det enormt lang tid at gå rundt.

--
Tom

Fra : anders majland

Dato : 26-04-05 18:12

> Hvis nu jeg gerne vil tage knægten (15 år) med ud at se lidt ræs, så
> burde det vel kunne lade sig gøre i Padborg - men der er nogle
> forskellige typer kan jeg se

Overvej også mindre baner og folkerace / autocross. Jeg var på løvel i
fredags og det var ganske underholdende. Banen er ikke større end man kan se
(næsten) det hele og det var meget "close race" tæt på og et par biler der
ikke kunne holde gummiet ned af. I autocross har nogle af bilerne over 300hk
(ifølge speakeren) så de kan godt komme afsted selvom det er hullet/løst
underlag...

Jeg har lige smidt et par stemningsbilleder i news:dk.binaer.motor

/A

Fra : Claus

Dato : 26-04-05 18:36

> [...]
> Hej
>
> Allerførst - jeg har aldrig været på Padborg Park
>
> Hvad med Jyllandsringen - er der stadig noget at se der ?

Min vurdering er at man ser lige godt ræs på begge baner, nogen kan lide
moderen andre datteren....

Jeg har været på Padborg Park 2 gange og begge gange har det været et
mareridt at komme derfra. En udkørsel (en bil af gangen) fra en
parkeringsplads med 1000+ biler, alle fyldt med drenge med forhøjet
testosteronniveau, en dårlig cocktail! Jeg har begge gangene holdt ca. midt
oppe på parkeringspladsen og det har begge gangene taget 2 timer at komme
ud, aaarrrggg.

Så uheldig har jeg aldrig været på Jyllandsringen. Mit indtryk er også at
deres program er sammensat således at det ikke er alle der forlader banen på
en gang.

Vælg selv en bane, en ting er dog helt sikkert, DTC er ræs i verdensklasse,
i kan roligt begynde at glæde jer. Sidste år havde jeg knægten på 5 år med
til ræs og vi var der hele dagen uden at han kedede sig. På den anden side
er han født med lige så meget i benzin i årene som sin far, sååøøøh....

Vh. Claus

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 26-04-05 19:45

> [...]
> midt
> oppe på parkeringspladsen og det har begge gangene taget 2 timer at komme

Angående parkeringen på Padborg Park, så er den ikke helt ideel. Det kan vi
sagtens være enige om. Da jeg selv går parkeringsvagt dernede ser jeg mange
af problemerne. Først på dagen kan man ikke komme tæt nok på indgangen når
man parkerer. Sidst på dagen bliver man sur over at man skal holde i kø helt
nede fra indgangen og op til udkørslen!!!! Hvis man ved man har travlt sidst
på dagen, hvorfor parkerer man så ikke noget tættere på udkørslen og så går
de få hundrede meter hen til indgangen??
Vi hører gang på gang at folk har holdt i kø i flere timer. Det passer
ikke!!
Ved det sidste DTC løb begyndte der at blive kødannelse ca. kl. 16. Kl.
17.30 var der ingen køer tilbage.
Vi danskere kunne lære meget af tyskerne. De er vant til at holde i kø og de
tager det hele med et smil. Danskerne tænker kun på sig selv, og ham der
holder ved siden af skal bestemt ikke ud før mig.
Et par gode råd: Start på hjemturen lidt før det sidste løb er færdigt.
Køerne starter først bagefter. Afsæt lidt ekstra tid.
Parkeringsvagterne gør hvad de kan for at dele sol og vind lige. Vi opnår
intet ved at holde nogle tilbage oppe ved udkørslen. Vi står der for at
hjælpe dig på vej.

Hilsen Matthias

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-05 20:22

"Matthias H Matthiessen" <matthiessenSLET@dioder.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> man har travlt sidst på dagen, hvorfor parkerer man så ikke noget tættere
> på udkørslen og så går de få hundrede meter hen til indgangen??

Det løser jo ikke noget problem når mange mennesker skal væk. Hvis alle
holdt i den anden ende så ville proppen bare opstå der.

> Vi hører gang på gang at folk har holdt i kø i flere timer. Det passer
> ikke!!

De gange jeg var der sidste år synes jeg nu også at det forløb ganske
glidende. Jeg tror ikke vi ventede mere end 5-10 min. Jeg var der en 3-5
gange.

> [...]
> de tager det hele med et smil. Danskerne tænker kun på sig selv, og ham
> der holder ved siden af skal bestemt ikke ud før mig.

Det var nu ikke den oplevelse jeg havde da vi skulle væk fra
Hockenheimringen sidste år efter formel1 GP. Der var 250.000 mennesker. Det
tog os ca.1 time at flytte bilen 100 m og det var med skubben og masen som
de andre tyskere, ellers var man aldrig kommet væk.
Vi holdt dengang nææææsten helt henne ved udgangen og alligevel tog det os
1½ time at komme ud på noget vej der kunne flytte trafikken.

--
Tom

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 26-04-05 20:52

> "Matthias H Matthiessen" <matthiessenSLET@dioder.dk> skrev i en meddelelse

klip.
> [...]
> Vi holdt dengang nææææsten helt henne ved udgangen og alligevel tog det os
> 1½ time at komme ud på noget vej der kunne flytte trafikken.

Jeg har ikke været på Hockenheim og kan derfor ikke udtale mig om forholdene
der. Men i Padborg har vi generelt langt mindre brok med tyskerne. Det kan
måske undre, men dem der brokker sig allermest er de danske piger. De fatter
simpelthen ikke, at de ikke må tage bilen med op på tribunen.
Hvis billisterne og parkeringsvagterne hver især gøres deres bedste, så skal
vi nok få trafikken til at glide så let som muligt. Jeg vil gøre hvad jeg
kan for at det skal lykkes. Jeg håber vi ses.
Hilsen Matthias

Fra : Thomas Johansen

Dato : 27-04-05 08:29

De første par gange der var løb, var der tit kaos. Men de sidste par gange
jeg har været på Padborg Park har det faktisk ikke været særlig slemt.
Selvom man holder tæt på indgangen. (Kan også tage en smut vej oppe bag ved
bondemanden på en lille grusvej
Så jeg synes at det køre fint dernede

Fra : JJ

Dato : 27-04-05 13:46