P-bremse i MB w124
Fra : Mathias

Dato : 25-04-05 18:01

Hejsa

Skal have åbnet ind til p-bremsetromlen i min MB w124 1991, som jo sidder
indeni de bagerste bremseskiver. Iflg. Haynes skal bremsekalibrene helt af
først. Kan man virkelig ikke få skiverne lirket af uden at tage kalibrene
af?
Haynes skriver også at skruerne til skiver og kalibre skal udskiftes når man
har skildt det ad. Er det virkelig nødvendigt? Synes det er lidt besværligt,
da jeg i første omgang bare skal "kigge" til p-bremsetromlen.

Håber nogen vil dele deres ekspertise

-Mathias

Fra : Ulrich

Dato : 25-04-05 18:09

"Mathias" <baggadapREMOVE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
besværligt,
> da jeg i første omgang bare skal "kigge" til p-bremsetromlen.

Det skam korrekt det hele.
Men jeg genbruger altså bolte
I fald du ikke kan få skive/tromle af, og det kan du sikkert ikke
Så kan du justere håndbremsebakker ned gennem et hul i skiven.
Led efter en lille fjeder kl 2 i venstre siden og kl 10 i højre.
Eller er det omvent
Ved den fjeder sidder det takkede hjul du justere på.

--
Hygge Ulrich

Fra : Mathias

Dato : 25-04-05 20:04

> Det skam korrekt det hele.

Øv. Også at man skal have kaliberen af?

> Men jeg genbruger altså bolte
Lyder fornuftigt :) Bruger du så noget locking compound på gevindet, eller
kommer den bare i som den er?

-Mathias

Fra : Mathias

Dato : 25-04-05 20:04

Fra : Ulrich

Dato : 25-04-05 20:59

> Øv. Også at man skal have kaliberen af?

> Lyder fornuftigt :) Bruger du så noget locking compound på gevindet, eller
> kommer den bare i som den er?

Enten intet, eller en smulle fedt.

--
Hygge Ulrich