Min nye forrude
Fra : René Rolighed Christ~

Dato : 23-04-05 14:11

I torsdags hentede jeg min Toyota Avensis hos Dansk Mobilglas efter at have
fået ny forrude i (knap kr. 4.700). Desværre synes jeg simpelthen at den er
ét stort flimmer!

Sådan objektivt set, så kan man da fint køre rundt i den uden problemer, men
jeg synes det hele tiden føles som om at man har briller på der ikke heeelt
er den rette styrke... eller noget i den stil. Svært at forklare.

Står jeg udenfor bilen og ser ind gennem forruden og ud gennem en siderude
kan man se hvordan det hele bølger. Det er naturligvis tydeligst når man
står "live" og bevæger sig imens.

Nu er jeg så i tvivl om det er forventeligt at en rude kan have disse
"bølger" eller om man kan bede om at få den "byttet"???

Jeg poster lige et billede i dk.binaer.motor - men ved ikke hvor meget det
demonstrerer.

Med venlig hilsen
René

Fra : Kent Nielsen

Dato : 23-04-05 14:52

"René Rolighed Christensen" <rrrolighed@hot*NOSPAM*mail.com> skrev i en
meddelelse news:426a488c$0$142$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
Snip
> Nu er jeg så i tvivl om det er forventeligt at en rude kan have disse
> "bølger" eller om man kan bede om at få den "byttet"???

Hej,
Jeg prøvede noget tilsvarende med min MB. W124, de tilbød et nedslag på kr.
500 eller ombytning.
Jeg valgte ombytning.

Kent Nielsen

Fra : René Rolighed Christ~

Dato : 23-04-05 16:25

"Kent Nielsen" <virker.ikke@findes.ikke.invalid> wrote in message

> Jeg valgte ombytning.

Og den nye rude du fik i var fin?

Fra : Kent Nielsen

Dato : 23-04-05 16:51

"René Rolighed Christensen" <rrrolighed@hot*NOSPAM*mail.com> skrev i en
meddelelse news:426a67fe$0$185$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Og den nye rude du fik i var fin?

Jeps, det var en fejl i glasset / lamineringen på den første rude de
monterede.

Kent Nielsen

Fra : René Rolighed Christ~

Dato : 23-04-05 18:10

"Kent Nielsen" <virker.ikke@findes.ikke.invalid> wrote in message

> Jeps, det var en fejl i glasset / lamineringen på den første rude de
> monterede.

Og det var også hos Dansk Bilglas? Må jeg spørge hvilken?

Fra : Kent Nielsen

Dato : 23-04-05 18:47

"René Rolighed Christensen" <rrrolighed@hot*NOSPAM*mail.com> skrev i en
meddelelse news:426a80a2$0$158$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> "Kent Nielsen" <virker.ikke@findes.ikke.invalid> wrote in message

> Og det var også hos Dansk Bilglas? Må jeg spørge hvilken?

Hej,
Ja det var hos Dansk Bilglas, i Esbjerg.
Jeg mener det var i 1999 / 2000.

Kent Nielsen

Fra : René Rolighed Christ~

Dato : 23-04-05 16:24

"René Rolighed Christensen" <rrrolighed@hot*NOSPAM*mail.com> wrote in
message news:426a488c$0$142$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>I torsdags hentede jeg min Toyota Avensis hos Dansk Mobilglas efter at have
>fået ny forrude i (knap kr. 4.700). Desværre synes jeg simpelthen at den er
>ét stort flimmer!

Jeg mener naturligvis Dnask BILGLAS! tsk tsk

Med venlig hilsen
René

Fra : Preben Andersen

Dato : 23-04-05 16:46

"René Rolighed Christensen" <rrrolighed@hot*NOSPAM*mail.com> wrote in
message news:426a67ac$0$185$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Jeg mener naturligvis Dnask BILGLAS! tsk tsk

Er det ikke Dnask Bligals

mvh
Preben

Fra : René Rolighed Christ~

Dato : 23-04-05 18:09

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> wrote in message

> Er det ikke Dnask Bligals

Aaaargh!!! DANSK BILGLAS!!!

