Så er super-overvågningssamfundet godt i g~
Fra : Thomas H.

Dato : 23-04-05 17:10

http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=2264213

At folk ikke kan se den glidebane er helt gal, men ok så længe det kun er
bilisterne det går ud over, er man jo ligeglad, straks værre er det jo hvis
man overvejer at sætte et kamera op udenfor en bank, det er jo dybt
krænkende!
Og igen fokuseres 100% på farten i forhold til skiltet i vejsiden, og ikke
farten i forhold til forholdene på stedet - jeg fatter ikke hvor det er det
er gået galt, men det må være 10 års TOTAL ensporet løftet pegefingre, uden
nogen form for modstand der har gjort det...

Fra : Per O.

Dato : 23-04-05 17:45

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> det er gået galt, men det må være 10 års TOTAL ensporet løftet pegefingre,
> uden nogen form for modstand der har gjort det...

Jeg kan ikke se problemet. Det er jo 100% frivilligt om man vil have boksen
i sin bil. Hvis man alligevel kører pænt kan man jo lige så godt spare den
dyre forsikringspenge, og resten af kunderne vælger den jo nok fra. Hvis det
havde været en ny lov kunne jeg se problemet.

Per O.

Fra : Thomas H.

Dato : 23-04-05 18:45

"Per O." <digital@NEJTAK-osterbo-net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> spare den dyre forsikringspenge, og resten af kunderne vælger den jo nok
> fra. Hvis det havde været en ny lov kunne jeg se problemet.

Frivilligt? Ja indtil de begynder at sætte præmien op med 100% for dem som
ikke vil være med - for de må jo have noget at skjule?

Fra : Henri Gath

Dato : 23-04-05 22:54

> [...]
> spare den dyre forsikringspenge, og resten af kunderne vælger den jo nok
> fra. Hvis det havde været en ny lov kunne jeg se problemet.

Det kan du ikke, fordi du er en slavenatur......

Fra : Per O.

Dato : 24-04-05 08:43

KLIP

> Det kan du ikke, fordi du er en slavenatur......

Jeg var ikke klar over at vi kendte hinanden ....
Vælger at tro at det er en joke .. godt nok dårlig .. men alligevel

Fra : alexbo

Dato : 23-04-05 18:13

"Thomas H." skrev

> Og igen fokuseres 100% på farten i forhold til skiltet i vejsiden, og ikke
> farten i forhold til forholdene på stedet -

Fordi det er nemmere at lære bilisterne at køre efter nogle skilte, end at
lære dem at køre efter forholdene.
Det er jo helt tydeligt at mange bilister har en helt overdreven tiltro til
egne evner, og det desværre ofte sådan at de der tror de er fantastiske
bilister i virkeligheden er de ringeste.
At overlade til dem at køre efter forholdene ville være uansvarligt.

Hastigshedsregistrering har været i lastbiler i mange år, uden de store
problemer, og indtil den elektroniske fartkontrol er rigtigt udviklet, så
man simpelthen ikke kan køre for stærkt, er det da udmærket at folk der ikke
kan finde ud af det, må mærke det.
Faktisk skulle det være obligatorisk, så er det bare at aflæse boksen, og
skrive bøden.

Bortset fra det synes jeg det er noget sludder ALKA manden siger, nemlig at
de kan sætte præmierne realistisk for dem der ikke laver skader, de kan da
bare udbetale en bonus til de unge der har f.eks. 5 skadefri år.

mvh
Alex Christensen

Fra : Thomas H.

Dato : 23-04-05 18:44

> Fordi det er nemmere at lære bilisterne at køre efter nogle skilte, end at
> lære dem at køre efter forholdene.

Nemmere at lære? Har man nogensinde forsøgt? Alt går jo op i procenter og
bødestørrelser i dag, det har intet at gøre med at lære folk ting, det er
lærdom via hård afstraffelse så folk til sidst bare adlyder, temmelig
useriøst egentlig.
Og nu så jeg lige indslaget i nyhederne, igen lægger de ud med at sige: "Dem
der kører ordentligt" Så er den der igen, hvis bare man kører 50,00 km/t
hvor der er 50, så kører man ordentligt, også ligemeget om der render en
børnehaveklasse rundt på kantstenen, jeg fatter ikke at I ikke kan se hvor
langt ude det er, KUN at fokusere på den ene ting man igen og igen kan drive
penge ind på.

> At overlade til dem at køre efter forholdene ville være uansvarligt.

Det skal de de allerede i dag, alle skal tilpasse farten efter forholdene,
men kun op til den statssatte grænse, så mener man ikke nogle mennesker på
jorden, (undtagen 21-årige politielever) er i stand til at vurdere ting
mere.

Fra : alexbo

Dato : 23-04-05 18:56

"Thomas H." skrev

> jeg fatter ikke at I ikke kan se hvor langt ude det er, KUN at fokusere
på den ene ting

Det samme gør du jo, bare fra den anden side, du ser rødt bare du hører
ordet fartbegrænsning.

mvh
Alex Christensen

Fra : C. Caspersen

Dato : 23-04-05 19:22

> Det samme gør du jo, bare fra den anden side, du ser rødt bare du hører
> ordet fartbegrænsning.

Hehe

/Caspersen

Fra : Thomas H.

Dato : 23-04-05 19:46

> Det samme gør du jo, bare fra den anden side, du ser rødt bare du hører
> ordet fartbegrænsning.

Jeg er bare så irriteret på konceptet, at man skal tænke enormt meget over
sine handlinger, men KUN op til en fastsat grænse, så er man bare kriminel,
ingenting kan diskuteres, man er bare uansvarlig og bør om nødvendigt
fradømmes retten til at føre et køretøj mere.
Alle normalt tænkende kan sgu se at forholdene ikke er ens døgnet rundt og i
forskellige vejrtyper, men når folk så skal straffes for deres sindssyge
handling, så som at køre 15 km/t for hurtigt, så kan ingen se det mere, så
er der ingen vurdering så er det bare tal, og 15 km/t ER jo meget siger man,
uden at ane under hvilke forhold det er sket, man stoler bare 100% på at
statens skilt på stedet passer lige til hvad den forsvarlige hastighed er
....det er sgu naivt, men folk har jo vænnet sig til det så de undrer sig
ikke engang mere, men hopper bare med i alle de tiltag der kommer,
klippekort, nedsatte forsikringer, skærpede straffe osv.
Det samme gør sig gældende mht. overvågning, der er hurtigt en masse der får
taletid og protesterer hvis der bliver snakket om at sætte et kamera op uden
for en bank, og hvis politiet sætter kamera op på Christiania, så skal du
nok også få tudet ørene fulde, både af en flok hashtåger derindefra, men
også fra alle mulig såkaldte kloge hoveder der mener at det krænker folks
retsbevidsthed, men når politiet kører rundt og filmer bilister, sætter
fotovogne op, og forsikringsselskaber laver satellitovervågning for at se
hvad kunderne laver, så er der larmende tavshed, INGEN stiller sig op i
nyhederne og giver modstand, alle smiler bare og tænker, at det var da
smart, så kan de bøller lære det!
Om ikke mange år bliver det hele sammenkørt, satellitterne overvåger
bilisterne (ja og kun bilisterne ellers er det jo krænkelse af privatlivets
fred) oplysningerne bliver så ført videre i systemet, forsikringsselskaberne
kan se nøjagtig hvor langt du har kørt, og kan udregne risiko ud fra det, de
kan se hvor tit du har overskredet fartgrænse og på den måde se at du er en
dårlig kunde, overskridelserne bliver automatisk sendt til politiet som
automatisk udskriver fartbøder og sender dem, skattevæsnet kan se dit
nøjagtige kilometertal til at udregne kørselsfradrag, roadpricing-væsnet får
også dine data så de kan udskrive månedens gebyr, og politiet (og
selvfølgelig antipiratgruppen) kan konstant følge med i alles
kørselsmønster, så hvilke som helst borger kan blive kontaktet og spurgt
hvad han egentlig skulle på Blegdamsvej d 23/5 kl. 02:51 .....for hvis man
bare overholder reglerne er det vel ikke noget problem ????

Hold kæft en smøre, må hellere stoppe inden min keyboardleverendør, som er
online, ringer og fortæller mig at garantien udløber hvis jeg ikke slapper
lidt af

God weekend
Thomas H. - www.thhe.dk

Fra : alexbo

Dato : 23-04-05 19:53

"Thomas H." skrev
> [...]
> ingenting kan diskuteres, man er bare uansvarlig og bør om nødvendigt
> fradømmes retten til at føre et køretøj mere.

Vil det sige at du også er modstander af faste promillegrænser, selv har jeg
nemlig et horn i siden på dem.
Jeg kan godt lide nogle bajere, og jeg kører lige så godt med en halv snes
pilsnere indenbords end mange af de unge fartbøller, det kan jeg sagtens
selv vurdere.

Så længe man ikke er skyld i et uheld kan det da være lige meget hvor stærkt
man kører og hvad man har drukket, kan vi enes om det?

mvh
Alex Christensen

Fra : Thomas H.

Dato : 23-04-05 19:58

> [...]
> stærkt
> man kører og hvad man har drukket, kan vi enes om det?

Jeg synes ikke det kan sammenlignes, da alkohol NETOP forstyrrer dig i at
vurdere forhold, plus at man altså er lige fuld om man kører ligeud, i
gennem sving, eller hvis der er børn på vejen, der har man netop mulighed
for at tilpasse hastigheden, man kører jo ikke altid 20 km/t for hurtigt.

Fra : BJ

Dato : 23-04-05 20:07

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> for at tilpasse hastigheden, man kører jo ikke altid 20 km/t for hurtigt.

Vi *skal* reguleres, det er det folk = vælgerne tilsyneladende vil have.

Vi skal også til at regulere betydeligt mere på autoværksteder, deres
arbejdsmoral, kvalitet i det udførte samt deres prissætning.

Hvis de ikke kan makke ret, skal virksomheden enten overdænges med bøder,
den/de formastelige sættes i spjældet eller virksomheden fratages den for en
periode.....

.........;)

--
Bjørn J.

Fra : alexbo

Dato : 23-04-05 20:20

"Thomas H." skrev i

> Jeg synes ikke det kan sammenlignes, da alkohol NETOP forstyrrer dig i at
> vurdere forhold,

Det betyder ikke nødvendigvis at jeg vurderer ringere end en tilfældig
anden,
jeg ved jo jeg er fuld, og at min reaktionstid er længere, og så tilpasser
jeg hastigheden efter det, så vil den afstand bilen tilbagelægger i
reaktionstiden være den samme som den ædru der kører stærkere.

Når jeg triller en brandert hjem i min rolige Carisma, så er jeg til mindre
fare end Brian der farer udenom i sin hidsige Ascona.

mvh
Alex Christensen

Fra : Thomas H.

Dato : 23-04-05 20:37

> [...]
> jeg hastigheden efter det, så vil den afstand bilen tilbagelægger i
> reaktionstiden være den samme som den ædru der kører stærkere.

Vrøvl, du kan ikke sammenligne de to ting.

Fra : alexbo

Dato : 23-04-05 20:42

"Thomas H." skrev i

> Vrøvl,

Nu lyder du lige som Leonard.

mvh
Alex Christensen

Fra : Thomas H.

Dato : 23-04-05 20:48

> Nu lyder du lige som Leonard.

Muligt, men jeg er bare ikke enig med dig i de udtalelser, du er ikke i
stand til at vurdere rigtigt med for meget sprit i blodet, derfor kan det
ikke sammenlignes!

Fra : Jonas R.

Dato : 23-04-05 21:31

alexbo wrote:
SNIP
> Når jeg triller en brandert hjem i min rolige Carisma, så er jeg til
> mindre fare end Brian der farer udenom i sin hidsige Ascona.

Håber seriøst det er sarkastisk ment ellers er du nok den største idiot og
burde så absolut ikke have et kørekort.

Nok om det, når man er fuld kan man ikke vurdere forholdene og er du stiv
vil du helt sikkert ikke koorigere end skid efter det.

/Jonas R.

Fra : alexbo

Dato : 23-04-05 21:54

"Jonas R." skrev

> Håber seriøst det er sarkastisk ment ellers er du nok den største idiot og
> burde så absolut ikke have et kørekort.

Jeg forsøger at påvise at mine argumenter for at det bør være op til mig
selv, hvor meget øl jeg kan drikke, er lige så gode som de argumenter der er
for at man selv kan vurdere hvilken fart der er passende.

Desuden er der i denne NG en noget hvid/sort indstilling til fart og sprit,
i min verden er forskellen ikke så stor.

Jeg vil gerne forsøge at åbne øjnene for, at man ikke bare kan vælge at
synes at de lovovertrædelser man selv laver er uskadelige, men alle andre
bør straffes hårdt.

Den samme skribent der stolt fortæller at han har kørt +230, vil have revet
armene af en biltyv.

mvh
Alex Christensen

Fra : BJ

Dato : 23-04-05 22:01

KLIP

> Den samme skribent der stolt fortæller at han har kørt +230, vil have
> revet
> armene af en biltyv.

Hmmmm.... den samme skribent kan have kørt de +230 i Tyskland, fuldt lovligt
og forsvarligt og sikkert også mene samme biltyv skulle overhældes med tjære
samt rulles i fjer.

Både afrivningen af armene, tjæredypningen samt rulningen i fjer er som
regel blot talemåder, da der ellers ville gå mange (bil-)tyve rundt uden
arme og ligne høns.

Bortset fra det er spritkørsel lige så ulovlig i Tyskland som i Danmark samt
straffes derefter.

--
Bjørn J.

Fra : Brian Sørup

Dato : 24-04-05 19:34

> "alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Hmmmm.... den samme skribent kan have kørt de +230 i Tyskland, fuldt
lovligt
> og forsvarligt

Det er ikke en skid mere forsvarligt at køre 230 i D end det er i DK, jeg
tror deres autoværn slår ligeså hårdt som vores og så er de fleste af deres
motorveje i en kedelig forfatning.....
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia Aut. St Car

Fra : BJ

Dato : 24-04-05 19:57

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er ikke en skid mere forsvarligt at køre 230 i D end det er i DK, jeg
> tror deres autoværn slår ligeså hårdt som vores og så er de fleste af
> deres
> motorveje i en kedelig forfatning.....

Så lad os være enige om, det er lovligt (visse steder).

De steder, hvor jeg kører stærkt er vejen i orden og jeg skal nok selv
bestemme om jeg vil køre ind i et autoværn eller lade være.......!