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 24-04-05 08:26

"René Rolighed Christensen" wrote:

> Jeg poster lige et billede i dk.binaer.motor - men ved ikke hvor meget det
> demonstrerer.

Jeg kan godt se "bølgerne".. Det må da være en bytter, den
forrude..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Sp@cey

Dato : 24-04-05 09:48

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse

> Jeg kan godt se "bølgerne".. Det må da være en bytter, den
> forrude..

Ja der er en bytter for den forrude forude.......

Kenneth

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-05 10:00

> [...]
> "bølger" eller om man kan bede om at få den "byttet"???
>
> Jeg poster lige et billede i dk.binaer.motor - men ved ikke hvor meget det

Den er godt nok grim den rude. Bilen ved siden af er jo total "forvrænget"
gennem forruden. Til den sindsyge høje pris er det bare at få den byttet.

--
Tom

Fra : Kim

Dato : 24-04-05 10:30

René Rolighed Christensen wrote:
> I torsdags hentede jeg min Toyota Avensis hos Dansk Mobilglas efter
> at have fået ny forrude i (knap kr. 4.700). Desværre synes jeg
> simpelthen at den er ét stort flimmer!

Hvad var grunden til du fik skiftet ruden?

Jeg spørger, fordi forruden på min egen Avensis (2003) tilsyneladende har
haft en hård vinter.
Den har ridser som følger viskerne, ridser efter isskraberen (Toyota
isskraber som fulgte med bilen) samt en masse små "prikker" (ligner
nærmest
vanddråber).

Jeg er godt klar over at ridser ikke kan undgås, men i forhold til andre
biler jeg har kørt, synes jeg ruden er ekstrem følsom.

Mvh Kim

Fra : René Rolighed Christ~

Dato : 24-04-05 17:19

"Kim" <kb_nyhedsgrupper[fjerndette]@post.tele.dk> wrote in message

> Hvad var grunden til du fik skiftet ruden?

Et stenslag på 1mm helt nede i det sorte foran den ene viskerarm blev
opdaget da den pludselig blev til en revne tværs over hele forruden.

> Jeg spørger, fordi forruden på min egen Avensis (2003) tilsyneladende har
> haft en hård vinter.

Altså den nye model (T25) li'som min?

> Den har ridser som følger viskerne, ridser efter isskraberen (Toyota
> isskraber som fulgte med bilen) samt en masse små "prikker" (ligner
> nærmest
> vanddråber).

Før min revne har jeg aldrig haft noget at brokke mig over. Altså eftersom
den efterhånden er 1½ år, så havde den da en del af de her mikro mikro
stenslag, men ikke mere end jeg ellers ville forvente. Intet efter vinterens
isskrabning eller fra viskerne.

> Jeg er godt klar over at ridser ikke kan undgås, men i forhold til andre
> biler jeg har kørt, synes jeg ruden er ekstrem følsom.

Hmm... Umiddelbart har jeg som skrevet ikke rigtigt haft dine problemer.

Med venlig hilsen
René

Fra : Kim

Dato : 24-04-05 22:03

René Rolighed Christensen wrote:

> Et stenslag på 1mm helt nede i det sorte foran den ene viskerarm blev
> opdaget da den pludselig blev til en revne tværs over hele forruden.

Ja, det kan jo være lidt svært at reparere

> Altså den nye model (T25) li'som min?

Jep.

> [...]
> mikro mikro stenslag, men ikke mere end jeg ellers ville forvente.
> Intet efter vinterens isskrabning eller fra viskerne.

OK. Jeg må høre Toyota hvad de siger. Hvis de ikke mener ruden har et
problem, må jeg jo enten lære at leve med det eller få skiftet den og
betale
ved kasse 1.

Mvh Kim