--
Bjørn J.

Fra : Brian

Dato : 24-04-05 21:01

Hejsa!

BJ skrev:

> De steder, hvor jeg kører stærkt er vejen i orden og jeg skal nok selv
> bestemme om jeg vil køre ind i et autoværn eller lade være.......!

I den ideele verden måske.....

/Brian

Fra : BJ

Dato : 24-04-05 21:05

KLIP

--
Bjørn J.

Fra : Brian

Dato : 24-04-05 21:20

Hejsa!

BJ skrev:

> [...]

Kom nu, skal vi ikke kværulere lidt omkring det ?

Gruppen består snart kun af to slags skribenter: Dem der diskuterer for
at diskutere, og alle andre

/Brian

Fra : BJ

Dato : 24-04-05 21:22

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Kom nu, skal vi ikke kværulere lidt omkring det ?

Det skulle forbydes ved lov.

> Gruppen består snart kun af to slags skribenter: Dem der diskuterer for
> at diskutere, og alle andre

De skulle fandme have en bøde, de kunne mærke.

-
-
-
-
-
-
-

--
Bjørn J.

Fra : Jonas R.

Dato : 24-04-05 10:13

alexbo wrote:
SNIP
> [...]
> mig selv, hvor meget øl jeg kan drikke, er lige så gode som de
> argumenter der er for at man selv kan vurdere hvilken fart der er

Du kan ikke sammenligne disse to ting, det er ligesom at sammenligne pærer
og bananer. Spiritus påvirker dine evner, og jeg synes godt nok det er
verdens dårligste argument.

> Desuden er der i denne NG en noget hvid/sort indstilling til fart og
> sprit, i min verden er forskellen ikke så stor.

Det er jo så din holdning, men der er meget stor forskel på at køre for
stærkt på motorvejen og køre fuld på motorvejen. Og at bruge det som
argument holder da bare ikke en meter.

> Den samme skribent der stolt fortæller at han har kørt +230, vil have
> revet armene af en biltyv.

Tyveri og overskride en hastigheds kan sku heller ikke sammenlignes. Du
sammenligner nogle underlige ting og hvis du ser på strafferammen så
takserer tingene heller ikke ligefrem ens og bør derfor heller ikke
sammenlignes.

/Jonas R.

Fra : alexbo

Dato : 24-04-05 10:19

"Jonas R." skrev

>Det er ligesom at sammenligne pærer og bananer.

Synes du det er svært?
Så kan du måske heller ikke sammenligne bus og tog, Ford og Opel, camping og
charter.

mvh
Alex Christensen

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 24-04-05 09:39

alexbo wrote:

> Når jeg triller en brandert hjem i min rolige Carisma, så er jeg til mindre
> fare end Brian der farer udenom i sin hidsige Ascona.

Hvis "Brian" er fuldstændig ukritisk i sin fartrus, så ja, så er
du muligvis mindre farlig i din brandert. "Brian" kunne dog også
sagtens være en person der blot var træt af at ligge bag
åndsbollen der prøver at snige sin slingrende brandert hjem, og
derfor overhaler og sørger for at få stor afstand i en fart, for
efterfølgende at fortsætte relativt roligt videre... I branderten
kan du næppe se forskel på de to..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-04-05 08:59

alexbo skriver:

> [...]
> pilsnere indenbords end mange af de unge fartbøller, det kan jeg sagtens

ROFL, du har humor. ELlers godt sat på pinden.....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 24-04-05 09:32

alexbo wrote:

> Jeg kan godt lide nogle bajere, og jeg kører lige så godt med en halv snes
> pilsnere indenbords end mange af de unge fartbøller, det kan jeg sagtens
> selv vurdere.

Hvis du har mulighed for lige at blive ædru når situationen kræver
det, så fint med mig.. En der kører 15 km/t for hurtigt, kan jo
sætte farten ned når han/hun nærmer sig børnehaven - jeg tvivler
på at spritbilisten lige kan sænke branderten mens han/hun kører
forbi ungerne..

--
Hygge..
Thomas

Fra : alexbo

Dato : 24-04-05 09:53

"Thomas Strandtoft" skrev

>En der kører 15 km/t for hurtigt, kan jo sætte farten ned når han/hun
nærmer sig børnehaven

Det er sådan set lige meget om de kan gøre det, de gør det jo ikke.
Og når ungen er løbet ud på vejen, eller bilen kommer ud fra en sidevej er
det for sent.

Jeg prøver egentlig bare at sammenligne spritgrænser med fartgrænser, de er
begge meget firkantede, og ofte ude af trit med virkeligheden.
Både sprit og fart har meget forskellig virkning på forskellige mennesker og
i forskellige situationer.
Nogle kan sagtens håntere en fri hastighed, køre stærkt hvor der er plads og
roligt når det er passende.
Nogle kan sagtens håntere en brandert, og tager tingene mere roligt, andre
bliver aggressive.

Sådanne individuelle hensyn er nærmest umulige at håntere for myndighederne,
så laver man nogle faste grænser, det er til at finde ud af,
undtagen for dem der mener at lige de grænser der rammer dem selv er
forkerte.

mvh
Alex Christensen

Fra : Henrik B.

Dato : 26-04-05 14:58

> Hold kæft en smøre, må hellere stoppe inden min keyboardleverendør, som er
> online, ringer og fortæller mig at garantien udløber hvis jeg ikke slapper
> lidt af

*ROTFLMAO*

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 23-04-05 19:22

On Sat, 23 Apr 2005 19:44:13 +0200, "Thomas H."
<thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> wrote:

> [...]
>langt ude det er, KUN at fokusere på den ene ting man igen og igen kan drive
Blander du ikke nogle ting sammen her ?

At køre efter forholdene giver for mig en hastighed, for Alex en anden
hastighed og for dig en helt 3 hastighed (for ikke at nævne de
tusinder af andre bilister der køre rundt derude)
Dette vil alt andel lige give store problemer med at finde ud af hvis
dømmekraft vi nu skal benytte. Læs: I tilfælde af uheld, hvis
"hastighed" skal vi så benytte som den "forsvarlige" ?

Hvis vi fulgte de generelle hastighedsbestemmelser og skiltningen, er
det straks nemmere for alle at følge strømmen.

Men det kan dit "klarsyn" jo nok ikke se.

/Hans

Fra : Leonard

Dato : 23-04-05 19:29

Hans Kjaergaard <hans.k2teknik@post5.tele.dk> wrote:

>Læs: I tilfælde af uheld, hvis
>"hastighed" skal vi så benytte som den "forsvarlige" ?

Tjah, nogen mener jo at uanset hvad så har hastigheden været for høj,
hvis der er sket et uheld, da en bil jo ikke kan forulykke hvis den
holder helt stille.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Thomas H.

Dato : 23-04-05 19:55

"Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev i en meddelelse

> Tjah, nogen mener jo at uanset hvad så har hastigheden været for høj,
> hvis der er sket et uheld, da en bil jo ikke kan forulykke hvis den
> holder helt stille.

Hende her skulle i hvert fald have kørt langsommere ud:
http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=290756 !!

Fra : alexbo

Dato : 23-04-05 20:04

"Thomas H." skrev

> Hende her skulle i hvert fald have kørt langsommere ud:
> http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=290756 !!

Jeg tror ikke du mener det så slemt som det lyder, at gøre grin med de
ramte.

Men bortset fra det har du ret, hvis farten på begge biler havde været
lavere var konsekvenserne ikke blevet så store.
hvis hun havde kørt langsommere ud havde den tværgående måske nået forbi,
eller hun selv havde nået at stoppe.

Den tværgåendes fart kender vi ikke, men vi ved jo at farten dræber, så hvis
han har kørt bare 20 km/t for stærkt er det årsagen til at det gik så galt,.
Her ville en boks være en hjælp, så ville man uden videre kunne se
hastigheden på den tværgående, og enten frikende ham for ansvar eller det
modsatte.

mvh
Alex Christensen

Fra : Thomas H.

Dato : 23-04-05 20:13

> Jeg tror ikke du mener det så slemt som det lyder, at gøre grin med de
> ramte.

Jeg gør ikke grin med nogle..

> [...]
> Her ville en boks være en hjælp, så ville man uden videre kunne se
> hastigheden på den tværgående, og enten frikende ham for ansvar eller det

Du misforstår da min pointe, hun var sikkert sådan en der kører ordentligt,
hvis du spørger forsikringsselskaberne, hendes boks fortæller jo at hun ikke
kører for hurtigt, og når man ikke gør det, ja så kører man jo ordentligt,
ikke? Det hørte vi alle Alka-manden stå og sige, og det er det jeg er så
meget imod, at man måler en hastighed og på den måde fortæller om folk kører
godt eller skidt på.

Fra : alexbo

Dato : 23-04-05 20:35

"Thomas H." skrev

> [...]
ikke
> kører for hurtigt, og når man ikke gør det, ja så kører man jo ordentligt,

Hun lave en fejl ingen tvivl om det, men konsekvenserne af fejlen afhang af
den tværgåendes fart.

Hvis vi nu siger at han havde 20m. at bremse på, og kører 70km/t, så banker
han ind i hende med 36 km/t.
kører han 60 km/t når han at stoppe.

Det er den simple kendsgerning de fleste har svært ved at forstå, om man
kører 60 eller 70 gør da ingen forskel,
men det gør det, for nogen er det livet til forskel.

mvh
Alex Christensen

Fra : Thomas H.

Dato : 23-04-05 20:49

> [...]
> kører 60 eller 70 gør da ingen forskel,
> men det gør det, for nogen er det livet til forskel.

Og hvad hvis den tværgående havde kørt 60 i stedet for 70, og hun havde kørt
ud 0,8 sek senere?
Så længe folk ikke orienterer sig i trafikken vil der dø folk i trafikken og
mange vil komme til skade!

Nå, nu vil jeg lægge mig hjem i kærestens seng og være syg, jeg har ligget
syg siden tirsdag i min egen, det er sgu for trivielt
God weekend
Thomas.

Fra : Leonard

Dato : 23-04-05 20:28

"alexbo" <alexbo@email.dk> wrote:

>Her ville en boks være en hjælp, så ville man uden videre kunne se
>hastigheden på den tværgående, og enten frikende ham for ansvar eller det
>modsatte.

Vrøvl.
Den der har vigepligten har det fulde ansvar uanset hvilken hastighed
der køres med på den vej der skal krydses eller køres ud på.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : alexbo

Dato : 23-04-05 20:41

"Leonard" skrev

> Vrøvl.

Kender du forskel på ansvar og skyld?
Og for den sags skyld på platheder og argumenter.

mvh
Alex Christensen

Fra : Leonard

Dato : 23-04-05 21:40

"alexbo" <alexbo@email.dk> wrote:

>Og for den sags skyld på platheder og argumenter.

Hvis ikke dit såkaldte argument med spritkørsel er en plathed, så
kender jeg ikke forskel.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Thomas H.

Dato : 23-04-05 19:55

> At køre efter forholdene giver for mig en hastighed, for Alex en anden
> hastighed og for dig en helt 3 hastighed (for ikke at nævne de
> tusinder af andre bilister der køre rundt derude)

Altså jeg synes da ikke det er det store problem at nogle vurdere 70 til at
være forsvarligt i sne, mens andre synes at 68 er bedre og andre igen måske
71. Når forholdene ikke er optimale finder folk som regel ud af det, men er
de optimale er det åh så slemt fordi en vurdere at 20 km/t mere er
passende...

> Dette vil alt andel lige give store problemer med at finde ud af hvis
> dømmekraft vi nu skal benytte. Læs: I tilfælde af uheld, hvis
> "hastighed" skal vi så benytte som den "forsvarlige" ?

I tilfælde af uheld er da noget andet, der har jo tydeligvis været nogle
forhold på stedet der ændrede tingene, jeg taler om at man i smug filmer en
tilfældig mand, og så giver ham en bøde, uden at skele til hvordan
forholdene var på netop det sted på netop det tidspunkt.

> Hvis vi fulgte de generelle hastighedsbestemmelser og skiltningen, er
> det straks nemmere for alle at følge strømmen.

Perfekt sagt, følg du bare strømmen og skiltene, og lad være med at tænke
selv, så kører du nemlig som 90% af andre bilister derude, som
forsikringsselskaberne forguder fordi de kører det skiltene siger de skal.

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 23-04-05 22:20

On Sat, 23 Apr 2005 20:55:12 +0200, "Thomas H."
> [...]

>71. Når forholdene ikke er optimale finder folk som regel ud af det, men er
>de optimale er det åh så slemt fordi en vurdere at 20 km/t mere er
I virkelighedens verden er det ikke 68 /70/71 men snarre 50/80/110.
Bare kør en tur når det er tåget og du kun kan se 100 meter frem, der
er der mange der stadig syntes at 110 er en passende hastighed, medens
andre syntes at 50 passer bedre.

>I tilfælde af uheld er da noget andet, der har jo tydeligvis været nogle
>forhold på stedet der ændrede tingene,
Nemlig at de implicerede parter har fejlbedømt hinandens hastighed.
Og det har de jo gjort, fordi de hver især har troet, at de andre også
køre med den hastighed som man selv fandt forsvarlig.
De køret efter deres "sunde fornuft" og troede at alle andre også
havde den samme opfattelse af "sunde fornuft" som de selv havde, for
deres "sunde fornuft" var jo den rigtige (klare, objektive, entydige)
"sunde fornuft".

>jeg taler om at man i smug filmer en
>tilfældig mand, og så giver ham en bøde, uden at skele til hvordan
>forholdene var på netop det sted på netop det tidspunkt.
Har man overtrådt (færdsels)loven kan man risikerer at det bliver
opdaget, og at man får en bøde/frihedsstraf. Længere er den jo ikke,
Overhold (færdsels)loven og du får sansynligvis ingen bøder.

Med de veje og afstande vi har i danmark er der kun marginal gevinst
ved at køre væsentligt hurtigere end de hastighedsgrænser vi har.
Men du har måske stor fornøjelse af at "vinde" 5/10/20/30 minutter/km
på en hel arbejdsdag ?

>Perfekt sagt, følg du bare strømmen og skiltene, og lad være med at tænke
>selv,
Har jeg givet udtryk for at man ikke behøver at tænke i trafikken bare
fordi man overholder reglerne ? Det er vist noget du forsøger at lægge
i min mund, lad venligst vær med det.

>så kører du nemlig som 90% af andre bilister derude, som
>forsikringsselskaberne forguder fordi de kører det skiltene siger de skal.
Mit indtryk er at jeg køre som de 10% der forsøger at overholder
reglerne (til stor ulempe/ubehag/chikane, for de 90%), Jeg bliver
bestemt ikke forgudet af forsikringsselskabet.

/Hans

Fra : BJ

Dato : 23-04-05 22:27

KLIP

> Mit indtryk er at jeg køre som de 10% der forsøger at overholder
> reglerne (til stor ulempe/ubehag/chikane, for de 90%), Jeg bliver
> bestemt ikke forgudet af forsikringsselskabet.

....og *slet ikke* hvis du samtidig har en yderst potent bil (for blot at eje
en sådan), men samtidig *stadig* kører som de 10% (i Danmark).

Det er meget vanskeligt at blive klog på forsikringsselskabers politik og da
slet ikke på statens "afgiftsditto".

I erhvervslivet kalder man det 'gebyr'.

Stat, Amt og Kommune kalder det bøder (som i fremtiden vil være en væsentlig
(af borgerne anerkendt) indtægtskilde. Måske en væsentlig del af de
"mystiske" godt 20 milliarder ekstra skattekroner stammer herfra.

--
Bjørn J.

Fra : Tue

Dato : 23-04-05 18:41

On Sat, 23 Apr 2005 18:09:46 +0200, Thomas H. wrote:

> [...]
> bilisterne det går ud over, er man jo ligeglad, straks værre er det jo hvis
> man overvejer at sætte et kamera op udenfor en bank, det er jo dybt

Enig. Men kameraet har vi over alt. Bigbrother er et fy-ord i manges
øre(tror jeg, jeg ved ikke om det stadig er sådan), men de går selv rundt
Bigbrother i lommen. Desværre.

--
Tue, uden kameratelefon.

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-05 10:37

"Tue" <tuesjensen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Enig. Men kameraet har vi over alt. Bigbrother er et fy-ord i manges
> øre(tror jeg, jeg ved ikke om det stadig er sådan), men de går selv rundt
> Bigbrother i lommen. Desværre.

SAAB har i årevis logget bilens sidste hastighed i bilens computer, det er
dog ikke lykkedes nogen at få SAAB til at data ud af boksen til retsager.

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 23-04-05 19:48

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=2264213

Du skal nok ikke med sådan en boks installeret, køre en tur ned igennem
Tyskland og så blæse potten godt og grundigt igennem på en rimelig øde
motorvej.

Lortet vil komme flyvende ud gennem siden af potten ved tysk god stabil
marchfart..

--
Bjørn J.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 23-04-05 20:22

On Sat, 23 Apr 2005 20:47:57 +0200, "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk>
wrote:

> [...]
>
>Du skal nok ikke med sådan en boks installeret, køre en tur ned igennem
>Tyskland og så blæse potten godt og grundigt igennem på en rimelig øde

Antyder du, at man ved den månedlige kontrolaflæsning vil blive
erklæret persona non grata i forsikringssammenhæng?

>--

>Lortet vil komme flyvende ud gennem siden af potten ved tysk god stabil
>marchfart..

>--

Er det den elektroniske dims du betegner som lortet?

I det tilfælde vil jeg mene, at den måske ville blive siddende på sin
plads, men vil blive så rystet over denne utidige opførsel, at den
fremtidigt kun ville kunne bruges som udendørstermometer.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : BJ

Dato : 23-04-05 21:42

KLIP

> Antyder du, at man ved den månedlige kontrolaflæsning vil blive
> erklæret persona non grata i forsikringssammenhæng?

Jep, hvodan vil ellers med en simpel boks, skelne i mellem du har kørt
stærkt i Danmark eller Tyskland..?

Für so was, soll ganz andere Metoden verwendet sein...)

> Er det den elektroniske dims du betegner som lortet?

Jep.

> I det tilfælde vil jeg mene, at den måske ville blive siddende på sin
> plads, men vil blive så rystet over denne utidige opførsel, at den
> fremtidigt kun ville kunne bruges som udendørstermometer.

Det er vel det bedste bud, for barometer kan det vel ikke bruges til...

--
Bjørn J.

Fra : Henrik B.

Dato : 26-04-05 15:08

> Jep, hvodan vil ellers med en simpel boks, skelne i mellem du har kørt
> stærkt i Danmark eller Tyskland..?

Det er vist hastigheden i ulykkesøjeblikket der tæller - ikke 3 år gammelt
ræs.

Fra : Henri Gath

Dato : 23-04-05 22:56

> [...]
> det er gået galt, men det må være 10 års TOTAL ensporet løftet pegefingre,
> uden nogen form for modstand der har gjort det...

Du har fuldstændig ret....det værste er , at borgerne tilsyneladende elsker
kontrol....jo mere jo bedre....meget tankevækkende og meget uhyggeligt

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-05 10:30

> [...]
> det er gået galt, men det må være 10 års TOTAL ensporet løftet pegefingre,
> uden nogen form for modstand der har gjort det...

Det er da 100% ok. Vi må STADIG ikke køre mere end det skiltningen og
lovgivningen siger. Det at vi ikke bliver taget for at køre for hurtigt,
berettiger os overhovedet ikke til at overskride bestemmelser.........det er
ikke nogen folkeret at køre for hurtigt.
Selv om de færreste nok kan lide at lovgivningen samt diverse initativer
skal få os til at holde reglerne, så vil dette fortsætte ind til vi fatter
det.

Boksen er jo total ligegyldig hvis man ikke kører mere end det tilladte

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 24-04-05 10:33

KLIP

> Selv om de færreste nok kan lide at lovgivningen samt diverse initativer
> skal få os til at holde reglerne, så vil dette fortsætte ind til vi fatter
> det.

Hvor mange love er "taget retur/annulleret" i gennem tiderne..?

Jeg kan forstå, du er indstillet på en skattesænkning, hvor "underskuddet"
dækkes ind via bødeforlæg som udstedes på snart sagt hvad som helst.

--
Bjørn J.

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-05 10:43

> KLIP

> Hvor mange love er "taget retur/annulleret" i gennem tiderne..?

Sikkert noget nær 0.

> Jeg kan forstå, du er indstillet på en skattesænkning, hvor "underskuddet"
> dækkes ind via bødeforlæg som udstedes på snart sagt hvad som helst.

At man får bøder for at bryde lovgivningen kan man jo trøste sig selv med
"hvor er verden dog uretfærdig"........og så stemme til næste
folketingsvalg, på de der har konstrueret disse love.
Jeg har i mine mange år kun fået EN bøde på 200 Kr for at køre for hurtigt
på knallert, så JEG kan ikke klage over antallet af bødeforelæg.

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 24-04-05 10:54

KLIP

> At man får bøder for at bryde lovgivningen kan man jo trøste sig selv med
> "hvor er verden dog uretfærdig"........og så stemme til næste
> folketingsvalg, på de der har konstrueret disse love.

Det er desværre ikke afhængigt af regeringsfarven, men mere drevet af lysten
til at styre, regulere samt overvåge hele samfundet.

Nu er det også blevet en dedikeret og budgetteret indtægtskilde.

> Jeg har i mine mange år kun fået EN bøde på 200 Kr for at køre for hurtigt
> på knallert, så JEG kan ikke klage over antallet af bødeforelæg.

Din tid kommer garanteret igen, da de snart sagt er bødebelagt blot at stå
op om morgenen.

--
Bjørn J.

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-05 11:15

> KLIP

> Det er desværre ikke afhængigt af regeringsfarven, men mere drevet af
> lysten til at styre, regulere samt overvåge hele samfundet.

De keder sig og skal have tiden til at gå med noget. Når de ikke kan bruge
tiden på at få de sidste i arbejde så kan de jo brugen tiden på at lovgive
om små ting som samfundsmæssigt ikke har den "STORE BETYDEING".

> Nu er det også blevet en dedikeret og budgetteret indtægtskilde.

Tja jeg synes nu også der blivet taget godt fat med afgifterne.

> Din tid kommer garanteret igen, da de snart sagt er bødebelagt blot at stå
> op om morgenen.

Jeg har ikke råd til klatte penge væk til bøder, jeg har en million hobby's
som jeg prioriterer højere end statens kaffekasse, der bare skal fordeles
til "trængende" .......jeg forarges igen over de enlige mødre der bor i
samme hus vi, som har bil og ca. samme levefod som fruen og jeg der begge er
arbejdende ingeniører (Robin Hood, tag fra de og giv til de fattige)

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 24-04-05 11:22

> [...]

> tiden på at få de sidste i arbejde så kan de jo brugen tiden på at lovgive
> om små ting som samfundsmæssigt ikke har den "STORE BETYDEING".

Enhver ny lov er af største samfundsmæssig betydning.

> Tja jeg synes nu også der blivet taget godt fat med afgifterne.

Tjaeee .... det kan vist også godt tillade sig at kalde for en slags
bødeforlæg.

De havner stort set i samme kasse.

> [...]
> bor i samme hus vi, som har bil og ca. samme levefod som fruen og jeg der
> begge er arbejdende ingeniører (Robin Hood, tag fra de og giv til de

Du har blot været heldig ikke at blive nappet.

Kan du huske vor ungdoms "nøddeskud" i hegn og skov..?

Der står i loven, du kun må tage én (1) håndfuld med dig, når du "skyder" i
offentligt hegn.

PS: Har du tænkt nærmere over, hvem der betaler bøderne udstedt af staten
mod kommuner, der ikke overholder lovgivningen..?

--
Bjørn J.

Fra : Martin Bak

Dato : 24-04-05 11:05

Min støtte til axelbo og tom m.fl.

Det er da befriende, at der endelig bliver diskuteret regelsæt for
trafikken, sådan mere generelt. Det har længe undret og irriteret mig, at
der herinde kun bliver harceleret IMOD fartgrænserne, mens alle andre
bestemmelser for sikring af trafiksikkerheden står udenfor diskussion. Svært
at tage alvorligt, at alle herinde skulle være superbilister, der til enhver
tid vil være de bedste til at vurdere, om en given hastighed er rimelig. Der
er jo jævnligt indlæg om dagens tågehorn, der gebærder sig underligt i
trafikken. Han skulle vel have samme rettighed til at vurdere ud fra sine
forudsætninger, hvor hurtigt han vil køre? Eller skal alle overbilisterne
herindefra udstyres med en særlig "licens to speed?" Samtidig, så kaster i
jer over folk der evt. ikke har fået synet bilen til tiden...eller ham hvis
nabo (måske) hvade byttet om på nogle nummerplader og fået en bedre (og vel
sikrere bil) Han skulle søme politianmeldes, syntes i. Det kunne jo f.eks.
være en person med mekanisk indsigt, der sagtens er i stand til at vurdere,
om hans køretøj er i forsvarlig stand. Eller en der formaster sig til at
køre en nødvendig tur, selvom han ikke har kørekort... Han skal skydes og
hænges... Jamen han kan være en meget bedre bilist med meget større rutine
end så mange andre.

Jeg husker endnu med undren, en diskussion om fartbegrænsning ved et
vejarbejde, hvor de fleste herinde var enige om, at det skilt der var blevet
sat op, måtte være en fejl og derfor ikke skulle respekteres. Og lignende
diskussioner, hvor man herinde føler sig bedre i stand til at vurdere hvad
en rimelig fart er, end de folk der er sat til det, og som må forventes at
tage flere ting i betragtning, end vi som bilister måske umiddelbart gør.

Efter min mening, så er bestemmelserne om fartgrænser, alkoholgrænser,
godkendelse af køretøjer osv osv en fornuftig og nødvendig foranstaltning,
som vi alle burde respektere for at sikre så vidt muligt, at vejene er
nogenlunde sikre at færdes på.

Martin

Fra : alexbo

Dato : 24-04-05 11:42

"Martin Bak" skrev >

Min støtte til axelbo og tom m.fl.

Tak.

mvh
Alex Christensen

Fra : Bernhard Ege

Dato : 24-04-05 10:50

On Sun, 24 Apr 2005 11:29:46 +0200, Tom wrote:

> [...]
> det.
>
> Boksen er jo total ligegyldig hvis man ikke kører mere end det tilladte

Du ville passe fint ind som beboer i en politistat eller kommunistland så
regelret som du tilsyneladende er...

Bare for at du ikke skal misforstå udtalelsen, så er pointen at folket
lige så stille kan gå hen imod strammere og stramere regler uden at
opdage det hvor udenforstående der ser det ske på en eftermiddag vil
tænke; sikke nogle idioter at de ikke fjerner den regering/lov.

Sådan har du nok også tænkt når du hører om regler/love/regeringer i
udlandet. Selvkritik er en vigtig ting.

mvh Bernhard

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-05 11:21

"Bernhard Ege" <bernhard@NOSPAMege.cc> skrev i en meddelelse

> Du ville passe fint ind som beboer i en politistat eller kommunistland så
> regelret som du tilsyneladende er...

Synes ellers det burde skinne KLART igennem i mit indlæg, at jeg selv er en
del af dem som kører for hurtigt
Men jeg tuder da ikke over de regler vi har, JEG har jo selv stemt på
"fjolserne" på borgen lige som de fleste andre her i dk.

> [...]
> opdage det hvor udenforstående der ser det ske på en eftermiddag vil
> tænke; sikke nogle idioter at de ikke fjerner den regering/lov.

Selvfølgelig strammes lovgivningen. Da jeg var knægt husker jeg tydelig at
vi flere steder havde fri hastighed i danmark. Jeg husker også at flere
mennesker døde i deres biler dengang.

> Sådan har du nok også tænkt når du hører om regler/love/regeringer i
> udlandet. Selvkritik er en vigtig ting.

Jeg kan bare ikke have en sk.. ond af os selv, fordi vi ligger som vi selv
har redt. Vi har selv valgt de folk ind på borgen som har lavet de love vi
skal følge.

--
Tom

Fra : Bernhard Ege

Dato : 24-04-05 19:21

On Sun, 24 Apr 2005 12:21:13 +0200, Tom wrote:

> [...]
> Men jeg tuder da ikke over de regler vi har, JEG har jo selv stemt på
> "fjolserne" på borgen lige som de fleste andre her i dk.

Ok, sådan læste jeg det bare ikke. Men ja, jeg har da også været
med til at stemme fjolserne ind, og jeg har da også fortrudt det. Men der
er jo ikke noget alternativ så hvis man vil stemme på nogen må man lave
et kompromis. Og et kompromis stiller ingen tilfredse.

Jeg kører dog ikke selv for hurtigt (i forhold til forholdene), men har
da fået en fartbøde. Og jeg har da så sandelig ikke tænkt mig at køre
anderledes af den grund. Dog ved jeg nu at man skal bremse før
motorvejsbroerne og accelere efter man er kommet forbi...

> Selvfølgelig strammes lovgivningen. Da jeg var knægt husker jeg tydelig at
> vi flere steder havde fri hastighed i danmark. Jeg husker også at flere
> mennesker døde i deres biler dengang.

Nu var bilerne jo også betydelig ringere den gang. Hvilken af de 2 skruer
(fart/bil) som betyder mest for sikkerheden er der ingen undersøgelse af
(eller er der?), men farten er jo stadig fri i dele af Tyskland og de har
jo data nok til at forsvare deres valg.

> Jeg kan bare ikke have en sk.. ond af os selv, fordi vi ligger som vi selv
> har redt. Vi har selv valgt de folk ind på borgen som har lavet de love vi
> skal følge.

Korrekt, men vidste du præcist hvad politikerne ville gøre hvis de blev
valgt ind? Tror du de selv vidste det? Desværre findes der ingen ærlige
politikere eller politikere med holdning som man ved står inde for noget.
De bøjer sig alle i vinden og vil hellere have en lov igennem med større
ændringer frem for at stå fast og ikke acceptere kompromisser.

Nå, men i det mindste kan man lufte sine frustrationer her i gruppen. Det
har ingen som helst indflydelse nogen steder, men så blev det da sagt.

mvh Bernhard

Fra : .J.S...

Dato : 24-04-05 19:52

> [...]
> De bøjer sig alle i vinden og vil hellere have en lov igennem med større
> ændringer frem for at stå fast og ikke acceptere kompromisser.

Mage til nonsense skal man lede længe efter...

Politik i et demokrati er en lang serie af kompromisser.

Hvis alle stod totalt fast på det de havde lovet vælgerne kunne intet
besluttes...

Fra : BJ

Dato : 24-04-05 19:59

".J.S..." <mr_nobody@nowhere.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Politik i et demokrati er en lang serie af kompromisser.
>
> Hvis alle stod totalt fast på det de havde lovet vælgerne kunne intet
> besluttes...

Jep, derfor lever vi en eneste stor middelmådig lappeløsning.

--
Bjørn J.

Fra : Bernhard Ege

Dato : 25-04-05 08:12

On Sun, 24 Apr 2005 20:52:09 +0200, .J.S... wrote:

> [...]
>
> Politik i et demokrati er en lang serie af kompromisser.
>
> Hvis alle stod totalt fast på det de havde lovet vælgerne kunne intet

Du skriver det er nonsens og så skriver du akkurat det samme umiddelbart
bagefter. Du læser vist ikke så godt.

mvh Bernhard

Fra : .J.S...

Dato : 25-04-05 17:36

> Du skriver det er nonsens og så skriver du akkurat det samme umiddelbart
> bagefter. Du læser vist ikke så godt.

Nej men du skriver at de indgår kompromisser fordi de ikke er ærlige, det er
en gang bavl, det er af simpel nødvendighed.

Fra : BJ

Dato : 25-04-05 17:43

".J.S..." <mr_nobody@nowhere.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nej men du skriver at de indgår kompromisser fordi de ikke er ærlige, det
> er en gang bavl, det er af simpel nødvendighed.

Uanset hvad du kalder det, er vi stadig nogen som bliver røvrendt..;)

--
Bjørn J.

Fra : alexbo

Dato : 24-04-05 11:41

"Bernhard Ege" skrev

> Bare for at du ikke skal misforstå udtalelsen, så er pointen at folket
> lige så stille kan gå hen imod strammere og stramere regler.

Nogle regler bliver strammet nogle bliver slækket, det er en del af
udviklingen.

Reglerne om bilernes tekniske stand er blevet strammet meget i de senere år,
dæk., bremser, sikkerhedsudstyr af enhver art, forureningsbekæmpende
foranstaltninger.
Er man virkelig et viljeløst nokkefår når man synes det er glimrende.
Kravene til køreundervisning bliver strammet hele tiden, skulle det være et
tegn på en totalitærstat.

Reglerne om tilkobling af anhængerre er blevet slækket, fra tidligere hvor
alt skulle synes sammen,
til i dag hvor man må køre med alt der holder vægt og mål grænserne.

Samfundet ændrer sig hele tiden, og det samme gør de trafikale muligheder.

Det eneste der ikke ændrer sig er, at man pådutter folk med andre meninger
synspunkter og karaktertræk, de ikke har givet udtryk for.

mvh
Alex Christensen

Fra : BJ

Dato : 24-04-05 11:47

KLIP

> Nogle regler bliver strammet nogle bliver slækket, det er en del af
> udviklingen.

Giv venligst et yderligere eksempel end blot de 130 km/t..?

--
Bjørn J.

Fra : alexbo

Dato : 24-04-05 11:52

"BJ" skrev

> Giv venligst et yderligere eksempel end blot de 130 km/t..?

Det er ikke længere et krav at der går en mand med et rødt flag foran bilen.

mvh
Alex Christensen

Fra : BJ

Dato : 24-04-05 12:00

KLIP

> Det er ikke længere et krav at der går en mand med et rødt flag foran
> bilen.

Din forkærlighed for lovgivning på snart sagt alt er yderst betænkelig og
har kun en formildende omstændighed, din forkærlighed for at diskutere blot
for diskussionens skyld.

--
Bjørn J.

Fra : alexbo

Dato : 24-04-05 12:12

"BJ" skrev

> Din forkærlighed for lovgivning

Lige præcis hvad jeg mener med pådutning.

mvh
Alex Christensen

Fra : BJ

Dato : 24-04-05 12:41

KLIP

> Lige præcis hvad jeg mener med pådutning.

Jep, du har en forkærlighed for pådutning på grænsen til at være
kværulerende.

Du må selv leve et særdeles ukontrolleret liv, siden du sådan ønsker
stramninger og yderligheder.

--
Bjørn J.

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-05 11:59

> "alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Giv venligst et yderligere eksempel end blot de 130 km/t..?

At vi ikke skal betale mere end før i ejendomsværdiskat selv om huset bliver
vurderet højere......(jubiiiiii).
Og at vi selv må sætte stikkontaker op i huset som vi altid har gjort det
alligevel.

Ved biler, er det noget med at man nu må tone siderruderne lidt mere end før

Men der er knagme langt mellem de love der er blevet slækket

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 24-04-05 12:11

KLIP

> At vi ikke skal betale mere end før i ejendomsværdiskat selv om huset
> bliver vurderet højere......(jubiiiiii).

Det er kun en stakket frist.

Herren gir', herren tar', herren er en gi'tar.

> Og at vi selv må sætte stikkontaker op i huset som vi altid har gjort det
> alligevel.

Der skal jo gives plads til alle de danskere som ikke har en el-faglig
uddannelse, der så kan starte en (billig) forretning.

Det kommer vel til at gælde samtlige autorisationer i fremtiden.....

> Ved biler, er det noget med at man nu må tone siderruderne lidt mere end
> før

Hvor er jeg glad. Det var lige det jeg har gået og sukket efter i +30 år.

> Men der er knagme langt mellem de love der er blevet slækket

Ja.

--
Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-04-05 12:44

"Thomas H." skriver:

> http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=2264213
>
> At folk ikke kan se den glidebane er helt gal

At hvad er galt ?

At et forsikringsselskab tilbyder unge billister der har tænkt sig at
holde sig til fornuftig kørsel et godt tilbud på bilforsikring ?

Er det galt ?

Fra : Henri Gath

Dato : 24-04-05 20:04

> [...]
>
> At et forsikringsselskab tilbyder unge billister der har tænkt sig at
> holde sig til fornuftig kørsel et godt tilbud på bilforsikring ?

Der er mange slavenaturer herinde

Fra : Brian

Dato : 24-04-05 21:15

Hejsa!

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> At et forsikringsselskab tilbyder unge billister der har tænkt sig at
> holde sig til fornuftig kørsel et godt tilbud på bilforsikring ?
>
> Er det galt ?

Jeg synes det er en fremragende ide.
Jeg ville da gerne gå under sådan en ordning da jeg var ny bilist.
At betale 10K om året for en ansvarsforsikring er IKKE sjovt, når
man har en bil der er 15K værd.....

Samtidig er det jo også en kendsgerning at unge bilister slår flere
ihjel ved hasarderet kørsel......

/Brian

Fra : Thomas H.

Dato : 25-04-05 07:32

> Jeg synes det er en fremragende ide.
> Jeg ville da gerne gå under sådan en ordning da jeg var ny bilist.
> At betale 10K om året for en ansvarsforsikring er IKKE sjovt, når
> man har en bil der er 15K værd.....

Og du tror ikke at det bliver sådan, at prisen bliver hvor den er, på
12-14.000 for folk der HAR boksen, og den sættes op med 100-200% for folk
der IKKE har den?
Eller er du så naiv at du mener at forsikringsselskaberne bare sætter prisen
ned for de 90% der gerne vil have en box i, og på den måde tjener millioner
af kroner mindre?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-04-05 07:47

"Thomas H." skriver:

> Og du tror ikke at det bliver sådan, at prisen bliver hvor den er, på
> 12-14.000 for folk der HAR boksen, og den sættes op med 100-200% for folk
> der IKKE har den?

Hvad tilbyder ALKA ?

Tilbyder de at prisen bliver, hvor den er, eller tilbyder de billigere
forsikring ?

> Eller er du så naiv at du mener at forsikringsselskaberne bare sætter prisen
> ned for de 90% der gerne vil have en box i, og på den måde tjener millioner
> af kroner mindre?

Hvorfor tjener de "millioner af kroner mindre" ?
De kræver kæmpe selvrisiko af dem der har overtrådt reglerne, der skal
millionerne komme fra.

Fra : Brian

Dato : 25-04-05 08:52

Hejsa!

Thomas H. skrev:

> Og du tror ikke at det bliver sådan, at prisen bliver hvor den er, på
> 12-14.000 for folk der HAR boksen, og den sættes op med 100-200% for
> folk der IKKE har den?

Det kan jeg jo umuligt vide, hvordan det bliver - det ved du heller ikke.
Alt jeg siger er bare at det, i mine øjne, er et velkomment alternativ.
Fot det første *kan* det ikke andet end at give en billigere forsikring for
nye bilister,
for det kan det hjælpe en del med at tøjle hvad der er et potentielt
mordvåben,
i *deres* hænder - og fødder

Alka tilbyder desuden i forvejen, her i Vejle Amt ihvertfald, at man
deltager i sådan
et "lær at styre din bil kursus", hvorefter man får et betragteligt afslag i
forsikringen.

> Eller er du så naiv at du mener at forsikringsselskaberne bare sætter
> prisen ned for de 90% der gerne vil have en box i, og på den måde
> tjener millioner af kroner mindre?

Jeg er enig med dig i, at det selvfølgelig er en forretning for dem - ingen
tvivl
om det. Men hvis de kan slipper for f.eks 10 ulykker om året, hvor deres
kunde er
den skyldige, er de penge hurtigt tjent hjem.
Jeg mener IKKE parkeringsskader, men rigtige ulykker - dem hvor det gør
ondt, både
fysisk for kunden og pengemæssigt for forsikringsselskabet.

/Brian

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 25-04-05 12:49

alexbo wrote:

> Fordi det er nemmere at lære bilisterne at køre efter nogle skilte,
end at
> lære dem at køre efter forholdene.

Og en heeeel del billigere ikke mindst. Generelle fartbegrænsninger
virker langt fra perfekt - men der er ingen i dette land, der kan
foreslå en løsning med differentierede hastigheder der ikke koster en
hel del mere af vores allesammens skattekroner. Og jeg betaler altså
tilstrækkeligt i skat som det er.

> [...]
fantastiske
> bilister i virkeligheden er de ringeste.
> At overlade til dem at køre efter forholdene ville være

Enig! Osse i den grad! Vi har alle set de kvajpander, der kører vildt
og voldsomt. De tror alle de er den bedste billist på vejen.

> [...]
kan da
> bare udbetale en bonus til de unge der har f.eks. 5 skadefri år.

Til dels rigtigt. Men uden den sorte boks skal den unge billist stadig
betale den høje præmie i de fem år - vel at mærke på et tidspunkt
i livet hvor det at have for mange penge med sikkerhed ikke optræder i
problemlisten.

Ebbe

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 25-04-05 12:58

Thomas H. wrote:

> [...]
> ikke engang mere, men hopper bare med i alle de tiltag der kommer,
> klippekort, nedsatte forsikringer, skærpede straffe osv.

....men kan du foreslå en løsning der er mindst ligeså effektiv og
ikke koster mere? Nej, det kan du ikke.

Generelle faste hastighedsgrænser er langt fra en ideel løsning. Men
den har et par væsentlige fordele: den er nem at indføre (= billig)
og den er nem at administrere (= billig).

For mig at se er du enten flintrende ligeglad med skattetrykket her i
landet eller også har du ikke helt tænkt problemerne igennem.

Ebbe

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 25-04-05 14:24

BJ wrote:

> Nu er det også blevet en dedikeret og budgetteret indtægtskilde.

Eftersom man med 100% sikkerhed kan regne med at der er nogen der
kører for hurtigt og bliver opdaget mens de gør det, er det da
indlysende at man budgetterer med det. Et budget skal være så
retvisende som muligt og andet er der såmænd ikke i det.

> Din tid kommer garanteret igen, da de snart sagt er bødebelagt blot
at stå
> op om morgenen.

Det bliver nu nærmere at man får bøder for *ikke* at stå op om
morgenen

Ebbe

Fra : BJ

Dato : 25-04-05 14:45

"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> indlysende at man budgetterer med det. Et budget skal være så
> retvisende som muligt og andet er der såmænd ikke i det.

.... og nu begyder det at blive rigtig farligt.

Hvis budgettet ikke holder og årsagen er fejlbedømmelse af ovennævnte, så
skal der tillægsbevilgninger til.

Det eneste sted, dette gøres så let som at knipse med fingrene, er i det
offentlige system, da man blot skruer på "bødeskruen" helt andre steder.

Skatten må ikke stige, men bødeskruen kan drejes lystigt og det samme gælder
gebyrskruen.

Det er noget annerledes ude i det virkelige liv, hvor penge *skal*
tjenes..;)

--
Bjørn J.